Bubber skrev:
Jeg tror du skal ud i nogle ret eksotiske rusmidler, hvis du vil finde et for hvert bogstav i alfabetet. Til gengæld er der rigtig mange af dem der starter med 2 og m. Hvis nu dit eksempel var H for hus istedet for L for LSD, ville det blive lidt nemmere at finde nogle gode og mere meningsfulde citater. G er for
gul. Den vil jeg rigtig gerne se en illustration af.
Men altså, Halfdan Rasmussens alfabetbog, bare med drågz, det er en pisse god idé!
Jeg takker for opbakningen
Jeg er ret solgt på idéen med at hvert bogstav er et nyt drug, så det jeg prøver er at finde "slang-navne" til de svære bogstaver. Da jeg også laver en engelsk version, er der nogen ord der passer bedre andre steder. Indtil videre lyder det sådan her: Alcohol, Bromazepam, Cocain, DMT, Ecstasy, GHB, Heroin, Inhalants (benzin), Ketamine, LSD, Meth, Nicotine, Opium, Psilocybin, Qaadka (Khat), Rohypnol, Salvia, Tramadol, Ultram, Valium, Weed, Xanax og Yaba.
Der er måske nogle gentagelser i blandt, men mangler egentlig til Z, J og F.
Citatet behøver ikke stikke dybt i følelsen, men kan også være en tilkendegivelse af styrken, eller et sjovt øjeblik der beskriver stoffet mellem linjerne.
Og den trip-report med ham der havde det stramt med farven gul har jeg læst
Den er skræmmende, men også fantastisk skrevet på mange måder!