Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 16:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Læs lige en god omgang lort fra Folketinget:

Spm. nr. S 1514

Til indenrigs- og sundhedsministeren (8/1 04) af:

Birthe Skaarup (DF):

»Vil ministeren overveje at sætte Foxy-Methoxy og 5-MEO-DMT, som er nye designerdrugs i det danske narkomiljø, på listen over farlige stoffer?«

Begrundelse

To nye farlige stoffer - Foxy-Methoxy og 5-MEO- DMT - har nu gjort sit indtog på det danske marked og sælges indtil videre primært over internettet.

Stofferne er ekstremt farlige og kan med en meget lille mængde give en meget stærk og uforudsigelig rus. Stofferne er nært kemisk beslægtet med LSD, som allerede findes på listen over farlige stoffer.

Spørgeren er via medierne blevet bekendt med, at politiet allerede kender til stofferne og føler sig magtesløse over for det salg, der primært foregår via internettet.

Spørgeren vil samtidig opfordre ministeren til at arbejde for, at der bliver lavet en international lovgivning, der forbyder salg af denne slags stoffer over internettet.

Svar (22/1 04)

Indenrigs- og sundhedsministeren (Lars Løkke Rasmussen):

Jeg kan oplyse, at Sundhedsstyrelsen løbende følger udbredelsen og arten af narkotikamisbruget i Danmark, og at styrelsen på grundlag af de indberetninger, som modtages fra politiet, de retskemiske institutter, embedslægeinstitutionerne og de lokale misbrugskonsulenter, samt de oplysninger, der i øvrigt modtages, løbende vurderer behovet for at undergive nye stoffer kontrol.

Forespurgt herom har Sundhedsstyrelsen oplyst, at styrelsen indtil den 19. januar 2004 kun har modtaget 1 indberetning om fund af stoffet 5-MeO-DIPT, som også kaldes Foxy Methoxy eller blot Foxy, i Danmark. I 2002 modtog styrelsen således fra politiet 1 indberetning om 1 beslag. Den 19. januar 2004 har styrelsen så modtaget endnu 1 indberetning fra politiet om 1 nyt beslag.

5-MeO-DMT er et andet, kemisk beslægtet stof, som Sundhedsstyrelsen ikke har modtaget indberetninger om fund af i Danmark.

Selv om der altså ikke på grundlag af de oplysninger, som Sundhedsstyrelsen hidtil har modtaget, er grund til at antage, at de omhandlede stoffer udgør et problem i Danmark, er styrelsen nu gået i gang med en nærmere undersøgelse af sagen – en undersøgelse, som vil munde ud i en vurdering af, hvorvidt der er grundlag for en indstilling til mig om, at stofferne optages på bekendtgørelsen om euforiserende stoffer.

Med en sådan indstilling fra Sundhedsstyrelsen vil de formelle betingelser for, at jeg som indenrigs- og sundhedsminister kan undergive de omhandlede stoffer kontrol i henhold til lov om euforiserende stoffer, være opfyldt. I givet fald vil jeg straks tage skridt til at indføre et forbud.

Jeg vil holde Folketingets Sundhedsudvalg orienteret om sagen.

Begrundelsen for spørgsmålet indeholder en opfordring vedrørende internationale regler om forbud mod salg over internettet. Da spørgsmål om salg af narkotika over internettet henhører under justitsministeren, vil jeg drage omsorg for, at spørgsmålet med begrundelse sendes til orientering for Justitsministeriet.

Kilde: 2003-04 - Svar på § 20-spørgsmål: Om at sætte de nye designerdrugs Foxy-Methoxy og 5-MEO-DMT i det danske narkomiljø på listen over farlige stoffer.

...Goddamn, hvor er jeg træt af deres tågeri!

5-MeO-DMT og 5-MeO-DiPT kemisk nært beslægtet med LSD !?

Nye "designer"-drugs ???

Tag lige at læse på lektien, smatso![/url]

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Fuck hvor blir jeg sur over at læse sådan en gang PIS! De sidder jo nærmest og lyver!

Det burde sguda været folks eget fucking valg hvis de har lyst til at bestille sådanne substanser hjem. Sådan en fucking lovgivning ødelægger alt for alle.

Og at de ikke har gidet at sætte sig ind i emnet er endnu et bevis på hvor ignorante og intelorante sådanne politikere er! FUCK JER! :x

(Undskyld min ophidselse til psy.dk's medlemmer)

Cobz :evil:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg kan ikke se, hvordan Birthe, der højst sandsynligt ikke ved noget om nogen stoffer, overhovedet, skulle kunne vide noget som helst om disse "ukendte" stoffer, men hun fortæller ministeren med en selvsikker tone, at de er ekstremt farlige. EKSTREMT farlige, fordi de kan give en kraftig rus. Hun ved intet andet om stofferne, andet end at de kan give en kraftig rus, og så skriver hun et brev til ham og formulerer sig, som om hun har tjek på hele pisset. Hun er da en idiot! Og hun skriver ikke engang 5-MeO-DiPT, men Foxy-Methoxy... hvis hun ville have ulovliggjort amfetamin (hvis det ikke var ulovligt i forvejen), ville hun vel også skrive snus eller snitter? Og som Dextrose skriver (kvalmende): "5-MeO-DMT og 5-MeO-DiPT kemisk nært beslægtet med LSD !? Nye "designer"-drugs ??? "

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Politikerne er da skide ligeglade om hvad de udtaler om stofferne.
Danmark ved alligevel ikke bedre og tror at alt der er psykoaktivt er LSD...

