Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Vejle
Hej ja så er der ved at projekt opgave til dem der er i skolen..
Og som en klassiker har jeg valgt at skrive om stoffer...
Så jeg vil bare gerne høre jeres mening om hvordan påvirker stofferne det danske samfund..?
Der er/har lige været en del om det i medierne...
Håber at i vil svarer

På forhånd tak..

-Flip

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg tror stoffer generelt påvirker samfundet på en negativ måde, fordi der er mange personer der ikke kan finde ud af at styre det, og her tænker jeg mest på alkohol, amfetamin, cocain og i den dur. De mere psychedeliske stoffer tror har den omvendte effekt på samfundet, det er jo også utroligt sjældent der er et f.eks svampe relateret dødsfald/ulykke, men hver evige eneste dag dør folk af alkohol relateret sygdommer osv. Jeg synes også man til en vis grad mere mister selvkontrollen af alkohol og de andre "slemme" stoffer og kommer til at gøre nogle ting man helst vil fortyde. Her med blev der ikke sagt at man også på psychedeliske stoffer kan kommer til at lave lort iden, men jeg synes bare mere man høre om folk der er gået amok på alkohol/amf. Bla. kan jeg huske at får ikke så længde sinden var der en historie om en meget beruset mand der gik amok med en kødøkse på en eller anden syd Sjællandsk ø, og holdte helle øens befolkning i skak. Det er bare en ud af mange mange historie om stive menesker der gå amok. Det eneste vold jeg selv har oplevet har fra berusede menesker, aldrig fra folk på mdma/svampe/lsd/meskalin osv... Men men, der i den grad andre ting i samfundet der påvirker det meget meget mere negativt, her i blandt television og globalisering

Så legalize psychedelic drugs og forbyd stimulanser

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
lyder fornuftigt nok.. er der ikke flere som har noget at sige om det danske samfund og stoffer?..

Titel:
Medlem

Opium er religion for folket. Eller noget andet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Anjin-san skrev:
Opium er religion for folket. Eller noget andet.
Religion for det danske samfund?

Vil jeg gerne høre mere om.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror egentlig at det har størst skadelig effekt når det er ulovligt, eftersom det kriminalisere en meget stor del af befolkningen og indbyder til organiseret narkomriminalitet,/smugling og en eksport af arbejdskraft til den kriminelle underverden, iform af folk som arbejder for narko eller som bliver lokket i forbindelse med køb, udover det så vil der være en meget stor del af brugerne som vil blive syge og koste samfundet enorme penge, fordi de har fået urene stoffer eller ikke har haft den rette information og/eller omstændigheder til at indtage stoffet hensigstmæssigt....

Jeg tror at en legalisering ville fjerne en del fra stort set alle de nævnte problemer for samfundet...

Blot ville jeg sørge for at det blev forbudt at reklamere for stoffer og det var kontroleret til folk over 18 år og skulle afhentes på Apoteket, efter at man havde gennemgået en almen. helrbedsstest og helhedsvurdering (om man har været indlagt på den lukkede mange gange eller er hårdkogt fforbryder dømt for en masse etc.) Og så kan man så få lov til at købe et hvis antal stof med hjem af en specifik type og et hvis antal vægt (sådan at man ikke fristes til at sælge til mindreårige f.eks. i stører kvantiteter dvs. salg med en stører økonomisk fordel i sigte)

Så sku man ellers blot bare en gang imellem gå til en helrbedstest og få en snak om information som man kan spørge om i forbindelse med sit forbrug, gode tips etc. men ingen restriktioner til valg af stof, så længe det ikke er blåsyre eller lign.

