Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 22:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Kære psychonauts

Jeg har et par spørgsmål, på absolut begynderplan, om selve brugen af MDMA. Omkring selve stoffet, på det forholdsvis tøre, teoretiske plan, har jeg ikke et massivt behov for yderligere viden, men jeg vil meget gerne høre mere om brug af MDMA.
Jeg er ikke i tvivl om at det er et godt stof og et nyttigt redskab, hvis man formår/ønsker at bruge det til et terapeutisk formål. Dog tror jeg mest jeg ville prøve det, bare for sjovs skyld, hovedsagligt.

"Problemet":
Der er masser af godt læsestof om MDMA - hvordan det virker og hvorfor etc., - men jeg synes der mangler tilsvarende gode muligheder for at lære mere om optimal brug af stoffet, eller i det mindste nogle gode forslag.
Personligt er jeg ikke så meget til natteroderi rundt omkring på landets diskoteker, hvor man må sige at ecstasy er meget udbredt - så jeg har gået og tænkt, i forbindelse med mine overvejelser om at prøve MDMA, hvor/hvornår jeg så skal tage det.

Spørgsmålet:
Til alle os der ikke kan betegnes som "dansenarkomaner" (undskyld udtrykket): Hvad har I mere erfarne brugere af forslag til gode MDMA trip sessions/settings?

- Et forholdsvis banalt spørgsmål, som jeg dog ikke formår at besvare selv, måske mest fordi jeg endnu ingen erfaringer har med MDMA. Håber nogen vil tage sig tid til at hjælpe lidt.
Hvad angår forholdsregler og sikkerhedsforanstaltninger i forbindelse med brug af MDMA, kan jeg bare sige, at jeg har fulgt godt med i de forskellige MDMA HR topics her og andre steder - så folk behøver ikke gøre sig yderligere umage med at beskrive disse her, for min skyld.

På forhånd, tak - og peas out!

Senest rettet af skambidt 16 mar 2004 00:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
1. MDMA er ikke psykedelisk.

2. Optimalt brug, hold ~2 måneders pause mellem hver gang du indtager det, specielt hvis du har nemt ved at blive lidt deprimeret/ked.

3. MDMA er herligt nok til fester, men man opfatter normalt ikke så meget af musikken som man ville gøre uden. Har klart bedste erfaringer med at danse rundt til fester på amfetamin, og så være blæst til morgenfest med sine venner i trygge dejlige omgivelser hvor man kan putte som man vil.

Du må undskylde hvis det er lidt rodet, men jeg skal spise nu! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har gode erfaringer med at tage MDMA sammen med en god ven, hvor vi har siddet og snakket og hørt musik. Min oplevelse er at man får snakket om nogle dybere ting i venskabet som man måske nok er klar over til hverdag, men bare ikke får udtrykt. De gange jeg har gjort det, har det været meget givende, også på længere sigt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det kan helt klart anbefales at være en lille flok gode venner, hjemme et sted, hvor man føler sig tryg, hvor der er masser af musik, gode siddepladser osv. I lørdags tog nogle venner og jeg et par piller hver, og derefter sad vi og ævlede til langt ud på morgenen. Det var en rigtig god aften/nat, da nogle af de følelser, som man måske skubber lidt bagud til dagligt, fik lov til at komme frem. De blev diskuteret, og de blev talt igennem. Det var første gang, at vi lavede sådan en decideret MDMA-aften, men bliver noget vi skal gentage engang i fremtiden. Alle fik et super godt trip, og der er ingen tvivl om, at på trods af, at vi i forvejen er meget sammengroede, blev vores venskab yderligere styrket.

Jeg tror, at det var min bedste oplevelse med stoffer nogensinde, selvom jeg selvfølgelig ikke er helt færdig med efterbehandlingen af alt indholdet.

Det kan anbefales! :D

Titel:
Medlem

Tak for de foreløbige svar, vedr. brugen af MDMA.

Det ligger ret godt op af min forestilling om hvad stoffet kan byde på, det som I siger - og jeg indrømmer gerne, at jeg synes det er fedt når man f.eks. vha. kemi kan få åbnet for noget samtaleinspiration, som ellers ikke ligger lige for, eller som man ikke udtrykker ellers.
Men er det virkelig hvad I forstår som den "fedeste" måde at bruge MDMA på - altså, som jeg forstår det, til hyggeligt samvær med gode venner? Det ligger jo umiddelbart ret langt fra den vanlige forestilling om en ecstasybruger, som er noget vildere.

