Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvor længe vil i finde jer i at sådan nogen som TDC "koger" jeres hjerner?

http://www.kl.dk/data/1116623/KL.ppt.
http://www.google.com/search?q=cache:0s ... o&ie=UTF-8

Google hevur onki tilknýti til høvundar av hesi síðu og hevur heldur onga ábyrgd av innihaldinum.
Hesi leitorð hava fingið frámerki: el allergi

--------------------------------------------------------------------------------

MOBILTELEFONI
MYTER og FAKTA

Sianette Kwee

Institut for Medicinsk Biokemi

Århus Universitet

MYTER?

Der er ingen forskel mellem 3G, GSM, radio/TV stråling

Mobiltelefonstråling har ingen sundhedsskadelige effekter

Masterne er ufarlige

Sikkerhedsgrænserne overholdes

Forskere er uenige – der skal mere forskning til

Frekvensområder

Radio AM 5,4 – 16 kHz

FM 76 – 108 MHz

Mobiltelefoner NMT 450 MHz

GSM 900 + 1800 MHz

3G/UMTS 2000 – 3000 MHz

Trådløse telefoner DECT 1900 MHz

Bluetooth 2450 MHz

Trådløse systemer WLAN 2450 + 5000 MHz

Epidemiologi: befolkningsundersøgelse

Man finder en gruppe personer, som har været udsat for RFS

Man finder en gruppe personer, som ikke har været udsat for RFS

Forekomsten af bestemte sygdomme feks. kræft bestemmes i begge grupper

Resultaterne behandles STATISTISK

Hvad har man fundet ved epidemiologi?

Hjernekræft

Andre kræftsygdomme

Alzheimer

Biologiske undersøgelser

Laboratorieforsøg på celler eller organer fra menneske og dyr, som efter RF bestråling blev undersøgt for biologiske effekter

Laboratorieforsøg på dyr, som efter RF bestråling blev undersøgt for ændringer i kropsfunktioner, metabolisme, almen sundhed og adfærd

FORSØG med direkte virkninger af RFS på mennesker

Hvad har man fundet?

Kræft

Genetiske ændringer (arvemassen)

Celleændringer

Elektrofysiologiske virkninger

Øget stressrespons

Andre effekter

Andre effekter

Blod-hjerne barrière

Calcium

Hormoner

Immunforsvar

Stofskifte

Frugtbarhed

Velbefindende

El-allergi

Mobiltelefonmaster

StrDling fra master er den samme som fra mobiltelefoner

Kan give de samme effekter, ubehag og biologiske effekter: (Hollandsk 3G-masteundersøgelse – Hjernescanningsundersrgelsen)

StrDling fra master rammer hele kroppen

Masterne slukkes aldrig

Alle de mange master giver tilsammen en meget hrj dosis strDling

Om Sikkerhedsgrænser

Baseret på forældede principper. Ingeniørens/fysikerens Suppe og Cirkelformede ko model. Opvarmning.

Laboratorieforsøg viser at ændringerne skyldes non-termiske effekter og ikke varmen fra mobiltelefonen.

Biologiske effekter ses ved bestråling mange tusinder gange lavere end sikkerhedsgrænsen og længe før der kan måles en temperaturstigning.

Er RF stråling farlig?

Ingeniører – fysikere

Ved noget om elektronik og elektromagnetisme

Ved ikke noget om biologi

Beregninger på modeller:

Minestrone - cirkelformede ko

et grads opvarmning

Sikkerhedsgrænsen : 10 gange lavere

Modellen er død

Mobiltelefon = mikrobølgeovn

Ikke-ioniserende stråling = lav energi - IKKE FARLIG

Biologer

Ved noget om biologi

Forsøg på levende mennesker og dyr

Hjernebølger

Sikkerhedsgrænsen: mange tusinder gange lavere end ingeniørens – der hvor der sker biologiske ændringer

KAN VÆRE FARLIG

Biologiske og sundhedsfarlige effekter

Forændringer i DNA og kromosomer: cancer? tidligt Altzheimer?

Flest hjernekræft hos 20 -29 årige, målt over 10 år

Hjernescanning viser ændringer i forskellige hjernefunktioner

Om EU’s REFLEX projekt

SIKKERHEDSGRÆNSER

1

1

Kromosom,hjernebølgeforændringer ved

Forsigtighedsprincippets krav

0,01

0,00001

0,000001

Solen

Naturlig baggrund

Hjernesignal

10 000

100

42-95

1

Danmark, Tyskland

Italien,Rusland,Kina

Schweiz

Salzburg

SIGNALSTYRKE mW/m2(milliwatt pr. kv.m)

GRÆNSEVÆRDI

FRA

Status

Biologiske ændringer sker efter kort-tids

RFS, også efter meget lave doser: ”Ingen-opvarmning” virkninger

Der vides kun lidt om langtids/gentagne bestråling

Biologiske ændringen kan være et forvarsel for alvorlige og permanente skader. De giver et hurtigere svar end lange usikre befolkningsundersøgelser (10-15 år)

Overvejelser

Befolkningen er bekymret

Forældre er bekymret

Udsættelse af befolkningen for generel RFS, inkl. trådløse systemer skal begrænses mest muligt

Lavere sikkerhedsgrænser – Ny mastelov

Ny ”rener” teknologi

Sikkerhedsregler

Regler for sikker mobiltelefoni

Følgende skal ikke bruge mobiltelefon

Børn under 16 år - Gravide - Personer med nerve -, psykiske, epileptiske sygdomme mm.

Mobiltelefonsamtaler må ikke være over 3 min

hold pause på mindst 15 min mellem samtalerne

Brug hovedtelefon og håndfri set

Brug så vidt muligt fastnetelefon

Fabrikanter og forhandlere skal oplyse:

alle ovenstående regler

om undersøgelser om sundhedsmæssige følger

telefonens stråling og hvem har målt den

Mere forskning?

Der er forsket i over 20 Dr, og der er beviser nok på helbredsskader

Men hver gang der kommer et bevis, sD kommer der en ny undersrgelse som viser det modsatte lavet af ???