Jeg tror at den model ville gøre de fleste tilfreds og samtidig hjælpe med at forebygge og undgå at de mest sårbare og svage ender i et seriøst stofmisbrug som de ikke selv magter at håndtere

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
ja jeg vil give Alloedee ret. Det er de syntetiske stoffer med opkvikkende virkning der er skadelige for samfundet.
(undskyld generaliseringen men..) Dem der sniffer amf. Coke osv.. tænker mest på (efter mine egne erfaringer) at få mereeller at bruge det til bedre at kunne vinde slåskampe i byen og andre idiotiske ting... Og desuden er det vanedannende. Jeg har selv en ven der har haft problemer med at holde igen på amf. og han måtte til sidst have hjæp for det :cry:

Jeg synes selv at når jeg har taget et Psychedelisk stof, som Psilocybin(svampe) eller Lysergisk Syre Amide (LSA) så får jeg en mere eftertænksom væremåde og jeg er blevet en mere hensigtsfuld og forståelig person end før!!

Håber det også er tilfældet for mange af jer på Psych for det har for mig været som at åbne et tredige øje, hvis i forstår mig??

Hilsen Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Copelandia skrev:
ja jeg vil give Alloedee ret. Det er de syntetiske stoffer med opkvikkende virkning der er skadelige for samfundet.
(undskyld generaliseringen men..) Dem der sniffer amf. Coke osv.. tænker mest på (efter mine egne erfaringer) at få mereeller at bruge det til bedre at kunne vinde slåskampe i byen og andre idiotiske ting... Og desuden er det vanedannende. Jeg har selv en ven der har haft problemer med at holde igen på amf. og han måtte til sidst have hjæp for det :cry:

Jeg synes selv at når jeg har taget et Psychedelisk stof, som Psilocybin(svampe) eller Lysergisk Syre Amide (LSA) så får jeg en mere eftertænksom væremåde og jeg er blevet en mere hensigtsfuld og forståelig person end før!!

Håber det også er tilfældet for mange af jer på Psych for det har for mig været som at åbne et tredige øje, hvis i forstår mig??

Hilsen Cope

Jeg mener at har man sagt A så må man også sige B, det hjælper ikke kun et forbyde NOGEN ting, det vil bare blive misbrugt således at det vil blive et spørgsmål om økonomi og skumle spekulationer som vil afgøre hva der vil være legalt og hvad der ikke vil, sådan vil det kunne ende i værste fald, sådan er det allerede idag, idag kan du købe ting som smadrer din hjerne, dine lunger og din lever, helt legalt, men du kan ikke købe ting med meget mindre sundhedsrisiko, men som f.eks. er lidt sjovere...

DET VIRKER IKKE TIL AT FORBUD FOR STOFFER ER TIL FOR AT BESKYTTET FOLK!!

Et af de mest skadelige og mest misbrugte stoffer er Hydrocarbon etc. (Deo, hårspray, etc.)

Et af de MINDST skadelige og mest misbrugte stoffer er Heroin

-makes you wonder??

Ps. Et af de værste og mest misbrugte stimulanser er kaffe!!!!

Pss. Et af de mest urene og afhængighedsskabende stoffer og også nk også et af dem med den aller største an tal af liv på samvitigheden er cigaretter!! Der findes måske langt over 100 skumle biprodukter fra den kemiske industri, har hørt blandgt andet; komponenter til anti-frys, benzen. acetone etc.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
Astral skrev:
Et af de mest skadelige og mest misbrugte stoffer er Hydrocarbon etc. (Deo, hårspray, etc.)

Et af de MINDST skadelige og mest misbrugte stoffer er Heroin

-makes you wonder??

Ps. Et af de værste og mest misbrugte stimulanser er kaffe!!!!

Pss. Et af de mest urene og afhængighedsskabende stoffer og også nk også et af dem med den aller største an tal af liv på samvitigheden er cigaretter!! Der findes måske langt over 100 skumle biprodukter fra den kemiske industri, har hørt blandgt andet; komponenter til anti-frys, benzen. acetone etc.

Nu tåger du vidst lidt Anima.

For det første tror jeg ikke at hårspray og deospray er nogle særlgit misbrugte rusmidler. Det er sgu kun de der 12-14-årige der prøver det og de prøver det for det meste ikke særligt mange gange før de finder ud af at det nok ikke var en så god idé!

