Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 11:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg var engang til en fest hvor der var en pige, der havde taget pigæble nogle måneder tidligere. Hun havde ingen korttidshukommelse efter det trip. Dvs. folk måtte holde øje med hende konstant fordi hun glemte hvor hun var. På et tidspunkt forsvandt hun og hendes venner måtte ud og lede og kom ikke tilbage. Efter den fest mistede jeg lysten til pigæbletrips.
Dette fik jeg yderligere bekræftet da jeg en anden gang mødte en fyr som angiveligt havde udviklet schizofreni efter at have taget en meget stor dosis pigæble een gang. Han var ret fucked up, mildt sagt, og lever som førtidspensionist i dag. Såeh, jeg vil ikke decideret anbefale pigæbletrips, medmindre man går efter at trække sig tilbage på en varig ydelse fra det offentlige.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg kan se at mit svar ikke helt stemmer overens med hvad jeg ville sige idag. Følgene er mit svar til folk som ønsker at prøve de stærke natskygger:
Jeg har mødt et par som er kommet om på den anden side uden at være officielt sindsyge, MEN og dette er et meget stort men, der er ingen af dem der under nogen omstændigheder kan anbefale det til nogen under nogen omstændigheder, de har selv været overraskede over at psyken holdt. Personligt tror jeg også man vil kunne finde læger som vil angive at de folk jeg kender rent faktisk er sindsyge. Kort sagt, som ethnobotaniker er det nogle fede planter som jeg selv samler på, men jeg tror ikke jeg nogensinde kommer dem i munden, og hvis så ihvertfald kun under supervision!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: DK
Hold dig fra deT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lidt unanceret svar, men kender folk der er kommet galt afsted.....
Mange andre interessante stoffer du hellere sku lege med.....

Mvh Platon

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Kender en gamle gut, som fortalte mig at man i gamle dage kunne købe noget der hed astma cigarretter på apoteket som indenholdt pigæble. Hvis du så lavede the på indholdet istedet, også kan I sikkert gætte resten. Han havde drukket det sammen med en fire fem andre, og halvdelen krakede af, af det. Ikke af selv giften men af selvmord, sååååååå, lad vær.

Lige en anden tilføjlese. Har også hørt at man ikke selv er klar over at man tripper når man er på natskygge/pigæble. Måske fordi der ikke er nogen rus, det ved jeg så ikke. Men det lyder jo ikke særlig fedt. Men hvis man nu tog det i små doser i en eller anden kombo ku det måske være super fedt ?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Citat:
Men hvis man nu tog det i små doser i en eller anden kombo ku det måske være super fedt ?

Det har været nævnt før (men vist godt nok ikke lige i denne tråd) at koncentrationen af de virksomme stoffer kan variere meget fra plante til plante alt efter hvilke vækstbetingelser den har haft. Derfor er det nok noget naivt at tro at man kan slippe afsted med at tage en "lille dosis".

Må indrømme at jeg stiller mig noget uforstående overfor at du selv efter at have læst denne tråd ikke forstår at de stærke natskygger bare er noget man skal holde sig langt væk fra :?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Nej det dur nok ikke rigtig, medmindre man virkelig bruger det med omtanke.

Titel:
Medlem

Har lige læst Fanny's uderst velskrevne triprapport, og det der umiddelbart falder mig ind er: Ikke noget for børn. Og bestemt ikke noget jeg har lyst til at prøve eller se nogen prøve.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

hamp: Du mener vel ikke bare helt almindelige blade fra en tomat plante??

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Jeg har prøvet kartoffel blomst og tomat blade, uden de store fede banebrydene oplevelser. Kartoffel blomsterne gav en tung hovedpine m. kvalme og tomat bladene virkede tilsyneladne ikke.

Viste i godt at kartoffel og tomat er så nært beslægtet at der kan komme små grønne tomater på en kartoffel plante, dette er noget jeg selv har oplevet, jeg trode nemlig ikke på det selv da jeg fik det at vide. Disse små grønne tomater er dog giftige.

Jeg har dog en ide om at forædling kan være med til at tomat blade og kartoffel blomster ikke virker mere, da man jo kan læse og snakke med gamle hippier der har prøvet det for mange år siden. Kunne det ikke tænkes at de er blevet forædlet så meget at de ikke længere er så giftige, de dyrkes jo under meget tilpasset forhold så de ikke længere har den store brug for at "beskytte" sig mod fjenner i naturen.

