Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Fobi
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Har du en fobi

Hvis ja hvilken en ?

Har du oplevet nogen negative/positive ting vedrørende din fobi mens du har været påvirket ?

Det ku jo være nogen stoffer fik fobi'en til at forsvinde.

Jeg lider selv meget lidt af højdeskræk og en del arraknofobi (ederkopper) eller generelt skræk for småkralv (især flyve-stikke insekt dyr)

Har haft to oplevelser med mine fobi'er og stoffer, det har begge gange været på THC og været ret negative. Den ene gang havde jeg og tre andre kravlet rimelig langt op i et kæmpe træ der var væltet op af en skråning og røget en rimelig god joint, da vi så skulle ned igen gik det ikke så nemt for mig, det endte med at en af mine venner var nød til at lave en halsbrækkende manøvre hvor han med den ene hånd holdte min sko og langsomt forsøgte at sætte den på en anden gren og med dem anden holdt fast om træ'et. Det var uhyr morsomt men også rimelig ubehagelig, da jeg nok havde forsøgt at komme ned i en ½ time eller noget der omkring, og så blev jeg også drillet

Den anden gang var engang hvor vi var en tur til holland. Vi havde holdt inde på en resteplads for at rulle en joint, det var sommer, og alt var dejligt. Da vi så kørte igen opdagede jeg lige pludselig at jeg har en eller and bi/hvepse dronningagtig dyr siddende på min t-shit. jeg går fuldtstændig i panik, men får heldigvis fanget satanen inden i min t-shit og får bilen stoppet i nødsporet på den tyske autobahn (rimelig noia) hvor efter jeg nærmest danser en krigsagtig dans rundt og forsøger og slippe af med dyret, lykkes heldigvis og vi kan køre videre mod Danmark

Senest rettet af snufkin 22 jan 2004 01:36, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, araknofobi. Gæt selv, om det bliver mere hyggeligt efter 3-4 døgns vågenhed på amf, hvor man ser gennemsigtige edderkopper kravle overalt, og man kan sidde og stirre på dem i evigheder og se dem kravle lige så langsomt, det er så uhyggeligt, de har bare de længste ben, og jeg vil aldrig gøre det igen. Og så kan jeg godt få noia på over mørke.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Araknofobi her oss... det er efterhånden en del år siden.

Vi var nogle stykker havde røg en del hash og så jeg en avis hvorpå der var et billede af en edderkop... jeg panikkede fuldstændig... jeg turde ikke bevæge mig af skræk for den skulle angribe!

Så det var en meget negativ oplevelse

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg lider af højdeskræk, meget lidt bange for edderkopper og utrolig lidt af at være "spærret" inde (f.eks. en dyne over hovedet og resten af kroppen og at der så ligger flere folk på mig, hvor jeg ikke kan komme fri - så aktiveres det).

Min fobi for højder elsker jeg at udfordre, men det kan blive for meget. Ikke prøvet på stoffer. Kan behandles med computere (VR-behandling)

Min fobi for at være "spærret" er som regel ubehagelig, men heller ikke prøvet på stoffer. Kan behandles med computere (VR-behandling)

Araknofobi - dette aktiveres som regel, hvis edderkoppen giver mig et chok. Hvis jeg lokaliserer en edderkop, så tør jeg godt gå over til den og tage fat i den eller fjerne den (bare det ikke er en af de der giftige motherfuckere). Men kommer det som et chok, så går jeg i panik i få sekunder med hæftig hjertebanken. Denne fobi har jeg oplevet på DXM med en bi som lå og led og prøvede at gå. Da jeg fik øje på den mens jeg trippede (ved plateau) gik jeg fuldstændig i panik, da det kom som et chok. Jeg tog noget toilet-papir, tog fat i den og smed den ud i toilettet og skyllede ud. 10 minutter efter går jeg tilbage til toilettet, og ser at den stadig er på overfladen, og får et ekstremt chok igen. I bare panik smed jeg en masse toiletpapir i toilettet og skyllede ud, og whinede til Dr-D bagefter :D

Araknofobi kan behandles ved at placere en edderkop i et glasbur, sætte den inde i soveværelset og passe den som et kæledyr, hvor den er det første du ser når du står op og før du går i seng. Efter et halvt år til et helt år, vænner du dig simpelthen til edderkoppen, og så forsvinder din araknofobi med det samme.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg har en god portion angst for højder.

Jeg kan nogle gange blive helt svimmel af at se ud over en kant hvor der er langt ned. Kan få det rimelig mærkeligt når jeg fx. står på en altan i 8. etages højde, og det kun er et 1,5 meter højt "rækværk" der holder på mig, når jeg læner mig ud og ser ned.

De gange jeg har trippet, har højderne dog ikke påvirket mig synderligt, og jeg kan ikke forklare hvorfor.