SD kan man sige “Se forskere er uenige - der mD mere forskning til”

Biologiske studier på mobiltelefoner

27%

73%

Ikke industri-sponsoreret

68%

32%

Industri-sponsoreret

INGEN RFS EFFEKT

RFS EFFEKT

Mere forskning – til gavn for hvem?

Krav om mere forskning giver teleindustrien mere tid til at afprøve nye teknologier på befolkningen

Derfor elsker de epidemiologiske undersrgelser, fordi de tager 10-15 Dr og giver et svar, når det er for sent

Biologiske effekter viser sig meget hurtigere og kan vFre et forvarsel for kommende skader [/b]

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
No more of that talk, or i'll put the fucking leeches on you!

Titel:
Insane psychedelia user!

Find jer i Astral - eller find jer I hvad som helst!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Der er så mange ting der er farlige i verden. Jeg vil have lov til at mikrobølge-stege min hjerne når det passer mig.

Jeg er så træt af disse såkaldte videnskabsmænd der har så travlt med at bevise alt muligt lort, som vi ikke giver en fuck til. Jeg vil tale i mobil når det passer mig - dør jeg af det, er det mit eget problem.

Det samme med kampagnerne om rygning: Lad rygerne være i fred!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg ved godt at dette er generelt forum og, at du er i din gode ret til at poste alt du vil, men gider du ikke skrue en anelse ned for dine mange post som intet har med boardet's "interesse" at gøre astral?

Jeg er ikke i tvivl om at du har noget at sige, men meget af det drukner i lange og IMO ligegyldige posts.

Så dette er blot et venligt tilråb om at slappe lidt af med de mange post's :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
aliaarhus skrev:
Der er så mange ting der er farlige i verden. Jeg vil have lov til at mikrobølge-stege min hjerne når det passer mig.

Jeg er så træt af disse såkaldte videnskabsmænd der har så travlt med at bevise alt muligt lort, som vi ikke giver en fuck til. Jeg vil tale i mobil når det passer mig - dør jeg af det, er det mit eget problem.

Det samme med kampagnerne om rygning: Lad rygerne være i fred!

ka godt være, men er det ik rart at vide hvad konsekvensen er alligevel..

be informed, then choose :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er vel et harm dereduction board det her!

Jeg kommer ikke med nogen skræmmekampagne, jeg kommer med ekspert viden og fortæller om potentionelle konsekvenser...

Så er valget op til hver enkelt, at en person bliver "irriteret" over det jeg skriver, betyder bare at det rammer personens forestilling om tingene og er et signal om at personen burde tage sin forestilling op til efterretning.

Jeg prøver blot at advare jer...

MvhAstra

Titel:
In our memories
Brugeravatar

For det første er dette ikke et board for almen harm reduction, det er ihvertfald ikke det som sidder i hovedesædet.

Psychedelia er et sted hvor folk diskutere erfaringer og harm reduction i alt hvad inkludere stoffer, medicin og diverse.

At jeg bliver nødt til at ændre mine forestillinger? Nej det tror jeg ikke, og unskyld mig, men jeg behøver ikke at blive advaret om petagons nye sorte arkiv eller Bushes planer om verdensherredømme, det er sgu almen viden ;)

At du kommer med expert viden kan noglegange diskuteres, men ikke her, dog vil jeg igen tilføje, at du sikkert har en masse gode tanker og meninger, men at det ofte kan være svært at beholde interessen efter 5. MEGA post om dit eller dat.

Psychedelia skulle gerne være et sted hvor der er plads til alle, Anarko syndikalister og Nazister + hvad ved jeg.

Citat:
Jeg prøver blot at advare jer...

Det er jeg ikke i tvivl om, men for mange advarsler bliver gerne bare ignoreret, læs evt. "drengen der kaldte ulv" :lol:

David

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nej, jeg vil fandeme ikke finde mig i at få kogt min hjerne, du! Nu sker det! Nu skal det kraftedeme være! Satans mobilselskaber! Nu åbner jeg vinduet! Og dér røg mobilen!

:roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Her er et eksempel fra det virkelige liv, gør dig selv en tjeneste og læs det igennem, så kan du bagefter selv beslutte hvad du har tænkt dig at stille op imod det, eller blot se den anden vej som så mange andre feje individer gør.

