Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ginseng
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hi all!

I forbindelse med mit skolearbejde og min koncentrationsevne, overvejer jeg at investere i nogle ginseng-tabletter. Jeg ville lige først høre om der var andre herinde som har positive eller negative erfaringer med kommercielle ginseng-produkter.Hvordan virker de på jer? Kan i bedre koncentrere jer? Hvilke mærker synes i er bedst og er det bedre at fylde sine egne kapsler?

/karma!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg plejer at drikke den koncentrerede tonic
(den fra reklamen med den grimme kineser ;) )... op til eksammener og den slags.

Jeg ved ikke om den gør mig klogere, men jeg føler selv at min indlæringsevne bliver en anelse forbedret og det er også en smule nemmere, at stå tideligt op om morgenen (selvom dette nu aldrig bliver helt nemt :) )

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Doktoren ordinerer? :) Hvor lang tid går der inden du mærker effekten. Er der en tilvænningstid, eller er det virksomt fra det øjeblik aktivstofferne træder ind i systemet?

/karma!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

jeg plejer at bruge det i en månede op til selve dagen hvor du skal testes...

For ja det virker som om der er en aktiveringstid.... jeg vil skyde i tågen og sige en lille uge :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Uanset om der så rent faktisk er en virkning eller ej, så vil troen om at det forbedrer dine præstationer faktisk forbedre dem.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Jensus* Ikke nu hvor du har afsløret det hele for mig! :lol: Og hvis jeg havde tænkt mig at smide penge ud af vinduet til placebo, så ville jeg nok stadig være medlem af folkekirken, tror du ikke?

/karma!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

hehe, mange urter's virkning er fuldstændigt placebo relateret, men ikke ginseng.

Tænk over at roden er blevet brugt i flere tusinde år i kinesisk folkemedecin.

Og husk på, den gamle vise kineser i reklamen ved helt sikkert bedre end jer, se bare hvor vis han ser ud med sin sjove hat *must follow commercial advertising* :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
jeg har også brugte det der drikker gensing, men jeg glemmer sQ og drikke det, så jeg har ikke rigtig mærket noget af det... Men der er en go´ del alkohol 11,3 eller noget tror jeg.. hehe :lol:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Frederiksbeerg
Bruger selv ginseng det meste af året (primært den røde Gerimax). Vil give DR-D ret i at der er en indkørelsesperiode på knap en uge.

Jeg er først og fremmest mere frisk når jeg tager ginseng. Heri ligger så selvfølgelig også en øget koncentrationsevne, at man er i stand til at arbejde mere, osv.

Hvis jeg holder en pause med ginseng bliver jeg meget træt i nogen dage.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Profiler* Det er lige sådan noget jeg leder efter! Hvilken kommerciel ginseng er den stærkeste? Hvordan kommer den øgede koncentrationsevne til udtryk?

*Babyflip* Det er lidt ligesom med paradokset om, at man først kan lede efter sine briller når man har fundet dem! :)

/karma!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Engang jeg tog noget stærkt ginseng (kan ikke huske mærket) havde jeg problemer med at sove. Jeg tog kapslen om morgenen, men kunne alligeve kun sove nogle få timer. Det resulterede faktisk i, at jeg gik rundt og var træt! Jeg tror det er vigtigt at man har en masse at lave, fysisk eller tankemæssigt, når man tager ginseng. Så man får "brændt den af". Ellers virker den stadig når man skal sove.
I den periode jeg tog den, var jeg arbejdsløs og lavede ikke dagens gode gerning, så det er nok forklaringen. Senere prøvede jeg det også i perioder med fysisk arbejde og der virkede den som den skulle.

Noget andet godt til eksamen er gingo biloba. Den virker svagt udvidende på de små blodkar i hjernen, så hovedet virker bedre. Det har også en gavnlig effekt på demente mennesker.

hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
jeg har også ligget vågen mange timer pga. Ginsing :roll:
kan heller ikke huske mærket...

-cope

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Måske har i begge to fået noget af det der Ginseng Amfetamina! ;)

Overvejede at prøve lidt af det, men da jeg har et kontorjob og kører retur i bil, så bliver det nu til minimale fysiske udfoldelser.. og har i forvejen problemer med at sove! :(

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Ville man ikke få mere ud af at købe Ginseng/Gingo Biloba etc. hos fx. ethnoplanet? Altså får man ikke mere for penge? Højere koncentrationer? Eller hva?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Fanny* Hvad vil du anbefale til studiebrug? Ginseng eller Gingo Biloba. Eller måske en kombo?

/karma!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Det er svært at sige. Jeg tror ikke det gør noget at man tager dem sammen, men hvor meget ginseng du skal tage afhænger nok af hvordan din krop har det med stoffet. Jeg ved ikke hvornår du skal til eksamen, men ellers så prøv dig lidt frem, så du ved om du kan bruge det eller ej.

Jeg har fundet et godt link der fortæller lidt om sibirisk ginseng:
http://www.rolv.no/urtemedisin/artikler ... n/art1.htm

og her er noget om Gingo biloba:
http://www.akudoc.com/gingo-biloba.htm

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har brugt ren pulveriseret Ginseng-rod fra Maya op til flere gange.

Typisk dose har været 500-1000 mg...

Jeg har kunnet mærke en betydelig forbedring, men mit daglige hash-misbrug slører det lidt! :roll:

Husk at en Ginseng-kur (ligesom så mange andre), helst ikke skal overskride 4-6 uger.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Dex* Kan du uddybe det lidt?

Jeg er nu tre dage inde i kuren og jeg mærker virkelig omtalte rastløshed og søvnbesvær. Endvidere har jeg svært ved at finde apaetit op til måltiderne. Jeg håber lidt på at det går over, ellers må jeg jo til at drikke varm mælk... :)

/karma!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Hvis det bliver ved, så drop det. Søvn og god mad er bedre for hjernen end en stimulans. :)
Sibirisk ginsing skulle være mildere, give en mindre rastløshed og være godt for hovedet. Der står om den i mit link.

hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Halifaxxx skrev:
Hvad vil du anbefale til studiebrug? Ginseng eller Gingo Biloba. Eller måske en kombo?

/karma!

Nu nærmer eksaminerne sig med stormskridt...

Jeg er som Halifaxxx interesseret i at vide om de er bedst hver for sig eller som kombo.?

Jeg har taget den røde gerimax 1 pille en gang om dagen i en måned og kunne mærke lidt til intet. Kan det være fordi dosen er for lille?

Hvad ville en ca. dose være for dem sammen eller hver for sig?

Får man den bedste kvalitet ved at købe ginseng som kommercielt produkt eller fra maya eksempelvis? Kan ginko bilboa købes kommercielt og er det lige så godt?

Hvordan gik det egentligt for dig Halifaxxx?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]