Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Hvad mener I er det fedeste rusmiddel I til dato har prøvet ?

Eftersom at vi alle har forskellige formål med vores stofforbrug (og det mener jeg også at der skal være plads til), så ville det være rart at vide hvorfor at I mener det I gør. Og nu ikke bare noget "Fordi jeg bliver herrelam af det", det ville i hvert fald være rarere med en beskrivelse af hvad det indebærer at være herrelam.

Jeg har haft en del bad trips i min ungdom, men ikke desto mindre har de psychedeliske stoffer altid været min numero uno. Jeg ved ikke rigtigt hvorfor. Jeg har dog fået en stigende interesse for stimulanser på det sidste, men det er endnu ikke noget jeg har gjort så meget i og ved ikke om jeg nogensinde kommer til at gøre det.

Men, jeg tror at LSD må være min favorit indtil videre. Jeg har haft vidt forskellige oplevelser de 4 gange at jeg har oplevet stoffet, og selv om det på et tidspunkt overvældede mig, så lykkedes det mig at holde mig nogenlunde cool. Jeg synes at LSD giver en god indsigt i ens liv og problemer, er god griner, er dybt underligt, og utroligt fantastisk. Også er der så vidt jeg ved ingen skadelig virkning.

2C-B synes jeg også er monsterkewl, men mit indtryk er at det ikke er helt så dybt og mærkeligt (eller også har mine doser simpelthen også været for lave). Men, der er selvfølgelig heller ingen som siger at være eneste trip skal være hardcore. Effekten er meget euforisk, glad og visual, og meget mere overfladisk end andre hallucinogener.

MDMA (ecstasy) synes jeg også var rigtigt fedt, men også "hjernedødt" (no offence) på en alkoholagtig måde. Desuden ved jeg ikke rigtigt hvordan man skal forholde sig til det, med de teorier der er om skadesvirkning af stoffet. Virkningen af MDMA er extrem glæde, åbenhed over for andre mennesker og en ustoppelig talestrøm, og uddeling af kram til højre og venstre :lol:

Mine udtalelser er baseret på mine egne oplevelser, så jeg vil derfor bede nogen om at ikke blive stødt, hvis det ikke er deres opfattelse af stoffet, mine oplevelser er baseret på få erfaringer og jeg kan tage fejl.

/Jensus

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg synes ikke, at der er ét stof, som simpelthen slår benene væk under alle andre stoffer. Forskellige stoffer er jo fede på hver deres måde.

DMT er et ret fantastisk stof, og det er måske det bedste overall-stof, jeg har prøvet, da det, samtidig med at det leverer en rigtig dejlig og spændende rus, ikke har nogen bivirkninger andet end positive. Det virker bare ikke så lang tid på toppen, og så skal man drikke noget værre pis og kaste op, også.

Dog er der ikke et stof federe end amfetamin, når der skal gives gas, og det har jeg meget sværere ved at holde lapperne fra (jeg er heller ikke interesseret i andre stoffer end amfetamin, når jeg er på amfetamin), men det er så skadeligt og har nogle væmmelige bivirkninger.

Når jeg sidder og er MDMA-ramt, er jeg overbevist om, at dét er det bedste, jeg har prøvet. Det er ret overvældende, men det har samtidig nogle negative bivirkninger, og det virker ødelæggende og "narkotisk" for mig.

Jeg elsker simpelthen hashrusen! Det er noget af det hyggeligste, men jeg kan ikke nøjes med hash, fordi jeg også har et behov for at komme op, og det er desuden det eneste, jeg ikke rører mere, fordi jeg synes, hash har de værste bivirkninger af alle stoffer.

I stedet for hash kunne jeg så tage heroin eller metadon, fordi de ligeledes giver den hygge, som er så rar, men det er for afhængighedsskabende.

Det er svært at komme med et konkret svar på det ultimative stof. Men de mest fantastiske oplevelser, jeg har haft, har været mit første MDMA-trip, som var sammen med mine to bedste barndomsvenner, og min første gang på amfetamin, men det har sikkert også haft noget at gøre med den tidlige alder, jeg prøvede disse stoffer i (som 13-årig). Det var, som om man blev totalt opslugt af rusen, da man var mindre, hvor man nu er mere bevidst om, at det bare er en rus, at den slutter, og at man skal tage ansvar for sine handlinger... som om hjernen sorterer de rigtig fantastiske følelser fra, fordi den ikke vil komme til at hungre efter dem.

