Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Shamanisme
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Kan denne ældgamle religion være den rigtige? Eller rettere sagt; Er det hallucinationer eller viser guderne os deres taknemelighed for at komunikere med dem når vi anvender "naturlige syre"? :wink: :? :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Tjah, hvorfor ikke? Nu er der da vist langt mere i shamanisme, som vist også er et temmeligt bredt begreb end intagelse af psykedeliske urter?

Men hvordan virkningerne skal forklares er jo et godt spørgsmål, som der vist ikke rigtigt er nogen der kan svare ordenligt på, andet end de selvfølgeligt påvirker hjernen og vores opfattelse af verden.
Men om det er fordi stofferne aktivere en anden bevidsthed, som opfatter verden på en anden måde end det vi normalt anser for at være vores opfattelse, om de bare fucker hjernen op, så den begynder at fortolke verden på mærkelige måder, om stoffet er en slags agent der sætter planten i stand til at tænke gennem os, eller om det åbner for nogle systemer i vores hjerne der sætter vores bevidsthed i kontakt med en reel anden paralel verden, eller højere bevidsthed, det får den enkelte vist mest ud af at beslutte for sig selv ud fra de oplevelser de nu har. :D
Måske virker de på alle overståenede måder. Muligheden foreligger ihvertfald, og jeg er ret sikker på stofferne ihvertfald gør andet end at fucke hjernen op, selvom de så afgjort også gør det! :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Tjaaaa hvorfor ikke det kunne vel godt passe....
Meeeeen ved sku ikke helt hvad jeg skal tro men har selv leget lidt med ideeen før!

Titel:
Medlem

Som mange andre har jeg også haft diverse spirituelle overvejelser i forbindelse med brug af svampe. Men ved nærmere eftertanke synes disse overvejelser at skyldes min nedsatte evne til at tænke.
Når jeg oplever noget jeg ikke kan forstå så er det min hensigt enten at finde en rationel forklaring(kemi i hjernen) og ikke, til lejligheden, at opfinde/genfinde endnu mere uforståelige og tilmed ganske usandsynlige fænomener eg. naturånder.

Jeg må indrømme at jeg skammer mig lidt over at anfægte andres verdensbillede med det ene formål at definere mit. sorry.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
radon9 skrev:
Som mange andre har jeg også haft diverse spirituelle overvejelser i forbindelse med brug af svampe. Men ved nærmere eftertanke synes disse overvejelser at skyldes min nedsatte evne til at tænke.
Når jeg oplever noget jeg ikke kan forstå så er det min hensigt enten at finde en rationel forklaring(kemi i hjernen) og ikke, til lejligheden, at opfinde/genfinde endnu mere uforståelige og tilmed ganske usandsynlige fænomener eg. naturånder.

Jeg må indrømme at jeg skammer mig lidt over at anfægte andres verdensbillede med det ene formål at definere mit. sorry.

Du bliver ikke dårligere til at tænke når du er på svampe, du er blot på et plan som ligger over det logiske, rationelle og kausale og er derved istand til at fornemme noget over-sanseligt, nemlig at alt er levende og alt er styret af forskelige intelligente entiteter, hvorfor tror du at det kaldes entheogener? Det gør det fordi at der er reélle kræfter bag de forskelige planter som mennesket kan sætte sig i forbindelse med ved at indtage dem, de forskelige planter virker i blodet, nerverne eller andet, de forskelige funktioner har et bestemt forhold til plantens egenskaber, som i deres virkninger er planten selv, men i deres årsag ligger på et akausalt plan, det er derfra at plantens intelligens virker og de forskelige entiteter som ellers er i nærheden...

Jeg anbefaler absolut ikke nogen at tage svampe, eftersom det fjerner en beskyttende hinde af det pågældende individ hvilket gør en ekstra-sensibel med hensyn til at percipere subtile hyper-dimensionelle bevidstheds entiteters manifestationer, men også åbner op for manipulation og kaotisering af ens finere væsensdele.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Dr. Otling: Jeg kan meget godt li din teori... Tror du har fat i noget, som jeg egentlig aldrig hat tænkt på.

@Astal: Jeg tror også du har fat i noget, men gider du uddybe nedenstående?

Astral skrev:
Jeg anbefaler absolut ikke nogen at tage svampe, eftersom det fjerner en beskyttende hinde af det pågældende individ hvilket gør en ekstra-sensibel med hensyn til at percipere subtile hyper-dimensionelle bevidstheds entiteters manifestationer, men også åbner op for manipulation og kaotisering af ens finere væsensdele.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

aliaarhus skrev:
@Dr. Otling: Jeg kan meget godt li din teori... Tror du har fat i noget, som jeg egentlig aldrig hat tænkt på.

@Astal: Jeg tror også du har fat i noget, men gider du uddybe nedenstående?

