Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

syntetisk/generelt spørgsmål..

Så vidt jeg ved er kreatin et stof der gør muskler hurtigt "bliver sig selv" igen/ klar til fysisk aktivitet.. (står der ihvertfald på den dåse reklametion man kan købe i matas til 100,-)

Vel tænkte så på, hvor dumt det så end er, om man nu efter en ordentlig gang trampen, så ville være smart i at dosere lidt kreatin af under/efter festen.. bare så man kunne sænke ens kramper næste dag lidt, idet ømme muskler jo bare er et tegn på at de er brugt/ødelagt..

Kan forstå det er dumt hvis man gør det fordi man vil fortsætte sit tramperi dagen efter igen!

Titel:
Insane psychedelia user!

Du kunne jo også begynde at løbetræne ved siden af, så du er i god form når du skal ud og trampe :P

Kreatin er kun et stof, der bliver omdannet til kreatinphosphat og som via afgivelse af sin phosphatgruppe omdanner ADP + P til ATP. Summen bliver altså at man får mere energi til musklerne, men kun i en kort periode, for når lactatkoncentrationen bliver for stor (under iltfattige (anaerobe) forhold), vil musklerne "syre" til.

Dine ømme muskler er en forstrækning af muskelcellerne og de aktin/myosin filamenter som de bl.a. består af. Kreatin hjælper altså, i teorien, på ømme muskler, men det kan da godt være at det har en vis placebo effekt :)

Titel:
her er en gode artikel om kraetien.....

http://home6.inet.tele.dk/ultraman/kos007.html#2

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Det kan ikke hjælpe at tage kreatin bare en enkelt gang, du skal tage det hver dag for at have konstant forhøjet kreatin indhold i musklerne.

Jeg bruger det selv til træning, mængde rådet plejer at være ca. 0,20g pr. kg. kropsvægt. dagligt.

Titel:
Insane psychedelia user!

Søg og spørg på bodyhouse.dk og getbig.dk.

Og ikke her!

Titel:
Dedikeret medlem

vel, træner selv 3 gange om ugen.. men ikke ligefrem køber, men der er jo også bare at tage følgerne på en god aften.. Tak for svarene :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

daffyduck, bodyhouse.dk :?: :roll: Jeg tror vist bare at jeg holder mig til getbig. 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]