Mvt. Jesper.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvad er i for nogle tøser? Bange for edderkopper?? Så skal i sgu ikke komme hjem til mig. Er indædt araknofil og tarantelsamler! :)

Her er lidt at sove på kællinger: Så kan i lære det

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Er pænt bange for pansere, bliver nødt til at metabolisere svinene hver gang jeg løber ind i dem, brrrr :evil: :evil: Yes they are gonna bleed, yes in deed, mutha fuckas took my weed!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hallifaxx---> *LOL* :lol: Jeg har fatisk hørt engang at højdeskræk og araknofobi i let grad, altså ikke folk der panikker sludtstændig hvis de bare se en lille bitte edderkop, er et levn/evne fra da vi var urmennesker (correct me, if I'm wrong) Så araknofile og folk der hoppe ud fra højehus med falskarm, er faktisk en slags mutanter. Det kan du så gå og blære dig lidt med :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
jeg har det sådan lidt med slanger jeg ved ikk helt hvordan jeg skal forklar den.
en af mine venner havde et hav af de små kryb jeg var ikk noia når de var i buret ,heller ikk når han sad med dem men hvis han bare lod dem snige sig løs og jeg sad og sumpet i en mega skæveret så holdte jeg et vågen øje med bæsted placering i forhold til mig og så til hvordan sådan en satan kunne hugge ud af efter en,
husker en gang hvor en anden sad med en af dem hvor den var lidt aktiv så faldt den lidt ned efter den havde lagt stille et stykke tid så hugge den ud efter ham der havde dem bare sådan lige pludseligt,
jeg fik chok ham der havde dem fik chok alle fik chok.
han havde haft slanger i mange år og han havde ikke vendt sig til de der snig angreb han sagde bare at forskrækelsen var den største det gjore ikk mere ondt end en bi eller vips.
nogen gange sad han med dem og prøve at vidste dem frem til en jeg var rolig så længe han havde et fast grap i svinet med når den fik mulighed for at bevæge sig over mod mig så hældte jeg sku til den ene side,

jeg hader de koldblodige små kryb der er intet kært ved dem,
den eneste grund jeg kan se til at de skulle være intrasante burdte være deres jagt instinkt og det kan man fint se på når de er i bur også.
men det var tilgengæld sjov at se på når de hapset deres bytte.
en af de slanger han havde var en kvæler på et tidspunkt gik den roundt om halsen på ham selv,
jeg skulle ikke nyde noget af at fjerne den selv om han gjore mange tegn til at jeg skulle gøre det.
en anden der sad der var heller ikk så glad for at gøre den men han tog sig sammen og gjore det.
ellers havde ham der havde slangerne meget respekt for når folk havde forbi over for dem,og holdte dem i burdtet hvis folk ikk kunne li det.
men aligevel man vil jo ikk være en lyseslukker når de andre sad med de kryp derfor holdte jeg et vågen øje med de sataner.

der var såmen mange der kom der som havde forbi over for dem,
som midstet frygtet for dem når fks tog dem op på en måde så folk vidste at han havde styr på dem og efter et stykke tid så sad folk også med dem om halsen,

jeg prøvet nu også at side med en på skødet men han skulle nok ikke gå ud af rummet for så ville jeg nok havde fået det skidt og så var det nok mig eller slangen der kom til at midste livet.

jeg brydder mig ikk om dem når de er for tæt på og entligt ønsker jeg heller ikk at jeg skal midste mit forbi over for dem,
for det er dyr jeg ikk bryder mig om,

edderkopper de kan trampes hvis de bliver for nærgåne.

Titel:
Insane psychedelia user!

du tramper ikke lige på en edderkop af typen theraposa blondi.... 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
edderkopper, slanger, højder eller andet har jeg ikke nogen problemer med, lige hvad jeg ved af. Men...

Lyder måske max. underligt, men fugle er ikke særlige behagelige for mit vedkommende, jeg har ikke helt vildt meget fugle-forbi, men hvis jeg står tæt på en fugl, så vil jeg gerne væk, men kan nok slet ikke klare, hvis nogen har fugl i et hus og den flyver rundt, deres vinger, deres næb, deres øjne, adder...skyd dem. Ænder, er nok de værste, og duer, men det nok fordi at det er dem der "tør" at gå tættest på mennesker.

Jeg har ikke prøvet at tage mødet med fugle op på nogen stoffer, nok fordi jeg ikke rigtigt tager så mange, udover hash (og lidt svampe og salvia i ny og næ (sjældent)) men måske burde jeg prøve, man kan jo altid jage dem væk..heh

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
F-o-b-i.

Ænder og duer? :P :wink:

Jeg kender en, der er bange for får! Spurgte ham hvorfor: "De træder en på tæerne og alt muligt". Det værste er, han VIRKELIGT er ræd for dem, hehe :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
8) Det værste er høns...

Titel:
Medlem

Jeg har ingen fobier i sober tilstand, men når jeg er påvirket af hash og amf eller cola får jeg nemt vold noia :-}

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Jaja kennaab grin du bare. Det gjorde jeg også selv indtil jeg oplevede at blive angrebet af to psyko solsorte-agtige fugle. Normalt kan man skræmme fugle væk uden videre, men når man så støder på nogen der bare går til modangreb i stedet for at flyve væk er det sku lidt skræmmende (også selvom man ikke har en fugle-fobi).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Har været bange for slanger

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
jeg er en smule bange for slanger, det er faktisk underligt jeg har ikke rigtig mødt nogen i naturen men alligevel er jeg bange for dem....
Jeg har ikke rigtig problemer med højder eller edderkopper.
Men min mor havde engang en fobi for mus, rotter o.l. Men det har hun ikke mere for jeg havde engang for et par års siden en masse mus ca 50. i startén var hun meget bange men til sidst kunne hun uden problemer holder dem og sådan noget... jeg tror bare det er noget man skal vænne sig til...

Jeg er også en smule mørkeræd men det er ikke så slemt det er kun når jeg er alene og tænker på noget uhyggeligt.... Men jeg kan ikke lige at gå rundt om natten et sted jeg ikke kender, jeg bliver mega bange hvis jeg er blæst... for det mest bliver jeg bange for der kommer en eller anden nar og smadre mig, men det er kun blevet sådan efter jeg blev slået ned et sted hvor jeg ikke rigtig kendte nogen og var møg blæst. Det er nemelig ikke så lang tid siden...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]