http://www.groenne.dk/gd/GD112002.html

Mikrobølgestålingens holocoast

af Jørgen Jensen aka. Vidyart

Det er her ved vintersolhverv kun 10 dage siden at en mikrobølge sendemast til mobiltelefoner, begyndte at sende 120 meter fra min bolig, her tæt på Ry, med tilhørende virksomhed, kursussted og offentligt tilgængeligt haveanlæg til planternes styrkelse.
Jeg bor her sammen med min kone og to unge mennesker, som alle elsker og arbejder for naturen på forskellig vis.
Selv om vi klagede over rejsning af ma-sten, der er blevet placeret her midt i et fredet naturområde, fik vi ikke medhold. Og det på trods af at vi tydeligt har gjort teleselskab, amt, kommunune, skovdistrikt, banestyrelse og naturklagenævnet, opmærksomme på at min virksomhed, naturprodukter, kursus- og forskningsom-råde samt haveanlæget er meget følsomme over for mikrobølgestrålingen.
Og ikke mindst at især min kone er meget overfølsom over for mikrobølgestrålingen, hvilket teleselskabet har set ved selvsyn, og mange mennesker har kunnet se det i en TV- udsendelse.
Alle disse forhold bliver der imidlertid ikke taget det mindste hensyn til og da disse tilstan-de snart vil ødelægge en sund virksomhed og vores helbred, og i sidste ende tvinge os fra hus og hjem, har vi set os nødsaget til at gå til domstolene med sagen.
Min kone lider helt forfærdeligt under strålingen, der medfører stærke ubehags-fornemmelser og brændende smerter.
Hun kan kun holde en vis beskyttelse i kort tid af gangen, hvilket betyder at hun nu har tilbragt mange kolde nætter i bilen ude i skoven eller ved havet.
Lægerne kan ikke hjælpe hende og hun når ikke at komme sig mellem overbelastningerne.
Min datter der i forvejen lider en del af hovedpine og tinitus efter der er sat en sendemast lige op ad hendes skole, har heller ikke fået det spor bedre, ligesom vi andre også gennemlever forskellige former for ubehag.
Stadigvæk insisterer sundhedsstyrelsen og dens konsulent i kræftens bekæmpelse bekæmpelse, på baggrund af forældede eller mangelfulde undersøgelser, at strålingen er ganske ufarlig, og det til trods for at der findes et væld af videnskabelige undersøgelser og rapporter der viser det stik modsatte.
Til eksempel kan nævnes at det er blevet påvist mikrobølgestrålingen fra mobilteTefoner og deres antennemaster har vist sig at ødelægge blodcellerne så det iltbærende hæmoglobin lækker ud i organerne.
At DNA ødelægges. At stoffet melatonin der blandt andet begrænser udvikling af kræftceller, udskilles fra kroppen.
At alle kræftceller udvikler sig langt hurtigere under påvirkning af mikrobølgestråling.
Den nyeste forskning viser også en 180% større hyppighed af hjernesvulster, hos de der har brugt mobiltelefon i mere end 10 år.
Blod/hjerne cellebarrieren nedbrydes så gifstoffer trænger ind i hjernecellerne.
Hjenebølgerne forstyrres med mange negative langtidsvirkninger til følge.
Og så er der alle de tydeligere og bedre kendte symptomer så som uro, træthed, stress, irritabilitet, glemsomhed, koncen-trationsbesvær, søvnforstyrrelser, kommunikationsproblemer, depression, opgivelse, negativitet, hovedpine, ubehags-fornemmelser, kvalme, tinnitus, hjerte-karproblemer, hårdhed og kulde.
At det er en krig der foregår er helt klart, en krig mellem pengeinteresser og hensyn til livet, en krig mellem løgn og sandhed.
Som i alle andre krige kan vi se at sandheden er det første offer, og at der bliver gjort alt for at fortie sandheden, især i form af kompromiterende videnskabelige undersøgelser og vidneudsagn, så meget og så længe som muligt.
Dette sker efter et velkendt mønster hvor først den lovgivende magt, i form af grådige og ambitiøse poltikere, købes af i dette tilfælde udsigten til astronomiske og urealistiske beløb for sendetilladelser, til en uafprøvet og skadelig teknologi der både gør befolkningen til ufrivillige forsøgspersoner, samt økonomiske garantier for de nu konkurstruede og statsstøttede teleselskaber.
Samtidigt udfærdiges der love, som på trods af manglende forskning og endda videnskabelig forskning der påpeger en lang række alvorlige sundhedsskader omkring mikrobølgestråling, alligevel tillader stærk livsnedbrydende og sund-hedsskadelig stråling af mennesker og naturliv.
På denne baggrund arbejder industrien dernæst på at øve størst mulig indflydelse på også den dømmende magt; på advokatfirmaer og domstole, hvilket altsammen betyder at heller ikke den udøvende magt, politiet, kan bringes til at beskytte de mest udsatte og lidende borgere, der i mange tilfælde tvinges fra hjem og arbejde.
Og hvorfor høres der så næsten ikke noget om denne enorme problematik i mange af de lande, der som Danmark er hårdest ramt?
Er det fordi den fjerde magtfaktor, som er pressen og især dagbladene, netop de der skulle stå inde for og eksponere sandheden, også er blevet købt og presset til næsten total tavshed igennem deres dybe afhængighed af de store annonceindtægter fra den fremstor-mende industri?
Her har man virkelig fået fat i en raffineret, udspekuleret, grusom og ganske effektiv metode, til støt, sikkert og vedva-rende at nedbryde livskraften, roen, hukommelsen, koncentrationsevnen, livsglæden, sanseapparatet, følelseslivet, de mentale evner og mange af det fysiske legemes livsvigtige funktioner. Og så foregår det oven i købet så snigende og næsten umærkeligt for de fleste, at de dårligt opdager det.
Og selv når skaderne er sket, bliver de på grund af de strålingsramtes nedbrudte tilstand og åndelige blindhed, dårligt erkendt og sat i forbindelse med de virke-lige årsager.
Se det her er regnet rigtigt godt ud.
Først lanceres den livsnedbrydende tingest som et statussymbol for de opadstræbende betydningsfulde personer, og som noget smart og vigtigt for enhver der har brug for at stive sit ego lidt af.
Dernæst som et fornuftigt, og snart uundværligt tilkalderedskab for de usikre og utrygge.
Og endelig som et uskyldigt og trendy lille stykke lækkert legetøj for børn og unge, uden hvilket man snart vil være nærmest helt udenfor blandt vennerne.
Samtidigt sættes en skov af sendere og antennemaster op, helst helt tæt på følsomme steder så som skoler, hospitaler, alderdomshjem, kirker, arbejdspladser og tætbefolkede boligområder.
Dette er opskriften på dødsstødet til vores allerede strålingsbelastede, kemisk forgiftede og kræftsyge kultur, hvor det fysiske, psykiske, moralske og åndelige forfald er vidt fremskredet.
At det virkelig står så slemt til, er også store dele af lægestanden et klart billede på, idet den sammen med sundhedsstyrelsen ser ud til næsten kollektivt at have besluttet at det med at man kan blive syg og dårlig af mikrobølgestrå-ling er noget forstyrret kværulantisk vås eller blot noget psykosomatisk som der nok kan findes nogle (lykke)piller for.
Og det på trods af at videnskabelige undersøgelser, hvoraf mange, sammen med de forskere der har udført dem, siden er blevet stærkt undertrykt og fortiet, med al tydelighed har vist problemets alvor.
Det skal siges at der i Tyskland er udar-bejdet den såkaldte Freiburg Appel, af en hundredtallig skare af læger og medicinere, hvor de bekendtgør at de i deres prak-sis kan se en helt tydelig sammenhæng mellem mikrobølgestrålingen og en hel række sygdomme og helbredsproblemer.
Disse læger opfordrer andre til at underskrive appellen for derigennem at ændre på de umenneskelige tilstande.
Nu er det spændende at se hvilke aviser, sundheds-arbejdere og almindelige mennesker der tør tale om og støtte op omkring Freiburg Apellen og dens højaktuelle indhold.

