Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 14:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at smide den her post, ellers må en moderator lige flytte den.

Min sidste svampeoplevelse med hash (6,5g svampe + 1g hash), var en meget stærk oplevelse, som jeg er ufattelig glad for idag. Men jeg har her på det sidste gået og tygget lidt på de forskellige ting som er sket under trippet - og det er ting jeg ikke forstår... her er den ene ting, som jeg meget gerne vil have jeres kommentar og mening om:

Jeg skriver i min rapport:

aliaarhus skrev:
Jeg kiggede rundt omkring, og tænkte jeg stadig var i Indien. Rundt omkring på værelset var væggene der ikke. Og skabets dør blev ved med at åbne og lukke (ikke i virkeligheden). Jeg begyndte at tænke, at bag disse døre lå svaret til alt hvad jeg nogensinde havde at spørge om. Bag dørene var alt sort, og et hav af mønstre dukkede op der. Jeg kunne pludselig zoome ind og ud igen op til flere gange.

Pludselig var min krop død. Jeg var et dødt menneske, som ikke havde nogen funktion eller følelser. Jeg følte, at denne lille tingest i mig, som styrede alt, var helt alene inde i min krop. Jeg kunne ikke føle at jeg havde nogen krop overhovedet. Jeg lå bare i centrum i et dødt krop, og kiggede på verden som den var. Jeg troede jeg var død, men alligevel kunne jeg fortælle mig selv, at jeg ville komme til live igen på et tidspunkt. Alt omkring mig var stille. Inde i min krop var alt sort, og verden uden for var lyst (ligesom at sidde i et sort rum og kigge ud mod noget lys). Det gik op for mig, at hele min barndom var det rene kaos... min familie blev splittet, krigene fandt sted i Libanon, hadet florerede i familien, og jeg var centrum i alt (derfor også centrum i min egen krop). Alt drejede sig om mig, og denne tanke gjorde mig utrolig ked af det. Jeg kunne ikke forstå, at jeg skulle være centrum, og at jeg skulle blive forhandlet med, som en eller anden vare i min familie. Jeg blev ked af, at de min familie havde så tralvt med at tænke på sig selv og på deres egen magt og hvordan de kunne få mere magt af at have mig, at de helt glemte at jeg var andet end en genstand. Jeg ønskede at denne tanke ville stoppe, og at jeg snart ville stå op fra de dødes verden. Alligevel ønskede jeg at blive der for evigt, uberørt af verdenen og familien. At jeg kunne være inde i mig selv for evigt, beskyttet fra alt mellem himmel og jord, beskyttet fra min familie, fra deres skænderier og problemer.

Tankerne flød i mit hoved, men jeg kunne intet gøre. Min krop var ikke til at bevæge, og jeg så mig selv som en død person op til flere gange, som bare lå på sengen med åbne øjne. Jeg var udenfor min krop og opleve ting på værelset, og alt hvad jeg så og hørte, forgik i "den anden Jeg", som gik rundt. Alt hvad der havde med tanker og følelser, foregik i mig selv - dvs at jeg var to personer på én gang. To af samme person.

Jeg kunne dog se mig selv trække vejret på et tidspunkt, men jeg gik rundt i værelset, så jeg tænkte at jeg ikke var helt død. Denne følelse gjorde mig så utrolig glad, at jeg glædede mig til at komme til live igen. Jeg begyndte at høre en meget svag stemme som sagde "Ali... Ali... hallo, Ali!" og det blev højere og højere. Pludselig, som et lyn, kom jeg til mig selv igen og jeg kunne bevæge min krop. Jeg var så glad for at være kommet til min egen krop igen, at jeg havde lyst til at kramme min skæve ven, som bare sad og var fucking efterskæv. Jeg kan ikke huske hvad han ville, siden han kaldte på mig. Jeg kan huske, at det var et eller andet med en pude, men intet andet.
Citering fra http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=619

Mens jeg var død, kan jeg huske at jeg gik rundt på værelset og så på mig selv. Jeg kunne ikke vende tilbage til min krop, fordi den var død - så jeg var lukket udenfor i rummet. Og som jeg skriver: Alt hvad jeg så og hørte, foregik i den anden Jeg, som gik rundt på værelset, mens følelser og tanker foregik i mig selv (den døde).

Nu skal jeg lige se om jeg kan formulere mit spørgsmål ordentligt:

Hvordan kan det her lade sig gøre? Hvordan kan jeg være død, hvor jeg overhovedet ikke er i stand til at tænke normalt eller bevæge mig, men alligevel sige til mig selv, at jeg vil komme til live igen?

Jeg ved ikke om I forstår, men hvordan kan jeg være så bevidst, at jeg kan sige til mig selv at jeg vil komme til live igen, og alligevel ikke være i stand til at bevæge mig overhovedet? Og hvis jeg var så langt væk, at jeg var død, hvordan kan min vens stemme, udefra, vække mig, når jeg ikke kunne vække mig selv fra de døde? Og hvordan skal det hele overhovedet fortolkes?

Jeg kan ikke rigtigt formulere de spørgsmål ordentligt, uden at de lyder lidt overfladiske, men jeg håber at nogle af jer har haft nogenlunde samme oplevelse med døden og som derfor kan forstå hvad jeg mener med dette.

