Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 09:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Militæret
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Nu ved jeg ikke om jeg har smidt den her post rigtigt ind... Men hvis jeg ikke har, må I bare beklage jer [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

I anledning af at jeg er blevet 18, så har jeg fået tilsendt et spørgeskema fra en eller anden bøsselæge i Århus Amt.

Der er forskellige spørgsmål om mit helbred, og jeg er bange for at jeg muligvis vil blive mere tiltrækkende for dem ved at udfylde felterne med sande svar.

Så tanken om at være militærnægter har strejfet mig... jeg hader krig, og jeg vil fandme ikke tage nogen form for kurser i det lort [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Desuden faldt jeg over det her spørgsmål:

Afhængighed/Misbrug af:
[ ] Alkohol
[ ] Hash
[ ] Narkotika
[ ] Medicin

Det er SÅ fristende at smide et kryds ved de første tre [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men anyway... er I andre sluppet væk med det ved at trække et frinummer? Er I blevet militærnægtere?

Og er det sandt, at det ikke står godt i ens papirer, hvis man bliver militærnægter?

Folk kalder jo Danmark for et frit land, så jeg synes det er noget pis at tvinge folk ind i militæret. Hvis man ikke gider, skal man lave et eller andet lorte job i 6-8 måneder, og hvis man også nægter det, så får man en mega bøde/ryger i fængsel. Er dét hvad friheden er?

Jeg har aldeles ikke tænkt mig at betjene et land ved at bruge min energi på militæret... vi har ikke brug for mere krig og mere magtfulde nationer. Folk må bombardere hinanden, men jeg skal fandme ikke indblandes...

og tænk... uden hash i flere måneder [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

hvis der ikke er andre udveje, så har jeg tænkt mig at sætte kryds ved misbrug af alkohol og hash... og jeg har epilepsi og migræne... desuden har jeg nedsat syn, bruger briller og har 3 forskellige kræftsygdomme i mit lem, og dét gør herre nas! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

[ 19 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Medlem

Geografisk sted: Westside Brabrand
De indlægger dig i flere måneder med alle de sygdomme......flere måneder uden hash.

Anyway tror de mangler new recruits i hæren så alle skal ind, er selv sluppet ved at være under uddannelse igennem længere tid, og så startet på en ny uddannelse derefter...ovs...

Men den med misbruget tror jeg ikke de hopper på ali-man. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Hmmm... dvs:

Gym: 3 år
Uni: 3-5 år

Så er jeg vel færdig med uddannelsen. Derefter kan jeg tage en aften-HF på en voksen uddannelsesceenter i mange år. Lad os sige 10 år - så er jeg i teorien stadig under uddannelse. Ved siden af kan jeg ha et arbejde [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Plan B er: Få fat i en læge der kan erklære mig syg.

Plan C er: Møde op og trække et frinummer.

Plan D er som følger, hvis jeg ikke trækker et frinummer: Militærnægter + at jeg sagsøger regeringen.

Ej, det er fandme noget crap... tænk at jeg højst sandsynligt skal gå rundt med en AK47 og ligne Osama Bin Laden, fordi jeg er udlænding... det er jeg fandme for lækker til!

[ 19 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg er milli-nægter p.t og kunne ikke drømme om at klage over min situation! Hvor jeg er udstationeret vil jeg ikke komme videre ind på, men kan sige så meget at det meste nok kommer an på udstationeringsstedet. Lønnen er okay, med lidt held og dårlig hovedregning kan det vel blive til en ca. 7 kg udbetalt, jeg klager ihvertfald ikke. Oven i det har man jo ligesom soldaterne gratis stamkort der gælder til (næsten) alt DSB trafik, gratis tandlæge (med enkelte forbehold), alt repet-pligtig medicin gratis og en masse andre fordele.

Var også selv lidt bekymret ang. det med hvorvidt visse arbejdsgivere ville se ned på Nægtere, men fik at vide at det skulle man overhovedet ikke frygte, selv ikke ved politiet, mange ville endda se det som et plus...-man følger jo ikke bare strømmen.

