Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 10:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hvad tror i?
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Der er ingen tvivl om at vi skal væk fra den her planet, jorden er bare et batteri der venter på at at strømmen er væk….
Strømmen er lige med vores ressourcer!
Men hvordan kommer vi væk eller når vi det?

Jeg tror på at det er sikkert at vi kommer væk fra den her planet! Engang i fremtiden finder man en planet LANGT ude i universet og begynder derefter at bygge raketter, satellitter, månebaser og rekrutter mandskab for at komme derud.
Det er jo SÅ NØDVENDIGT for menneske hedens race at få os væk fra denne planet før det går galt….

En dag rammer en stor sten os og jorden udslettes, eller som vi så flot selv klarer det ødelægger vi selv jorden, tænk på hver gang vi har købt noget så banalt som et 50 øre’s tyggegummi og smider papiret fra indpakningen på jorden er vi med til at give jorden et skub mod ødelæggelse, alt hvad der har med at forurene naturen at gøre giver et skub mod vores egen undergang!

Hvad tror i tror i at der engang i fremtiden rammer en stor meteor jorden og den udslettes, Vi kommer væk herfra og starter på en frisk på en anden planet langt ude i universet, vi opfinder en måde at redde os fra vores egen undergang eller bare at små grønneemænd fra en anden planet kommer med deres teknologi og giver os en hjælpende hånd med vores problemer eller hvad tror i?!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Uden solen kan intet overleve. Meget enkelt.

En dag, da solen er en stjerne, vil den blive stor og opsluge alt, hvorefter den bliver til et sort hul eller en hvid dværg. Når dette er sket, så er der ingen muligheder for at overleve - i hvertfald ikke i særlig lang tid. Jorden vil desuden blive kold som fanden, hvis vi ikke allerede er blevet udslettede af solen, mens den har vokset sig stor.

Om der bliver dannet noget efter denne proces aner jeg ikke. Det kan man filosofere meget over.

Så hvis vi finder en anden energikilde end solen, som heller ikke ligger for langt væk fra solen, så kan det i teorien godt lade sig gøre. Men hvilke planeter har du i tankerne da?

/Edit: Noget spændende jeg engang hørte var, at en filosof skrev at stjernerne var solen i andre solsystemer end vores eget. Dvs at der nok findes noget magen til vores solsystem med andre levende individer. Hvis denne teori holder stik, og vi kan rejse derhen ad, så er det i princippet muligt at flytte fra jorden. Men samme regler vil gælde derover, som gælder her: Solen er energikilden.

Jeg ved godt at denne post er totalt rodet og nok en del misvisende, men jeg er træt as hell og klokken er mange. Så bær over med mig.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
aliaarhus skrev:
En dag, da solen er en stjerne, vil den blive stor og opsluge alt, hvorefter den bliver til et sort hul eller en hvid dværg.

/Edit: Noget spændende jeg engang hørte var, at en filosof skrev at stjernerne var solen i andre solsystemer end vores eget.

Hmm, hvad er det du vil hen til? Det er vel en kendsgerning at stjerner er sole i andre solsystemer, som du også selv skriver at vores sol er...
Det er vist ikke kun filosoffer du hører det fra, også videnskabsmænd med meget store teleskoper...
Hvor havde du ellers forestillet dig at de andre planeter skulle befinde sig og få varme/energi fra?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvores krop er blot en del af jorden, når jorden dør, så dør hvores krop, så enkelt er det....

Men det er nu også meningen at det skal ske, men til den tid vil vi ikke behøve en fysisk krop som vi kender den idag og er derfor heller ikke afhængige af en fysisk jord som vi kender den.