Jeg vil gerne have MANGE flere bud og erfaringer! Bare giv los.

Piece out!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Jeg er heller ikke selv "dansenarkoman" men det er stadig god stil at "koge" til musikken og dem der danser.... Nogen der sagde aerobic? :lol:

En ting jeg gør meget er at slappe af det meste af dagen, på den måde at jeg undgår at komme op at diskutere. Jeg ved ikke om det hjælper, men jeg får mere ud af trippet på den måde

Det med setting kommer an på om du vil sidde og snakke med nogen venner, eller du vil være blæst og se flotte farver.
Når jeg gør det for at snakke mere åbent med mine venner er det alt ligefra at gå rundt inde i kbh og tåge rundt. Eller side hjemme hos en ven og høre musik hele natten.
Når jeg bare skal blæse har jeg ikke noget i mod trampefest, det giver sådan en nice følelse i kroppen. Men jeg kan også blæse hjemme hos en ven eller til en fest.
Jeg stopper nu inden jeg roder for meget rundt i det. Det jeg mener er at det er hvad man gør det til, og hvem man gør det med...

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg forstår ikke helt hvorfor der er den sammenhæng med at man skal danse på MDMA, måske pga. at der tit er speed i pillerne ? :roll:

Jeg er heller ikke selv dans-o-man, og har ikke følt trang til at (forsøge at) danse på MDMA, en ting som kun har ramt mig i forbindelse med indtagelse af alkohol. Til gengæld havde jeg det rigtigt godt med at sidde i hjørnet af en sofa, og sidde og glæde mig over livet, og ramble over alverdens ting og sager.

Så jeg må erklære mig enig i at den fredsommelige hyggelige setting er klart at foretrække frem for øl, fisse og og højt hornmusik ;)

Et MDMA"trip" er essensen af hygge 8) Så gode film, god musik, slik, og hvad du sætter pris på er absolut rart at have ved hånden, desuden tror jeg ikke at en person at "kæle med" ville være dårligt at have ved hånden, hvis ellers man er er en af de privilegerede, hehe.

Gi'r jeg nogen mening ? Jeg føler mig lidt underlig, når jeg kommer udenfor mine søvnrytmer.

Titel:
Medlem

Jensus skrev:
desuden tror jeg ikke at en person at "kæle med" ville være dårligt at have ved hånden

100%

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Det lyder sgu til, I alle roder lidt rundt, men lad mig også lige komme med et par ideer og meninger.

HELT på begynderniveau: Grunden til, man kan hygge sådan og tale så dybt og næsten filosofisk, er, man får det helt ufatteligt godt af MDMA. ALT er godt, og man får optur over det mindste, der er værd, at få optur over.

Det er virkeligt godt at sidde et par venner et sted, hvor man ikke bliver forstyrret, og har en masse god musik. Psy-trance finder jeg virkeligt er det fedeste, men også gabber synes jeg, er fedt.

Det der med at tage i byen på MDMA - Ecstasy... Tjah. Det er fedt at tage til fest, hvor der er mange mennesker, men for mit vedkommende er det ofte lidt træls at være i byen, når jeg er virkeligt blæst. Jeg går altid og har lidt noier over, at man kan se det så tydeligt på mig, selvom der er MANGE andre, der også er blæste.

Men til konklussionen. Følg folks råd og bliv hjemme et sted et par venner med god musik. En tripsitter er nok en god ide at have med, hvis I har mange betænkeligheder over at tage det. Hav en med uanset. Vent med at tage i byen, til I er lidt mere sikre på, hvad MDMA er og hvordan det virker.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Prøv MDMA sammen med nogle gode homies, i trygge omgivelser, hvor "udstyret " ikke skal sparres på..(adg. til vand, nye omgivelser, god musik + masser af C+B6 vitaminer :D Det er allerede skrevet, men det er så også samtidig sandheden :wink:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg synes det kommer en del an på hvilket humør jeg er i, før jeg indtager det. Selvfølgelig er det da meget sjovt at fyre den af til en eller anden fest, men jeg synes nu stadig det er bedst hvis man er sammen med nogle nære venner.
Og ha' altid en PS eller anden spillekonsol ved hånden. :wink: Det er grinern. :D

