Selvom emnet har været inaktivt i lang tid vil jeg alligevel komme med mine tanker

Jeg har selv haft dette her spørgsmål gang på gang og har kun endt op med en dejlig hovedpine uden resultat.
Sådan her ser jeg det.
Vores univers startede med "The big bang", hvilket af enorme krafter har skabt hvad vi kender idag.
Den kraftige eksplotion fra "The big bang" har kastet alle materialerne væk fra midten. Hvis vi antager at dette her er sandt, tja så kan vores univers ikke være uendelig, men alligevel dog. Nu taler i om flere dimentioner, hvad hvis vi tager jorden for eksempel, hvis vi satte os i en båd og sejlede lige frem uden at støde på land, så ville vi blive ved med at sejle og aldrig ende mod en mur, fordi jorden er rund, på samme måde er vores univers.
Man har lavet en tast omkring vores univers masse (planeter, stjerne, stoffer) for at regne ud om vores univers kan være rundt (den bliver nød til at havde en høj nok masse for at det kan lade sig gøre), det vi kom frem til var at massen af hvad vi kan måle ikke er stor nok til at universes er kugle formet. Men, når vi ser på at vores univers udvider sig, sker det hele i en accelerende fart, ting rykker hurtigere og hurtigere væk fra hinanden, hvilket ikke burde kunne lade sig gøre da tyngdekraften burde stoppe det. Derfor er man kommet frem til en teori der siger at der er "mørke stoffer", de her mørke stoffer kan vi ikke måle, og skulle være en slags anti stof (ikke iform af ren energi) som giver energi til accelerationen af vores univers udvidelse. Med vores univers masse og "mørke stoffer" lagt sammen, skulle vores univers være kugle formet.
Håber ikke det er for tungt, jeg forstår det dårligt nok selv

Jeg synes også at havde læst at vores univers inholder alle lovende, så et andet univers ville havde forskellige love (tyngdekraft, grundstoffer, alt hvad vores videnskabelige viden er bygget på) så hvad hvis vi prøver at rejse til et andet univers, at det lykkedes os at komme ud af vores såkaldte kugle univers, hvad ville der så ske, hvis der ikke er nogle som helst love eller kaos, burde vi jo ophøre med at eksistere? Så vi ville blive nød til at lave vores eget lille rumskib med vores egen lille bobbel som indeholder de love der er nødvendige for at vi kan leve, hvis nu det var muligt burde vi jo også kunne tweake andre ting, fx det er jo umuligt for os at rejse med lysest hastighed, da vores masse vil blive så enorm stor at vi ville blive knust, men lad os nu sige at vi fortalte universes udenfor at vores bobbel ikke har nogle vægt, den vejer intet, så burde det være muligt at rejse med lysest hastighed / mere?...
Og så lige den omkring det sorte hul.
Jeg synes det lyder rimelig logisk at et sort hul er bare en kæmpe masse (kommet fra et super nova eller lignende) som er så komprimeret og så tung at den suger alt til sig, tilmed lys så man ikke kan direkte se det sorte hul, og når ting støder på det sorte hul kolidere det pga. sammestødest kraft.
Det er et kæmpe emne det her, her var lidt af mine tanker