Derfor så slå lige koldt vand i blodet, det kommer blot an på at det ikke sker for hurtigt, men det skal ske og det vil ske.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ifølge nyere forskning og teori hvad vores solsystems endeligt angår mener man nu at når solen er ved vejens ende vil den udvide sig selv så meget at den faktisk kommer så tæt på jorden at overfladen på jorden vil blive flydende... (koge) derefter vil den implodere og blive til en hvid dværg eller et sort hul... det ved man ikke helt...

men en ting er da helt sikkert... ingen kan da overleve det lille tryllenummer som solen tilsyneladende vil lave om non mia år...

tror nu nok vi har fundet ud af noget til den tid...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Lungefisk skrev:
Ifølge nyere forskning og teori hvad vores solsystems endeligt angår mener man nu at når solen er ved vejens ende vil den udvide sig selv så meget at den faktisk kommer så tæt på jorden at overfladen på jorden vil blive flydende... (koge) derefter vil den implodere og blive til en hvid dværg eller et sort hul... det ved man ikke helt...

men en ting er da helt sikkert... ingen kan da overleve det lille tryllenummer som solen tilsyneladende vil lave om non mia år...

tror nu nok vi har fundet ud af noget til den tid...

Det er kun kroppen som dør.... 8)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
solen bliver en hvid dværg da den ikke er stor nok til at blive et sort hul... noget med tyngdekraft... http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=7285&highlight=diamant

Der var noget på discovery for et stykke tid siden med noget det kaldte "nulpunktsenergi". Jeg mener at det var noget med at det var en slags energi der er overalt, og (efter hvad de siger) uudtømmelig.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Astral:
Hehe ganske fed tanke.

Måske man skulle tage en masse stoffer lige inden jorden begynder at koge... bare for at være helt sikker på man har forladt kroppen :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Hvis vi ikke æmdrer vores forurening af jorden går der sq ikke meget mere end 2-3000 år før vi har udrydtet os selv..
Jeg vil ikke bare stå passivt og se på mens jorden bliver forvandlet til en losseplads. Jeg vil være 100% miljøbevidst.
Og så kommer der sikkert en masse der skriver: hippie, green peace aktivist wanna-be, osv.. Men jeg synes at det er synd at hvis endligt en meteor skulle smadre verdenen en dag så lad det da blive et tabt paradis og ikke en klode der alligevel bare lignede en olie-klat..
Min mening!

Ja jeg tror også kun at det er vores kroppe der dør. Vi vil altid blive her ligemeget hvad :roll:

-Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Copelandia skrev:
Hvis vi ikke æmdrer vores forurening af jorden går der sq ikke meget mere end 2-3000 år før vi har udrydtet os selv..
Jeg vil ikke bare stå passivt og se på mens jorden bliver forvandlet til en losseplads. Jeg vil være 100% miljøbevidst.
Og så kommer der sikkert en masse der skriver: hippie, green peace aktivist wanna-be, osv.. Men jeg synes at det er synd at hvis endligt en meteor skulle smadre verdenen en dag så lad det da blive et tabt paradis og ikke en klode der alligevel bare lignede en olie-klat..
Min mening!

Ja jeg tror også kun at det er vores kroppe der dør. Vi vil altid blive her ligemeget hvad :roll:

-Cope

Det er en cool måde du tænker på, jeg er også selv relativ miljøbevidst, spiser stort set kun økologisk eller biodynamisk og prøver at undgå ting som sviner miljøet, det har jeg det godt med og gør at jeg føler at jeg er med til at gøre noget godt for miljøet, det vil vi blive tvunget til eftersom hvores problemr bliver stører og stører, der er også mange ting som vi slet ikke forurener så meget med som f.eks. i 50´erne og 60' erne, så på mange områder går det i den rigtige retning, desuden så vil en stor del af de energikilder vi bruger idag og som forurener blive erstattet af andre som forurener mindre...

Men indtil da må vi bare gøre hver hvores for at vi ikke skal begraves i skidt alt for hurtigt.....

Titel:
Insane psychedelia user!

Med den tekonologiske udvikling, der har været de sidste hundrede år er jeg forholdsvis sikker på at vi nok har fundet en eller anden løsning både med miljøproblemet, men også på overbefolkningsproblemet (som vel på en eller anden vis også er grund til miljøproblemerne).