Vil fraråde dig at krydse af som misbrugere*, jeg ville ihvertfald ikke bryde mig om at staten havde papire liggende hvor jeg har skrevet under på det.
Sagde faktisk til sessions-lægen at jeg tog stoffer en sjælden gang imellem, han kasserede mig ikke, den fornuftige mand så ikke noget problem i det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

*Siger Jeg som krydsede af ved at jeg tissede i sengen om natten, jamen de ligger jo selv op til det når det er et udfyldningsskema???
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Syntes virkelig du skal overveje at blive nægter istedet for at blive kasseret. Jeg lyder måske ret ivrig, men har det eddermame også fedt med at være det.

Hilsen Kasper

[ 19 2003: Besked ændret af: Kalle Kanin a.k.a. Neglen ]

Medlem

Jeg aftjente min tid i et telegrafkompagni hvor jeg betjente hemmelige maskiner, skød med maskinpistol, vandrede lange ture om natten, udfordrede mig selv og andre sportsligt og lærte frem for alt noget om menneskers natur som jeg ellers aldrig ville have gjort.

Det arbejde du kan få som militærnægter kan du cirka også få under normale omstændigheder.

Hvad angår det med at følge strømmen. Tænk over hvis strøm du nu følger, som jeg ser det er du godt på vej til at flyde med din egen og dine rusmiddelindtagende venners strøm.

Jeg tog en vild beslutning og blev soldat til venner og families store forundring.

Tal med nogen som har været soldat for 5+ år siden og du vil se et menneske der tænker tilbage på de fede tider.

PS. Vi røg masser af tjald.

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
Folk kalder jo Danmark for et frit land, så jeg synes det er noget pis at tvinge folk ind i militæret.<HR></BLOCKQUOTE>

Enig. Værnepligten er noget hø der burde afskaffes.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeps, væk med indkaldelser.

Ali -> Hvis du beslutter dig for at nægte, så smid mig en personlig besked. Jeg kender en der gerne vil lave en film om en der nægter at gå i militæret og også nægter militærnægettjeneste.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Oki, jeg vil lige se på hvad jeg har tænkt mig at gøre. Indtil videre bliver det nok noget med, at jeg får det udsat pga uddannelsen.

Hvad jeg gør derefter, vides ikke... jeg ser positive og negative ting på begge sider, så det er egentlig lidt svært. Men jeg vil tage det til efterretning.

Medlem

Jeg er i øjeblikket inde som værnepligtig.. Og jeg sys det er helt kanon! Men giver jer da ret, hvis man ikke har lyst burde man sq heller ikke tvinges ind.. Det kommer der ikke noget godt ud af!
Nå, men tilbage til spørgsmålet der... Jeg har en kammerat, der satte kryds i den med hash.. Han blev alligevel kaldt til session, men til sessionen spurgte lægen hvordan han havde det med stoffer.. Han svarede at han tog en del stoffer i weekenden men ellers ikke!
Han blev stemplet som blandingsmisbruger og slap for at kommer ind! Så prøv det!
Held og lykke med det!

Psychedelia Gay Overlord

Ganja,
man slipper ikke for at lave nægter-tjeneste.

Psychedelia Gay Overlord

Tja, det er selvføleglig meget godt, men stadig noget piiiiis hvis man ikke trækker frinummer. Man skal jo stadig bruge sin tid på at lave et eller andet ligegyldigt lort.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

altså det eneste positive jeg kan se i det er:

1. Man får masser af hårdt motion, som jeg godt kan li.
2. Man lærer nye mennesker at kende, og får venskaber som egentlig fungerer på en anden måde end de venskaber man får af f.eks. folk man møder til fester.

Det er egentlig de to eneste ting, som der tiltrækker mig. Men på den anden side er der masser af andre ting som frastøder.

F.eks. vil jeg et eller andet sted også kunne fortælle mine børnebørn om den gang jeg var i hæren. Bare det at ha noget at se tilbage på - men det er for fanden ikke grund nok til at sige ja til tjansen. Og desuden har jeg masser af gode venner herhjemme, og får masser af hård motion til de forskellige aktiviteter jeg går til i fritiden. Så det dækker jo egentlig de første to positive ting jeg finder i militæret.

Som I kan høre, så er jeg meget forvirret.

