Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: selvtægt
Medlem

Geografisk sted: Westside Brabrand
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Ohm mani padme aum
Ohm mani padme aum
Ohm mani padme aum <HR></BLOCKQUOTE>

What??

[ 05 Juli 2003: Besked ændret af:
-DeadlyHabbitz- ]

[ 05 Juli 2003: Besked ændret af: -DeadlyHabbitz- ]

[ 05 Juli 2003: Besked ændret af: Deadly$Habbitz ]

[ 05 Juli 2003: Besked ændret af: Deadly$Habbitz ]

Relativistisk båthorn

Det er squ et svært emne doeneg [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg ved ikke selv hvordan jeg ville reagere hvis jeg overraskede en person i gang med et voldtægtsforsøg. Det kommer nok helt an på situationen.
Jeg har heldigivis ikke prøvet det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Hvordan har din veninde det egentlig nu? Hun ka' da være glad for at du var der og ku' hjælpe hende, så ham gutten ikke nåede mere end han nu gjorde.

Juridisk er det formentlig selvtægt når du slår næsen af ham, men jeg tror alligevel du ska' lede længe for at finde nogen der synes du gik over stregen. Jeg opfatter dig ihvertfald ikke som voldsmand fordi du gik 'amok' i situationen. Du har lige overrasket en fyr igang med et overfald, så det er da klart at du bli'r ophidset. Det tror jeg alle ville blive.

En forkert handling i øjeblikkets hede er nemmere at forstå, synes jeg, end dem der planlægger hævn-aktioner bagefter. Den slags selvtægt synes jeg er langt mere skræmmende og problematisk, end at du gi'r ham 1 på tuden i arrigskab.

@deadly habbits;
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
når han kommer i fængsel, ind til nogle "venlige" rockere der tager sig sødt af ham.

Og hvad sku' det dog hjælpe at de skar pikken af ham?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Så kan det være han lærer et eller andet?

Dedikeret medlem

han kan ihvertfald ikke gennemføre en fuldbyrdet voldtægt længere ...

Medlem

Geografisk sted: Westside Brabrand
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> han kan ihvertfald ikke gennemføre en fuldbyrdet voldtægt længere ...
<HR></BLOCKQUOTE>
Lige mine ord.

Måske ikke skære nosserne af ham, bare psykisk terror til morgenmad, og et knækket kosteskaft i røven til aftensmad...every god damn day..Svin

Så kan det være han måske forstår hvor forkert det er, det han har gjort! ( snakker om Mia's morder, ikke balkanmusikeren!!)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
creatif. jeg er ikke moralens vogter

jel. pigen ser ud til at heve det fint men jeg har kun kendt hende 2-3 månedder så man ved aldreg hvad der gæmmer sig men jeg ser ingen tegn på forandring andet end hun er blevet gladere for mig og osse hendes kæreste.

planlagt selvtægt ja hvis en havde overgrebet en af mine venner og var sluppet for dom pga. fks. manglende beviser ja så må man vel tage stilling til situationen ja seg syntes næsten selv jeg er ved at jeg er ved at få nogle skarpe holdninger men jeg føler det er det rigtige for jeg stoler ikke på vores system selv om det på mange mådder er ok. vh doeneg

Relativistisk båthorn

Og hvordan vil i så ha' det hvis det senere viser sig at det var den forkerte i skar pikken af?

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af doeneg:
pigen ser ud til at heve det fint men jeg har kun kendt hende 2-3 månedder så man ved aldreg hvad der gæmmer sig men jeg ser ingen tegn på forandring andet end hun er blevet gladere for mig og osse hendes kæreste.<HR></BLOCKQUOTE>

Det lyder godt. Du nåede jo heldigvis også at stoppe ham inden han fik det helt gennemført [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Og så løb du ikke bare din vej da du opdagede ham, det synes jeg godt du ka' være temmelig stolt over. At du turde gribe ind og gøre noget [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
ja hvis man skær pikken af den forkerte så er det sku ikke så godt man skal være sikker i sin sag

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Well, man kan ikke være helt sikker i sin sag, medmindre man fanger folk på fersk gerning (og selv dér kan man ikke være helt sikker). Det er sådan set det der er galt med selvtægt, hvis nu f.eks naboerne til Mia finder på at dræbe en eller anden fra byen, på bagrund af nogle rygter de har hørt, og det efterfølgende bliver afsløret at det ikke var ham, så er det jo noget lort. Selvtægt kan generelt ikke tolereres, men selvfølgelig kan man godt hævne småting og afstraffe gerningsmænd (som man har taget med bukserne nede, så at sige).

Mvh. Psyko

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Øh, hej børnlil.
Det er IKKE selvtægt at forsvare sig selv eller en veninde imod en voldsmand. Det er NØDVÆRGE, og det er helt lovligt.

Det ville derimod være selvtægt at gå ud og opsøge voldsmanden bagefter med et tæskehold og smadre ham.

Doeneg: godt gået. Sådan skal sådan et svin have det.

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]