MVH
Piercer :twisted:

PS. Jeg vil give ashoka ret i at Natskygger er = gift (don't do it)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Har lige et lille tillægs spørgsmål til jer kloge hoveder..! :)
Læste lige at en af jer nævner Atropin som et af de aktive stoffer i visse natskygger.. Så tænkte jeg "Atropin er da det stof man bruge som modgift, under et nervegas angreb", eller er jeg helt gal på den? Hvis jeg har ret, så må stoffet jo ikke være videre psychedelisk i sig selv?
-kasper

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
LeSeiD skrev:
Har lige et lille tillægs spørgsmål til jer kloge hoveder..! :)
Læste lige at en af jer nævner Atropin som et af de aktive stoffer i visse natskygger.. Så tænkte jeg "Atropin er da det stof man bruge som modgift, under et nervegas angreb", eller er jeg helt gal på den? Hvis jeg har ret, så må stoffet jo ikke være videre psychedelisk i sig selv?
-kasper

Jo, jeg tror du har ret i at man bruger atropin som modgift til nervegas. Og det er MEGET hallucinogent! Jeg ved så ikke om stoffet bruger alt sit "krudt" på at neutralisere nervegassen, og det derfor går lige op, eller om man får de vildeste haluer. Men når alternativet er at dø, er det så ikke ligemeget? :lol:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Har lige læst at Atropin er en modgift til Muscarin!! :shock: Så hvis I har fået for mange røde fluesvampe, så tag jer en håndfuld pigæblefrø! :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har da ihvertfald en ordentlig kanyle fra mili med Atropin i, i tilfælde af kontakt med blodgasser.. guf guf

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Mener faktisk at Schultes nævner at Atropin ikke er hallocinogent, men er ikke 100% sikker. Sidder på en netcafe ligenu, men tjekker lige bøgerne når jeg kommer hjem.

/karma!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universets kerne, we all float down here
Er pigæble osv, ik nogelunde det samme som at spise anti-schizofren medicin for at blive lam?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Atropin er en blanding af l og d hyoscyamin. Det samme gælder for scopolamin, som er en blanding af l og d hyoscin. De er alle tropane alkaloider, og findes i forskellige mængder i datura, bulmeurt, galnebær og alrune. Derfor virker planterne lidt forskelligt. Alle stofferne skulle vist være hallucinogene.
Der kan være små mængder af scopolamin i hamp/hash. Hvis man intager det i store mængder oralt kan det mærkes ved at man har svært ved at holde fast i "tråden". Dvs. hvis man taler med nogen, kan man pludselig have svært ved at huske hvad man talte om! Ud over det giver scopolamin også hallucinationer. Scopolamin er et drømmestof. Prøver man med viljen at styre sine tanker (som hvis man samtaler med nogen), går det i fisk. Men hvis man drømmer sig hen, kommer visionerne og meningen af sig selv.

Senest rettet af Fanny 21 jan 2004 13:40, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Fanny det lyder interessant det med at der er tropaner i hash (udover selvfølgelig nikotin fra den eventuelle tobak). Jeg har aldrig hørt/læst det før, hvilket selvfølgelig ikke betyder at det ikke er sandt. Hvor har du det fra?

Mvh
Ash

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Jeg tror det var i Sten Larris (Forbyde hallucinationer, forbyd naturen at gro), at jeg læste det. Jeg skal tjekke det, når jeg kommer hjem til bogreolen, men jeg er 98% sikker!

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har selv bogen, men kan ikke finde det under hverken natskygger eller hamp. Han skriver dog at det er udemærket at blande atropin med en smule hash.

Det er 4. udgave jeg har.

Mvh
ash

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Hmm... jeg kunne ikke finde det med hash og scopolamin i Sten Larris. Jeg vil lede videre. Det kan også være det er noget jeg har fået af vide af en bekendt engang, men det holder jo ikke.
Jeg fandt tilgengæld en andenlille notits om hvad man skal tage sig i vare for, når man rejser:

Peru. In some Lima bars, one drink can be one too many. Robbers soften up tourists by lacing cocktails with burundanga, a tasteless yellow powder containing the drug scopolamine. Forget a hangover! The powerful potion induces disorientation, vision loss, hallucinations, a dry mouth, and memory loss. Ben Box, editor of the South American Handbook, recommends that barflies watch bartenders unseal bottles of booze.

Så det er et kraftigt stof! :twisted:

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]