Hvis jeg skulle være i en rus hele mit liv, ville jeg nok vælge at befinde mig på toppen af en amfetaminrus, som lige har nået sit højeste, altid på toppen (at være på amfetamin-toppen er nok det eneste, jeg ikke kunne blive træt af - man er SÅ meget tilstede, men alt er godt, interessant, intenst og cool)... og selvfølgelig ikke have bivirkningerne og nedturen, og jeg skulle selvfølgelig kunne sove, når det passede mig, ikke tabe mig... og ikke se underlig ud.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Min favorit er helt sikkert psilocybinsvampe.

Trippet har en tilpas længde, der er både mulighed for at gakke ud til en fed koncert, hygge sig med vennerne eller tage et dybt trip for at få styr på sig selv. De er lette at dosere, billige (nogle gange gratis hvis man kigger de rigtige steder 8) ) og så smager de jo herligt!!!

Derudover giver de det absolut bedste bodyflow jeg til dato har prøvet ved et hallucinogen, total varme og kildren helt ud til fingerspidserne og ingen sindssyg tryptaminmave af det. Min mave stopper altid til ved LSD-trips... Frygteligt!!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Altså jeg har kun prøvet hash, svampe, meskalin og DXM... så jeg vil lige give en lille opsummering af dem:

Hash er godt til hygge og når man vil flyde til musik. Det kan jeg rigtig godt li. Det negative er, at man kan blive træt og falde i søvn. Man kan også få ædeflip (og det hader jeg!)...

Svampe er også helt sikkert favoritterne, som noname beskriver dem. Det er simpelthen dejligt at filosofere over livet mens man er påvirket af dem og bare sidde og stene med nogle venner (om de har taget det eller ej) og høre musik. Rigtig lækkert.

Meskalin er også rigtig godt, men må prøve det et par gange mere før jeg kan bedømme det.

DXM - lortenarko! Evil shit!

Alkohol er også rimelig godt, når man vil danse og bare fyre den af med vennerne. Der er man ikke specielt speedet og ens hjerne er under fuld narkose ;) men bivirkningerne KAN være slemme, og det kan få mig til at hade alkohol i flere dage (er som regel klar igen efter en uges tid :P)

Så det kommer an på meget - jeg ville hive de forskellige stoffer frem, alt efter hvad jeg vil opnå og hvad jeg vil lave. De er alle fede på deres egen måde, som Psygoa siger.

Titel:
Insane psychedelia user!

Stofferne E og GHB er rene nydestoffer, man kan vel sammenligne dem med en kold øl når det er sommer, sex eller familiepizza og kakakomælk når man er sulten.

Der er ingen minusser (bortset fra misbrug!!), ingen bekymringer, pure pleasure! :D

Titel:
Medlem

Jeg synes måske ikke, det er helt fair at sammenligne stoffer som hash med stimulanser som coke, men det cooleste jeg har prøvet til dato (hash, salvia, coke, amf, N2O) må være kombinationen af hash og amf. Som Lennart Bilka allerede har nævnt, er det hyggeligt at være skæv, men lidt nederen at man går død efter for mange hits. Amf i sig selv siger mig ikke så meget, jeg vil hellere bare straffe 8 kopper kaffe. Men hvis jeg ryger mig monsterblæst og så napper en ordentlig bane amf, kommer jeg op at køre, uden at få snakkeren på. Jeg føler mig totalt klar, men kan stadigvæk godt nyde hashrusen. Se dét er kræs.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Det er nemlig rigtigt - forskellige stoffer til forskellige lejligheder!

MDMA - dejlig blæser, og god energi, men føler også at jeg smadrer min krop og hjerne alt for meget, så holder pause!!

Hash - Rigtig dejlig, hyggeligt til tider sjovt, især hvis det ikke ryges for tit (max. 1 gang om måneden). Især efter en druk eller amf tur, er det rigtig griner!

Amf - Har først for nylig fået den rigtig fede effekt/rus af amf, og det kan jeg sgu rigtig godt lide. Og har heller ingen problemer med at sove!!

Så der er sgu mange gode, til forskellige formål - Hash er jo klart ikke ynglingsstof til trampefest....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
LSD -bare fordi det rocks! Og maven skal kureres med mælk og masser af billige småkager! :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Meskalinkaktus; Man får det så overlækkert hvis man er sammen med de rette mennesker, og har fuld riv for psy'en på anlægget.