Astral skrev:

Jeg mener at man kan komme til at åbne nogen "døre" op, som man måske senere hen kan få svært ved at lukke helt for igen og at andre entiteter (intelligente bevidsthedsvæsener) kan benytte disse "døre" til at forplante suggestive tanke/sjæle-manifestationer i ens sind, man skal endelig ikke undervurdere "the spirit world" den er reél nok, ligesom vi er det, men man skal virkelig vide hva man roder med, for ikke bare at blive endnu et offer, det er ikke nogen "kinder"-garden....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Astral-> Du har helt ret med de der døre, jeg har selv prøvet at få vækket min kundalini . Hvilket jeg går ud fra er det samme som at åbne dørene du snakker om, der desværre ikke kan lukkes helt igen. Det er sket at folk er blevet fejldiagnosticeret som skizofrene, men istedet er det folk der ikke har været modnet nok spirituelt til at overskue eller klare de visioner man risikerer at få med en vækket kundalini. Det er nogle år siden det skete at jeg fik nogle virkeligt intense visioner på 5g amazon, Jeg smeltede helt sammen med brahman(verdens alt'et)og så hvordan alt hang sammen. jeg går stadig og tygger på det, og er sikker på at jeg vil blive ved med det resten af livet. Jeg er gået hen og blevet overbevist om at det er budhisterne der har bedst fat i hvad der foregår uden for denne verden , og hvad der sker når man dør. Og det kan sku godt ærgre mig at jeg ikke bare kunnet have fortsat mit liv i lykkelig uvidenhed som indædt ateist og hedonist til fingerspidserne. Men på den anden side er det også fedt at der er blevet udfyldt et spirituelt tomrum i min sjæl.

Det er faktisk lige her for nylig jeg har regnet ud hvad det er der foregår i min sjæl, eller rettere, jeg har fundet ud af hvilken vej jeg skal gå for at få en større indsigt i den.

Jeg har gået rundt og troet at jeg var lidt småskizofren, men det var heldigvis symptomer på en vækket kundalini

Her er en liste over nogle af de symptomer der kan komme hvis man har fået vækket sin kundalini:

Citat:
Om kundalini

Kundalinis kendetegn:

Brændende varme eller iskolde strømme, der bevæger sig op gennem rygraden
Pirring i underlivet, langs rygraden og i hovedet
Vibrationer, uro eller kramper i benene og andre steder i kroppen
Smerter, spændinger eller stivhed i nakken samt hovedsmerter
Hurtig puls og øget stofskifte
Overfølsomhed overfor lyde, menneskers nærvær og andre påvirkninger
Orgasmefornemmelser forskellige steder i kroppen eller totale, kosmiske orgasmer
Mystiske/religiøse oplevelser, åbenbaringer og/eller kosmiske glimt
Parapsykiske evner, Lysfænomener
Problematisk balance mellem seksuelle impulser og åndelig drift
Angst pga. uvished om processen
Svækket koncentrationsevne og hukommelsesbesvær
Søvnløshed, manisk opstemthed vekslende med depression og energiforladthed
Total isolation fordi de indre oplevelser ikke kan kommunikeres ud.
NB! Tilstedeværelsen af nogle af de nævnte kendetegn er ikke ensbetydende med kundalinirejsning.

Kundalini:

Ordet kundalini stammer fra Hinduisme og er et sanskrit ord som er vanskelig at oversætte og der er delte meninger om ordets betydning.

Kundalinikraften er beskrevet i de hinduistiske skrifter som en sammenrullet slange der ligger og sover i ethvert menneske ved rodchakret eller ved halebenet. Den kan vækkes ved at dyrke yoga og meditation.

Kundalini er den almindeligvis skjulte psykoseksuelle kraft, som når den vækkes, stiger langs den subtile krops midterkanal. Kunda betyder dam eller energireservoir. Når kundalinienergien styres rigtig, kan den forårsage kosmisk bevidsthed og frigørelse. Men energien kan også føre til fysiske og psykiske problemer.

Mulige udløsende faktorer:

Kundalinirejsning optræder især som følgevirkning af yoga, meditation, healing eller krops- og psykoterapi. Blandt udløsningsfaktorer kan nævnes: fødsler, ulykkelig kærlighed, cølibat, dyb sorg, høj feber og indtagelse af stoffer. Men en kundalinirejsning kan også komme pludselig, uden påviselig grund.

kopieret fra Foreningen Kundalinis hjemmeside

http://hjem.get2net.dk/kundalini/

Venlig hilsen
Fråder[/url]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Copelandia -> Jeg tror ikke guderne er taknemmelige for at vi tager syre/svampe. Jeg tror grunden er at bevidsthedsudvidende stoffer udvider bevidstheden tilstrækkeligt til at der er kapacitet eller intensitet nok til at gud eller væsner uden for den fysiske verden kan kommunikere med en og give en visioner.