Hvordan kan du sige at heroin ikke er specielt skadeligt?? Har du aldrig gået en tur ned ad Istedgade?? Det kan godt være at heroin ikke skader organer o.s.v hvis det doseres ordenligt, men problemet med heroin er jo netop at forskellen på dosen der giver dig rus og dosen som slår dig ihjel er ekstremt lille! Man kan ikke tillade sådan et stof til andet end medicinsk brug for den eneste ansvarlige måde, at indtage det på ville være ved at have en læge siddende ved ens side medens man tager det, og det tror jeg hverken at samfundet har råd til at betale eller gider at betale for i længden! Jeg synes at heroin skal frigives til de hårdest belastede narkomaner, som ikke længere kan slippe ud af deres misbrug uden at dø og derfor er tvunget til at begå kriminalitet for deres egen overlevelse, men under ingen omstændigheder ville jeg gå med til at enhver som var fyldt 18 kunne gå direkte ind på apoteket og købe lortet! Hvis de hårdest belastede kunne få lov til at få et eller to daglige fix nede hos en læge, ja så kunne det være at de kunne få lidt bedre styr på deres liv og (hvem ved??) måske endda begynde at arbejde og yde til samfundet for en gangs skyld. De arbejder jo som det er nu, bare ikke i samfundets interesser.

Kaffe er måske den mest misbrugte stimulans, men jeg tvivler kraftigt på at det er en af de værste... Jeg må nok sige at jeg tror at de ulovlige stimulanser speed og coke er noget mere skadelige end kaffe!

Mht. smøger der modsiger du lidt dig selv for du sagde jo i dit første indlæg at du blandt andet synes at stoffer bør være lovlige så brugerne ikke smadrer deres kroppe med urene stoffer. Du tror tilsyneladebde at hvis stofferne var lovlige ville de osse være renere, men du siger at smøger, som iøvrigt er fuldt lovlige er et af de mest urene stoffer. Hvorfor er det lige at de andre stoffer ikke osse ville blive forpestet med alverdens klamme kemikalier hvis de blev lovlige??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Bonghovedet skrev:
Det kan godt være at heroin ikke skader organer o.s.v hvis det doseres ordenligt, men problemet med heroin er jo netop at forskellen på dosen der giver dig rus og dosen som slår dig ihjel er ekstremt lille! Man kan ikke tillade sådan et stof til andet end medicinsk brug for den eneste ansvarlige måde, at indtage det på ville være ved at have en læge siddende ved ens side medens man tager det, og det tror jeg hverken at samfundet har råd til at betale eller gider at betale for i længden!

Jeg vil gerne vide hvad du bygger disse betragtninger på? Har du selv haft oplevelser med heroin? Har du læst meget om det? Mine gæt er nej og nej. Havde du lavet din research eller gjort dig nogen personlig erfaring med stoffet ville du vide at en typisk insuffleret dose heroin ligger på 20-25 mg. En dødelig dosis er på 200-500mg. Desuden ville en læge ikke hjælpe meget, da det er op til dig og din krop at mærke hvornår du har fået nok. Ved heroin er der en enorm toleranceopbygning og kun du ved hvor grænsen går. For at citere Erowid:

Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source

Du burde ikke udtale dig om noget du ikke har forstand på. Især ikke når det drejer sig om et stof som i forvejen er omgærdet af utroligt mange myter.

Hvis man endvidere har tænkt sig at eksperimentere med heroin, vil jeg gerne opfordre alle fremtidige brugere til at ryge det. Ved rygning er faren for en overdosis forsvindende lille, idet du helt sikkert falder i søvn før du kan nå at komme i nærheden af en LD.

Vi har brug for nogle facts på boardet for at kunne lave god HR. Skræmmekampagner og flere løgne tjener ingen.

/karma!

Senest rettet af Halifaxxx 11 feb 2004 14:29, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
JA bonghoved har en pointe!!!

Man kan også sige: Hvem begår mest kriminalitet? Dem der sniffer amf/coke eller dem der spiser svampe/LSD/LSA/Meskalin/DMT???????

ja jeg tror alle kender svaret :wink:

Hilsen Cope

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
Halifaxxx skrev:
Vi har brug for nogle facts på boardet for at kunne lave god HR. Skræmmekampagner og flere løgne tjener ingen.

/karma!

