Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: mabdest
Tager du stoffer fordi du er svag? Fordi du i virkeligheden ikke kan HÅNDTERE virkeligheden.. du kan ikke håndtere dine følelser.. Du er for psykisk svag en person til at kunne klare "det virkelige liv" --> Derfor tager du stoffer?

Er selv fuldstændig uden erfaring..

Men kunne dette lyde realistisk? Hvis I tænker jer om.. Jer som har prøvet det..

Anne :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nej, jeg bruger primært hallucinogener, til at komme tættere på virkeligheden, mig selv og mine følelser... ellers andet du ville vide?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nej, jeg kan godt lide virkeligheden og ville ikke kunne leve uden udfordring og naturlig glædesfølelse. Efter en god omgang narko nyder jeg at vende tilbage til mit eget jeg. Der er bare noget i min hjerne, der siger mig, at stoffer... das ist guuut! En gang imellem får jeg bare lyst.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
*FÅRET* skrev:
Tager du stoffer fordi du er svag? Fordi du i virkeligheden ikke kan HÅNDTERE virkeligheden.. du kan ikke håndtere dine følelser.. Du er for psykisk svag en person til at kunne klare "det virkelige liv" --> Derfor tager du stoffer?

Men kunne dette lyde realistisk? Hvis I tænker jer om.. Jer som har prøvet det..

man kan godt høre du er uden erfaring...!
men Nej, jeg gør det sku fordi det er sjov! og det er for det meste rart at komme tilbage til virkeligheden igen!

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg tror ikke jeg har et behov for at lamme mig med noget. Jeg synes bare det er lækkert og det er fedt at udforske sig selv.

Forresten, hører denne tråd ikke til i et andet forum? Generelt måske?

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Er du Indre Missionsk?

Titel:
Dedikeret medlem

hvorfor drikker vi med vennerne.. tildels fro at ødelægge os selv, men vel også får at få en ny form for samværd (komme tættere på hinanden)..

tildels også derfor jeg prøver forskellige nye ting :roll:

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Citat:
Tager du stoffer fordi du er svag?

På ingen måde, hvordan i alverden er du kommet på den idé:?:

Citat:
Fordi du i virkeligheden ikke kan HÅNDTERE virkeligheden.. du kan ikke håndtere dine følelser.. Du er for psykisk svag en person til at kunne klare "det virkelige liv" --> Derfor tager du stoffer?

Med brug af hallucinogener lærer man at blive endnu bedre til at håndtere sine følelser!!
Og hvis man ikke kan håndtere virkeligheden i forvejen, kan man heller ikke håndtere stofferne. Og jeg helt sikker på at de fleste herinde sagtens kan håndtere stofferne, og dermed også det virkelige liv.

Du tror forhåbentligt heller ikke at man flygter fra virkeligheden når man tager hallucinogener?? Gør du??
Næh, har du et problem i virkeligheden, er der stor sansynlighed for ens problem bliver ganget med 1000 efter du har intaget den psychedeliske substans. Så man er nødt til at have styr på sine følelelser og psyke, for at kunne tage hallucinogener.
Ergo: Man tager ikke tage hallucinogener, fordi man ikke kan håndtere det virkelige liv / sine følelser!!

Desuden kan du ikke bare sige stoffer såden generelt. Alkohol er jo også et stof lige som så meget andet, write that down!!
Du er nødt til at precicere dine udtalelser, før at de kan blive taget seriøst.
Hvilke stoffer (stofgrupper) er det helt præcist du mener??
Stimulanser, hallucinogener eller Opiater måske??

Citat:

Ja det kan jeg høre.
Prøv at læs de første par kapitler i Sten Larris' bog. Kan være det hjælper lidt på forståelsen af hvorfor vi bruger hallucinogener. God Fornøjelse :D
http://home8.inet.tele.dk/larri/HALUBIL/HALUBOG.EXE

Citat:

Har tænk mig om, har prøvet det, og nej det kunne ikke lyde realistisk!!

Håber at du får øjnene op og indser at du er helt galt på den..
Og velkommen til sitet forresten :D Håber dit ophold her bliver lærerigt..

Chill..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Der er da uden tvivl nogen der tager stoffer fordi de vil flygte fra virkeligheden.
Man må da sige at alkoholikere drikker for at flygte fra virkeligheden, eller narkomaner?
Men jeg tror at det er de færeste

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Velkommen til.

Jeg kan kun sige følgende: Sæt dig ind i emnet og læs hvad de forskellige stoffer (hallucinogener) er blevet brugt til i flere årtusinder!

Hallucinogener kan IKKE bruges til at slippe væk fra virkeligheden på... I såfald, så må ens krop godt nok være defekt.

