Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Billede

Ovenstående er resultatet af denne debat og en ret så kedelig mandag nat kl 00:21!

/me syntes selv at den er vold-sej !!

ps. aMT skulle meget gerne bliver krydset af den 10. juni !

[ 28 Maj 2002: Besked ændret af: *LiQuiD* ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Omend(og korrekt) det kan betragtes som krypto-fascistisk, så ville vi slippe for en del narko-Lone'r og Pop-Triner der raver rundt på Heroin og E fordi de ikke kender til HR.

Det er vel lidt ligesom folkeskolen ikke?

Min lærer: Hvis du ikke hører efter, kommer du ikke på universitetet!

NK Instruktøren: Hvis du ikke hører efter, kan du ikke trippe!

Nu er der faktisk en god grund til at høre efter i timen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Peace,
Tias.

Insane psychedelia user!

@LiQuiD: Sejt lavet! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Jeg vil sq have printet en ud og lamineret, kunne være vildt griner. Så kunne man selv "opdatere" kortet, når man nu har prøvet et nyt stof (tror godt nok jeg skal bruge bagsiden til stofferne, der er sq ikke plads på forsiden hehe, kun lige til de 6 der allerede står der)

Har forresten lige prøvet at arbejde lidt vidre med den (FUCK jeg har ikke noget at lave, skide ferie [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Billede

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg synes det er en helt vildt god ide' Boba Fett, men som du selv påpeger så ligger den langt ude i fremtiden. Narkotika politik i Danmark er ligesom en rutchebane, nogle gange går det op andre gange går det ned. Lige for tiden går det klart ned af bakke, for nu har vi fået en ny regering der er "parat til at gøre noget ved sagerne" og som absolut ikke vil lade os bestemme selv. De skal nå at gøre en del skade i den valgperiode de nu end kommer til at sidde. Faktisk har jeg på fornemmelsen at Henrik Rindoms udtalelser er et produkt af regeringsskiftet, eftersom han er ansat af staten har han næppe lyst til at gå imod dem. Også selvom han bliver nødt til at gå på kompromi med sine egen holdning (hvis han da har nogen).

-Psyko

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Psyko:
Jeg synes det er en helt vildt god ide' Boba Fett, men som du selv påpeger så ligger den langt ude i fremtiden. Narkotika politik i Danmark er ligesom en rutchebane, nogle gange går det op andre gange går det ned. Lige for tiden går det klart ned af bakke, for nu har vi fået en ny regering der er "parat til at gøre noget ved sagerne" og som absolut ikke vil lade os bestemme selv. De skal nå at gøre en del skade i den valgperiode de nu end kommer til at sidde. Faktisk har jeg på fornemmelsen at Henrik Rindoms udtalelser er et produkt af regeringsskiftet, eftersom han er ansat af staten har han næppe lyst til at gå imod dem. Også selvom han bliver nødt til at gå på kompromi med sine egen holdning (hvis han da har nogen).

-Psyko
<HR></BLOCKQUOTE>

Hmm. Der føler jeg at jeg bliver nødt til at modsætte mig dig! Fremtiden byder bestemt ikke på noget med kørekort etc. med stoffer. Ikke i DK ihvertfald. Med lidt held, og en kommunistisk regering skal vi dog nok nå frem til legalisering af hash, eller bare hash-cafeér.
Hvis det endelig skulle ske at regeringen ville byde på stoffer (nu snakkes der om smf, E m.m. og IKKE hash) skulle det være stoffer som på en eller anden måde skulle kunne kontrolleres!? Jeg har dog ingen anelse om hvordan det sulle finde sted! Men jeg syns godt vi kan udelukke ideen om legalisering af stoffer i DK de næste 10 år mindst [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

In our memories

Jamen, jeg er glad for at du er synsk, hvor har du lært det henne? Ej, nu skal jeg nok stoppe sarkasmen, men hvis du lige læser mit indlæg igennem så skrev jeg: Langt ude i fremtiden. Jeg overvejede at skrive 1000 år+ men syntes alligevel det lød lidt overdrevet. Derfor præciserede jeg det ikke nærmere, men nu ved du altså at det var RIGTIG lang tid jeg mente. Der kan jo ikke gives garantier så måske kommer det aldrig, måske får regeringen udryddet stoffer? (næppe) og måske bliver de nødt til at lempe på narkotikalovgivningen. Det er bare ikke den vej vinden blæser lige for tiden!

-Psyko

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Psyko:
Jamen, jeg er glad for at du er synsk, hvor har du lært det henne? Ej, nu skal jeg nok stoppe sarkasmen, men hvis du lige læser mit indlæg igennem så skrev jeg: Langt ude i fremtiden. Jeg overvejede at skrive 1000 år+ men syntes alligevel det lød lidt overdrevet. Derfor præciserede jeg det ikke nærmere, men nu ved du altså at det var RIGTIG lang tid jeg mente. Der kan jo ikke gives garantier så måske kommer det aldrig, måske får regeringen udryddet stoffer? (næppe) og måske bliver de nødt til at lempe på narkotikalovgivningen. Det er bare ikke den vej vinden blæser lige for tiden!

-Psyko
<HR></BLOCKQUOTE>

Ok, fair nok [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] - Vi trænger baretil et mere kommunistisk DK, så skal vinden nok vende [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg tror at regeringen med det her forbydshelvede bare skubber en legalisering foran sig. Ment på den måde at jo flere stoffer de forbyder, des flere folk træder de over tæerne og på et tidspunkt har de sku pisset på for mange til at de kan holde kæft ! Og så kommer der sku en ordenligt lovgivning. Jeg tror personligt at det sagtens kan ligge inden for de næste 10-20 år !