Ellers hash, det er godt til mange ting (film musik osv), men jeg blir lidt for hurtigt for glad for det :cry:

Cobs!

Titel:
Site Admin

Det er ikke et stof, men kombinationen candyflipping!

Et godt tilrettelagt candyflip kan få mig til at føle mig som en "eufori-pulsar". Har endnu ikke mødt noget der kan slå den guddommelige kombination!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Crack er for lækkert :!: :!: :!: , men for vanedannende!!!

Ellers et lækkert dybt LSA trip på Yaxce'lil eller danske sylle svampe

tror Psilocybin og LSA er mine favoriter da de ligner lidt hinanden. 8)

Hilsen Cope

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Hver ting til sin tid.

Jeg vil mene, at kokain er det "ultimative stof", da det kan bruges i næsten enhver situation. Man er ikke helt så overgearet og fysisk stimuleret som på amf, men føler sig bare "på toppen".

Hvis man bruger dem rigtigt, er de psykedeliske stoffer uden tvivl de vildeste og mest givende. De kræver dog meget af mig, og kan kun give optimale resultater i helt bestemte situationer, hvorimod f.ex. kokain er meget "nemmere" og mere flexibelt.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Jeg må indrømme, at nogle af de fedeste ture jeg har haft, har været i kombinationen Alcohol og en stimulant, fx. kokain, ephedrin eller koffein. Jeg har sjældent følt mig mere oven på, samtidigt med at jeg følte åbenheden fra Alcoholen ved denne kombination. Jeg er, selvom jeg drikker tæt, stadig i stand til at handle rationelt, overskue situationer samt snakke med mennesker - noget som jeg somregel ikke er hvis jeg udelader stimulanten.

Det har ikke ligefrem været indsigtsgivende - men det har været et fed del af min hverdag - og det er noget som jeg sjældent undgår!

Note: det er altid nedere, når stimulanten holder op med at virke og man bliver degraderet til en primitiv abe - så sørg for at komme hjem i seng inden det sker - det kan koste dig meget :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
KenIshii skrev:
Det er ikke et stof, men kombinationen candyflipping!

Et godt tilrettelagt candyflip kan få mig til at føle mig som en "eufori-pulsar". Har endnu ikke mødt noget der kan slå den guddommelige kombination!

helt enig! :wink:

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Jeg vil også mene at kokain er det bedste til de fleste lejligheder, af de samme grunde som Zarathustra..

Men det stof der indtil videre har givet mig den største og bedste oplevelse, må være LSD.. Hallucinationerne og den fantastiske måde at tænke på, slår simpelthen alt andet jeg har prøvet.. Og så varer det jo også så dejligt lang tid :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Er der nogen der vil være så venlig at forklare hvad "candyflipping" er?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
UTFSE! :wink:

Ja det undrede jeg mig også lige over, men det var også oppe i den "bedste oplevelse"-tråd der var for ikke så længe siden - det er syre og MDMA

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: 1553
Svampe har helt klart givet mig flest, og ikke mindst de største oplevelser i løbet af min ungdom!!

Men hvis det kommer til "ha´ det godt her og nu" oplevelser er MDMA klart i spidsen, bare ærgeligt at det eneste jeg kan huske dagen efter er at det vidst nok var fedt :roll:

Jeg havde dog en førstegangsoplevelse med lsd den anden dag der gør at jeg tror det overhaler svampene i længden 8)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
GHB er stadig min favorit. Det er godtnok ikke så godt til fester eller byture, men der er INTET der kan gøre en hyggeaften mere komplet.
DVD og chips er selvfølgelig obligatoriske elementer i den slags arrangementer!

-Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
LSD er stadig min #1

Skarpt efterfulgt af DOB (:twisted:) og self. analogen 2C-B.

(Røget) 5-MeO-DMT/DMT er også nogle af mine favoritter, bare alt for intense til egentligt socialt samvær. :)

Hallucinogener generelt, er det "ultimative narko" for mig... (Sut rulle, Rindom!)

Edit: Nåh, ja... Jeg glemte jo lige en kær ven - GHB ;)
Den ultimative kur mod tudefjæs, og et alt for herligt alkohol-alternativ!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]