Det er sidste udkald for at vælge side i denne sag, der drejer sig om liv eller død.
Og hvis du vælger livet, at du også tager den fulde konsekvens af dit valg.
Det vil som minumum betyde at for dig der er aktiv bruger af mobiltelefoni, er det mindste du kan gøre, for at afhjælpe denne katastrofale situation for dig selv, dine medmennesker og naturen, at holde helt op med at bruge mobiltelefoner.
Dette vil indebære at skille dig af med den du eventuelt ejer, og endnu bedre også at lade helt være med at ringe til, eller modtage opkald fra mobiltelefoner.
Ellers vil du hver gang du deltager i mobiltelefoni være aktivt med til at udsende mikrobølgestråling og påføre mennesker og naturliv lidelse og død, og dermed være medskyldig i et globalt holocaust af hidtil uanede dimensioner.
I nazismens Tyskland forførte og ødelagde destruktive kræfter næsten et helt folk, ved hjælp af propaganda, løgne, svindel, fortielser, afpresning, tvang, tortur, krig, KZ-lejre og gaskamre.
I dag bruger de samme kræfter, i et globalt angreb, reklamepropaganda, løgne, svindel, fortielser, afpresning, tvang, tortur, krig, samt mobiltelefoners og sendemasters livsnedbrydende mikrobølgestråling, til at opnå det samme resultat.
Tænk over alt dette hver gang du har chancen for at medvirke til at redde dig selv og andre fra en miserabel skæbne, og dermed vælge livet frem for døden.
Det er et valg vi som moderne mennesker må træffe og stå inde for, i mange forskellige situationer døgnet rundt.

Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Astral skrev:

Jeg ved ikke med dig, men jeg vælger selv når jeg snakker i telefon :wink:

Indledningen ødelægger lidt resten af indlægget.
Det kan godt være at det er farligt at snakke i telefon, men det er der så fuckin' mange ting der er :!:
Det varer sikkert ikke længe før nogle forskere finder ud af at der er farligt at leve, og prøver at finde en "kur"

In our memories
Brugeravatar

DD skrev:
Astral skrev:

Jeg ved ikke med dig, men jeg vælger selv når jeg snakker i telefon :wink:

Indledningen ødelægger lidt resten af indlægget.
Det kan godt være at det er farligt at snakke i telefon, men det er der så fuckin' mange ting der er :!:
Det varer sikkert ikke længe før nogle forskere finder ud af at der er farligt at leve, og prøver at finde en "kur"

En ting så simpelt som en øresnegl til at koble til mobiltelefonen gør at de elektromagnetiskes tråler bliver meget mindre skadelige for din hjerne, men elektromagnetisme svinger i forskelige frekvenser og alt efter hvilken frekvens desto farligere.

Radioer er ikke lige så farlige som mobil telefoner er mere skadelige, men de nye mobil telefoner med billede/film er MEGET kraftigere og derfor også meget farligere.

En ting som du IKKE vælger, men som TDC vælger for dig er de såkaldte Telemaster som skal videreformidle signaler til billeder og film og sågar internet, systemet er meget omfattende og bliver opstillet på diverse skoler, boligkomplekser etc. hvor der er store koncentrationer af mennesker.

Videnskabelige test har dokumenteret at disse tårne er ligesåfarlige om ikke farligere end mobil telefoner eftersom de udstråler en meget kraftigere stråling og at den rækker meget længere og at den påvirker folk 24/7.

I udlandet har der allerede været flere tilfælde af hjernekræft blandt børn hvor der har været opstillet en telemast inærheden.

Hvor længe skal vi vente herhjemme før vi kan konstatere den enorme sundheds fare ved at opstille disse tårne (blandt andet det nye G# netværk og trådløse-"Internet-hotspots" er særligt farligt)

I tyskland har en række læger slået sig sammen og lavet en underskriftsindsamling; Freiburg-Appellen som er imod opstilling af disse katastofalt helbredsfarlige master op.

Formanden for WHO er desuden også ramt af en ny lidelse som bliver emre og mere omfattende, nemlig el-allergi

Søg lidt på nettet og find spændende ting, som i sikkert ikke vidste noget om.

Det er i orden, hvis der er nogen, som ikke har noget imod at være levende forsøgs kaniner, men jeg er sikker på at dem som ikke har lyst til det, får muligheden for at sætte sig op imod de stærke kræfter som øjensynligt på trods af den enorme fare, har sat sig for at indlemme os i et enormt elektromagnetisk netværk, som langsomt men sikkert truer med at undergrave hvores helbred, det her gælder jer alle, så for jeres egen skyld så håber jeg at i reagere, men jeg har vel nok for høje
forventninger...

Men nu har jeg ihvertfald gjort mit

Mvh.

Astral

Senest rettet af Astral 31 mar 2004 12:07, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Astral skrev:
Citat:
Så er valget op til hver enkelt, at en person bliver "irriteret" over det jeg skriver, betyder bare at det rammer personens forestilling om tingene og er et signal om at personen burde tage sin forestilling op til efterretning.

Ja, jeg har en forestilling om at jeg ikke gider læse lange ligegyldige posts igennem. Behøver du poste det her? Er det så vigtigt for dig? Kan du ikke diskutere den slags med vennerne nede i paranoiaklubben?

Titel:
Medlem

Halifaxxx skrev:
Ja, jeg har en forestilling om at jeg ikke gider læse lange ligegyldige posts igennem. Behøver du poste det her? Er det så vigtigt for dig? Kan du ikke diskutere den slags med vennerne nede i paranoiaklubben?

WORD

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Her er einformation om Freiburh appellen og hvad til tilknyttede læger og ekspertager har at sige om sagen.

Så kan du selv bedømme...

http://www.ert.dk/health.htm

FREIBURG-APPELLEN

Vi er er dybt bekymrede for vore medmenneskers helbred og henvender os derfor i vor egenskab af praktiserende læger på alle fagområder, især inden for miljømedicin, til lægestanden og til de ansvarlige inden for sundhedsvæsen og politik samt til offentligheden.

