Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey boys n girls...
Jeg har været lidt ude i den virkelige verden bevæbnet med et kamera...
Og så efter en tur i mørkekamret ser de sådan ud:

Fyren her hedder Eddie....Han sidder inde på klostertorv i Århus..hverdag..!

http://www.overgrow.com/edge/gallery.ph ... 2-1.gif&s=

http://www.overgrow.com/edge/gallery.ph ... 1-1.gif&s=

http://www.overgrow.com/edge/gallery.ph ... 3-1.gif&s=

http://www.overgrow.com/edge/gallery.ph ... 4-1.gif&s=

Her er så lidt blandede billeder....

http://www.overgrow.com/edge/gallery.ph ... et1.gif&s=

http://www.overgrow.com/edge/gallery.ph ... er1.gif&s=

http://www.overgrow.com/edge/gallery.ph ... el1.gif&s=

hva syns I???
-SuperSke

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

meget nice billeder!
Ser meget prof. ud!

Du fanger stemningen godt og der er lissom noget dybte over det.

Fortæl noget mer om ham Eddie :D Og kom evt. med flere billeder!

Senest rettet af Optimus Crime 21 dec 2003 21:23, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
Kan kun give -sven ret
Det er nogle rigtig fede billeder du fået taget dig....
Jeg mener faktisk at jeg har set ham der Eddie men er ikke sikker.... :lol:

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
yeah.. rigtigt fede billeder :)

elsker også S/H billeder

må lige se at få smidt nogle af mine billeder op :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nu har du husket at spørge Eddie om du må lægge billeder af ham på nettet, ik?? Hvis han da ved hvad det er...

Ej, spøg til side... Fede billeder, thumbs up herfra!

Titel:
Medlem

Jeg fik ihvertfald lov til at tage billeder af ham....Jeg sad faktisk og snakkede lidt med ham og en anden gut......de var pisse sjove...
Så kom jeg forbi en uge efter...og de kunne overhovedet ikk huske mig!! :D

Men ja...Ham Eddie var så super cool og ligeglad med alting...
Tror næppe han vil ha noget imod billederne ligger her....især ikk når det er denne slags hjemmeside hehe!

EDDIE ER GUD!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hej Superske :)

Først og fremmest, det er nogle ok billeder, men jeg vil ikke gå så langt som at kalde dem for prof eller andre lovprisninger som folk her siger :) Men her kommer noget kontruktiv kritik...:)

Først og fremmest, lær Photoshop :) Hvis du gerne vil lave nogle virkelig fede billeder, så brug dette program. Det er ikke særligt svært, og du kan finde diverse guides og lignende på nettet, så du kan lære det i dit eget tempo :)

Og så skal du huske, hvad er det du gerne vil have folk til at se/opleve, når de kigger på et af dine billeder. Alt andet kan/skal skæres væk.

@eddie2-1.gif: Dette billede er nok et af de bedste du har taget... Billedet kunne godt klare lidt beskæring i toppen. Det er ret kedeligt bare at se stakit. Og desuden er billedet ret lyst i det, når det netop er sådan et barsk miljø som du gerne vil afbillede. Dette kan gøres ved at gå i mørkekammeret igen og simpelthen give billedet mere lys, og som sagt i computeren :) Men det er måske også bare mig, jeg kan godt lide en mørk stil :)

@eddie1-1.gif: Synd der står en person i vejen. Det er et meget forstyrrende element, når man kan se sådan en halv arm eller lignende... Her ville jeg vælge at skære alt væk bortset fra hans hovede/hånd/chillum. Resten kan ikke bruges.

