Halifax skrev:
Citat:
Min ærlige mening er at jeg er fløjtende ligeglad med om narkotika bliver legaliseret. Jeg har absolut ingen moralske skrupler med at bryde en lov, som er så meget i strid med min levevis. Jeg dyrker min livsstil i skjul fra ordensmagten og det har jeg det fint med. Jeg føler mig på ingen måde undertrykt af det store slemme politi. Tværtimod. Jeg er, hvad angår stoffer, mere end godt sat og der er ikke en skid som lovens lange arm kan gøre ved det.
Jeg synes du tager den nemme løsning. Det er da rigtigt at jeg også kan leve med at bryde loven (så længe jeg altså ikke bliver opdaget!), men der er noget dobbeltmoralsk ved det, som jeg ikke kan lide. Jeg tror vi mennesker er "dømt" til at udvikle os sammen på godt og ondt, og jeg vil gerne gøre mit til, at skubbe i den rigtige retning. Det kan jeg ligeså godt gøre, mens jeg er her.
Jeg tror du falder lidt for charmen ved at leve et dobbelt liv i en kultur i kulturen, hvor du gør hvad der passer dig, men den dag du står ude på en mark og plukker dejlige svampe, og politiet kommer og prikker dig på skulderen, er det måske ikke så sjovt mere.
Jeg er træt af ikke at kunne leve åbent med mine holdninger. Jeg er træt af at skulle tage samfundets aksepterede holdninger med i mine beregninger, når jeg taler til "almindelige" mennesker. Ikke fordi jeg ikke har talt stoffernes sag igennem tiderne, men der kommer et tidspunkt hvor man bliver træt af at stå i modvind hver gang, og så vælger man at tie.
Jeg ville langt hellere leve i et samfund, hvor folk talte om psilocybinsvampe med æresfrygt i stemmen.
Hilsen Fanny