Vi har i de seneste år kunnet iagttage en dramatisk stigning i alvorlige og kroniske sygdomme, herunder navnlig

indlærings-, koncentrations- og adfærdsforstyrrelser hos børn (f.eks. hyperaktivitet)

ekstreme blodtryksændringer, som det bliver stadig sværere at behandle med medicin

forstyrrelser af hjerterytmen

hjerteinfarkt og slagtilfælde hos stadig yngre personer

sygdomme der skyldes degeneration af hjernen (f.eks. Alzheimer) og epilepsi

kræftsygdomme så som leukæmi og hjernetumorer.

Vi iagttager desuden i stadig flere tilfælde forskellige forstyrrelser, der ofte fejldiagnosticeres som værende af psykosomatisk karakter, som f.eks.

hovedpine og migræne

kronisk træthed

indre uro

søvnløshed og træthed om dagen

tinnitus

svækket immunforsvar

smerter i nerver og indre organer, som ikke finder nogen forklaring i sædvanlige årsager, for blot at nævne de mest iøjnefaldende symptomer.

Da vi normalt har kendskab til vore patienters miljø og boligforhold, kan vi - navnlig efter at have stillet en række målrettede spørgsmål - stadig oftere se en tydelig tidsmæssig og rumlig sammenhæng mellem disse sygdomstilstandes indtræden og det, at patienterne udsættes for elektromagnetisk stråling f.eks. i form af installation af et mobiltelefonanlæg i patientens nærmeste omgivelser, intensiv anvendelse af mobiltelefon, anskaffelse af en trådløs telefon (DECT) i eget hjem eller i det umiddelbare nabolag.

Vi kan ikke længere tro på ganske tilfældige sammenfald, fordi:

vi alt for ofte iagttager en påfaldende ophobning af bestemte sygdomme i strålingsbelastede områder eller boligenheder

sygdommene eller de måned- og årelange lidelser alt for ofte bedres eller forsvinder forholdsvis kort tid efter, at strålingsbelastningen i patientens nærhed mindskes eller fjernes

målinger på stedet alt for ofte bekræfter eksistensen af usædvanlig høj elektromagnetisk strålingsintensitet.

Ud fra vore daglige erfaringer mener vi, at mobiltelefonteknologien, der blev indført i 1992 og siden er blevet allestedsnærværende, og de trådløse telefoner efter DECT-standard, der har været i handelen siden 1995, er den væsentligste årsag til denne skæbnesvangre udvikling! Ingen kan længere fuldstændigt undgå denne stråling af pulserende mikrobølger. De forstærker risikoen ved allerede eksisterende kemiske eller fysiske miljøpåvirkninger, de belaster immunforsvaret yderligere og kan sætte kroppens hidtil fungerende reguleringsmekanismer ud af funktion. Det er især gravide kvinder, børn og unge, syge og gamle, som er i farezonen. Det sker stadig hyppigere, at vore terapeutiske bestræbelser på at genoprette folks helbredstilstand mislykkes. Det skyldes den konstante strålings uhindrede indtrængen i boliger og på arbejdspladser, navnlig i børne- og soveværelser, der efter vor opfattelse er af vital betydning for afslapning, opbygning af nye kræfter og helbredelse; det skaber hele tiden stress og forhindrer syge i at blive raske.

I betragtning af denne foruroligende udvikling føler vi os forpligtet til at oplyse offentligheden om vore iagttagelser, navnlig efter at vi har hørt, at tyske domstole anser en trussel fra mobiltelefoner for "rent hypotetisk" (jf. dom afsagt af den tyske forfatningsdomstol i Karlsruhe og forvaltningsdomstolen i Mannheim i foråret 2002).

Det, som vi oplever til hverdag i vores praksis, er alt andet end hypotetisk! Vi ser det stigende antal kronisk syge, som er konsekvensen af en uansvarlig politik med hensyn til fastsættelse af grænseværdier, der i stedet for at tage udgangspunkt i, at befolkningen skal beskyttes mod virkningerne af mobiltelefonstråling på kort og især på lang sigt, giver efter for kravene fra en teknologi, der for længst har demonstreret sin farlighed. Det står for os som indledningen til en meget alvorlig udvikling, der udgør en trussel mod mange menneskers helbred.

Vi vil ikke længere lade os holde hen med flere urealistiske forskningsresultater, der erfaringsmæssigt ofte bliver påvirket af telekommunikationsindustrien, medens beviskraftige undersøgelser bliver ignoreret. Vi mener, at det er absolut nødvendigt at gribe til handling nu.

Som læger er vi først og fremmest vore patienters advokater. På vegne af alle de berørte, hvis grundlæggende ret til liv og beskyttelse mod legemsbeskadigelse i øjeblikket sættes på spil, appellerer vi til de ansvarlige i det politiske liv og inden for sundhedsvæsenet: Gør al jeres indflydelse gældende og bak op om vore krav.

Kravene er:

Ny sundhedsvenlig kommunikationsteknologi og uafhængig risikovurdering, før den indføres og som øjeblikkelige foranstaltninger, der skal gælde som en overgangsordning

Massiv sænkning af grænseværdier, sendestyrke og strålingsbelastning til et biologisk forsvarligt niveau, navnlig på steder, hvor mennesker skal sove eller komme til kræfter efter sygdom

Ingen yderligere udbygning af mobiltelefonteknologien, således at strålingsbelastningen ikke mangedobles

Medbestemmelse for lokale borgere og samfund ved planlægning af mobilantennernes placering, hvilket burde være en selvfølge i et demokrati

Oplysning af befolkningen og navnlig brugerne af mobiltelefoner om sundhedsfaren ved elektromagnetiske felter for at sikre en mere bevidst omgang med mobiltelefoner. Forbud mod mobiltelefoner for børn og brugsbegrænsning for unge

Forbud mod brug af mobiltelefoner og trådløse DECT-telefoner i børnehaver, skoler, sygehuse, plejehjem, festlokaler og forsamlingshuse, offentlige bygninger og samfærdselsmidler på linje med rygeforbud

Mobiltelefonfrie områder på linje med bilfrie områder

Revision af DECT-standarderne for trådløse telefoner for at reducere strålingsintensiteten og begrænse den til den tid, hvor telefonen benyttes, og for at undgå den biologisk kritiske pulserende stråling

Forskning uafhængig af industrien og med inddragelse af de mange eksisterende kritiske forskningsresultater og vore lægelige iagttagelser.

