Hej!
Tusind tak for dit lange og fornuftige svar
Du har selvfølgelig helt ret i alt hvad du siger.
Bare for at uddybe lidt, så kan jeg ved min manglende erfaring indenfor opiater, nok veje lidt op med erfaring med andre stoffer. Det er altså ikke fordi jeg er hele grøn - meget langt ifra!

(jeg kan se, det måske ser sådan ud, ud fra mit første opslag)
Det er dog snar 20 år siden jeg tog alt for mage stoffer, og det var også tæt på at det kunne have gået rigtigt galt. Men allerede den gang besluttede jeg mig for at det på ingen måde er det liv jeg har lyst til at leve/have, og jeg kom selv ud af det miljø den gang.
Det betyder jo stadig ikke, man ikke har lyst til en lille trip en gang imellem alligevel. Jeg har også hilset på både speed, coke, mdma, svampe etc. on occasion. Men det har været tilfeldig, hvis det er blevet tilbudt, og lysten har været der. Max 1-2 ganger i året, de sidste 5-10 år.
Jeg har heller absolut ingen kontakter i det miljø længere, så jeg vil heller ikke købe det igen når jeg har taget dem jeg har nu. Den sidste connection jeg havde, var et legebarn, som jeg kun brugte til at have et par ekstra benzoer liggende, og han stillede selv træskoene for nogle år tilbage.
Min livssituation vil også være med til at holde mig på måtten, både med meget familie, meget seriøst fuldtidsjob etc.
(min ex har børnene nu nogle uger frem, da det naturligt nok er lidt svært at passe børn når man ikke kan gå. Og min nuværende samboer arbejder nat, og ofte weekend. Jeg arbejder dog hjemmefra, så jeg skal stadig passe mit arbejde i ugedagene

)
Så det er slet ikke nogen særlig stor grund til bekymring sådan umiddelbart. Men da jeg ikke har prøvet præcis dem her tidligere, ville jeg, præcis for at det skal være sikkert, bede om råd mhp dosis og indtagelse.
Og selvfølgelig, man skal uanset altid være forsigtig!
MB