Grunden til at jeg ikke tror de er taknemmelige er at jeg har prøvet at få et bad trip, der var temmeligt traumatisk, og det endda kun på 3g amazon. Trippet var usædvanligt kraftigt og det kom bag på mig at trippet bare blev ved og ved med at blive stærkere og stærkere. Det skræmte mig og så var det at det virkeligt begyndte at gå nedad bakke, timerne efter føltes som år fyldt med angst og skræk der var så intenst at det ikke føltes som følelser fra denne verden. Jeg tror grunden til at trippet gik dårligt var at min kundalini var blevet rejst for nylig under det svampetrip jeg omtalte i mit tidligere indlæg. Det blev simpelthen for meget for min hjerne at være bevidsthedsudvidet både fra kundalini rejsningen og svampene. Jeg har trippet et par gange siden men slet ikke så ofte som jeg plejede før i tiden, og på mindre doser.

Før i tiden kunne jeg sagtens æde 2g svampe uden at det rigtigt rykkede. Nu efter min kundalini rejsning tripper jeg helt udemærket på 1g og temmeligt vildt på 2g.

Så mit råd til jer er at i skal tænke jer om, og virkelig være sikker på at man er mentalt klar inden man tager svampe, specielt hvis det er mere end 1g.

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Fråder skrev:
Astral-> Du har helt ret med de der døre, jeg har selv prøvet at få vækket min kundalini . Hvilket jeg går ud fra er det samme som at åbne dørene du snakker om, der desværre ikke kan lukkes helt igen. Det er sket at folk er blevet fejldiagnosticeret som skizofrene, men istedet er det folk der ikke har været modnet nok spirituelt til at overskue eller klare de visioner man risikerer at få med en vækket kundalini. Det er nogle år siden det skete at jeg fik nogle virkeligt intense visioner på 5g amazon, Jeg smeltede helt sammen med brahman(verdens alt'et)og så hvordan alt hang sammen. jeg går stadig og tygger på det, og er sikker på at jeg vil blive ved med det resten af livet. Jeg er gået hen og blevet overbevist om at det er budhisterne der har bedst fat i hvad der foregår uden for denne verden , og hvad der sker når man dør. Og det kan sku godt ærgre mig at jeg ikke bare kunnet have fortsat mit liv i lykkelig uvidenhed som indædt ateist og hedonist til fingerspidserne. Men på den anden side er det også fedt at der er blevet udfyldt et spirituelt tomrum i min sjæl.

Det er faktisk lige her for nylig jeg har regnet ud hvad det er der foregår i min sjæl, eller rettere, jeg har fundet ud af hvilken vej jeg skal gå for at få en større indsigt i den.

Jeg har gået rundt og troet at jeg var lidt småskizofren, men det var heldigvis symptomer på en vækket kundalini

Her er en liste over nogle af de symptomer der kan komme hvis man har fået vækket sin kundalini:

Citat:
Om kundalini

Kundalinis kendetegn:

Brændende varme eller iskolde strømme, der bevæger sig op gennem rygraden
Pirring i underlivet, langs rygraden og i hovedet
Vibrationer, uro eller kramper i benene og andre steder i kroppen
Smerter, spændinger eller stivhed i nakken samt hovedsmerter
Hurtig puls og øget stofskifte
Overfølsomhed overfor lyde, menneskers nærvær og andre påvirkninger
Orgasmefornemmelser forskellige steder i kroppen eller totale, kosmiske orgasmer
Mystiske/religiøse oplevelser, åbenbaringer og/eller kosmiske glimt
Parapsykiske evner, Lysfænomener
Problematisk balance mellem seksuelle impulser og åndelig drift
Angst pga. uvished om processen
Svækket koncentrationsevne og hukommelsesbesvær
Søvnløshed, manisk opstemthed vekslende med depression og energiforladthed
Total isolation fordi de indre oplevelser ikke kan kommunikeres ud.
NB! Tilstedeværelsen af nogle af de nævnte kendetegn er ikke ensbetydende med kundalinirejsning.

Kundalini:

Ordet kundalini stammer fra Hinduisme og er et sanskrit ord som er vanskelig at oversætte og der er delte meninger om ordets betydning.

Kundalinikraften er beskrevet i de hinduistiske skrifter som en sammenrullet slange der ligger og sover i ethvert menneske ved rodchakret eller ved halebenet. Den kan vækkes ved at dyrke yoga og meditation.

Kundalini er den almindeligvis skjulte psykoseksuelle kraft, som når den vækkes, stiger langs den subtile krops midterkanal. Kunda betyder dam eller energireservoir. Når kundalinienergien styres rigtig, kan den forårsage kosmisk bevidsthed og frigørelse. Men energien kan også føre til fysiske og psykiske problemer.