In our memories

Man har jo lov at håbe, men den gennemsnitlige dansker er ikke meget for en lempelse af narkotikalovgivningen. Faktisk er de fleste af vores landsmænd hunderæde for narkotika "problemet" og derfor vil de gøre alt for at bevare den strikse lovgivning. Samtidig vil de så gerne havde billigere sprut, men jeg går ud fra at det er sådan samfundet hænger sammen.

Mvh. Psyko

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er bare et spørgsmål om tid, når nok folk har åbnet øjnene op så vil politikerne også gøre det - husk de er i virkeligheden kun slaver af hva den gængse holdning er - selv om de prøver at påvirke hvores holdninger på samme tid, men man bliver nød til at se igennem løgnene for at begynde at kunne skimte sandheden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Thomhash:
Hvis det endelig skulle ske at regeringen ville byde på stoffer (nu snakkes der om smf, E m.m. og IKKE hash) skulle det være stoffer som på en eller anden måde skulle kunne kontrolleres!? Jeg har dog ingen anelse om hvordan det sulle finde sted! Men jeg syns godt vi kan udelukke ideen om legalisering af stoffer i DK de næste 10 år mindst [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

man kunne muligvis få det på recept fra ens læge, så er der også lidt styr på det.
bare en tanke..... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Jeg tror ikke på at regeringskiftet har betydet noget som helst for stofpolitikken, og jeg kan slet ikke forestille mig at den gamle regering ville have reageret anderledes på presset fra Urban (og dermed den danske befolkning, der tror på skidtet)...

Jeg synes ikke man kan opstille problemet således at det er regeringen, som er de onde, som kæmper mod de gode, dvs os.
Problemet tager sig snarere ud som en ond cirkel: Mediernes propagandalignende "information" om stoffer skaber en generel angst for stoffer i den brede befolkning (og man kan vel egenlig ikke forvente at de burde vide bedre), og denne angst er med til at afføde mere propaganda (ringen er sluttet).

Den eneste måde den onde cirkel kan blive brudt på er at folk begynder at se sandheden i øjnene, og at få dem til dette er vel sådan cirka lige så svært som det var at overbevise datidens "eksperter" og almene befolkning om at jorden ikke var verdens centrum.

Så længe denne onde cirkel består, er det vel fløjtende ligegyldigt om regeringen er kommunistisk, socialdemokratisk eller "wannabe-liberal" (som nu).

Medlem

Geografisk sted: (København)
Under emnet ´Det Fedeste´ i Blæst-forummet snakker vi om paradokser, og her er et paradoks, I burde kunne forholde Jer til:

Hvordan legaliserer man et rusmiddel uden politikernes medvirken?

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] We Take Them All...(@hotmail.com)

Medlem

Zannioy > Jeg forstår ikke hvordan denne problemstilling skulle være et paradoks? Og eftersom systemet fungerer således at det er politikerne der laver lovene, kan en legalisering vel ikke foregå uden at det kommer til at gå igennem dem.

Alternativt kunne man selvfølgelig skabe sin egen lille regering med egne love og eget politi, hvilket nok skal føre en masse sjov med sig som fx. gadekampe og krigslignende tilstande.

En løsning kunne også være et militærkup.

Jeg ville ikke selv kunne gå ind for nogen af de løsninger, så hvorfor sidder jeg egentlig og finder på dem? Arrrgh, jeg spilder jo min tid. Jeg tror det er bedst at jeg trykker "Tilføj svar", inden det ender helt galt.

Medlem

Geografisk sted: (København)
Hey, Sve***, jeg fatter ikke, at du ikke fatter, hvad jeg mener. Jeg troede, du havde læst emnet, ´We Take Them All´, under psychedelic philosophie...og så véd jeg iøvrigt ikke, hvad det er med hende Sophie...om hun tror, jeg er pædofil eller hvad. Håber "Christianias Ugespejl" bragte mit lille oplysende indlæg (hæ-hæ!) [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Øhm, altså...narkokørekort! (Sorry, jeg er så speedet idag - blot p.g.a. varmen og det nørrejydske miljeu!)

[ 17 Juni 2002: Besked ændret af: Zannioy ]

Medlem

Jeg har kun skimmet det topic kort, men jeg tror jeg har forstået det nu - jeg skulle lige have rettet min definition af et paradoks til.
Jeg synes nu stadig det førnævnte paradoks er lidt intetsigende. Men det var måske også meningen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe her er et udpluk http://212.242.204.109/pictures/own/lammekort.jpg [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fandt lige denne tråd frem, og vil da lige kommentere den [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg synes idéen om en tilladelse til stoffer er den bedste måde at forholde sig på til det faktum at folk tager stoffer. På den måde kunne man give folk lov til at tage de stoffer de vil, under forudsætning af at de har forstået hvad det drejer sig om på forhånd. Der er jo ingen der siger at man behøver at benytte sig af sin viden om HR bagefter, men man har da fået valget(man kan jo ikke vælge HR hvis ikke man ved hvordan man gør. Nogle folk har jo aldrig tænkt på at der overhovedet findes noget som HR).

Et udkast til sådan et system kan findes her.

Hvad synes I?

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg kan ikke se at der er nogen der skal bestemme om andre er "egnede" til at bruge deres krop og sind som de ønsker. Det er op til hvert enkelt individ IMO.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]