Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Spørgsmål
Junior medlem

Nefadar os kendt som nefazodon, Øger mængden af serotonin og noradrenalin.
Ville dette være en oplagt mulighed efter et lækkert mdma trip?.
Jeg har læst lidt om selve stoffet, men er i tvivl om hvor godt det ville være og bruge? så help me out :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har ikke lige undersøgt de nævnte produkter, men 5-HTP og SSRI'ere virker ganske fortrinligt til harm reduction efter MDMA... brug søgemaskinen!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Udlandet
kan du ikke poste et link til noget info om stoffet?? er det en SSRI, SNRI eller et kombineret? For så vill det da fjerne nogle af de dårlige effekter som dex skriver.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dextrose : jeg har ikke søgt eller noget (please don't UTFSE me) ;)
Men jeg er da blevet advaret om at blande ssri og mdma..?
Det er altså ikke så slemt? måske ligefrem en god idé?

Mvh
Stonez

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis det var mig, (men det er det ikke, fordi jeg gider ikke æde MDMA) så ville jeg tage en kombination af Cipramil og Deprenyl (liquid) + 5htp

Citat:
Lack of adverse interactions between concomitantly
administered selegiline and citalopram
by
Laine K, Anttila M, Heinonen E, Helminen A, Huupponen R,
Maki-Ikola O, Reinikainen K, Scheinin M
Department of Pharmacology and Clinical Pharmacology,
University of Turku, Finland
Clin Neuropharmacol 1997 Oct; 20(5):419-33

ABSTRACT
We have evaluated the risk for pharmacokinetic and/or pharmacodynamic interactions of concomitantly administered selegiline, a selective monoamine oxidase type B inhibitor, and citalopram, a widely used selective serotonin uptake inhibitor antidepressant. Two parallel groups of healthy volunteers received 20 mg of citalopram (n = 12) or placebo (n = 6) once daily for 10 days in a randomized, double-blind fashion, followed by concomitant selegiline 10 mg once daily for 4 days. The safety of this drug combination was assessed by measurements of blood pressure, heart rate, body temperature, and inquiries for adverse events. Blood samples were taken for the analysis of serum concentrations of both study drugs and their metabolites and plasma prolactin, adrenaline, noradrenaline, and 3,4-dihydroxyphenylglycol (DHPG); urinary excretion of serotonin and 5-hydroxyindoleacetic acid (5-HIAA) were assessed. After a 5-week washout, the 12 subjects who took citalopram in the first part of the study received 10 mg of selegiline once daily for 4 days to compare the pharmacokinetics of selegiline with and without concomitant citalopram. The safety analysis showed no significant differences in vital signs or the frequency of adverse events between the study groups. Plasma prolactin concentrations were increased by 40% after 10 days' treatment with citalopram (p = 0.03); this was not potentiated by concomitantly administered selegiline. The comparison of plasma concentrations of noradrenaline, adrenaline, and DHPG and the amount of serotonin and 5-HIAA excreted into urine between the study groups indicated no signs of subclinical pharmacodynamic interaction between selegiline and citalopram. The relative bioavailability of selegiline was slightly reduced (by 29%; p = 0.008) when citalopram was coadministered compared with selegiline alone. However, no indication of a pharmacokinetic interaction was found in the analysis of serum concentrations of the three main metabolites of selegiline. The pharmacokinetics of citalopram remained unaffected by concomitant selegiline. The present results indicate lack of clinically relevant pharmacodynamic or pharmacokinetic interactions between selegiline and citalopram.

http://216.239.59.104/search?q=cache:DK2uuxkSGtsJ:www.biopsychiatry.com/citalseleg.htm+cipramil+deprenyl&hl=da&ie=UTF-8

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis det var mig", (men det er det ikke, fordi jeg gider ikke æde MDMA) så ville jeg tage en kombination af Cipramil og Deprenyl (liquid) + 5htp

Råder ingen til at indtage ulovlige substanser da de kan være sundhedsskadelige!!!

