Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 22:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Dyrker du yoga og/eller meditation?
Jeg dyrker yoga 1-7 gange om ugen 3%  3%  [ 1 ]
Jeg mediterer 1-7 gange om ugen 15%  15%  [ 5 ]
Jeg dyrker yoga og mediterer 1-7 gange om ugen 3%  3%  [ 1 ]
Jeg dyrker yoga 7-21 gange om ugen 0%  0%  [ 0 ]
Jeg mediterer 7-21 gange om ugen 3%  3%  [ 1 ]
Jeg dyrker yoga og mediterer 7-21 gange om ugen 0%  0%  [ 0 ]
Yoga og meditation er en integreret del af mit liv 3%  3%  [ 1 ]
Jeg har lyst, men har ikke taget mig sammen 58%  58%  [ 19 ]
Jeg kender intet til yoga og meditation 6%  6%  [ 2 ]
Yoga og meditation er nonsens, fuck det, jeg vil bare ha? drååågz 9%  9%  [ 3 ]
Afgivne stemmer : 33
Forfatter besked
In our memories

Sidste svarmulighed, som der ikke var plads til i afstemningen:
Andre svarmuligheder, skriv dem i indlægget!!

Uddyb dine svar fra afstemningen her!!
- Udøver du yoga og meditation?
- Hvorfor dyrker du yoga og meditation, og hvad får du ud af det?
- Hvilken form for yoga og meditation udøver du?
- Bruger du yoga og meditation som værktøj og forberedelse til indre rejser, eller bruger du det til at komme ned på, fra en hård weekend?
- Bruger du andre metoder/værktøj før indre rejser, eller til at komme ned fra en hård weekend?
- Kan du anbefale en speciel type/gren af yoga meditation og evt. lærer/sted?
- Dyrker/udøver du andre varianter for at holde dig i mental og sund form?
- kan du anbefale andre metoder/værktøj/forberedelse til mere klare og dybere indre rejser?
- osv....!!

Grunde til alle de spørgsmål, var at jeg i en stille stund, blev lidt nysgerrig for at se om hvor mange af Psychedelia?s brugere, der udover eksperimental brug af stoffer, også arbejdede med sig selv på andre måder. Og for at få inputs til andre redskaber!!
Yoga og meditation ser jeg som det ultimative og mest naturlige værktøj/metode, for at dykke lidt dybere ind i livet og sig selv. Og som ?fornuftig? bruger af diverse substanser, føler jeg selv en nyttig og kraftig virkning af yoga og meditation som dybdevirkende redskab.

dEEP

PS. jeg kunne ikke finde Sundhedsforummet, så jeg placerede indlægget her i generel diskussion... hehe :P :wink:

Set selv manglende R'er på i meditere :oops: :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg ved ikke om man kan kalde det direkte meditation, men jeg kan godt lide at sidde afslappet f.eks. i skrædderstilling, lukke øjnene og med noget lækker musik, og så tænke de ting igennem man går og døjer med for ligesom at få dem afklaret. Det hjælper mig ihvertfald til i en 15-20 min. at koble af fra den stressede hverdag og ligesom falde ned på jorden igen. Det er ikke noget jeg gør hver dag, men når jeg føler behov for det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg er lige begyndt at meditere igen, og hold kæft hvor er jeg glad for det. Den afgørende grund til at jeg kom i gang igen, er helt klart mit trip med Odden/Satori sidste fredag (jvf. trip-rapport og post i Generelt).

Jeg mediterer af forskellige grunde... en er, at jeg tror på, at det er en genuin måde at udforske sig selv og verden på. En anden er, at det er en utrolig god måde at kultivere koncentration (eller samadhi) på, og her tænker jeg også i forhold til mit studie.

Jeg er startet med simple åndedrags-øvelser. Skal lige i gang. Håber så måske at fortsætte med Vipassana, men er også åben overfor andre "metoder".

Jeg håber bare at jeg kan blive ved, holde det ved lige. Jeg har ofte prøvet at jeg ikke gør de ting, jeg dybest set ved er gode for mig. Er det egoet, der kæmper imod? :shock:

KH.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Treasure skrev:
Jeg ved ikke om man kan kalde det direkte meditation, men jeg kan godt lide at sidde afslappet f.eks. i skrædderstilling, lukke øjnene og med noget lækker musik, og så tænke de ting igennem man går og døjer med for ligesom at få dem afklaret. Det hjælper mig ihvertfald til i en 15-20 min. at koble af fra den stressede hverdag og ligesom falde ned på jorden igen. Det er ikke noget jeg gør hver dag, men når jeg føler behov for det.

Jeg praktiserer samme teknik. Det er virkelig lækkert. Jeg bruger det også til at få kontakt med det underbevidste, komme lidt væk fra virkelighedens verden på en dejlig måde.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Jeg synes der mangler:
1 gang hver anden uge :?

-Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg er også for alvor begyndt at meditere nu. Gjorde det lidt før, men det var ikke så meget. Men efter trippet med Chiller, så har jeg set nødvendigheden af det.
Grundene er, for at kunne bryde ud af gamle, bumsede vaner, komme mere i kontakt med livet, undersøge mig selv og dennes kerne (hvis der er sådan en), og få en bedre balance meller krop, sjæl og omverden. Det sure med det søde selvfølgelig ;).
Og det virker ret godt kan jeg mærke.

Jeg starter med at stå op klokken 7:30, og laver derefter Hatha-yogaen (hilsen til solen, indisk inspireret), derefter laver jeg nogle ki øvelser, som jeg har fået med hjem fra ki-aikido, og afslutter med noget zazen.

Håber jeg kan fastholde denne praksis, den virker for mig... men er også åbne for andre metoder, så hvis der er nogen der har nogle gode nogen, så sig endelig til. :)

-Odden

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Dyrker hver yoga eller mediterer, eller jeg har lavet et par "trip-briller" som jeg kan flyve meget langt væk med, det er vel også en form for meditation! :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Jeg mediterer stort set en gang om dagen efter Treasure og Jespars metode. Jeg sætter normalt noget Deuter på anlægget og sætter mig i skrædderstilling på en stor pude.

Jeg gør det af flere grunde. Når man har siddet et par minutter fyldes kroppen med eufori og varme, hvilket er meget behageligt. Jeg er også nået til stadier, hvor meditationen minder om et trip og endda fået "nye" tanker. (I forstår.) Meditationen åbner en dør til det underbevidste.

Desuden gør jeg det også for at træne min koncentrationsevne, som jeg har brug for hver dag i skolen. Og ellers bare for at holde en pause fra alle de andre tanker, som vælter rundt inde i mit hoved hele tiden.

Jeg ved ikke, om alle de, der ikke mediterer, synes det er noget fucking new-age-hippie-bull-shit, men jeg nyder det i hvert fald...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jespar skrev:
Treasure skrev:

Jeg praktiserer samme teknik. Det er virkelig lækkert. Jeg bruger det også til at få kontakt med det underbevidste, komme lidt væk fra virkelighedens verden på en dejlig måde.

Problemet ved dette er, at man nemt kan blive fikseret på at der SKAL musik på. Det er lidt det samme som den der kun kan meditere når der er helt stille... Næ pointen er at kunne meditere i den situation virkeligheden putter en i..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]