@eddie3-1.gif: Det her billede ville jeg nok kassere hvis jeg var dig. Når man ikke kan se hvad han laver, så er der ikke rigtigt noget spænding i billedet. Det er et pænt kedeligt billede. Det ligner bare mest af alt en grim mand, der er ved at rulle sig en smøg :)

@eddie4-1.gif: Synd billedet ikke er bredere... Der er lige en anelse for lidt af eddie, og bestemt også for lidt af modtageren af chillumen. Her ville jeg eksperimentere med lidt beskæring. Jeg tror jeg ville vælge at beskære det så man kun lige ser modtagerens hånd, og så igen lige over eddies hovede. På den måde mystifisere man modtageren mere. Man sætter nogle tanker igang hos folk. "Hvem er modtageren? Hvordan ser han ud? Hvorfor ser Eddie så skummelt til venstre?" osv osv...:)

@streetpoet1.gif: Meget lækkert billede :) En lille smule beskæring af toppen, og måske noget af bunden. Så skulle det vist også være der :)

@streetsinger1.gif: Fint nok billede, der er bare to ting :) Skråt oppe over hans hovede, er der en fejl i billedet. Det er et ret så forstyrrende element, der godt kan ødelægge helheden af billedet. Og du har ikke brugt en høj nok lukkehastighed. Man kan se han er ved at skifte greb, og det er synd at sådan noget skal stå sløret hen. Husk at bruge en hurtig lukketid, når du fotografere noget med fart.

@tunnel1.gif: Hmmm... Har siddet og kigget på det her billede længe, men kan ikke rigtigt finde ud af det. Jeg syntes hverken det er godt eller dårligt. Det er der bare. Motivet er godt nok, men selve udførelsen er ikke god nok. Det er det tætteste jeg kan beskrive det :)

Men husk, alt ovenstående er jo blot min mening. Har du en anden opfattelse af din kunst, så skal du ikke rette den, bare fordi jeg siger det... Alt ovenstående er blot stof til eftertanke.

Det kunne blive til nogle meget freaky billeder, hvis du fik lov/havde mulighed for at skyde Eddie med et macro-objektiv og/eller et fiskeøje-objektiv :) Især macro-objektiver er jeg stor fan af...:) Bare husk et stativ, hvis har mulighed for det. Og gå helt tæt på... Ellers hvis du bare tager almindelige billeder, så gå en lille anelse tættere på :)

Just my two cents :)

- Rylle :)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg er 100% enig med Rylle, og skulle selv til at give en lignende kritik.

Superske, det er bestemt ikke noget dårligt resultat. Tværtimod kan jeg se at jeg skal til at rode lidt mere med S/H billeder i stedet for alt det farvelade. De giver en anderledes stemning.

Måske jeg skulle smide lidt billeder op selv, for hyggens skyld.

Mvt Jesper.

Titel:
Medlem

Takker for krittikken.
Jo jeg er helt klar over alle de små 'fejl' ved mange af billederne...
Det var sådan set oss bare lige for at hurtigt vise jer nogle af mine billeder....Og så gik jeg ud fra der nok ikk var nogen der havde så meget forstand på fotografi....I was wrong;)

Faktisk skal jeg til at rode lidt med billederne i photoshop 7.0 nu...
Har arbejdet med photoshop i et par år nu....Men min Pc er lidt fuck'd fortiden....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Gode billeder, helt klart!! Dem vil jeg gerne se flere af.

Det de er sorte/hvide giver god effekt, jeg syntes især det første billede af eddie-manden er rigtigt godt, og det er de andre billeder helt klart osse. Dog lidt ærgeligt kvaliteten af billederne ikke er ret gode, men som der blev sagt tidligere, photoshop er godt, og der kan billederne forbedres meget mere, det nemt :-)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
hvis du har mulighed for at sætte forskellige linser (eller hedder det objektiver? hmm) på dit kamera, er det en fed måde at eksperimentere.

har desværre kun en +1 macro til mit digicam samt et svagt pol filter.. skal lige have taget mig sammen og investeret i nogle farvede til at fremhæve kontrasten i S/H billeder

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Rigtig fede billeder... det er sjovt som man kan genkende steder og personer når man selv er århusianer :) smider nok også nogen af mine op snart, men de fortrinsvis fra vejlby/risskov og omegn.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]