Ellers også fortsætter vi som nu til Jorden er totalt smadret, millioner af mennesker dør af sult og sygdomme, kontinenter bliver til golde ørkener og i midten af alt kaos opstår en kultur i stil med Huxley's "Fagre Nye Verden" :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure skrev:
Med den tekonologiske udvikling, der har været de sidste hundrede år er jeg forholdsvis sikker på at vi nok har fundet en eller anden løsning både med miljøproblemet, men også på overbefolkningsproblemet (som vel på en eller anden vis også er grund til miljøproblemerne).

Ellers også fortsætter vi som nu til Jorden er totalt smadret, millioner af mennesker dør af sult og sygdomme, kontinenter bliver til golde ørkener og i midten af alt kaos opstår en kultur i stil med Huxley's "Fagre Nye Verden" :)

Dine udtalelser tyder på mangel af viden...

Det er ikke så meget den enkelte som forurener, det er industrien

Hvvilket overbefolkningsproblem?

Der er mad nok til alle, men der bliver overhoved ikke udnyttet de resourcer som der er til rådighed....

Hvordan vil du tvinge befolkningen ned?

Meget tyder på at levetiden forlænges

Vil du slå dem ihjel? Du er måske tilhænger af folkedrab?

Gøre dem syge?

Tvangssteralisere dem?

Det lyder som noget meget afsporede idéer som du har, det er ikke sundt at have den slags løgnagtige forestillinger som at vi har et overbefolkningsproblem

Hvis hele verden stot tæt samlet så tror jeg at de kunne stå på Bornholm

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Astral skrev:

Rigtigt nok men i længden forurener mennesket som den enkelte også en del, og det ville nok hjælpe hvis flere mennesker var mere miljø bevidste!

Astral skrev:

Kan godt være det bare er mig men har da tit hørt om at jorden i et eller andet år bliver overbefolket, eftersom folk føder flere og flere børn, levetiden forlænges og til sidst må jordens ressourser da være opbrugt?!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

For det første er der på det sidste kommet en helt masse nye epedemier og de vil blive ved med at komme og blive værre og værre... Vi mennesker har nemmeligt den egenskab at vi synes vi er vigtigst ogderfor udryder vi forskellige økologiske systemer rundt omkr. i verden uden at tænke over hvad det kan føre til... Mange forskere i dag mener faktisk at grunden til mange af epedemierne er at vi har udryddet nogle naturlige levesteder for dyr der er resistente for sygdommen og de er så flyttet ud på andre områder og kommet i kontakt med mennesker og overført sygdommene på den måde.

Eftersom vi udrydder så mange og har ødelagt så mange kredsløb efterhånden vil jeg da skyde på at tiden mellem hver nye sidsyge sygdom vil blive formindsket drastisk så overbefolkning bliver nok næppe et problem...

Ved godt det lyder meget pessimistisk... men det er jo trods alt os selv der har gjort det...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: The Falafel Heights
Suspekt skrev:
Astral skrev:

Kan godt være det bare er mig men har da tit hørt om at jorden i et eller andet år bliver overbefolket, eftersom folk føder flere og flere børn, levetiden forlænges og til sidst må jordens ressourser da være opbrugt?!

Jordens befolkningstal vil fortsat stige indtil ca. 2050, hvorefter det vil stagneres, forudsat naturligvis at udviklingen fortsætter som nu. Det er étbarnspolitikken i Kina, der langt om længe vil begynde at virke. Men samtidig synes jeg også det er meget interessant, at der bliver færre og færre mennesker i industrilandene og flere og flere i udviklingslandene. Det bliver de dumme, der arver jorden! :D
Bortset fra det, så tror jeg, at naturen selv sørger for at opretholde en nogenlunde balance. AIDS, kræft, ebola etc er naturens måde at holde befolkningstallet nede på. Man kunne allerede se tendensen med Den Sorte Død, men indtil nu har mennesket altid sejret over døden. Hvis videnskaben engang finder en kur mod AIDS, så kommer der bare en ny livsfarlig sygdom, tro mig... Det lyder barskt, men jeg tror på det.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Det er vel også ønsketænkning, at tro vi bare kan hore uden konsekvenser.