Oprindelige underskrivere (pr. 9.10.02):

Dr. med. Thomas Allgaier, General medicine, Environmental medicine, Heitersheim

Dr. med. Christine Aschermann, Neural physician, Psychotherapy, Leutkirch

Dr. med. Waltraud Ba r, General medicine, Natural healing, Environmental medicine, Wiesloch

Dr. med. Wolf Bergmann, Genaeral medicine, Homeopathy, Freiburg

Dr. med. H. Bernhardt, Pediatry, Schauenburg

Dr. Karl Braun von Gladiü, General medicine, Holistic medicine, Teufen

Hans Bruggen, Internal medicine, Respiratory medicine, Environmental medicine, Allergenics, Deggendorf

Dr. med. Christa-Johanna Bub-Jachens, General medicine, Natural healing, Stiefenhofen

Dr. med. Arndt Dohmen, Internal medicine, Bad Sa ckingen

Barbara Dohmen, General medicine, Environmental medicine, Bad Sa ckingen

Verena Ehret, Doctor, Kotzting

Dr. med. Joachim Engels, Internal medicine, Homeopathy, Freiburg

Karl-Rainer Fabig, Practical doctor

Dr. med. Gerhilde Gabriel, Doctor, Munchen

Dr. med. Karl Geck, Psychotherapy, Murg

Dr. med. Jan Gerhard, Pediatrics, Child/adolescent psychiatry, Ahrensburg

Dr. med. Peter Germann, Doctor, Environmental medicine, Homeopathy, Worms

Dr. med. Gertrud Grunenthal, General medicine, Environmental medicine, Bann

Dr. med. Michael Gulich, Doctor, Schopfheim

Julia Gunter, Psychotherapy, Korbach

Dr. med. Wolfgang Haas, Internal medicine, Dreieich

Dr. med. Karl Haberstig, General medicine, Psychotherapy, Psychosomatics, Inner-Urberg

Prof. Dr. med. Karl Hecht, Specialist in stress-, sleep-, chrono- und space travel medicine, Berlin

Dr. med. Bettina Hovels, General medicine, Lorrach

Walter Hofmann, Psychotherapy, Singen

Dr. med. Rolf Janzen, Pediatrics, Waldshut-Tiengen

Dr. med. Peter Jaenecke , Dentist, Ulm

Michaela Kammerer, Doctor, Murg

Dr. med. Michael Lefknecht, General medicine, Environmental medicine, Duisburg

Dr. med. Volker zur Linden, Internal medicine, Bajamar

Dr. med. Dagmar Marten, Doctor, Ochsenfurt

Dr. med. Rudolf Mraz, Psychotherapy, Natural healing, Stiefenhofen

Dr. med. Otto Pusch, Nuclear medicine, Bad Wildungen

Dr. med. Josef Rabenbauer, Psychotherapy, Freiburg

Elisabeth Radloff-Geck, Doctor, Psychotherapy, Homeopathy, Murg

Dr. med. Anton Radlspeck, Practical doctor, Natural healing, Aholming

Barbara Rautenberg, General medicine, Environmental medicine, Kotzting

Dr. med. Hans-Dieter Reimus, Dentist, Oldenburg

Dr. med. Ursula Reinhardt, General medicine, Bruchkobel

Dr. med. Dietrich Reinhardt, Internal medicine, Bruchkobel
Dr. med. Andreas Roche, General medicine, Kaiserslautern

Dr. med. Bernd Salfner, Pediatrics, Allergenics, Waldshut-Tiengen

Dr. med. Claus Scheingraber, Dentist, Munchen

Dr. med. Bernd Maria Schlamann, Dentist, Non-medical practitioner, Ahaus-Wessum

Dr. med. Hildegard Schuster, Psychotherapy, Lorrach

Norbert Walter, General medicine, Natural healing, Bad Sa ckingen

Dr. med. Rosemarie Wedig, Doctor, Psychotherapy, Homeopathy, Dusseldorf

Dr. med. Gunter Theiss, General medicine, Frankfurt

Prof. Dr. med. Otmar Wassermann, Toxicology, Schonkirchen

Prof. Dr. med. H.-J. Wilhelm, Ear, nose and throat doctor, Phoniater, Frankfurt

Dr. med. Barbara Wurschnitzer-Hunig, Dermatology, Allergenics, Environmental medicine, Kempten

Dr. med. Ingo Frithjof Zurn, General medicine, Phlebology, Natural healing, Environmental medicine, Nordrach

Følgende har umiddelbart efter tilsluttet sig Freiburg-appellen:

Dr. med. Wolfgang Baur, General medicine, Psychotherapy, Environmental medicine, Vienenburg

Prof. Dr. Klaus Buchner, Physicist, Munchen

Volker Hartenstein, Member of Parliament (Bavaria), Ochsenfurt

Maria und Bruno Hennek, Self-help group for chemical- and wood preservative-damaged, Wurzburg

Dr. Lebrecht von Klitzing, Medicinal physicist, Stokelsdorf

Wolfgang Maes, Baubiology and Environmental analysis, Neu

Helmut Merkel, 1st Chairman of Biobiology Organization, Bonn

Peter Neuhold, Non-medicinal practitioner, Berlin

Prof. Dr. Anton Schneider, Scientific leader of Institute for Baubiology and Ecology, Neubeuern

Dr. Birgit Stöcker, Chairwoman of Self-Help Organization for Electrosensitives, Munchen

Prof. Dr. Alfred G. Swierk, Mainz

Dr. Ulrich Warnke, Biophysics, Biopsychology, Biomedicine, Saarbrucken

--------------------------------------------------------------------------------

Underskriftindsamling om mobiltelefoni
I slutningen af september mødtes en gruppe læger i nærheden af Freiburg for at udforme en appel, den såkaldte FREIBURG-APPEL, der nu foreligger i sin endelige udgave. Det er særlig vigtigt, at lægerne tager stilling i den igangværende heftige diskussion om, hvorvidt og i hvilket omfang mobiltelefonstråling er farlig for mennesker, der er direkte udsat for den. Vi er overbevist om, at det hører til en læges opgave ikke kun at hjælpe patienterne terapeutisk, men også at have forsigtighedsprincippet for øje, ikke mindst når dette sundhedspolitiske aspekt tilsidesættes af hensyn til det såkaldte fremskridt. Hvis du deler opfattelsen i FREIBURG-APPELLEN, vil vi gerne opfordre dig til at underskrive denne støtteskrivelse.