Småborgeligheden længe leve :roll:

Mvh Jonas!

Titel:
Insane psychedelia user!

Det værste er at disse politikkere (typisk DF, popsmarte svin!) egentlig ikke bekymre sig om narko som sådan, men kun prøver at få opmærksomhed når div. tabloid aviser opfanger en "god" historie.

Stofferne som salvia, 5-MeO-DMT, Foxy, er jo stoffer der bruges i lukkede narkokredse! I stedet for at bekymre sig om disse substanser skulle demåske til at se på junkiernes behandling og det kæmpe alkohol for brug i Danmark.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
PsyGoA skrev:
Og hun skriver ikke engang 5-MeO-DiPT, men Foxy-Methoxy... hvis hun ville have ulovliggjort amfetamin (hvis det ikke var ulovligt i forvejen), ville hun vel også skrive snus eller snitter?

Det var også noget jeg bed mærke i. Det er da underligt at hun kalder det ved des gadenavn i et brev til ministeren? Måske hun ikke har fattet det ikke er des kemiske navn - det er min teori...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

AoD - Måske ikke så underligt, når man tænker på, hvem vi har med at gøre; men dumt. :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er da mærkeligt at hun ikke bruger det kemiske navn. Det er vel ikke utænkeligt at obskure pushere kunne finde på at kalde et eller andet andet end 5-MeO-DiPT for Foxy Methoxy fordi de synes det lød smart eller whatever. Og i sådan et "seriøst" brev burde man vel lægge stor vægt på sagligheden så der ikke sker misforståelser...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Problemet er jo, at hun ikke aner, hvad hun snakker om. Hun ved ikke en skid om stoffer eller kemi.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nå, jeg tror jeg misforstod, hvad du skrev :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg kunne heller ikke helt forstå, hvad du var uenig med mig i. :wink:

Titel:
Medlem

Familien Skaarup, det er dårlige mennesker.

Grunden til at hun kalder stoffet ved dets gadenavn er vel, at hun selv er mega fucked på det, og hvis man bliver ligeså lam af det, som hun er, holder jeg mig fandeme til crack og heroin - det ved man, hvad er!

Jeg tror jeg melder mig ind i DF, bare for at møde hende og spike hendes drik med et eller andet. Eller bare for at slå hende hårdt. OSTEBÅL!

Titel:
Insane psychedelia user!

Mon ikke hun kender navnet (og stoffet) foxy methoxy efter ekstrabladets "snedige" afsløringer af NETNARKO'en.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Der var også en artikel om "Det nye, farlige, designerstof Foxy-Methoxy" i Urban sidste fredag.
I artiklen stod der, at vi måske er på vej mod analog lovgivning :evil:

Det her går den forkerte vej; Lars Løkke Rasmussen er en nar. Stem på alt andet end venstre, konservative og DF til næste valg (ok, pas også på med kristeligt folkeparti eller kristendemokraterne eller hvad de nu kalder sig for tiden)...

Titel:
Insane psychedelia user!

Som om at en analoglovgivning skulle virke. Folk tager alligevel stoffer i USA. Det eneste man får ud af den er flere folk bliver gjort til kriminelle, hvilket betyder at flere bliver fængslet, hvilket betyder at de overfyldte fængsler bliver endnu mere fyldte. Og hvor mon de penge som fængslerne lever af kommer fra ? :roll: Hvor er det fucking fedt at betale penge til staten som kan blive brugt til at straffe mig selv med.

Murder the government, murder the government, murder the government, and then, do it again yeah.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Nej nej nej, NEJ!! Hvad sker der?? Hvad er det for en lorte verden vi lever i... Havde godt hørt at de lige havde fundet nogle nye hallucinogene designer drugs, men 5-MeO-DMT og 5-Meo-DiPT ligefrem... Hvorfor gør de det?? Jeg forstår det ikke... Skod dag...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nu er der så også lige den side af sagen at det generelt er stærke kræfter som står for "the war on drugs" blandt andet medicinalindustrien, sikkerhedstjenesterne er indblandet

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Varde
det er sikkert jeg stemmer på hamp partien ..
det er surt at resten af danmark ikke er klar over uvidenheden og idiotien
som er til stede i folketinget

vis jeg var minister ville jeg give 03 og sende hende 2år i tænkebox
det er ufatteligt.. :evil:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Republic of Huru
.

Senest rettet af dopefish 19 maj 2009 22:16, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg synes det her ligner et topic på vej til politisk forum :lol: Jeg gør det i hvert fald ikke bedre med følgende udsagn.

Men uanset hvilket parti I stemmer på, så vil I aldrig kunne få jeres vilje, hver enkelt individ har forskellige ønsker mht. til regler. Desuden tror jeg også at mange hashrygere har den hykleriske holdning *host* DCF fx* host* at cannabis skal gøres lovligt og alt andet skal forblive ulovligt, for det er jo farligt :roll:

Væk med regler, love, regulationer, undertrykkelse og tvang. Væk med staten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]