Nogle bruger stoffer (f.eks. heroin) til at komme væk fra virkeligheden på for en stund. Jeg gør det ikke selv, for jeg kan godt li at se virkeligheden i øjnene, hvad den end så byder på, men jeg respekterer at der er andre folk der ikke kan klare ligeså meget som mig. Af den grund ser jeg ikke ned på dem - det er helt i orden at de vil væk, for det er satme en syg verden vi lever i, hvis vi ser på det hele som en helhed.

Hvad med alkohol? Tager man ikke det for at slippe væk fra virkeligheden? (og nu skal du ikke sige nej!)

Men for ikke at føre heroinen bag rampelyset, så kig dig omkring. Du kan se alkoholikere over alt - er de bedre misbrugere end misbrugere der bruger andre narkotiske stoffer end alkohol, fordi alkoholikerne indtager deres narkotika i væskeform og fordi staten tillader det? Hvor er logikken i dette? Alkohol er ikke en skid bedre selv.

Og så er der vores kære ven, hashen. Har du også noget imod hashen?

Alle de deprimerede og stressede folk rundt omkring i Danmark - de ville være 1000 gange raskere, hvis de droppede lykkepillerne og røg noget hash et par gange om måneden! Istedet for at behandle dem på en sund måde, så fylder vi dem op med statsanerkendt narkotika - lykkepillen - som synker dem endnu længere ned end de er i forvejen og samtidig gøre dem dybt afhængige. Hvor er logikken i dette?

Jeg håber du gider at sætte dig ind i emnet en lillesmule og se det fra en mere objektiv synsvinkel - for det er typisk folk som dig der bliver holdt uvidende og sagt til, at ALLE stoffer er pisse farlige. Der findes nogle, men det er langt fra de fleste.

Just my 2 cents.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Min holdning er, at nogen måske undskylder (forklarer) deres forbrug af psykoaktive stoffer med at de vil opnå en klarere forståelse af virkligeheden eller det religiøse. Det er måske en forklaringsmodel, men umiddelbart tror jeg, at det er den menneskelige (dyriske) natur der driver os mod "psykisk" (fysisk) påvirkning.

Der er ihvertfald gode indicier på at det er sandt. Hvorfor tror du elge æder gærede æbler, hvorfor tror du at solsorte æder gærede bær, hvorfor tror du at elefanter opsøger gærede frugter, hvorfor tror du at lemurer smører sig ind i skolopendere for at blive skæve, hvorfor tror du at panteren åd Banisteriopsis caapi for at blive skæv, hvorfor tror du mennesket fandt nydelse i at drikke fluesvamp lang tid før alkoholen, hvorfor tror du mennesket fandt, efter at havde observeret panteren æde caapi, en mulighed for at påvirke sig igennem caapi.

Der er kun en forklaring, den ligger i vores evolution og cooperation med naturen og det er menneskets natur at opsøge påvirkningstilstande.

Derfor er vi ikke svage, men mennesker..

Måske behøver vi som dyr og derimed mennesker at have en ventil der giver os tilgang til andre sindstilstande end den umiddelbare. Virkligheden er en menneskelig meme.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: The Falafel Heights
*FÅRET* Jeg har intet nyt at tilføje, er enig med de andre. Men tjek din PM.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*FÅRET* skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at vide: Hvilken baggrund har du? Din måde at formulere spørgsmålet på antyder at du allerede har en holdning til det, og at du bare spørger for at se hvor mange af os der er klar over hvordan det i virkeligheden(din virkelighed) hænger sammen. Med andre ord fremstår du som lige en tand for bedrevidende efter min mening. Men måske tager jeg fejl :!:

Men lad mig alligevel svare på dit spørgsmål: Ja, din forklaring er da delvist rigtig, i hvert fald for en nogle af de stoffer jeg tager. Jeg tænker her på GHB og amfetamin, som nok er de eneste 2 stoffer jeg bruger til at blive "lam". Jeg bruger dem dog også til andre ting, GHB'en til at koble af og som seksuel "katalysator", og amfetamin hvis jeg en gang i mellem bare SKAL holde mig vågen af en eller anden grund. For en del år siden forsøgte jeg at bruge LSD til at flygte fra virkeligheden med, og det gav noget så grusomt bagslag! Desværre tog det ret lang tid inden det gik op for mig at det rent faktisk var det jeg prøvede på... men nok om det lige nu.

Udover de GHB og amfetamin har jeg det sidste års tid taget MDMA 5 gange og 2C-I en enkelt gang, og her kan man næppe tale om virkelighedsflugt. Tværtimod vil jeg mene at der i disse tilfælde er blevet åbnet for nogle områder af min psykiske virkelighed som jeg til daglig ikke har så god kontakt til, hvilket også var min hensigt med at tage disse stoffer i første omgang.