Titel:
Insane psychedelia user!

Astral skrev:

Øøh... og industrien og menneskene er to forskellige ting? Industrien styres af mennesker for bl.a. at producere fødevarer. Men du lever vel selv af bær og rødder?

Citat:
Hvilket overbefolkningsproblem?

Du synes måske ikke lande som Indien, Thailand, Kina og Japan lider af et overbefolkningsproblem?

Fortsætter befolkningsudviklingen som den er nu vil Jorden blive stærkt overbefolket. Og det er ikke bare en teori eller en løgnagtig forestilling - det er en realitet.

Astral skrev:
Der er mad nok til alle, men der bliver overhoved ikke udnyttet de resourcer som der er til rådighed....

Og hvilke ressourcer er det så? Du mener måske at vi ikke udnytter markerne godt nok og at fiskeriet kunne intensiveres?

Citat:
Hvordan vil du tvinge befolkningen ned?

Meget tyder på at levetiden forlænges

Vil du slå dem ihjel? Du er måske tilhænger af folkedrab?

Gøre dem syge?

Tvangssteralisere dem?

Ja, jeg ser at du kan drage mange konklusioner ud af den blå luft. Det er da vist en god ting at du ikke er politiker.

Hvornår har jeg omtalt at skulle tvinge befolkningen ned? På et tidspunkt vil befolkningen stagnere, fordi der ikke er nok fødevarer til alle. Millioner vil dø af hungersnød og sygdomme og det er det vi så vidt kan undgå evt. ved at befolke steder uden for Jorden, f.eks. Månen eller Mars.

Citat:
Det lyder som noget meget afsporede idéer som du har, det er ikke sundt at have den slags løgnagtige forestillinger som at vi har et overbefolkningsproblem

Prøv du nu at kig på den eksplosive udvikling i store dele af Østen og Afrika. Hvorfor tror du bl.a. at de fleste epedemier som f.eks. SARS opstår i områder som dem?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Mælkebøtten* Det tror jeg du har ret i. Det er IMO en klassisk fejltagelse at lave den vandte "os" vs. "naturen" opstilling af tingene. Vi er en del af naturen og en del af hele Gaia-organismen. Vores handlinger bliver der taget højde for, som der gør med alt andet og at tro at vi alene kan ødelægge alt liv på en helt planet er tåbeligt. Jorden har holdt til ufatteligt mange tæsk og den kan tage flere. Det kan godt være at Homo Sapiens, samt langt de fleste af de højerestående organismer vil blive udslettet under en af jeres økologiske dommedagsprofetier, men der vil helt givet stadig eksistere bakterier og mikroorganismer, som liv ville kunne videreudvikles fra. En total udslettelse alene pga. menneskelige handlinger, vil være meget usandsynlig.

/karma!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
ja der vil jeg give Halifaxx ret.
Men jeg mener stadig at før en eller anden "udefra" kommende ting som f.eks. en meteor eller noget andet skal udslette jorden hvorfor så ikke lade det blive et tabt paradis, så de små mikro organismer, som Halifaxx snakker om, kan udvikle sig "rigtigt", istædet for en evolution af vandskabninger pga. radioaktivitet på jordoverfladen osv?

Israel har f.eks. over 50 atombomber. Tror på at de vil ødelægge en stor del af jordens "kommende?" evolution i fremtiden!

-cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Cope* Jeg kan godt se din pointe, men jeg mener ikke der kan skelnes mellem vanskabninger og "naturlige" organismer. Der skabes konstant nye mutationer, menneskeskabte og fra naturens side. Radioaktivitet og kerneprocesser er også en naturlig del af universet.

/karma!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]