Citat:
Lack of adverse interactions between concomitantly
administered selegiline and citalopram
by
Laine K, Anttila M, Heinonen E, Helminen A, Huupponen R,
Maki-Ikola O, Reinikainen K, Scheinin M
Department of Pharmacology and Clinical Pharmacology,
University of Turku, Finland
Clin Neuropharmacol 1997 Oct; 20(5):419-33

ABSTRACT
We have evaluated the risk for pharmacokinetic and/or pharmacodynamic interactions of concomitantly administered selegiline, a selective monoamine oxidase type B inhibitor, and citalopram, a widely used selective serotonin uptake inhibitor antidepressant. Two parallel groups of healthy volunteers received 20 mg of citalopram (n = 12) or placebo (n = 6) once daily for 10 days in a randomized, double-blind fashion, followed by concomitant selegiline 10 mg once daily for 4 days. The safety of this drug combination was assessed by measurements of blood pressure, heart rate, body temperature, and inquiries for adverse events. Blood samples were taken for the analysis of serum concentrations of both study drugs and their metabolites and plasma prolactin, adrenaline, noradrenaline, and 3,4-dihydroxyphenylglycol (DHPG); urinary excretion of serotonin and 5-hydroxyindoleacetic acid (5-HIAA) were assessed. After a 5-week washout, the 12 subjects who took citalopram in the first part of the study received 10 mg of selegiline once daily for 4 days to compare the pharmacokinetics of selegiline with and without concomitant citalopram. The safety analysis showed no significant differences in vital signs or the frequency of adverse events between the study groups. Plasma prolactin concentrations were increased by 40% after 10 days' treatment with citalopram (p = 0.03); this was not potentiated by concomitantly administered selegiline. The comparison of plasma concentrations of noradrenaline, adrenaline, and DHPG and the amount of serotonin and 5-HIAA excreted into urine between the study groups indicated no signs of subclinical pharmacodynamic interaction between selegiline and citalopram. The relative bioavailability of selegiline was slightly reduced (by 29%; p = 0.008) when citalopram was coadministered compared with selegiline alone. However, no indication of a pharmacokinetic interaction was found in the analysis of serum concentrations of the three main metabolites of selegiline. The pharmacokinetics of citalopram remained unaffected by concomitant selegiline. The present results indicate lack of clinically relevant pharmacodynamic or pharmacokinetic interactions between selegiline and citalopram.

http://216.239.59.104/search?q=cache:DK2uuxkSGtsJ:www.biopsychiatry.com/citalseleg.htm+cipramil+deprenyl&hl=da&ie=UTF-8

Titel:
Junior medlem

ikke for og spørge efter forhandlere eller noget men er 5-htp frit tilgængeligt i dk og hvis ja hvad er prisen så på det ? :)

og doser ;)

Titel:
Insane psychedelia user!

Der har lige været et topic om dette.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
ssri er i ikke godt til MDMA harm reduction fordi man skal tage det i en til to uger før det virker! har jeg da læst...?
Det med at det skulle være farligt kunne jeg forestille mig var hvis man tog det mens man var blæst og havde en masse serotonin i omløb. ssri hæmmer jo genoptaglsen af sorotonin så det ville nok forlænge virkningen af MDMA'en.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TimeKiller skrev:
ssri er i ikke godt til MDMA harm reduction fordi man skal tage det i en til to uger før det virker! har jeg da læst...?
Det med at det skulle være farligt kunne jeg forestille mig var hvis man tog det mens man var blæst og havde en masse serotonin i omløb. ssri hæmmer jo genoptaglsen af sorotonin så det ville nok forlænge virkningen af MDMA'en.

Jeg kan se behovet for en omfattende omskrivning af den nuværende tekst om ecstasy i leksikonet... Jeg laver en på tirsdag!

TimeKiller: Det som tager 1-2 uger med SSRI'er, er deres virkning på depressioner, og det kan man ikke bruge til noget i denne sammenhæng. Derimod må man se på hvad de rent kemisk gør, nemlig, som du siger, blokerer for genoptagelsen af serotonin.

Når der efter MDMA-indtagelse er ved at være underskud af serotonin, kan der ske det uheldige at dopamin kan optages i serotonin-cellen via genoptagelsesmekanismen. Dette forårsager en del af MDMA's neurotoxicitet. Dette kan forhindres ved indtagelse af en SSRI op til 6 timer efter MDMA-indtagelsen, og det er påvist at det virker på aber, og dermed sandsynligvis på mennesker.