http://www.feltfri.dk

I Tyskland har de oprindelige underskrivere af Freiburg-Appellen sendt den til deres faglige organisationer, til samtlige medlemmer af Forbundsdagen, til alle sygekasser, til den evangeliske og katolske kirke, til fagforeninger, miljøorganisationer, selvhjælpsgrupper og naturligvis til presse, radio, tv og fagtidsskrifter. Det har allerede resulteret i en overvældende reaktion både i og uden for Tyskland. Imidlertid er det antal mennesker, appellen hidtil har nået, og som deler opfattelsen i Freiburg-Appellen, endnu ikke stort nok til at gøre det klart over for beslutningstagerne, hvor alvorligt kravene i Freiburg-Appellen er ment.

Vi ønsker derfor at sende appellen videre via alle dem, der ønsker at støtte os. Underskriftsindsamlingen vil foreløbig blive fortsat indtil starten af det nye år både hos interesserede læger og hos alle andre (borgergrupper, personer, der lider under mobiltelefonstrålingen, og andre, der er involveret i denne problematik som f.eks. dyrlæger, plejepersonale, naturlæger, pædagoger, arkitekter osv.).

Dato:

Jeg støtter Freiburg-Appellen med min

Underskrift.....................................................................................................

Navn:..............................................................................................................

Stilling:.........................................................................................................

Adresse:.....................................................................................................

Sendes til: FORENINGEN AF EL-OVERFØLSOMME I DANMARK

v/Vagn Larsen Vibevej 9, 4040 Jyllinge

Telefon 46789989 efter 17.00

email: vl@feltfri.dk

Mobilstråling brænder huller i rottehjerner
Svenske forskere fortæller at stråling fra GSM-mobiltelefoner brænder huller i hjernen på laboratorierotter.
Af: Karim Pedersen Onsdag 05. februar 2003 kl. 14:19

Debatten om den mulige sundhedsfare i forbindelse med stråling fra mobiltelefoner har fået endnu en nuance med et nyt svensk forskningsresultat, som er publiceret i tidsskriftet ”Environmental Health Perspectives”.

Den svenske neurokirurg Leif Salford og hans kolleger har testet, hvordan stråling fra GSM-mobiltelefoner påvirker 12-26 uger gamle laboratorierotter. Forskerne har fokuseret på, hvordan strålingen påvirker hjerner, som stadig befinder sig i vækstfasen.

Eksperimentet viser, at strålingen populært sagt brænder huller i rotternes hjerner. De svenske forskere mener at kunne påvise en sammenhæng mellem elektromagnetisk stråling og lækage af proteinet albumin gennem hjernebarrieren.

Et sådant hul i hjernen kan være livstruende fordi giftstoffer som cirkulerer i blodet kan trænge ind i hjernen, fortæller tidsskriftets redaktør, dr. Tom Goehl, som samtidig understreger, at det ikke er sikkert at resultatet kan overføres til mennesker.

Det svenske forsøg er usædvanligt, fordi det i modsætning til andre forsøg ikke beskæftiger sig med, om stråling er kræftfremkaldende, men undersøger om stråling kan beskadige selve hjernen.

(Kilde: Wired)

Senest rettet af Astral 31 mar 2004 12:18, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, pointen med dine posts, er at du partout skal copy/paste et eller andet langt, ligegyldigt lort ind i en tråd i stedet for bare at linke sammen med en kort beskrivelse af emnet, som alle andre gør. Det er kaotisk og sjusket at se på. Folk kan få "gavn" af den her ovre i "Fuck hvor jeg blæst!" -synes det rammer meget godt.
//Edit: topic flyttet.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ok billeder taler mere end ord

Her kommer lidt af begge dele

http://www.cramon.dk/stopumts.asp

Billede

Stop UMTS telefoner og sendemaster

Hvilken af de ovenstående hjerner er bestrålet af mikrobølger fra GSM mobil telefoner?
Hvilken af dem virker bedst? Er der mon fare ved de sorte pletter i hjernen?
Tak til Leif G. Salford

Et følsomt emne!

Forskerne kan ikke blive enige om mobilstråling er farligt eller ej. Efter min mening er der ikke megen tvivl: Mobilstråling er skadeligt.
Jeg er ikke ekspert på dette område. Min mening er dannet ved at læse mange videnskabelige rapporter og artikler. Området er kompliceret og jeg vil ikke påstå, at jeg forstår det fuldt ud. Det kræver en god del kendskab til kroppens funktioner på celle niveau, hvilket kræver en lægelig eller biokemisk uddannelse. Så tag ikke mine ord for gode varer. Læs mit syn på det. Følg linksene, læs dokumentationen og dan din egen mening. Måske er vi enige, måske er vi ikke. I det mindste vil vi være bedre informeret.

Efter min mening findes der allerede tilstrækkelig videnskabelig dokumentation der beviser at stråling fra mobiltelefoner og deres master er skadelig. 55% af de videnskabelige artikler der er samlet i det ovenstående link påviser biologiske ændringer på bagrund af stråling fra mobiltelefoner. Det burde være nok til at sætte en øjeblikkelig stopper for nye masteopsætninger. Problemet med de nye 3. mobilmaster (UMTS) er at de sender på et højere frekvensområde, som ifølge forskere skulle forårsage endnu større skader på kroppen. Derfor bør vi efter min mening vente med opsætningen af disse, indtil det med god grund kan påvises at strålingen ikke er skadelig.

