Hejsa
Jeg har set lign på mine planter, kæmper lidt med det endnu, men ser forbedringer...(kig helt til sidst og spar tid)
Jeg lader dem tørre godt før jeg vander igen......(de skal ikke tørre ud så planten lider) samt lidt ph justering
Hvis du har haft for meget vand i potten, kan du måske prøve samme ting.
(det ligner altså ikke du overvander)
Hvis du har haft vandet for meget, kan det give forskellige udslag som f.eks næringsproblemer, rødder udvikler sig ikke passende.
Har du ikke vandet for meget, ville jeg foreslå justering af vand, ny/anden slags vanding
ps. tak fordi du sagde du ikke havdet gødet - Jeg har gødet min, vi har vist samme problem så tror mere på mit problem ligger i for meget vand
mine har været tunge og våde, ved ikke med dine ?
Så det heller ikke godt med meget kalk i vandet- tapvand her=7,4-7,6 i ph - det kan ses på jorden.
Jeg justere i øjeblikket ph til 6,8 - vander mindre, ser forbedringer på de nye blade, de bliver lidt grønne.
der er en der nævner noget varmestress, det kan faktisk godt være rigtigt
Jeg ved det jo ikke men kunne gætte på dit rodnet ikke er stærk nok ( han nævner varme ( det ligner varmeplatter ) tror ikke din plante kan følge med i varmt vejr( igen et gæt )
Hvis du har mulighed kan du vende jorden ud af potten hurtigt lige se røddernes status.
(Gør det på eget ansvar, det kan gå meget galt og man kan ødelægge mere end godt er)
En plante af din størrelse burde have et kraftigt rodnet.
Mit rodnet er ikke så godt som jeg tror det burde være ( aner ikke hvordan det skal se nu på nuværende tidspunkt)
men altså, rodnettet må være blevet bedre, planten ser mere "glad" ud, "højre bladføring" mere grøn plante farve igen
Jeg mener:
Vand fra top, så meget at underskål lige får et par dråber vand som er løbet igennem. Tør ud
Er det varmt suppler med vand i underskål
Juster vandet til 6,5-6,8 ( hvis det er muligt for dig)
1 spørgsmål til dig.
Potter med eller uden dræn?
Flot plante ellers......