Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 22:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Da jeg ikke er bekendt og på nogen måde erfaren inden for psychedeliske stoffer og ethnogener, søger jeg her lidt info.

Jeg har overvejet at købe en af de røde joints, fra ethnoplanet. Men vil gerne høre om der er nogen af jer der har erfaring med disse?

Har søgt på forum, men synes ikke jeg har kunnet finde noget relevant information.

Kan sige at jointen indeholder:
Amanita muscaria
Passiflore incarnata

Hvad jeg egentlig gerne vil vide er; hvordan den virker i store træk :)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Amanita muscaria = Rød Fluesvamp
http://www.erowid.org/plants/amanitas/amanitas.shtml

Passiflore incarnata = Passionsblomst.
http://www.erowid.org/plants/passionflower/passionflower.shtml

Jeg har ikke prøvet nogen af delene selv, men rød fluesvamp skulle have en virkning hovedsageligt som var man beruset, men mere psykedelisk. Passionsblomst skulle blot virke afslappende, men lad os få urtehovederne i gang med at svare på dette her ;)

Jeg ved ikke om denne specifikke joint virker, men jeg har generelt ikke den store ide til urtejoints. Har røget et par stykker selv (med andet indhold), men har ingen effekt opnået overhovedet.

/Mvt Jesper.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Min menning: Drop de urtejoints, det er rip-off, lav dem hellere selv, istedet for at købe dem færdige, har selv prøvet div. urtejoints og kender flere det har; uden nogen effekt overhovedet - desuden smager de af lort :?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Troede at svampens molekyler gik tabt ved den slags varme?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
..har haft positive erfaringer med at ryge mexikanske svampe, så konklusionen må være nej eller meget lidt!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Fluesvamp (Amanista Muscaria) og Mexikanske svampe (Psilocybe Cubensis) er to forskellige svampe fra to forskellige geni. Det vil oxo sige at der ikke er de samme aktivstoffer i de to svampe. Det vil igen sige at muligheden for at ryge den ene slags, ikke naturligvis medfører muligheden for at ryge den anden.

Folk fik øjnene op for at ryge Psilocybinsvampe i rygeblandinger efter at Carlos Castaneda's "The Teachings of Don Juan" kom ud i '68. Men da Don Juan røg Psilocybe Cubensis var det netop i en rygeblanding sammen med en del andre urter. Heriblandt navngiver Castaneda de to af dem som Salvia Divenorum og Datura Innoxia. Der kan derfor sættes kraftigt spørgsmålstegn ved svampenes effekt, da de to sidste planter jo er berømte (og berygtede) for deres effekt i pibeblandinger.
Derudover taler al teori for, at de aktive alkaloider bliver nedbrudt ved så høje temperaturer som fordampningen kræver. Selv har jeg prøvet at ryge Psilocybe Cubensis to gange, begge gange uden effekt.

Hvad angår A. Muscaria, har jeg kun læst en rapport om røget indtagelse. Her var det igen i sammenhæng med et andet stof -cannabis. Denne rzpport er derfor oxo, IMO, utilregnelig. Men lad endelig høre hvis du får erfaring med at ryge svampen. Dog vil jeg anbefale at købe svampen for sig selv og så ryge den, da effekten igen kan overskygges af Passionsblomsten.

Generelt synes jeg egentlig at færdigrullede joints sux! Det gælder på ethno og det gælder på Staden. Køb urterne selv og lav jeres egne rygeblandinger. -Det er langt bedre og så betemmer i jo oxo selv dose og indhold. Håber du kunne bruge det til noget.

/karma!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Citat:
Generelt synes jeg egentlig at færdigrullede joints sux! Det gælder på ethno og det gælder på Staden. Køb urterne selv og lav jeres egne rygeblandinger. -Det er langt bedre og så betemmer i jo oxo selv dose og indhold.

