Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 20:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
Astral skrev:
Treasure skrev:
Desuden så fortræd Darwin sine teorier da han blev gammel, han blev klogere :)

du mener altså at darwins tanker var forkerte og at evolutionen ikke afhænger af survival of the fittest (den stærkeste overlever)???

det er sq da bevist at f.eks. at dyr på en isoleret ø udviklersig i en anden retning end dyr på fastlandet

karma fra mig
-Cali

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Caligula skrev:
Astral skrev:
Treasure skrev:
Desuden så fortræd Darwin sine teorier da han blev gammel, han blev klogere :)

du mener altså at darwins tanker var forkerte og at evolutionen ikke afhænger af survival of the fittest (den stærkeste overlever)???

det er sq da bevist at f.eks. at dyr på en isoleret ø udviklersig i en anden retning end dyr på fastlandet

karma fra mig
-Cali

Ja det er netop modsat, det er ikke en kamp men derimod et samarbejde og dem som overlever er ikke dem som er stærkest, hvordan man så definere det, men derimod hvem der er bedst til at samarbejde, ikke at Darwinismen ikke er rigtigt, for det er den, udfra sit begrænsede udsyn...
Man kan sige at hvis en hestevogn med hest og rytter kom kørende forbi så ville en person give sig til at beskrive hesten og vognens bevægelser, men fuldstændig glemme rytteren som bestemte hvad vej hesten skulle køre, sådan er det også med Darwinismen, den ser en udvikling, den ser en masse virkninger, men den ser ikke årsagerne, derimod så forsøger den at teoretisere over årsagerne og kalder dem derved "survival of the fittest" men det er en hypotetisk årsagssammenhængende model over evolutionen som dog kun fungerer inden for et meget snævert område, men bevist, det er den langt fra, det er uvidenskabeligt at tro at det er bevist, selv om det netop er sådan det bliver fremført i div. udannelses-institutioner.

For at fortsætte min forige post, kan jeg også nævne at en ting som farver netop også kan oversættes i forskelige svigninger hvor (infra)-rød er de korteste og laveste frekvens og (ultra-)violet har en væsentlig højere frekvens, ydermere har de forskelige svingninger som det neurologiske kredsløb fungerer under, varierende funktioner, hvor de laveste frekvenser har med det fundamentale og underbevidste (Theta og Delta) imens de højere frekvenser har med hvores bevidsthed og hvordan vi interakterer i det vågne liv (Alpha og Beta).

Derfor kan vi konkluderer at alt aktualiseret kan ses udfra bølgemodellen og derfor underbygger at alt i virkeligheden består af det samme i forskelige tilstande og forme, dvs. alt er subtilt og substantielt alt efter tilstanden, men at tingene rigtigt nok er bygget op efter det subtile først og senere det mere substantielle, altså murstene er ikke bygget af huse, men huset er bygget af murstene, men murstenene er blevet lagt af en murer og huset er designet af en arkitekt.
information --> energi --> masse, ikke omvendt, eftersom det ville indbefatte en selvmodsigelse...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
jeg kan godt se hvor du vil hen astral men hvis de svageste har et samarbejde er de så ikke ligepludseligt de stærke???

jeg siger ikke mere

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Caligula skrev:
jeg kan godt se hvor du vil hen astral men hvis de svageste har et samarbejde er de så ikke ligepludseligt de stærke???

jeg siger ikke mere

Nej for der ville slet ikke være nogen stærke hvis der ikke også var det omvendte, alt er en balance og tingene defineres udfra deres komplementære idéer, der er modsætninger men det udspringer af det samme som holder de to i balance...

Historien kan heller ikke forudsiges udfra en empirisk udregning af for-historiske fakta, eftersom den er dynamisk og levende og ikke statisk og død...

Det samme med livets metamorfoser, de kan ikke udregnes efter Darwin's teorier eftersom det også er dynamiske og levende, man kan ikke forstå det biologiske udfra præ-definerede modeller af det mineralske, hvilket Naturvidenskaben forsøger, netop fordi den rent officielt mainstream kun kender til de mineralske lovmæsigheder, dvs. det levendes virkninger, ikke dets årsager...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Astal: Jeg kan høre at du kan din Platon! :lol:

Ja, jeg oplever også bevidstheden som en klippevæg hvor alverdens skygger danser. Det eneste som jeg egentlig oplever som "mig" er min opmærksomhed = øjet som ser. Mine følelser, mine impulser, mine ideer, er strømme i universet, der vandrer igennem min (og andres) bevidsthed. De kan komme fra alle mulige steder: Fra træer og dyr, fra jorden og solen, fra menneskets kollektive ubevidste, fra min kæreste eller nærmeste eller fra fjerne solsystemer. Men det er "mig" som bestemmer om jeg vil holde fast i dem (strømmene, impulserne). Det er mig der bestemmer om jeg vil dvæle min opmærksomhed på dem og gøre dem til mine meninger, mine følelser og mine holdninger. Det er min frie vilje, og det er det, som gør mig forskellig fra alle andre. Det er det, som gør mig til et individ.
Og med hensyn til "øjet" som ser: hvilket øje kan se sig selv? Man kan kun mærke at det er der, ud fra dens virkning, men aldrig vende blikket imod sig selv. Derfor søger vi at spejle os i hinanden. For at få et glimt af den guddommelige sjæl der findes inde i alle bevidstheder.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Astral skrev:
Seriøst Astral... jeg gider slet ikke diskutere med dig igen. Sorry to say men du er simpelthen for langt ude at høre på. :?

Hvis du for 100-200 år siden sagde nogle af de ting du har skrevet ville folk sikkert også mene du var langt ude. Jeg siger ikke du tager fejl - eller har ret - men vi lever i en tid hvor det er påstand mod påstand. Tit hører man om respekterede teorier som folk har lyttet til bliver smidt til side fordi det simpelthen ikke holder stik med nutidens kundskab.

Expand your mind - I do :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]