Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Verden
København, fredag /ritzau/
Nytårsaften 2005. Det er den sidste dag, hvor Christiania kan opleves i sin nuværende form med kollektive rettigheder, selvbyggerhuse på de historiske volde og med en brugerbetaling for christianitterne på omkring 1600 kroner om måneden for at bo i fristaden.
Dagen efter er Christiania normaliseret, og alle de normale lovbestemmelser, som regulerer det øvrige samfund, vil også omfatte Christiania. Det gælder naturbeskyttelsesloven, bygningsfredningsloven, byggeloven og planloven samt en ny lokalplan, som Københavns Kommune til den tid vil have udarbejdet.
Samtidig sker der en overgang fra den nuværende kollektive ejerform til blandede boligformer med både almennyttige boliger, andelsboliger og lejeboliger, og beboerne skal betale en husleje, der kan sammenlignes med de priser, der er gældende for boliger af lignende standard i resten af København.
Sådan ser fremtidens Christiania ud for finansminister Thor Pedersen (V) og økonomiminister Bendt Bendtsen (K), der fredag fremlagde regeringens handlingsplan for Christiania efter ni måneders arbejde blandt embedsmændene i det særlige Christianiaudvalg.
(forts.)
/ritzau/ (Kopieret fra disco! på housemusik.dk)

det er sgu nederen hva?

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er vel på tide at Christiania vokser op og bliver til en del af Kbh, ligesom resten af Danmark, i stedet for et kulturelt mindesmærke.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
CA stod bare ligesom et symbol på dansk frisind og tolerance, og gav alligevel lidt en fornemmelse af at det var lovligt og accepteret at ryge tjald.

Nu er vi bare udskud igen.

(ydermere: kulturarv, mindesmærke, går tabt, blablabla)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Treasure skrev:
Det er vel på tide at Christiania vokser op og bliver til en del af Kbh, ligesom resten af Danmark, i stedet for et kulturelt mindesmærke.

Hvad er det for noget pis at fyrre af?
Det er da trist :cry:
Så bliver Danmark lige en tand kedeligere

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Glæder mig til at se hvordan det vil påvirke turismen i hovedstaden.

Regn med et pænt underskud, stat-Danmark.

Jeg håber ikke de får normaliseret staden om til et nyt Holmen-byggeri - fy for satan.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hvorfor er det så vigtigt at trække en masse love ned over hovedet på Chrisitiania, når det fungerer fint som det er derude? Bør love ikke laves for at løse problemer, og ikke for at ensrette folk, områder og alting?

Christiania fungerer på mange måder bedre end det "normale" samfund. For mig at se er Christiania et lyslevende bevis på, at det er meget smartere at de folk der bor på et område også bestemmer over det, istedet for en central stat der med magt gennemtvinger ufleksible, dyre og utilfredsstillende "løsninger".

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jespar skrev:
Glæder mig til at se hvordan det vil påvirke turismen i hovedstaden.

Regn med et pænt underskud, stat-Danmark.

Jeg håber ikke de får normaliseret staden om til et nyt Holmen-byggeri - fy for satan.

Det er noget der undre mig. Jeg har været på staden masser af gange og jeg har sgu aldrig rigtigt lagt mærke til noget turisme... altså udlændinge...

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

:(

Ærgeligt. Hash handlen skulle stoppes men staden burde eksistere i dens nuværende form (bare uden hash handel)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hvorfor finder vi os i det? Skal vi virkelig bare sidde og se til, mens at regeringen systematisk får trampet alt ned, som afviger bare lidt fra normen? Forskelligheden er vigtig, den skaber udvikling, og den skaber farverne i hverdagen. Der er så mange, som er imod dette projekt, hvorfor ikke bare sig stop - hvis vi virkelig vil, kan de ingenting gøre. Ikke bare blandt ligesindede, men også blandt mange højt placerede, er der mange, som står på denne side.. Regeringen står svagt, og kan ikke klare megen modstand - hvis det kommer til uroligheder, vil markante dele af politiet også falde fra.

Ja, det lyder jo ikke meget anderledes end en RATM-tekst, men ikke desto mindre kan det lade sig gøre... Revolutionen er lige om hjørnet :)

Det ganske forfærdelige er jo, at de sandsynligvis sidder valgperioden ud, dvs., at en evt. ny regering først tiltræder d. 1. januar 2006...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Ah, det fandme surt, det kan de da ikke gøre, hvad bilder de sig dog ind!
Hvorfor kan de skide politikere ikke overtales, de må da gå lidt mere på kompromi med Christania...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Velkommen til det 3. rige.
Et rent København uden sociale udskud og andre vandskabninger.
Den naturlige diversitet er Satans værk. Vi må alle inrette os efter loven, og loven er Anders Fogh.
Tænk f.eks hvad der ville ske hvis alle danskere bare sådan uden videre meldte sig ud af samfundet og begyndte at ryge hash, og hvad de ellers foretager sig af ulovligheder derude i Satans mangefarvede helvede. Forskellighed må bekæmpes, den er en trussel for demokratiets grundpille nr. 1.
Nazibrun konsensus er min yndlingsfarve.

