Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 10:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: kbh
mig og en anden har talt om at det måske kunne være en ide at samle en masse folk som gik ind for fri narko (fri vilje retten til at bestemme over vores eget liv) og skrev en masse breve til regeringen (eventuelt demostrationer) og forlangte at få retten til at bestemme over vores eget liv (kunne være at det har støre virkning hvis vi samler os i stedet for enkelte personers breve)

ps biver nok rettet skrevet i ret påvirket tilstand men håber at i fårstår essensen i posten mvh undoit

Titel:
Insane psychedelia user!

Held og lykke :roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det får du INTET ud af... men velbekomme :)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Det er en fin tanke, og jeg kan også støtte den til en vis grad.

Men utopisk, det er den.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hallo hvor kloge er i lige!!

I burde kæmpe for jeres frihed hvis nogen ville komme med et sådan initiativ, hvis der bare er nok som bakker op omkring en sag så kan den sagtens løses og jeg tror vi er RIGTIG mange stofbrugere, så kom ud af skabet istedet for at være så konfrontations angste, den eneste måde man kan opnå noget idag er ved at skabe opmærksomhed omkring ens sag og at man har nosser nok til at være villige til at kunne finde på at støtte op omkring et modigt forsøg på rent faktisk at kunne komme til at spille en forskel og ikke bare hjælpeløse individer som lader sig blive tæmmet af det umenneskelige systems urimelige begrænsninger for ens egen private ret til hva man vil komme i sin krop, helt ærligt nu må i sq tage jer sammen og få lettet røven hvis i vil have gjort noget ved problemerne istedet for at whine, hvis man ikke kan lade være med det, så er man i det mindste også nød til at følge op omkring det og gøre noget réelt ved det, frem for at lade det blive ved tuderiet, har man sagt A så må man også sige B

*Jeg siger at VI IKKE VIL FINDE OS I DET LÆNGERE, AT VI IKKE KAN BESTEMME HVAD VI PROPPER I HVORES KROP, DET BURDE VÆRE EN MENNESKERET!!!
Mvh

Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Måske skulle i kontakte Benneke - han arbejder vist på sagen! ;)

Titel:
Insane psychedelia user!

Astral, retten til at bestemme over ens egen krop, det er en menneskeret.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Jensus skrev:
Astral, retten til at bestemme over ens egen krop, det er en menneskeret.

Så mangler vi jo bare at vi også får lov til at bestemme over os selv

Titel:
Insane psychedelia user!

Så er det godt at der er folk som Liberator og Libertas som kæmper for den sag.

Titel:
Medlem

dem som er intereseret i i at deltage i projektet kan i ikke lige melde ud i det her topic fordig hvis det ikke engang kan lade sig gøre at få flere herinde fra med på iden så har i nok ret i at at projektet er dødsdømt på forehånd

til jer som er overbeviste om at det ikke lykkedes uanset hvad hvad mister i ved at gi det et forsøg? i stedet for bare at lade jer affinde med
at der er nogle politikere som skal bestemme hvad i må bruge jeres liv til!! (hvor intet vover intet vinder)

måske naiv men jeg tror at hvis vi bare er mange nok så bliver de nød til at høre på os

Senest rettet af undoit 22 mar 2004 11:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Count me in!!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
And me!

Titel:
Medlem

det var godt nok ikke mange!!! :? nå men så bliver det jo nok ikke til noget sorry astral og DD (medmindre at i synes at vi skal starte alligevel og så bare håbe at der vil komme flere til??)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg er jo så også med på den, men det har vi jo snakket om...

Det der ville være fedt var, hvis vi kan finde artikler/forskning der modbeviser de argumenter regeringen er kommet med for at ulovliggøre diverse stoffer, ex svampe, salvia, Ibogain, Foxy, 2c-i/b. Til en vis udstrækning også MDMA, men det er nok noget mere besværligt...

Jeg håber sgu der er nogen flere der vil støtte om omkring det her, det er sgu også jer, der bliver kriminaliseret hver dag for at have et lille stash til eget forbrug!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Nu er jeg ikke Liberator tilhænger... eller noget som helst politisk mere, for den sags skyld... Men det er nok en god idé at læse hvad der egentlig står, før man afviser det helt, Skyd-Sven ;)

Men ellers er det en helt rigtig tanke, at vi "samles" nogle folk og skriver læserbreve, eller laver forskellige andre opråb om disse ting. Det er idioti at kalde det utopisk, da der ikke er nogle store fantastiske fremtidsvisioner i det, andet end et opråb om mere aktivitet fra os der har interesse i brugen af disse ting (dette kan selvfølgelig godt være utopisk i sig selv ;P)...

Hvis ikke jeg havde så travlt lige pt. så ville jeg også skrive læserbreve etc. til forskellige tidsskrifter.

Men det kommer. ;)

-Odden

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
jeg ville skam godt være med, helt sikkert. Men jeg bor hjemme hos forældre der tror at man kan dø af at ryge hash, og desuden vil de smide mig langt ud af huset hvis de vidste hvad jeg foretager mig tre-fire gange om året. Men så snart jeg står på egne ben så kan jeg råbe højt:
I'm IN!!!!!

