dankdawg skrev:
du er for doven til at gide at sætte dig ind i noget som helst
(her sku' ha' stået et svar, men jeg var for doven til at gide skrive det)
dankdawg skrev:
det er ikke noget jeg siger fordi du er uenig med mig,for det er der masser af intelligente mennesker der er.
Hmmmm... (hehehe min ven, den bad du selv om

)
dankdawg skrev:
Alene det at du:
1) tror at det er velfærdsstaten der laver rigdommen-
(det er det ikke, det er det private erhvervsliv der laver rigdommen. En sagsbehandler producerer altså ingen værdier, det må selv du kunne se)
Visse mennesker er direkte bidragende faktorer til den materielle ejendom vi besidder i vesten (landmanden der malker koen feks), korrekt. Andre mennesker er ind-direkte bidragende faktorer til den materielle ejendom vi besidder i vesten (skattemedarbejderen der omfordeler, så en der ingen køer har ikke behøver at bryde ind hos landmanden for at få mælk, men istedet ka' købe det og derved holde økonomien igang til alle's bedste). Mens nogle få mennesker er ikke-bidragende faktorer til den materielle ejendom vi besidder i vesten (syge folk der ligger i koma på hospitalet feks (selvom de på en måde også ka' være bidragende faktorer, i og med at man måske opfinder nye maskiner, til i første omgang at holde dem i live, som senere så måske ka' eksporteres (i bytte for en masse dejlige selv-tilstrækkelige amerikanske psudo-sugerør)).
Om en traktor bli'r lavet på en stats-ejet, eller privat-ejet fabrik, gør ingen forskel; det er stadig en traktor. Al den snak om det private paradis, kontra det offentlige helvede, er udelukkende psykologiske begreber der i begge tilfælde kun dækker over nogle mennesker's handlinger.
dankdawg skrev:
2) at du siger at noget er urealisérbart fordi det ikke findes-
( det gjorde demokrati ikke engang, og staten som du kender den kom først til i det syttende århundrede. der skal først idéer til før noget bliver virkelighed )
- Viser at du ingenting forstår.
Libertarianismen har da eksisteret. Dengang usa blev befolket af europæere, inden det blev til den samlede union det er nu. Selv abe lincoln er blevet kaldt libertarianer.
Problemet med libertarianismen i år 2004, er ikke at ideen som sådan ikke ka' bruges til noget. Den ka' bare ikke bruges fuldt realiseret med det menneskesyn de fleste mennesker heldigvis stadig har (nemlig at et menneske har en grund-værdi der ikke ka' gøres op i penge).
Den dag alle synes det er iorden at et menneske, dem selv inklusive, ka' få et prismærke smækket i panden, hvor der står hvad de koster eller er værd, vil libertarianismen ku' indføres totalt. Det sker den dag ingen har noget imod at smide mennesker, til 0 kroner's værdi, ud som andet simpelt skrald (hvis jeg ejer min slave og ikke mener den er noget værd, så har jeg efter libertarianske normer lov til at smide den ud, Uanset om det betyder den sikre død for slaven. Hvis mennesket virkelig når dertil i sin tankegang, at det anerkender den slags handlinger som acceptable, så er der ikke mere at snakke om)
dankdawg skrev:
ydermere, så er det ikke anarko-kapitalisme det drejer sig om fra min side. I denne debat drejer det sig for mig om at du er en kommunist, der er så ureflekteret at du ikke fatter at omfordeling og regulering er lig med tvang, og dine idéer er totalitære.
Jeg har ikke nævnt anarko-kapitalisme i denne debat. Men hvis jeg endelig sku' nævne den, så vil jeg sige at jeg egentlig godt ka' li' ideen som teori, men først vil ønske den indført den dag ingen ka' risikere at gå til grunde pga mangel på penge. Så langt er vi dog ikke endnu.
Den omfordeling jeg snakker om, og som ikke er kommunistisk eller nazistisk Uanset hvor mange gange du genta'r det, findes naturligvis kun indenfor det samfund/VV jeg taler om. Hvis du ikke vil være medlem, så må du gerne melde dig ud for min skyld. Men det er klart at hvis du melder dig ud, så må du forlade samfundet's ejendom og finde din egen et andet sted (det hjem du bor i nu, ejer du ikke selv. Det lejer du af samfundet (det danske fællesskab ejer alle 43,000 km^2 der udgør danmark's territorie, og kun medlemmer har ret til indflydelse på den politik dette fællesskab fører). Så det er du nødvendigvis nødt til at levere tilbage, hvis du ikke vil være medlem). Men du er fri til at gå din vej hvert øjeblik du vil.
Så ka' det vist ikke siges mere klart; at jeg _ikke_ er enig i det gamle CCCP's 'bliv-her' stil

Personligt mener jeg, hvis jeg ta'r mine subjektive 'realisme-briller' på, at den social-kapitalisme danmark har (selvom det går den forkerte vej med den nuværende regering), og som usa forhåbentlig ta'r større skridt til at nærme sig når bussemanden engang forsvinder, forhåbentlig ved dette valg, er den bedste kompromis-løsning indtil videre (som andre også har været inde på. Blaa i 'hvad stemmer du' tråden). På den måde får begge sider lidt af kagen ka' man sige. Jeg har jo ikke noget imod at folk tjener tonsvis af penge hvis de vil, jeg har bare noget imod et samfund med hjemløse og hvor der ikke er en bundlinie for hvor meget en person ka' skrabe bunden.