@Ganje: De sygdomme jeg smed her på boardet, var bare gas... tror jeg kedede mig rimelig meget den dag, og var samtidig sur over at jeg var blevet indkaldt. Men til dit spørgsmål: Det eneste jeg fejler er en meget svag astma. Min læge nægtede i hvertfald at behandle det, da han fik målt det helt ned til 5-7%, og man skal vist ha mindst 15% for at blive behandlet.

Jeg kan også kun mærke det, når jeg overdriver fuldstændig med motion. F.eks. når jeg er til fodboldtræning - af og til kan jeg mærke det, men det er væk hurtigt igen. I hvertfald ikke noget der GØR mig opmærksom, medmindre jeg selv tænker over det. Og desuden har det været MEGET stærkere engang, nu tror jeg at jeg er ned på de 2-3% istedet.

/Edit: Nogle dumme stavefejl.

[ 23 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Kalle Kanin a.k.a. Neglen:

Vil fraråde dig at krydse af som misbrugere*, jeg ville ihvertfald ikke bryde mig om at staten havde papire liggende hvor jeg har skrevet under på det.
Sagde faktisk til sessions-lægen at jeg tog stoffer en sjælden gang imellem, han kasserede mig ikke, den fornuftige mand så ikke noget problem i det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 19 2003: Besked ændret af: Kalle Kanin a.k.a. Neglen ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Ja det vil jeg også helt klart! Hvor fedt er det at være stemplet som narkoman? Kender faktisk en som er det... Men han er fandme også for fucked... Den eneste fordel er du får lavere straffe hvis du bliver taget med stoffer!

Nå til topic...

Selv er jeg meget imod værnepligt, og der er heldigvis nogle år til jeg bliver kaldt ind. Jeg har ca. samme plan som Ali... Regner også med at være under uddannelse i mange år... Hvis jeg ændrer plan og gerne vil ind søger jeg til at jeg kommer derind engang efter min HHX... Planlægger nemlig et fri år...

Jeg kan heller ikke lide tanken om at en idiot skal stå og skrige mig i hovedet... Har jeg fandme fået nok af ( har gået på privatskole [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )

Jeg er også den type som har brug for at være alene lidt hver dag.. Kan ikke klare at være sammen med folk 24/7. Har dog hørt fra flere det skulle give en mange fede oplevelser, og lærer dig om sammenhold... Men det ved de fleste jo godt hvordan det fungerer i forvejen [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Ellers så meld dig til beredskabsstyrelsen... Mener jeg det hedder [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] Det tager vist kun 6 måneder [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Lige hvad jeg havde og sige!

Btw omkring helbred og at komme ind, snak med Tjille... Han blev vist valgt fra [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

lyder godt at jeg ikke er den eneste med den her mening [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] når får vi at se.. kan ikke engang huske hvor jeg smed de papirer, som jeg skal udfylde, henne [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] burde snart lede efter dem og søge om udsættelse [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
hehe.. jeg blev heldigvis undtaget da jeg har merlin hypertermi [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Tja, det er selvføleglig meget godt, men stadig noget piiiiis hvis man ikke trækker frinummer. Man skal jo stadig bruge sin tid på at lave et eller andet ligegyldigt lort.<HR></BLOCKQUOTE>

Det er så individuelt hvad man mener er ligegyldigt lort. Jeg er f.eks. skideglad for at være udstationeret som nægter der hvor jeg er, tror dette er den bedste tid i mit liv indtil nu. Skyldes selvfølgelig ikke kun det, men det tager sin del af æren. Men som jeg tidliger skrev, så kommer det nok MEGET an på hvor man bliver udstationeret.

Dedikeret medlem

Er jeg den eneste der kan se det positive i at den danske hær består af en flok tvangsindkaldte drenge?

Helt ærligt med den arrogance som Fogh har udvist ville det sku ikke komme bag på mig hvis han beordrede millitæret ind på staden eller lignende, og så vil jeg sku føle mig langt mere rolig hvis jeg ved at 50% af dem der står i millitæret rent faktisk ikke gidder være der og sikkert også selv er stamkunder derinde.

Håber i kan se pointen.

In our memories
Brugeravatar

anima, du er bannet fra dette forum, har du glemt dette?

[ 25 2003: Besked ændret af: dankdawg ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]