Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 14:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
Hey jeg jeg har 3 gange oplevet folk omkring mig der bare er faldet om efter en ryger, det har kun været meget kort de har været "væk" men synes det er ret underligt... har aldrig selv prøvet det, og har mange gange røget meget mere end de gange hvor det er sket.

synes heller ikk man burde kunne passe'out på hash... eller? Får ens hjerne thc overload og tager en kort pause oda was?

nogen der har oplevet noget i retningen af det her?

også hej med jer på psy.dk ny bruger her ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
hvad mener du, ehh havde de røget og slukket og så var de faldet om
det lyder lidt spoki hvis nu

ellers jeg har også oplevet når folk har suget mere i en bang end de magter og så dajser om på grund af for meget røg og for lidt luft

Titel:
Medlem
Brugeravatar

en af gangene var samme med en gut hvor vi sad på sådan en gynge lavet af et traktor dæk.... vi havde bare røget 1 pind, men lige lidt efter dem er slukket dratter han bare om, så ligger han lidt nede i gruset under den og siger ikke en lyd. så sætter han sig op efter et minuts tid og spørger mig hvad der skete...

ja ret spooky faktisk...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har blacked out en enkel gang, hvor jeg spiste 1,5g rimelig god skunk.

Jeg har aldrig oplevet nogen blacke out af rygning - min krop siger egentlig automatisk stop, og hvis jeg bliver ved, så brækker jeg mig. Kan kun gå ud af hash, hvis jeg spiser det:
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=584

Husk også på, at folk kan være mere sensitive overfor THC end andre. Jeg kan meget nemt trippe på røget hash og ikke gå ud, mens jeg har sværere ved at "trippe" på spist hash og gå ud.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
tror mere det er pga. pludselige bevægelser eller noget, så blodtilførelsen i et kort øjeblik ik er stor nok.. har det sådan til hver dag hvis jeg rejser mig for hurtigt når jeg har sat ned i et stykke tid ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Velkommen til, én ting ... Dit profil billede fylder 300k, det er fjernet, MAX 10k og 150x110px

Titel:
Dedikeret medlem

vel, hvis man får for stor mængde koncentreret røg ind, er en ting jo man bliver godt skæv (bong/tjubang ex.) og derved kan man vel godt vælte rundt pga balance problemer, men ligefrem blackout?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Tror ik' det er pga. for meget THC / for voldsom skævert... Har selv oplevet det, på under et gram 60'er i en chillum. Det skete også engang for en ven på taget af Woodstock, han havde røget en halv joint eller noget og er normalt rimlig hardcore ryger. Det var en varm sommerdag, lige pludselig skvattede han bare om, på vej ned fra taget og slog hovedet ind i muren. Hvor efter han så gik helt ud. Han fattede ik' hvad der skete lige pludselig blev det bare sort og han kunne ik' holde sig oprejst. Kunne jo så være væske mangel men har efter hånden hørt fra en del at de også har prøvet det. Det er nogen lunde det samme der sker noget man har røget alt for meget, det har bare ikke været derfor i de her tilfælde. Ville egentlig også gerne ha' en forklaring på det. Lidt underligt... Go' ferie ---

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Muugor skrev:
Tror ik' det er pga. for meget THC / for voldsom skævert... Har selv oplevet det, på under et gram 60'er i en chillum. Det skete også engang for en ven på taget af Woodstock, han havde røget en halv joint eller noget og er normalt rimlig hardcore ryger. Det var en varm sommerdag, lige pludselig skvattede han bare om, på vej ned fra taget og slog hovedet ind i muren. Hvor efter han så gik helt ud. Han fattede ik' hvad der skete lige pludselig blev det bare sort og han kunne ik' holde sig oprejst. Kunne jo så være væske mangel men har efter hånden hørt fra en del at de også har prøvet det. Det er nogen lunde det samme der sker noget man har røget alt for meget, det har bare ikke været derfor i de her tilfælde. Ville egentlig også gerne ha' en forklaring på det. Lidt underligt... Go' ferie ---

Væskemangel kan ikke slå en ud lige pludselig, med mindre han har haft brug for vand i lang tid.

Kroppens reaktion på væskemangel kommer snigende, og begynder som regel med tørke i munden og ned langs halsen, hvor efter man langsomt bliver svag i kroppen, hvis man ikke gør noget ved det (når man så langt, så kan man sgu da ikke ryge en joint??!). At det lige pludselig kommer og slår en ud, tror jeg ikke helt på. Jeg havde om det i biologi for ikke særlig længe siden, men kan ikke lige huske den biologiske forklaring på hvorfor det sker på den måde i den rækkefølge.

Men hvem ved? Måske har han ikke fået noget væske eller mad i lang tid? Måske var han ude i solen i for lang tid (det kan få en til at besvime)? Måske har han kørt den hardcore stil med masser af alkohol og hash hele dagen/i flere dage? :?:

Men det lyder sgu ellers noget af en tur hans hoved har fået :shock:

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
kunne det tænkes, at det havde noget at gøre med et drastisk fald i blodsukkeret? Ville også forklare hvorfor man får sådan en forbandet lyst til søde sager efter en god ryger :)

Jeg har selv utallige gange oplevet at det har sornet for øjnene, og det næste jeg oplever er at jeg klasket helt ud på gulvet. Og alle gangene, er sket efter jeg har røget mig skæv samtidigt med at jeg har været sulten.