Hail Fogh, vor vise førre. :roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Treasure skrev:

Undskyld jeg siger det, men du lyder meget fordumsfuld, småborgerlig og hippie-hader-agtig i mine øre, når du kan komme med sådan en grotesk bemærkning, måske er du bare misundelig på at de har så god en grund som de har?... :roll:

Du går vel også ind for Globalisering og Monopolisering(?)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Jeg tror at V/K regeringen er den regering der har gjort mest for IKKE at blive genvalgt.
Da der var den der afsteming med om Christiania skulle lukkes, mener jeg at det var omkring 5% der sagde ja.
Nu har vi jo demokrati (en slags) så hvorfor ikke afgøre om Christianina skal "normaliseres" ved hjælp af en folkeafstemning?
Og hvad betyder "normaliseres" egentlig? Lad mig nu se...

-Nedrivning af mange (smukke og bevaringsværdige) huse = Større boligkrise i KBH.

-Christania kommer til at ligne resten af KBH = Mindre/ingen turister på staden. Mindre turister betyder mindre indtægt for den private, og på den måde også staten
Att. Aod> Chirstiania er Danmarks 3 største (eller deromkring) turistattraktion. Hvis du render rundt derinde om sommeren skal du nok se turister, selvfølgelig ikke rendene op og ned af pusherstreet for det er jo sjovt nok ikke det der gør Christiania speciel.
Nææ sæt dig ned ved søen, gå en tur hen forbi bananhuset/tømmerhuset/kvindesmedien, den der Budha ting.
Hvis der ikke kommer turister på Christiania, hvorfor er det så guidede ture?

-100% nedlukning af pusherstreet = Hashsalget vil være væk fra Christiania, men det er bare at flytte problemet fra et sted til et andet.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure skrev:

Du skrev tidligere:

[quote="Treasure"]Jeg stemte på hash, og det gør jeg sådan set af den grund at det er det eneste stof jeg har haft en rigtig dårlig oplevelse med. Røg en dag, hvor jeg egentlig ikke havde lyst og hvor jeg var i dårlig humør, var træt, lidt depri og sådan noget. Det endte med da jeg kom hjem og i seng at jeg lå og tænkte helt vildt på alle mulige underlige ting. Pludselig går tankerne bare amok og jeg bliver nød til at stå op og lave et eller andet for at komme til at tænke på noget andet. Blev grebet af en angstlignende tilstand, hvor adrenalinet pumpede rundt i kroppen på mig, men jeg forstod egentlig ikke hvorfor. Siden da har jeg ikke røget særlig meget og for at være ærlig synes jeg ikke hashrusen er særlig sjov længere. De få timers sløvhed, sjov og ballade man får er ikke rigtig værd i forhold til det "jetlag" man kan mærke dagene efter.]

Måske dette i virkeligheden er årsagen til dit problem med Christiania (på grund af Hash nedtur) hehe :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
De få timers sløvhed, sjov og ballade man får er ikke rigtig værd i forhold til det "jetlag" man kan mærke dagene efter

Jetlag? Man Når rusen er gået væk efter et par timer (alt efter hvor meget man har røget) er man højst lidt sløv, men det går da hurtigt over. Jeg har aldrig kunnet mærke noget dagen efter

Titel:
Insane psychedelia user!

Astral skrev:
Måske dette i virkeligheden er årsagen til dit problem med Christiania (på grund af Hash nedtur) hehe :D

Jeg føler virkelig med dig, når du føler dig nødsaget til at komme med sådanne bemærkninger. Min mening om Christiania har intet med hashsalget at gøre, men har grundlag i at sådan noget som husleje og ejendomsskatter har været meget lavere i Christiania-området end i resten af Kbh. Jeg synes stadig det er en dum idé at nedlægge pusherstreet, for salget vil stadig fortsætte uanset hvad, og det vil bare foregå i det skjulte eller blive flyttet til andre steder i byen, det er jeg godt klar over.

Jeg kan godt se at det er svært for dig at se at pusherstreet og Christiania blive lukket ned, men giv mig én god grund til at der skulle gælde andre love og regler i Christiania end i resten af Københavns amt ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure skrev:
Astral skrev:

Jeg føler virkelig med dig, når du føler dig nødsaget til at komme med sådanne bemærkninger. Min mening om Christiania har intet med hashsalget at gøre, men har grundlag i at sådan noget som husleje og ejendomsskatter har været meget lavere i Christiania-området end i resten af Kbh. Jeg synes stadig det er en dum idé at nedlægge pusherstreet, for salget vil stadig fortsætte uanset hvad, og det vil bare foregå i det skjulte eller blive flyttet til andre steder i byen, det er jeg godt klar over.