Astral- Det første du skrev her i tråden lyder meget som noget Terence McKenna har sagt :D
Måske er du efterkommeren.. Håber dog du lever længere end han gjorde

-Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
Copelandia skrev:
jeg ville skam godt være med, helt sikkert. Men jeg bor hjemme hos forældre der tror at man kan dø af at ryge hash, og desuden vil de smide mig langt ud af huset hvis de vidste hvad jeg foretager mig tre-fire gange om året. Men så snart jeg står på egne ben så kan jeg råbe højt:
I'm IN!!!!!

Astral- Det første du skrev her i tråden lyder meget som noget Terence McKenna har sagt :D
Måske er du efterkommeren.. Håber dog du lever længere end han gjorde

-Cope

er os' i nogenlunde samme situation...
den dag jeg flytter hjemmefra ska jeg nok kæmpe som var det jordens undergang det galte (hvis vi ik gør noget blir jorden ihvertfald mentalt u'udholdelig at leve på) :cry:
:wink:

Medlem

Geografisk sted: Als
Er du også træt af, at hash stadig er forbudt i Danmark?

Er du også træt af, at blive betragtet som en andenrangsborger, en taber, ene og alene fordi du holder på din ret til at være bruger af dette stærkt mistænkelig gjort nydelsesmiddel?

Er du også træt af, at du skal gøres til genstand for hysteriske vrangforestillinger, som er dybt nedgroet i mange danskeres forestillingsunivers.

Med andre ord, lide under fordomme, som bunder i bevidst/ubevidst fejlfortolkning af fakta fra såvel politisk som læge fagligt hold?

Er du også træt af at hashen, stik imod hvad et utal af videnskabelige undersøgelser har konstateret, stadig bliver betragtet som et farligt rusmiddel - alt imens det beviseligt mere skadelige og særdeles samfunds belastende rusmiddel alkohol accepteres?

Er du også træt af hykleriet?

Nå, hvad siger du? Er du?

Vi, Aktion Fri Hash, siger aldrig !

Vi siger kæmp for din ret, den ret som du har, eftersom du jo lever i et demokratisk samfund.

Den ret som du kan udøve, hvis blot du aktivt går ind for en sag sammen med dine meningsfæller.

Vi må sætte hårdt mod hårdt.

Hvis vi skal have legaliseret hash, må også vi lægge en arbejdsindsats for dagen. Vi må synliggøre os, aktivt.

Vi må, via handling, gøre opmærksom på, at flere hundrede tusinder af danskere er for en legalisering, pga. deres jævnlige brug af stoffet, mens endnu flere sympatisere med os.

Dette er grunden til, at en landsdækkende happening er så vigtigt. Dette er vores drivkraft.

Så hvis du også er træt af at blive stresset af politiet, mistænkelig gjort og misforstået af dine medborgere, så sæt levende lys i alle dine vinduer den 26 marts kl. 20.00 i dit eget hjem, og bekend din store "synd" - "din utilgivelige synd" - mod samfundet.

Send denne opfordring til alle dem, du kan opdrive, for at de med den, præcis kl 20.00 den 26 marts, sammen med alle dine venner, og deres venners venner, kan være med til at markere at du også er træt af, at hash stadig er forbudt i Danmark.

Nu er det vores tur til at svare igen.

Det har for nylig vist sig i to landsdækkende opinionsundersøgelser, fra henholdsvis DR og Nu mangler vi bare at få de sidste stivnakkede folketingsmedlemmer til at tage deres holdninger, i denne yderst vigtige sag, op til revision.

Så tænd lys den 26 marts kl. 20.00, og få' dine venner med!

Gør dit til at den fejlslagen narkotikapolitik kan blive ændret!

Send det her til alle dem du kender (Presse o.s.v).

Med venlig hilsen

MB
Ps Må gerne ændres

Titel:
Medlem

Helt ærlig. Jeg tror de fleste forældre siger at "det der hasss er farligt", men for helvede... Fuck dog om de er sure et par dage fordi man har været til demonstration for noget man er utilfreds med.

Mine forældre er også imod hash, jeg bor også hjemme, og de ser også fjernsyn. Men nogen gang må man altså gøre nogen ting, selvom de gamle ikke bliver glader for det

Titel:
Insane psychedelia user!

Der er nok aldrig nogen regering, i noget som helst land, der vil legalisere brugen af stoffer. En så liberaliseret politik vil også medføre brugerbetaling på sygehusene, apoteker, biblioteker, skoler, universiteter, børnehaver, daginstitutioner, plejehjem osv. "Enhver er sin egen lykkes smed" er et godt ordsprog, men man skal også være realistisk, over for hvad der er muligt at opnå. Jeg bliver med garanti ekstremt upopulær af at sige det her, men tror I selv at regeringen vil tage en flok unge stofmisbrugere alvorligt, når de står med deres bannere og joints i hånden og råber "fri narko til alle!" ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]