Titel:
Medlem

Og hvorfor kan man ikke sammenligne eftervirkningerne af MDMA med en depression? det er da det samme rent kemisk? ellers er der et eller andet jeg fuldstændigt har misforstået??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TimeKiller, for det første: Hvis ellers du havde gidet læse resten af min post, ville du vide at det ikke er den antidepressive effekt af SSRI'en man er ude efter hvis man bruger den som HR i forbindelse med MDMA, men derimod den umiddelbart blokerende effekt, så dopamin ikke optages i serotonincellen.

For det andet: Situationen efter en MDMA-oplevelse er en midlertidig mangel på serotonin, som i løbet af et par uger vil vende tilbage til normalen af sig selv, hvorimod depression er en mere permanent tilstand, hvorfor man bruger stoffer(SSRI'er) til at booste serotonin-niveauet.

Titel:
Medlem

Ja men nu var det jo den antidepressive virkning ~oym~ spurgte efter

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TimeKiller skrev:

Hvor ser du at han spørger efter en antidepressiv virkning? Han spørger om vi mener nefazodon kan bruges til noget efter et MDMA-trip...

Desuden var det din påstand om at SSRI'er ikke var godt til MDMA-HR jeg svarede på.

Jeg glemte forøvrigt at nævne at SSRI'er ikke forlænger MDMA-oplevelsen, men tværtimod modvirker den. Det er velkendt at folk som er under behandling med SSRI'er ikke får særligt meget ud af at tage MDMA, dette skyldes at MDMA optages gennem genoptagelsesmekanismen, som SSRI'er jo netop blokerer.

Titel:
Medlem

~oym~ skrev
Citat:

Jeg forstår det som om det er den antidepressive virkning han er ude efter. Hvorfor skulle han ellers skrive det med at det øger mængden af serotonin og noradrenalin??

Det med at ssri stofferne forlænger virkningen er hvis man tager dem efter MDMA'en er optaget. Det med at folk under behandling ikke får så meget ud af kix har jeg skam hørt før.
Men jeg skrev også bare jeg kunne forestille mig at det var sådan!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TimeKiller skrev:
~oym~ skrev
Citat:

Jeg forstår det som om det er den antidepressive virkning han er ude efter. Hvorfor skulle han ellers skrive det med at det øger mængden af serotonin og noradrenalin??

Det må han hellere selv svare på. Men en mulighed er at han ønsker at hjælpe kroppen med at genskabe det oprindelige serotonin-niveau.

Citat:
Det med at ssri stofferne forlænger virkningen er hvis man tager dem efter MDMA'en er optaget. Det med at folk under behandling ikke får så meget ud af kix har jeg skam hørt før.
Men jeg skrev også bare jeg kunne forestille mig at det var sådan!

Det kan man også umiddelbart forledes til at tro, hvis ikke man kender til detaljerne i MDMA's virkning på serotoninsystemet. Det forholder sig sådan at MDMA tilsyneladende vender genoptagelsesmekanismen om, og får den til at spytte serotonin ud i synapsen i stedet for at optage det fra denne. Denne proces bliver blokeret af en SSRI, og derved stoppes oplevelsen.

Titel:
Medlem

Citat:
Det må han hellere selv svare på. Men en mulighed er at han ønsker at hjælpe kroppen med at genskabe det oprindelige serotonin-niveau.

Det er også det jeg mener med en antidepressiv virkning!
Det han er ude efter er at øge mængden af serotonin (antidepressiv virkning) hvilket 5-htp ville være bedre til. Ikke at blokere for genoptagelsen af dopamin.

Titel:
Junior medlem

TimeKiller skrev:

Læs min post igennem engang til jeg spurgte ikke om virkningen ang. anti dep. men om hvordan man kunne bruge den i form af HR.
Læs før du svarer :)

Titel:
Medlem

Det jeg mener med antidepressiv virkning er at øge mængden af serotonin efter en MDMA rus. Var det ikke det du spurgte efter??

Titel:
Junior medlem

nej jeg vil ikke kalde det antidepressiv virkning i og med jeg ikke har en depressiv situation :)
men og forøge serotonin niveauet er jo ikke lige med anti depressivt.
Hvis du føler dig nede og ked af det en dag er det en dårlig dag og dagen efter kan dit serotonin og humør være i top.
Vi snakker først depression når det er længere varende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]