Helt enig! Men endnu bedre er det at plukke urterne selv! Hvad Rød fluesvamp angår er det ikke så svært, da den troligt kommer op i de fleste danske skove under gran, bøg eller birk, og så er den så nem at kende, at selv et barn vil kunne finde den.
Carlos Castaneda skrev vist iøvrigt, at psilocybinsvampene i rygeblandingen ikke blev egentlig røget, men at de pulvariserede svampe blev suget med op og indhaleret som de var. Det var kun de andre urter som brændte. Det kan jo forklare en del, da psilocybin ikke bryder sig om stærk varme. Ved the af psyller, skal man f.eks. køle kogende vand i 10 min. inden man hælder det over.
Hilsen Fanny

Titel:
jeg tror sku jeg vil få mere ud af og stikke tunge ud af vindue når de kører gylle ind og ryge sådan en fætter ! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Man kan sagtens ryge Amanita muscaria. Jeg har kun røget tørret svamp (smager kraftigt af plastic) med mild virkning. Man kan endda lave en slags amanita hash. Så vidt jeg husker kan man gøre det således:

1. Tag så mange røde fluesvampe du kan få fat i. Prop dem i en gryde og dæk dem med vand.

2. Lad det koge til vandet er stærkt reduceret. Si svampene fra og smid dem væk. Lad vandet koge ind til det bliver til en slags sirup. Herfra kan siruppen så tørres videre i en ovn ved lav varme.

3. Den fedtede substans kan så påføres en eller anden form for velsmagene urt og derefter ryges.

Jeg har ikke selv prøvet metoden, men vil da prøve næste sæson.

Jeg kan forestille mig at kombinationen af en mild maoi (passiflora) og ibotenisk syre ville ha' en effekt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg husker har Jonas-X skrevet om erfaringer med rygning af amanita muscaria - brug søgemaskinen i oppe i højre hjørne

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Takker for de hurtige replies. Ved ikke helt om jeg køber den. Indtil videre holder jeg en lille pause med alt der hedder stoffer. (Hm.. måske ikke liger alkohol :roll: ) Hvis jeg køber den, skal jeg nok fortælle hvordan den virkde :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Tak for opskriften Ashoka! Den er skrevet ned og gemt til næste efterår!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Ash* Ved kogning af svampen decarboxylerer ibuten-syren til muscimol. (Flueknepperi? måske, men jeg har 45 min. til jeg skal ha fysik og et eller andet skal jeg jo ha tiden til at gå med :P)

/karma!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Ifølge Sten Larris er det ibotensyren som giver ubehag/kvalme. Derfor er det fint at den decarboxylerer til muscimol. Det hjælper iøvrigt at koge svampen i noget surt. F.eks. citronsaft. Det fremskynder førnævnte proces.

Hyg/ Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jep, i har ret.. godt med lidt flueknepperi.. Så kan jeg lære det..

Goe' gamle Sten..

:)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Ja, Hurra for ham! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Halifaxxx skrev:
Folk fik øjnene op for at ryge Psilocybinsvampe i rygeblandinger efter at Carlos Castaneda's "The Teachings of Don Juan" kom ud i '68. Men da Don Juan røg Psilocybe Cubensis var det netop i en rygeblanding sammen med en del andre urter. Heriblandt navngiver Castaneda de to af dem som Salvia Divenorum og Datura Innoxia. Der kan derfor sættes kraftigt spørgsmålstegn ved svampenes effekt, da de to sidste planter jo er berømte (og berygtede) for deres effekt i pibeblandinger.

Hvor har du læst det henne?
Jeg har læst de første 5 bøger + "uenedelighedens aktive side", og jeg husker ikke at Salvia bliver nævnt overhovedet, selvom nogle af de mærkelige tilstande han er i godt kunne minde om noget Salvia trip agtigt.
Og så vidt jeg ved prøver han kun datura 1 eller 2 gange og det i en salve som han smører på tindingerne.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er ikke skråsikker med salvia'en, men jeg mener bestemt den er i rygeblandingen. Jeg har ikke bogen selv, men måske du kunne tjekke. Daturasalven bliver dog smurt på hele underkroppen fra skridtet og ned. Det er jeg helt sikker på! :)

/karma!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Carlos Castaneda prøvede også at indtage datura oralt (et udtræk). Jeg tror det er i den første bog "Don Juans lære", at det står.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg husker ikke at Salvia bliver nævnt i Castaneda's bøger...

BTW, så mener jeg at datura-salve blev brugt af hekse i forgange tider som gned det i skridtet med et kosteskaft (derfra kosteskaftet bliver kædet sammen med hekse)...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]