Generelt tror jeg man kan sige at hvis man tager stoffer for at blive "lam", så er det meget ofte ud fra et ønske om flugt. Det samme gælder i endnu højere grad alle former for misbrug og afhængighed. Tager man derimod et psykedelisk stof i en velovervejet sammenhæng, med det formål at udforske sig selv, så er sagen klart en anden, og resultatet er som regel også derefter(heldigvis da).

Ashoka, du har da ikke høje tanker om hverken dyr eller mennesker! Har du overvejet om det måske kunne ligge i alle levende væsners natur at ønske en større forståelse af sig selv, og at dét kunne være forklaringen på at både dyr og mennesker fylder sig med stoffer?

Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
*FÅRET* skrev:
Tager du stoffer fordi du er svag? Fordi du i virkeligheden ikke kan HÅNDTERE virkeligheden.. du kan ikke håndtere dine følelser.. Du er for psykisk svag en person til at kunne klare "det virkelige liv"

Hvis man er psykisk svag og ikke kan håndtere virkrligheden og sine følelser, kan man på ingen måde håndtere de psychedeliske stoffer!
Hvis man prøvede, ville man ganske enkelt få det ad helvede til og kun gøre det en gang.
kort sagt:
Man kan ikke flygte fra virkeligheden med hallucinogener!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Det er da sjovt som folk svarer på spørgsmålet som om det er et spørgsmål direkte om hallucinogener :?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TimeKiller skrev:
*FÅRET* skrev:
Tager du stoffer fordi du er svag? Fordi du i virkeligheden ikke kan HÅNDTERE virkeligheden.. du kan ikke håndtere dine følelser.. Du er for psykisk svag en person til at kunne klare "det virkelige liv"

Hvis man er psykisk svag og ikke kan håndtere virkrligheden og sine følelser, kan man på ingen måde håndtere de psychedeliske stoffer!
Hvis man prøvede, ville man ganske enkelt få det ad helvede til og kun gøre det en gang.
kort sagt:
Man kan ikke flygte fra virkeligheden med hallucinogener!

Jo, man kan godt flygte fra virkeligheden med psykedeliske stoffer. De er blot ikke særligt velegnede til det, men ikke desto mindre kender jeg en del mennesker som bruger dem netop til at "komme langt væk", og som ikke mener at det de oplever på nogen måde har relevans til deres liv. Derudover kender jeg en enkelt som har brugt dem som middel til transcendens, og han oplever selv at det gjorde at han generelt blev mere distanceret fra sine mere dagligdags følelser, fordi han åbenbart har fundet en slags genvej udenom sine personlige følelser og direkte ind i transcendens, når han tager psykedeliske stoffer.

Og så mener jeg ikke man kan sætte lighedstegn mellem psykedeliske stoffer og hallucinogener, men det er en anden diskussion.

Medlem

*FÅRET* skrev:

Nej, jeg tager ikke stoffer fordi jeg er svag eller for at komme væk fra virkeligheden.
Jeg tager stoffer fordi jeg synes det er spændene og sjovt.
Desuden mener jeg også at man ikke kan komme væk fra virkeligheden ved at tage stoffer, du vil altid befinde dig i virkeligheden.

In our memories
Brugeravatar

Child Inside skrev:
Ashoka, du har da ikke høje tanker om hverken dyr eller mennesker! Har du overvejet om det måske kunne ligge i alle levende væsners natur at ønske en større forståelse af sig selv, og at dét kunne være forklaringen på at både dyr og mennesker fylder sig med stoffer?

Kunne det ikke bare være pga. belønningssystemet i hjernen?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
Jeg lever i en hash rus for at slippe for virkligheden! alt ændre sig nemlig når jeg ryger hash.. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
hehe... Jeg må lige citer noget vores allesammens Terence har sagt i foredraget "Tree of knowledge":
Der er mange mennesker som intet aner om stoffer som kritiserer stoffer som DMT, Psilocybin, LSD ect... Men det værste er når de ovennævte endelig får en viden om substanserne men stadig kritiserer stofferne og man så spørger dem: Ja du kan ikke lide dem... Men har du prøvet dem? Og det har de normalt ikke, og så spørger man dem: Hvilket bevis har du så for at de er dårlige når du slet ikke har givet dig sølle 15 min på at ryge DMT og så bedømme om din påstand holder vand?
Citat slut :roll:

Synes bare den passede ind her...

Jeg indtager psykoaktive og psychedeliske substanser fordi jeg kan lide at udforske den spirituelle verden og for at få et mere "miljøvenligt, forstående, spirituelt, smukkere osv.." indblik i hverdagen.

Og nej jeg er ikke svag! Jeg har aldrig været stærkere psykisk end jeg er nu. Siden jeg startede brugen af LSA og DMT er min psyke kun blevet bedre og bedre. og jeg har aldrig kunne håndtere dagligdagen bedre end nu.

Men velkommen til Anne :wink: Godt at få nogle flere piger med på "holdet".

-Copelandia

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]