Ok, som kilde har jeg brugt Handbook of Chemistry and Physics Student Edition 77. udgave (også kendt som Gummibiblen) af David R. Lide, Descriptive Inorganic Chemistry anden udgave af Geoff Rayner-Canham og Biochemistyr femte udgave af Stryer. Hpber det er kilde nok for dig.
De kilder jeg har nævnt til kulstof er praktisk taget tilgængelig i alt hvad vi indtager, dermed også en uendelig kilde til kul.
Citat:
Der hvor de største teoretiske udfordringer ligger er i det faktum, at den "carbon-resource" kroppen har til rådighed er carboxdioxid.
Er det ikke dette du har skrevet? For mig står der unægteligt, at CO2 er kroppens kulkilde, hvilket er forkert!
Det er også fint du har regnet bindingsenergien ud, men hvad du glemmer er aktiveringsenergien! Det er jo den der er stor. Selve C-C bindingen er omkring 600kj/mol hvor en C-O er meget højere, over 100kj/mol, men aktiveringsenergien er ikke nær så høj for denne type binding, derfor er den almindelig i kroppen!
Citat:
At diamanter allerede i dag kan fremstilles kunstigt (og bliver det) er et faktum, og derfor er det svært at skulle føre et argument for "lige meget hvad man skriver i DNA-strengen kan man ikke få en organisme til at producere diamanter.
Det kan godt være jeg har misforstået det du skriver her, men jeg læser det som om, at det måske er muligt at få kroppen til at lave diamanter ved at ændre i generne. Hvis ik det er tilfældet, så må du meget undskylde! Det var ik et direkte citat, derfor ikke citatfusk, men det er unægteligt sådan det kan forstås!