Prøv at læs hvad det er anima skriver og så spørg lige dig selv om han har styr på sine facts og om det han skriver er god HR!

Manden skriver jo at heroin ikke er skadeligt, gad vide om det mon så er sundt????

Og nej, jeg har aldrig selv testet heroin, men jo, jeg har læst en hel del om det og jeg bor iøvrigt sammen med 2 eks-junkier og jeg synes at heroin er det eneste stof som man ikke lige behøver at prøve for at kunne udtale sig om, man behøves jo bare gå en tur ned ad istedgade for at se hvad lortet gør ved folk. Hvis du tror at heroin er sundt eller hvad fanden det er du tror så må du sgu da være blind! Og jo jeg ved godt at det ikke er skadeligt for organer osv, men ufatteligt mange junkier dør altså af en overdosis og man skulle tro at en hærdet junkie kunne finde ud af at dosere ordenligt, men tilsyneladende er det sværere end som så! Det skyldes sikkert problemer med at se renligheden af stoffet, men stoffet narer tilsyneladende junkierne til at være ligeglade med om de dør så længe de bare får noget. Jeg tror det er sundere at have fuld kontrol med sin egen krop end at lade kroppen være styret af et stof som heroin, og dette er ikke en skræmmekampagne det er en holdningssag!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bonghovedet: Der er nogle spørgsmål som det er vigtigt at stille sig selv, når man snakker om forbud mod stoffer. Det første er: Virker forbudet? I langt de fleste tilfælde tror jeg at svaret er et klart nej. Heroin er jo forbudt nu, men alligevel ser du de stakler som du selv nævner, sidde i istedgade. Ville der komme flere af dem hvis heroin blev tilladt? Jeg tror det næppe. De mennesker som tillader sig selv at komme så langt ud på et sidespor, er allerede derude, forbud eller ej. Du må ikke glemme at dem som ryger helt i, er dem som i forvejen har massive personlige problemer, som de så lægger låg på ved hjælp af stoffet. Hvis ikke de tog heroin, ville de sandsynligvis være på diverse andre stoffer, som de ville få på apoteket efter recept fra deres psykiater.

Et andet vigtigt spørgsmål er: Er mennesker i stand til selv at afgøre hvordan de vil leve deres liv? Eller bør nogle andre mennesker, som mener at vide bedre, bestemme hvilke stoffer folk tager og ikke tager?

Min stillingtagen er klar: Folk ved bedst selv hvordan deres liv skal leves, og er i stand til at træffe valg på baggrund af foreliggende information. Stoffer, herunder heroin og kokain, bør derfor være tilgængelige for folk over myndighedsalderen, og der bør samtidig informeres grundigt om virkningen af disse. Det kan nok ikke siges bedre end med Shulgin's ord: "Be informed, then choose!".

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg synes hallucinagenerne skulle lovliggøres, da det efter den opfattelse jeg har fået mig herinde, ikke er videre skadeligt (alt med måde selvfølgelig) og at det ofte(-st) giver nogen positive oplevelser, og folk lærer sig selv bedre at kende.
Da jeg først læste at du kun ville have hallucinagenerne lovliggjort undrede det mig, men da jeg tænkte videre over det har du jo ret: Selvfølgelig vil amf og kokain blive mere brugt hvis de blev lovlige, og også fordi at de højst sandsynligt ville blive billigere og lettere tilgængelige. Men måske netop derfor ville interessen også falde.. ved det ikke, bare en tanke!
Men at kaffe skulle være skadeligt er sgu noget fis at fyre af, her igen alt med måde, men så vidt jeg ved tager kroppen ikke skade af koffeinen før indtagelse af op imod 10 g. - det er mellem 80 og 100 kopper. Koffein er kun skadelig for den lille gruppe mennesker som drikker ufatteligt meget kaffe, pga. træthed og den stigende tolerans, som tager skade pga. den relativt lange halveringstid i kroppen...

Correct me im wrong man - (but i think your paranoid!!)

-MVH. ham som ikke har rørt stoffer i 2 måneder!! PEACE

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
God til en quickpoll på forsiden :) ... 5 svar muligheder ? :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]