Nå... nu skal der grovdrikkes i et sommerhus :) see you on saturday.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Jeg har kun en ting at spørge om, i stedet for et svar!:
Tror du nu på shaminisme? eller tror du virkelig stadig på, at det "KUN" er psilocybinen der kan gøre dette?

Hilsen Cope

Titel:
Junior medlem

Sahaminsmen er en meget stærk ting, og du kan ved hjælp af psychedeliske agenter nå et stadie som du ikke er vant til.
Svampe, DMT, LSD er ekstremt gode til sådanne ting.

Jeg kan ikke svarer dig på hvorfor, hvad eller hvordan i og med at det er forskelligt fra person til person, men jeg tror selv på en astral verden som jeg selv har besøgt ved hjælp af psychedeliske agenter.

Hvis det er du har brug for lidt mere info om den astrale verden jeg snakker om, vil jeg gerne finde mere information da der er mange andre end bare os 2 der har prøvet det og mange der har berretiget om deres oplevelser.

Titel:
Junior medlem

Hej

Til ali

Det du beskriver som at være bevist død, er noget andet, det er som de andre også kommer ind på en rejse ind i det astrale, din krop var på intet tidspunkt død, dit sind eller bevisthed eller hva du vil kalde det, var bare i en anden verden, en verden som mange er enige er lige så virkelig/uvirkelig som den fysiske, dette er en verden som er lige så eller mere fyldt med intelligent liv som vores. Men nu hvor du har fået hul igennem til den verden, vil jeg råde dig til at gå over til mere sikre metoder til at opnå det, her kan du bruge drømme som et godt redskab, jeg vil forslå dig dette fordi du med drømme hele tiden er klar over hvor du er, og på hvilket plan o.s.v. forskellige agenter, (svampe,dmt) kan få de fleste til den verden, men personligt synes jeg det er bedst at arbejde med det uden stoffer, fordi så kan du selv bestemme, hvornår du har fået nok, her er det kun dig der bestemmer farten, for tro mig på et tidpunkt kommer du til at se ting, som det er godt at tage ind over flere gange, her til vil jeg sige at jeg synes helt sikker godt kan se at f.eks svampe, kan være med til at vække en latent evne til at komme ud af kroppen og til det astrale. her til sidst en lille advarsel, at være helt psykisk rask og kunne kende forskel på den fysiske verden og den astrale er i det hele taget forskelige bevisthedsplaner, er lidt ligesom at gå på line, en meget fin balance, her er det bedst at være helt klar i hovedet og opmærksom, når man mister balancen, ellers er der dybt at falde. men på den anden side kan jeg godt lide at de unge er ved at indse, at de stoffer man for noget ud at på længere sigt, er ting som svampe, meskalin, dmt, men igen så er det en god ting for at genfinde fodfæstet at drikke sig æskestiv, og måske fedte svinet af i en hoe.

her er et link til en side der handler om lucid dreaming og astral projection, som jeg vil anbefale, folk på den side ved virkelig hvad de snakker om, der også en punkt for punkt vejledning til at blive lucid og komme ud af kroppen. jeg vil også lige sige at jeg er meget glad for at folk er begyndt at interesse sig for disse ting, da jeg synes det er med til at vække nogen vidunderlige ting i folk, det er en kilde til mange gode oplevelser og ægte visdom.

http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/r1/index.html

ps. er der nogen derude som er drømmere, så må de gerne kontakte mig, jeg synes det kunne være fedt at lave vores egen drømmeverden :D .

m.v.h
benjamin

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Benja: Tak for dit svar. Nu kan jeg godt se forskellen, ved at læse det du skriver. Jeg tror dog at jeg får det på det rene, efter jeg har taget flere trips og opnået det samme. Lige nu har jeg planer om at tage rejsen igen til min fødselsdag om knap 2 måneder.

Child fortalte også, at de første lignende oplevelser man får er en slags "præsentation" til den måde stoffet virker på - dvs ikke nødvendigvis noget man behøver arbejde med. Efter nogle gange med disse oplevelser, når jeg har lært den verden at kende, så kan jeg begynde at arbejde med det under trippet og efter trippet. Det stadie vil jeg gerne opnå på et tidspunkt.

Nu jeg tænker over det, så var det en meget underlig rejse - det var ikke sådan, at jeg "bare" gik rundt i værelset og så på mig selv, men jeg var et helt andet sted, hvor jeg alligevel kunne se mig selv på værelset. Svært at forklare.

Den side om lucid-dreaming kender jeg godt - jeg har bare ikke leget med det endnu, men det kommer nok på et tidspunkt. Og så vidt jeg ved, så mener jeg at woody har leget med det. Du kan evt. bruge søgemaskinen til at søge efter "lucid", for emnerne har været taget op før - det er jeg sikker på.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Ali,
Wow! Det var en smuk og meningsfuld oplevelse du havde! Det er sådan nogle oplevelser som gør svampe (og andre psykedeliske agenter) helt unikke.
De (svampene) kan åbne døre i en, til de store mysterier, og når man kommer tilbage, kan det være svært at beskrive for folk som ikke selv har oplevet det, hvad man har oplevet.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
benja skrev:
ps. er der nogen derude som er drømmere, så må de gerne kontakte mig, jeg synes det kunne være fedt at lave vores egen drømmeverden :D

Ja bestemt! Som ali' siger, søg på det, jeg har lavet et topic om det ... Ta det op igen i de gamle topics hvis du vil vide mere ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]