Tag f.eks. denne rapport der viser at bestråling af leukæmi (kræft) celler, giver kræftcellerne en øget chance for at overleve og dermed sprede sig. Bestrålingen skete med en frekvens på 900 MHz, som er den samme frekvens, der anvendes i GSM mobiltelefoner.
Eller denne rapport der viser at blodårer i hjernen, som bliver udsat for mobilstråling med en frekvens på 1800 MHz (svarende til Dualband GSM Mobil telefoner), får en øget gennemtrængelighed for stoffer, som normalt ikke kan trænge ud fra blodbanen, og ind i hjernevævet.
Dette stemmer fint overens med de resultater Leif G. Salford fandt ved forsøg med levende rotter. Leif beviste også med stor signifikans at der blandt andet trænger Albumin ud i hjernen. Albumin ødelægger hjernevævet (se billedet foroven).
Russerne vidste dette i 1972, amerikanerne vidste det i 1977, men i dag er der pludselig ikke beviser nok?
Sundhedsstyrelsen, Videnskabsministeren og Folketinget

Desværre har vi en Sundhedsstyrelse, Videnskabsminister og et Folketing, der ikke virker som om de kigger på denne dokumentation, fordi de mener, rapporterne er dårlige. De benytter tilsyneladende udelukkende de "videnskabelige" artikler, der viser, at mobilstråling ikke er skadelige. De har hverken i deres nuværende rapporter eller til den kommende store rapport til 30 millioner kroner valgt at anvende den anerkendte danske forsker, Sianette Kwee, selv om Sianette Kwee af Sundhedsstyrelsen er udpeget som Danmarks ekspert i EU vedr. dette område. I stedet har de valgt at anvende den pensionerede ingeniør Jørgen Back Andersen. Jørgen Back Andersen er ingeniør, ikke bio-kemiker. Det skal også nævnes at Jørgen Bach Andersen fik penge fra regeringen i 1994, for at undersøge det samme. Hvad blev der af resultaterne fra de forsøg? Det får mig til at tvivle på, hvor megen værdi vi får ud af den nye undersøgelse.

Hvordan kan Sundhedsstyrelsen afgøre at nogle undersøgelser dårlige og andre er gode, når de ikke bruger anerkendte eksperte indenfor området til at vurdere dette? Dette er ikke tilfredsstillende!

WHO's grænseværdier for elektromagnetisk stråling (EMF)

Flere politikere klynger sig til WHO's grænseværdier og fortæller at vi overholder disse. Disse grænseværdier er baseret på hvor meget stråling der skal til for at varme en pose med 1 L sukkervand op med 1 grad. MEN, der sker desværre ser det ud til at der sker skader i organismen allerede før der sker en temperaturstigning. Læs Sianette Kwees kommentar . Læs kritik af WHO's grænseværdier. Læs mere om ikke-termiske skader ved EMF.

Det er ikke mange år siden, det blev påstået, at man ikke tog skade af at ryge. Den løgn er nu afsløret. Gælder det samme også ElektroMagnetiske Felter (EMF) ?

3. generations mobiltelefoni/UMTS
Nu er telebranchen begyndt at opsætte 3. generations (UMTS) sendemaster, som sender i et frekvensområde, der er endnu mere alvorligt end GSMs (samme frekvensområde som den en mikrobølgeovn anvender).
Der er allerede rapporter, der melder om utilpashed ved de nye sendemaster (Hollandske undersøgelse ). Der findes også en rapport, der viser det samme med de nuværende GSM master.

Bør vi ikke stoppe op og vente med opsætningen af 3. generations mobilmaster, indtil regeringen og Sundhedsstyrelsen med klar dokumentation kan bevise, at deres stråling ikke er farlig?
Det mener flertallet (74%) af de danskere der blev spurgt om det i en rundspørge foretaget af PLS Rambøll for Jyllands Posten
Hvorfor tages der mere hensyn til telebranchen end borgerne, når der nu er så stor tvivl?

Hjælp med til at gøre politikerne opmærksomme på din utilfredshed

Hvis vi ikke gør noget, men bare håber, at noget magisk får det hele til at gå i orden, snyder vi os selv.

Bør mobiltelefoni forbydes? Nej, det mener jeg ikke den bør eller kan.
MEN, jeg mener, at vi sammen skal sikre at strålingseffekten fra masterne overholder Forsigtigheds Princippet; som beskriver den maksimale strålingseffekt kroppen kan tåle, før der sker celle/DNA skader. Da strålingen fra mobilmaster er konstant, bliver vi dermed alle udsat for den hele tiden. Vi kan således ikke selv vælge, om vi vil udsættes for strålingen eller ej. Der findes intet frit valg her!
Derfor skal strålingen overholde Forsigtigheds Princippet. Derefter må det være op til den enkelte, om vedkommende ønsker at tale i mobiltelefon og dermed udsætte sig selv (og dem tæt på) for en større risiko.

Vi bliver alle nød til at gøre de ansvarlige politikere opmærksomme på vores utilfredshed med tingenes tilstand.
Men tag ikke min ord for gode varer. Læs mere information på de nedenstående links og afgør selv hvad du mener.

Links

BürgerWelle - Engelsk/Tysk site, hvor mange forskere udveksler information
Microwave News
Sianette Kwee - Dansk EMF forsker
h.e.s.e projekt - Samlet oversigt over mobilforskning (Tysk site, men mange artikler er på engelsk)
El Allergi - Dansk site for El overfølsomme. Links til artikler om EMF (inkl. delvist oversættelse af den Hollandske undersøgelse)
Svensk site med information om EMF og el-overfølsomhed
ElektroSmog News - Tysk forbruger site med information om EMF
ElektroSmog Info - Tysk site med information om EMF
EMF.dk - Dansk site med information om EMF (ikke aktivt længere)
Mobilmaster.dk
FeltFri.dk
Mast Action

Senest rettet af Astral 31 mar 2004 12:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har læst hvad du skriver, eller rettere; jeg har læst hvad du copy/paster.... -still don't give a shit!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
Jeg har læst hvad du skriver, eller rettere; jeg har læst hvad du copy/paster.... -still don't give a shit!

Det er måske fordi du "don't give a shit" om andre mennesker?

Der ER folk som vil blive berørt af det her og MANGE enda, er du ligeglad med det?

Hvor er din medfølelse og medforståelse?

Mvh

Astral

Titel:
Medlem

Det hjælper vel ikke andre at vi læser det:?:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]