Mulige udløsende faktorer:

Kundalinirejsning optræder især som følgevirkning af yoga, meditation, healing eller krops- og psykoterapi. Blandt udløsningsfaktorer kan nævnes: fødsler, ulykkelig kærlighed, cølibat, dyb sorg, høj feber og indtagelse af stoffer. Men en kundalinirejsning kan også komme pludselig, uden påviselig grund.

kopieret fra Foreningen Kundalinis hjemmeside

http://hjem.get2net.dk/kundalini/

Venlig hilsen
Fråder[/url]

Interesant...

Jeg kan faktisk svare ja til alle 14 punkter...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Astral-> alle tiders!!! Du er en af dem der er "vækket" Jeg håber du er begyndt at læse noget mere om kundalini så. Jeg syntes allerede nu efter at jeg kun har læst om det i et par dage, og så endda kun det materialle man kan finde ved at tage en hurtig surftur på nettet, at jeg har fået det meget bedre åndeligt og psykisk.

De interesser du har skrevet i din profil tyder da også på at dit åndelige niveau er temmeligt meget højere end gennemsnits danskeren.

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
Medlem

@Astral:
Citat:
...det fjerner en beskyttende hinde af det pågældende individ hvilket gør en ekstra-sensibel med hensyn til at percipere subtile hyper-dimensionelle bevidstheds entiteters manifestationer, men også åbner op for manipulation og kaotisering af ens finere væsensdele.

Jeg beklager min uhøflige fordrejning af dine ord, men...

Jeg brugte tidligere udtrykket "nedsatte evne til at tænke", istedet kunne jeg skrive:
Citat:
åbner op for manipulation og kaotisering af ens finere væsensdele.

Min påstand er at årsagen til den øgede sensibilitet overfor subtile hyper-dimensionelle bevidstheds entiteters manifestationer(nogle kalder dem for fremmedordsmonstre) er
Citat:
manipulation og kaotisering af ens finere væsensdele.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
interresant læsning :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror at en shaman er en der er blevet bevidst om rummets skabertrang. Når han glider i Trance oplever han muligvis at være rummet mellem stjernerne, rummet der føder lys. shaman-trommens lyd kunne opfattes skabende i rummets stilstand.

: And god said, let there be :idea:

VH-Nemesis

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nemesis skrev:
Jeg tror at en shaman er en der er blevet bevidst om rummets skabertrang. Når han glider i Trance oplever han muligvis at være rummet mellem stjernerne, rummet der føder lys. shaman-trommens lyd kunne opfattes skabende i rummets stilstand.

: And god said, let there be :idea:

VH-Nemesis

Hvor har du læst det?

Gælder det ikke for Shamanen et komme hensides (det fysiske) rum(met)?

[/code]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg har forstået var shamanens rolle i stammen den der modsvarer den moderne verdens læge, psykolog og præst. Dog har rollen varieret lidt fra stamme til stamme

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

@Dr. Otling
You amaze me sir:p

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Now you see me 8)
now you dont :roll:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
VH-Nemesis

Gælder det ikke for Shamanen et komme hensides (det fysiske) rum(met)?

- Shamanen dykker ned i den syge persons indre igennem et sort hul, hvorefter han nedkæmper sygdommen v.h.a. sine hjælpe-væsener som han har allieret sig med (kan bedst sammenlignes med PokéMon's) Det siges, at vi alle kan komme i kontakt med disse dyr og iøvrigt alle har ét bestemt dyr vi kan forvandle os til.
Trommen anvendes til at sætte shamanen i trance.
Folk der tager shamanismen til sig idag, betegnes inden for religionsvidenskaben som neo-shamanister, da denne oldgamle tradition fortolkes og videreudvikles efter smag og behag fra den enkelte. Jeg har svært ved at tro, at der er ret mange i Danmark der har en forståelse for de oprindelige teknikker - men det betyder selvfølgelig ikke at man kan have gavn af nogen af dem - blot er nyreligion blevet til en bolsjebutik hvor man tager lidt fra alle religioner og danner sine egne meninger om tilværelsen og dens sammenhænge. Hvilket da også er interessant i sig selv.
Personligt er jeg nok mest synkretist - hvilket betyder at jeg mener at alle religioner, grundlæggende, er en og samme sag.

> Hvor er traditionerne blevet af - de er savnet!
< Jeg siger, "det er det samme lort - de har bare ændret navnet!!!"

- Har glemt min pointe - er ekspert i tankeflugt :arrow: hmmm...
Stopper nu...

Senest rettet af GeckoMan 04 dec 2003 09:42, rettet i alt 1 gang.

Titel:
det her er min tro ind for det her område .og den jeg gerne vil følde når jeg en dag får mit live på ratte spor , måske til sommerr state det ,men ved det ikke :) http://www.thefourwinds.com/

mvh trold

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]