Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: lsd vs svampe
Junior medlem

hvad synes i er fedest af de to substanser?

og hvad er de fedeste set og settings i har oplevet til jeres trip?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
hmm... svært at sige

svampene gir mere bløde naturfarver, men går dybere i sjælen og er mere drømmene.. cev's er mere vikinge agtig hvis man ka sige det sådan ?!

lsd gir skarpe farver og går knapt så dybt..
cev's er mere fractal agtig..

det er ihvertfald sådan jeg oplever det :wink:

Citat:
edit..
det fedeste og settings jeg har oplevet var engang hvor vi var nogle stykker der sku ind og høre noget technoms, men det blev aflyst pga. for lidt mennesker.. jeg havde indtaget nogle hawaii (omrking 1½g vil jeg tro).. men mig og fenriz besluttede os' så for at gå hjem af, ska lige siges at han os' havde indtaget nogle hawaii (det var hans første gang).. efter et stykke tid er vi så der hvor jeg bor, je kigger over på skoven og tænke "hvorfor ik gå en tur i skoven og jeg overtaler ham så til at vi smutter en tur der over.. og den tur i skoven er klart det bedste jeg har oplevet på svampe

hmmm.. det blev lidt langt, bær over med mig :)

Senest rettet af ConfusioN 19 mar 2004 21:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
hvad er fractal?

-Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Den avatar Child har, er en fraktal :)

Men bort set fra det, så er det sku lidt åndssvagt at sige hvilke der er bedst af disse typer stoffer.
For, som jeg ser det, giver de alle nogle gode oplevelser, og evt. indsigter på hver deres måde.
Svampe gør det på sin måde, og syre på sin... Uden at den ene er bedre end den anden. IMHO.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
ja, begge er dejlige på hver deres måde :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Advarsel: Jeg går en smule offtopic i dette svar, så det relevante er markeret med stort, jeg synes dog lige at en sjov historie skulle med.

Vi har diskuteret dette før ;) Det er vel en smagssag, alt efter brugeren og situationen.

Jeg havde nogle uheldige oplevelser med svampe, da jeg var omkring 15 år, som har afholdt mig fra at tage dem siden. Men inden for det sidste halve års tid har jeg indtaget syre 3 gange, og det synes jeg en del bedre om, men som sagt ved jeg ikke hvordan svampe ville føles for mig i dag.

2 af mine LSD trips er foregået til raves, den ene var den allerførste gang, hvor jeg ikke rigtigt oplevede noget visuelt, men jeg blev lidt paranoid over alle "colaaberne". Til det andet rave, så var det en del mere visuelt, og jeg mistede evnen til at orientere mig, det hele blev en smule overvældende og væggene begyndte at smelte. Det kan godt være lidt ubehageligt, når man er i vidt fremmede omgivelser. Det 3. trip var så på en tur her i byen hvor jeg bor, hvor jeg følte det lidt mere behageligt.
Jeg splittedes på et tidspunkt fra mine "narkovenner", fordi jeg mødte en nogle andre som jeg fulgtes lidt med. De mærkede tilsyneladende ikke at jeg var påvirket. Vi gik så på MacDonald's hvor vi satte os ved et bord hvor der sad en eller anden gothagtig tøs ved siden af, som sad og skrev sms'er med sin ex-kæreste. En af vennerne sagde så at han ville lige smutte nedenunder og købe en burger, gothtøsen sagde så at han kunne få hendes. Han spiste den så, og tog forsigtigt en af hendes pommes frites og spurgte hvem hun skrev med. Han var meget nærgående. Så tog han flere af hendes pommes frites, i en meget hurtig bevægelse. Jeg kunne ikke holde masken over at han opførte sig så tåbeligt som han gjorde, jeg begyndte at grine en del. På den anden side virkede hans tossede opførsel også til at more hende. Hun havde desuden også en øl stående, som han så bællede i bedste alkoholiker stil. Der blev det for meget, så hun rejste sig op, sagde "Fuck det" og skred. Det lyder måske ikke så sjovt, men det virkede så sært på LSD. Anyway.

Jeg anbefaler at man tripper i vante omgivelser, og man gradvist så kan tilvænne sig til at gøre det i mere befolkede fremmede steder.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Vil ikke sige hvilket stof der er bedst, da det er et spørgsmål om smag, men personligt er jeg mest glad for LSD. De fleste gange jeg har taget svampe, har trippet taget en mere negativ drejning end på syre - dog uden at udvikle sig til et decideret badtrip.

Angående set & setting har de bedste oplevelser nok været til små private fester, som f.eks. i sommerhus. Aller stærkest i hukommelsen er nok en tur i sommerhus i Laven i 2002, hvor vi var en 6-10 venner der indtog syre og hyggede et par dage med god musik. Perfekt trip, i et sommerhus med udsigt ud over Silkeborg-søerne.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Confusion skrev:
ja, begge er dejlige på hver deres måde :wink:

Ja meget mere præcist og rigtigt kan det vidst ikke siges :)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
pr0fane skrev:
Angående set & setting har de bedste oplevelser nok været til små private fester, som f.eks. i sommerhus. Aller stærkest i hukommelsen er nok en tur i sommerhus i Laven i 2002, hvor vi var en 6-10 venner der indtog syre og hyggede et par dage med god musik. Perfekt trip, i et sommerhus med udsigt ud over Silkeborg-søerne.