Og bliver jeg overskæv, så er det eneste der hjælper også en gang ædelse. Så går der 10-15 minutter og jeg er klar igen.

Titel:
Relativistisk båthorn

@tjille; I mine ører lyder det logisk hvad du si'r. Go' næring er vigtig. Er der egentlig nogen der ved hvordan hash påvirker folk med diabetes?

Titel:
Dedikeret medlem

det er sgu bare pga. hvor trætte folk er .. hvis man er meget træt og sidder og stener -. så falder man sgu da nemt i søvn ..

blodsukkeret stiger ved rygning... og falder ved indtagelse af alkohol.

det er måske derfor det virker Rigtig godt mod tømmermænd at ryge fede...

Når det sortner for øjnene er det pga. ilt/blod mangel i hjernen.
kan skyldes man har siddet stille for længe og pludselig rejser sig, eller dårligt blod omløb pga dårlig kondition...

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Har prøvet nøjagtigt det samme en gang!!
Jeg havde ikke sovet meget natten inden, havde næsten ikke spist noget den dag og røg så ca. 1,5 joint med et g standart i.. Er ikke så hardcore ryger, så det var en del på en gang..
Jeg blev MEGET skæv og min krop føltes tungere og tungere, jeg tog et par skridt og faldt om. Alt var sort, og kort tid efter vågnede jeg, for derefter at besvime igen. Vågnede så lidt efter igen og mine kammerater fik mig slæbt hjem, da jeg var ude af stand til at gå. De næste 10 min ku jeg ikke snakke og blev bare ved med at se lille/grønne prikker over det hele som flashede frem og tilbage..
Så jo, det kan godt lade sig gøre at få blackout på hash.. Lavede forresten samme trick på roskilde i år.. Efter 3 joints i streg til metallica koncerten :(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja okay...

men det der gør det specielt underligt ved de her tilfælde er at det ikke har været under sådanne forhold... ingen af gange har personen ikk fået nok at spise eller været meget længe oppe...

en af gangene besvimer min ven inde på burger king, og det var nok en 10-15 minutter efter vi havde røget nummer 2 pind den dag...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
du tror bare ik dine venner genrelt har tendens til narkolepsi?!? :P

Titel:
Relativistisk båthorn

Jeg kiggede lige her; http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio ... .htm#70999 og der står at blodsukkeret ikke påvirkes alligevel.

@KaFFeGrums;
Citat:
en af gangene besvimer min ven inde på burger king

Det er nok fordi de laver bedre mad så, med mere fedt i.
En rigtig lækker og svedig cheeseburger påvirker jo også hjernen :)
Er han tyk eller tynd? Jeg gætter på tynd.

Citat:
det var nok en 10-15 minutter efter vi havde røget nummer 2 pind

Det passer vel meget godt med den tid der typisk går inden det slår helt igennem?

Mit Ukvalificerede gæt må være at han er blevet over-skæv, eller har oplevet flere ting peake samtidig. Det værste jeg tror der ka' ske, er hvis han black-out'er og slår hovedet mod noget. Personligt synes jeg ikke det lyder som noget du bør være særlig nervøs for, men _GÅ ALTID TIL LÆGEN_ hvis du er i tvivl om noget :)
La' vær' med at slå det hen, hvis du virkelig er nervøs og i tvivl om det er noget farligt. Det er mindre farligt at gå 1 gang for meget til lægen, end 1 gang for lidt (som regel ihvertfald)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

han er faktisk slet ikk tynd, en lille smule små buttet men ikke tyk... han blev bare lige pludselig helt bleg i hovedet også begyndte han ligeså stille at drætte til den ene side... nåede lige at gribe ham inden han faldt helt ned af stolen derinde...

anyways er det heller ikk noget jeg er nervøs for, bare mere nysgærrig om andre har haft oplevelser af samme art, og hvordan det kan være...

Titel:
Relativistisk båthorn

KaFFeGrums skrev:
han er faktisk slet ikk tynd, en lille smule små buttet

Nå, jamen så har jeg ingen generel ide om hvad der foregår.
Sorry.

Titel: blackout
Medlem

Geografisk sted: århus
har oplevet ca. det samme et par gange med nogle homis som pludselig
dejsejede om. Har selv gjort det i en 7_11, men tror mest det var på grund af varmen, meget spooky oplevelse. Har også prøvet et "blod rush" hvor jeg har rejst mig hurtigt op efter en pind, og så er alt blevet meget mærkeligt. mit bedste råd er cola og mars hvis det sker igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Har også en kammerat der før i tiden efetr et hoved eller to, fik det sådan at han ikke kunne flytte sig overhovedet, ´skulle bare sidde ned ligemeget hvor han var, alt sortnede for hans øjne, han så farver mm. men han var ved bevidstheden hele tiden...

har også selv prøvet lignende med det var i cobi med alkohol, redede den dog ved at gå udenfor og smide trøjen :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]