Jeg kan godt se at det er svært for dig at se at pusherstreet og Christiania blive lukket ned, men giv mig én god grund til at der skulle gælde andre love og regler i Christiania end i resten af Københavns amt ?

Hehe, du kan øjensynligt ikke forstå min humor, jeg sagde faktisk tingene med et glimt i øjet....
Ok, den var lidt grov men no hard feelings fra min side, det kaldes narko humor, dude! ;)
Hvis du ellers havde givet dig tid at læse min forige post, så spurgte jeg jeg at det måske er misundelse som skyldes at du synes at den skal normaliseres? Fordi der måske er nogen der som har en grund til måske 3. millioner, det er måske der skoen trykker?

For det lyder altså lidt sådan som om, at de ikke skal have det bedre end dig.... Det er en kedelig indstilling at have

Titel:
Insane psychedelia user!

Astral skrev:
Treasure skrev:
Astral skrev:

Hehe, du kan øjensynligt ikke forstå min humor, jeg sagde faktisk tingene med et glimt i øjet....
Ok, den var lidt grov men no hard feelings fra min side, det kaldes narko humor, dude! ;)
Hvis du ellers havde givet dig tid at læse min forige post, så spurgte jeg jeg at det måske er misundelse som skyldes at du synes at den skal normaliseres? Fordi der måske er nogen der som har en grund til måske 3. millioner, det er måske der skoen trykker?

For det lyder altså lidt sådan som om, at de ikke skal have det bedre end dig.... Det er en kedelig indstilling at have

Nu vil jeg nødig mene at beboerne på Christiania har det bedre end så mange andre, dermed inkluderet mig selv :). Det vil jeg da vove at påstå ud fra min egen opfattelse, der siger at Christinia nok er et sted med relativt mange beboere fra de lavere sociale lag. Det er nok derfor det skaber så store problemer for christianitterne når regeringen vil integrere Christiania med resten af Kbh, hovedsageligt fordi de vilkår der gælder for resten af Kbh er nogle vilkår som en stor del af christianitterne ikke kan leve op til. Jeg kan forstå at Christiania er blevet en slags "byen i byen", efter så mange års kamp mod politikerne og politiet, men det ville da være naivt at tro at regeringen en dag ville give op og lade christianitterne passe sig selv.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure skrev:
Astral skrev:
Treasure skrev:
Astral skrev:

Nu vil jeg nødig mene at beboerne på Christiania har det bedre end så mange andre, dermed inkluderet mig selv :). Det vil jeg da vove at påstå ud fra min egen opfattelse, der siger at Christinia nok er et sted med relativt mange beboere fra de lavere sociale lag. Det er nok derfor det skaber så store problemer for christianitterne når regeringen vil integrere Christiania med resten af Kbh, hovedsageligt fordi de vilkår der gælder for resten af Kbh er nogle vilkår som en stor del af christianitterne ikke kan leve op til. Jeg kan forstå at Christiania er blevet en slags "byen i byen", efter så mange års kamp mod politikerne og politiet, men det ville da være naivt at tro at regeringen en dag ville give op og lade christianitterne passe sig selv.

Der er jeg så slet ikke enig, der er utrolig mange velfungerende mennesker på Christiania som har deres egen indre infrastruktur og handelsstryktur og de har formået at bygge et kollektivt grundlag op som netop går hen imod en bevisførelse på at et lokalt selv-administreret kollektivt-beboer netværk kan fungerer temlig godt. Det er typisk eksempel på hele den borgerlige politik som går hen på det modsatte centralistiske, ensretningsprincip hvor borgeren i sidste ende sjovt nok får mindre og mindre muligheder og rettigheder på grund af den generaliserende, multinationale-korporative-selvskabs financierede ensretnings monopolisme som i samarbejde med diverse pamper politiske repræsentanter forsøger at indlemme det hele til en ensrettet masse som de har fuld kontrol overl.

Jeg kan se hvordan kultur bliver sat til side for økonomisk koruption og social darwinisme (De store (firmaer f.eks.) æder de små

Sjovt nok fører Komunismen og storKapitalismen til det samme, nemlig at det bliver en magtfuld elite af få som styrer de mange (masserne)

The "wise" few, controling the vulgar many

Sådan var det også i det gamle Egypten, da mange folk trællede og byggede store Pyramider til glæde for præsteskabet og herskerne.

Så er spørgsmålet, hvor længe vil folk være trælle?

Christiania er et godt symbolsk eksempel på en del af samfundet som har gjort sig uafhængig af en vis trældom i samfundets beukratiske og ufleksible regel tyrani.

Man kan sige at des flere love et land har, des mindre frihed og retfærdighed

Det er alt for mange gange tilfældet at lovene er til for at kontrolere masserne frem for at beskytte den enkelte, det er muligt at slaveriet ikke er helt så åbenlyst mere, men det er der ikke desto mindre og der er utrolig mange mennesker som er fanget i det og har svært ved at slippe ud af det, mange af dem ved det ingen gang selv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
bevar Christiania!!!

-Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]