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Okay, det må jeg nok sige.
Jeg er faktisk rimelig overrasket over enigheden omkring, at MDMA egner sig bedst til at bruges sammen med nogle gode venner, som man kan snakke om tingene med osv., i forholdsvis rolige omgivelser. Det ligger som sagt fjernt fra fordommene og de vante forestillinger/fremstillinger af stoffet og dem der bruger det.
Jeg tror også, som det nævnes, at det kan have noget med de obskure ting der ofte er at finde i ecstasy-piller, som folk må købe af mere eller mindre fordækte personer. Medierne og Sundhedsstyrelsen har også deres del af ansvaret. Men nok om det...

Uanset hvad man er til, tror jeg det er et godt råd, at man ikke går i byen etc. på noget man ikke helt kender endnu. Meget fornuftigt.

Jeg sidder og bliver helt glad for at jeg spurgte, når nu svarene ligger så fjernt fra hvad jeg gik ud fra på forhånd.
Tak for de gode svar - og keep 'em coming.

Pees out!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg startede på et tidspunkt den her tråd fordi jeg selv havde været dans-o-man i længere tid, og pludslig opdaget at langt mere morsomt at sidde og fjolle med vennerne med noget god musik, hjemme i de trykke omgivelser. Men der med blev der ikke sagt at det ikke også er sjovt at fyre den til en eller anden stor fest. Men hvis jeg sgu vælge, ville jeg nok vælge at sidde der hjemme.

Gode foreslag til aktiviteter man kan lave på mdma kun f.eks være at lave en kolage sammen. Altså finde en masse gamle ugeblade og et stort stykke pap. Og så ellers gå amok med en saks og limstift. Det virkelig morsomt og klippe Robbie Wiljams hoved ud og klistre andres øjne, mund og næse på hehe :D Vi har et par gange holdt sådanne "fester" hvor der på bordet dagen efter har væet fyldt med tusser, sakse og papirsstumper over det hele i stedet for ølflsaker osv.

Andre gode aktivetets foreslag:

Lege med brætspil (helst ikke alt for indviklede)

Lege med lego (har ikke forsøgt endnu, men ku forestille mig det var sjovt)

Bygge et eller andet med hvad man nu har (f.eks skulptur)

Lave en fælles tegning (enten dem man folder, eller bare amok tegning)

Spille Mario Party til Nintendo 64 (verdens mest lamer konsol spil)

Lave en vandre historie

Spille Eye Toy til Playstation 2 (til dem der ikke kender det spil, kan prøve og forklare hvad det går ud på. Du har et kamera sæt til stationen som opfanger dine bevægelser. På skarmene kan du så se din skygge, så gå det f.eks ud på at holde en ballon oppe i luften, eller bokse med en robot. Det både enormt morsomt og spille, men mest ligså morsomt at se på, fordi folk virkelig se morsomme ud når de står og vifter med armene)

I det hele taget finde på et eller andet sjovt, man normalt ikke ville gøre. Jeg mener BRD havde nogle sjove foreslag i den tråd jeg startede :D

Det er ligsom der bliver åbnet nogen andre døre, så man se alting på en helt anden måde, og det gør det hele bliver meget mere morsomt. Eller sagt på en anden måde, man bliver som et 12 årige barn på trip. Det er faktisk utroligt hvor mange værdige det stof har. Og nu tænker på de forsøg der blevet lavet med alhzheimer (tror det er stavet forkert) og traume ofre, som vist rimelig positive resutater. Men også at du bliver ekstremt udadvendt, så man har det som man kender alle (det kan så både ha negative og postive konsekvenser) til den fest man er til. Jeg har op til flere gange haft lange og nok rimelig mærkelig samtaler med folk jeg aldrig har mødt før (som selvføli også var blæst) Men man har det som man har kendt dem hele sit liv. Virkelig underligt. Til sidst er der jo kreativeteten, som få mit vedkommende nærmest eksplodere. Ud over at klippe i uge blade og lave papirs uro'er, har oplevet at få nogle musikalske inputs som jeg aldrig har fundet på, hvis ikke jeg var på mdma. Som faktisk har været rimelig brugbare.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Jeg har også nydt at tage MDMA sammen med en meget god ven/veninde. Man får snakket om de dybeste ting og hemmeligheder, man ellers havde for hinanden. Jeg synes, det er ret vigtigt, at det foregår sammen med en betroet ven/veninde. Så en god ven (eller måske lille flok) er ret optimalt til et godt og givtigt trip. Forstået i den forstand at man får snakket og åbnet op for mange ting.