Herligt du lige genopfrisker den tur. Det har bestemt også været min bedste stofoplevelse nogensinde. Det hele var bare perfekt, dejligt, vidunderligt i den hytte. Ikke så meget mere at sige til det - den bliver svær at overgå.

Angående svampe vs. LSD, så er jeg mest til syren. Jeg har haft et par trips på hhv. syre og svampe, og svampene påvirkede mig ret negativt, mens syren har virket forfriskende for mig som menneske. Efter hvert af mine to syretrip har jeg i de følgende dage vadet rundt, fløjtende, med et ubekymret smil på læben. Jeg har virkelig følt verden genopdaget, med vægt på de positive ting, efter hvert af de lsd-trips.

Jeg vil dog ikke drage nogen endelig konklusion endnu - jeg har slet ikke prøvet de to psykedelika nok endnu. :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det bedste er at kombinere de to!
Det giver for mig nogle MEGET virkighedstro visuals, meget strukturerede og meningsfyldte istedet for bare mønstre og fraktaler...

Og hvis det skal være helt i top skal man have gang i sifon og patroner :D :D

Men skal jeg bestemme mig så er det svampene, som Tjille siger så er visualsne mere naturagtige, det kan jeg sgu godt lide!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Nu er det godt nok lang tid siden jeg har taget LSD, men min holdning og følelse til de 2 stoffer som jo gå ind og påvirker de samme receptorer i CNS er som jeg oplever det at LSD føles som et mere hårdt og firkantet trip, hvor jeg oplever psilocybinsvampe som et bløderer og mere rundt trip :D

Psilocybin
Billede

LSD
Billede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Mushroom: Hva' mener du LSD's trip er mere firkantet fordi det's strukturformel er mere firkantet end psilocybins?

Titel:
Insane psychedelia user!

Tror ikke rigtig man kan sammenligne en strukturformel med hvordan et trip opleves, hvis man spørger mig :shock:

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Treasure skrev:
Tror ikke rigtig man kan sammenligne en strukturformel med hvordan et trip opleves, hvis man spørger mig :shock:

Enig. Det virker lidt aparte.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
mushroom skrev:
LSD
Billede

Hvis du kigger godt efter, så kan du faktisk også placere phen./methamf-strukturen i LSD-molekylet... ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg synes at syntetiske stoffer mangler "sjæl" (af mangel på bedre ord) iforhold til naturlge entheogener, det er bare ligesom der mangler noget, jeg tænker hverken på body load eller halluer men derimod med den følelse og den forskel der ligger imellem de to, jeg mener generelt også at man kan lære meget mere på naturlige entheogener frem for syntetiske, jeg vil sige at der er en klasse til forskel imellem de to.

F.eks. kommer et Candyflipn aldrig i nærheden af et ordentligt smæk Ayahuasca!!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Men nu minder LSD jo en del om LSA som jo er naturligt.
Har desværre ikke prøvet nogle af disse endnu, men jeg kunne da ikke forestille mig at man straks tænker "syntese", da det så vidt jeg har forstået bare er en mere potent "udgave" af LSA

Titel:
In our memories
Brugeravatar

DD skrev:
Har desværre ikke prøvet nogle af disse endnu, men jeg kunne da ikke forestille mig at man straks tænker "syntese", da det så vidt jeg har forstået bare er en mere potent "udgave" af LSA

Forkert... LSD det er ikke BARE en mere potent udgave af LSA, LSD er et helt andet stof og det er lavet i et laboratorie, det går en kæmpe forskel...

det de har ti l fælles er at de begge giver halluer, men det gør svampe også ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Astral skrev:
DD skrev:

Forkert... LSD det er ikke BARE en mere potent udgave af LSA, LSD er et helt andet stof og det er lavet i et laboratorie, det går en kæmpe forskel...

det de har ti l fælles er at de begge giver halluer, men det gør svampe også ;)

Det kan du have ret i, jeg vidste bare ikke lige hvordan jeg skulle udtrykke mig
Og ja der er forskel, men vel ikke så stor igen. Rent teknisk er forskellen jo at på LSD kommer der et eller ande med D foran Amide (jeg kan ikke huske hvad det hedder)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Lyserg Syre (Diethyl... :wink: ...amid)

Jeg vil give Astral 100% ret!
Jeg synes at når jeg tripper LSA så kan jeg fornemme buske og træers tilstædeværelse i min sjæl når jeg går forbi dem?...
På Ayahuasca er det naturen over hele verdenen der er i kontakt med ens sjæl, det er altså helt fantastisk og langt mere "personligt" end LSA. Sådan fungere syntetiske bare ikke på mig... :?

-Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]