Tak for dit skriv Fso!
Giver mening at man som udgangspunkt skal tage til møderne som en personlig ting og ikke skabe venskaber bevidst. Lyder dog lidt useriøst / nedladende at sidde med sin telefon fremme. Det siger da først og fremmest om ens seriøsitet. Men er vedkommen tvunget grundet en hvis type hjælp, giver det jo mening. Dog alligevel ikke helt i min optik. Tror da at det nemt kan påvirke andre deltagere hvis flere ikke er aktive/interesseret, hvis det handler om at dele ud fra det mest personlige i ens liv
Trin behandling giver mening. Og rationelt tænkning især for mig - tror jeg. I mit misbrugs kerne tror jeg at en stor betydning har at der er en "voksen" der kender til mit misbrug og kan støtte eller anbefale en vej ud. For jeg har forsøgt for mange gange selv. Derudover en person der kan holde mig i ørene og tjekke op på de aftaler vi nu har indgået. For ærligt tror jeg at det ikke vil blive alt for hårdt at stoppe med hashen, da jeg selv har prøvet. Falder bare altid i igen, pga manglende rygrad og tanken om "er det nu egentlig så slemt". Jeg har jo ikke denne person/personer da jeg har valgt at holde det skjult for familie og tætte venner der ellers vil kunne støtte.
Inderst inde ved jeg jo godt at det der nok vil hjælpe mig mest, er at komme til bekendelse for familie og venner, så de kan støtte mig. Og det er også en kæmpe angst, jeg næsten med sikkerhed tror at rusmiddelcenteret vil få mig overtalt til
Benzo og sovemedicin (de stærke) - er jeg meget modstander af, og det ved lægen godt. Skal ikke erstatte mit hash med noget andet kemisk, for at falde i søvn.
Jeg får allerede nu (som vidst er seroqel), men det virker ikke for mig. Medmindre jeg ryger en fed, så virker det MEGET godt

Det kan måske hjælpe om aftenen, istedet for at ryge hash, for at få en mild agtig rus. Men hjælper ikke på søvnen overhovedet. Melatonin er også afprøvet uden effekt.
Virker truxal anderledes? Er før stødt på det præperat herinde på Psy nemlig.
Aftalte med mig selv i sidste uge, at tage på rusmiddelcenteret. Men det er sku en hårdere handling at tage, end jeg lige troede. Især når det er indenfor almindelig arbejdstid, hvor jeg typisk sover og ikke er i stand til meget