Jeg holder mig fra at tage ecstasy i byen. Dvs "den almindelig" by. Til trampe-fester er det noget helt andet, men det kommer vi alt sammen til. Jeg tror, jeg har taget ecstasy en gang, hvor jeg gik i byen. Jeg synes egentlig ikke om det, for man opfatter ikke så meget af, hvad der foregår rundt om en, synes jeg. Man kan nemt komme til at stene i sin egen verden, være alt for kærlig eller tale over sig. De venner, jeg går i byen med, kender ikke til mit MDMA-forbrug, da jeg holder det som en privatsag. Amfetamin er bedre til det formål.

Til psy-trance fester synes jeg bestemt også ecstasy egner sig godt. Jeg synes, i modsætning til axia, at kunne opfatte flere "nuancer" af musikken, som jeg ellers ikke ville have hørt. Og alle lydene gør på en eller anden måde bare større indtryk på mig under påvirkelse af MDMA.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
godkilla skrev:
Til psy-trance fester synes jeg bestemt også ecstasy egner sig godt. Jeg synes, i modsætning til axia, at kunne opfatte flere "nuancer" af musikken, som jeg ellers ikke ville have hørt. Og alle lydene gør på en eller anden måde bare større indtryk på mig under påvirkelse af MDMA.

Musik er lækkert på MDMA, ingen tvivl om det. Men når man kommer hjem dagen efter og ens kammerat kommer hen.. "Årh, hørte du ikke da de han spillede "Sensient", det var så svedigt!" .. Og man bare står blank og ikke kan huske en skid af det der egentlig blev spillet, kan bare huske det var fedt! :P

Jeg opfatter musikken meget bedre, og får en bedre musikoplevelse uden MDMA.. Jeg elsker og lever for musikken, og vil have det fulde udbytte! Men MDMA og psytrance er helt sikkert en genial blanding.

Min mening!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Så vidt jeg husker er der nogle seriøse rapporter om MDMA, der viser at hukommelsen nedsættes under påvirkning af MDMA (har desværre ingen kilder) - Axia tror du ikke det kan være det, der er problemet?
Har prøvet det med at være blank med hensyn til, hvad der blev spillet dagene efter MDMA+psytrance og jeg tror ovenstående kunne være grunden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
synes da ik rigtig man blir blank.. ka fint huske alt efter en aften/nat på mdma (næsten da).. husker ligesom hvis jeg var ædru og lidt søvnig..

Titel:
Medlem

AoD skrev:
Har prøvet det med at være blank med hensyn til, hvad der blev spillet dagene efter MDMA+psytrance og jeg tror ovenstående kunne være grunden.

Mon ikke bare man er så fucked at man ikke lægger mærke til hvilke numre der bliver spillet.
Når jeg er til trampefest (og er blæst) føler jeg musikken som et sammenhængende nummer.. Elller måske 2-3 stykker

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
DD skrev:
Når jeg er til trampefest (og er blæst) føler jeg musikken som et sammenhængende nummer.. Elller måske 2-3 stykker

Måske har det bare været en god DJ? :P

Det er jo lissom deres funktion at mixe numrene ordentligt ind... ;)

Titel:
Medlem

Dextrose skrev:

Måske har det bare været en god DJ? :P

Det er jo lissom deres funktion at mixe numrene ordentligt ind... ;)

Det kan du jo så have ret i :D
Det jeg mente var at jeg ikke lægger mærke til enkelte numre, bare nice musik som en helhed.
Jeg tror grunden til dette er at jeg har så travlt med venner, lyd, lys, tanker, berørelse og alt muligt andet på en gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]