Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 21:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Kender I nogen af dem her ?

Dextromethorphan
Benzylpiperazine
Trifluromethylphenylpiperazine
Acetaminophen
Metandienone
Methyl Salicylate
5-MeO-DiPT
Diazepam
Guaifenesin
Phenylpropanolamine
Butabarbita
Phencyclidine (eller PCP)
2,5-Dimethoxy-4-Bromoamphetamine (eller DOB)
Carbamezepine
Carisoprodo
Fluoxetine
Diphenhydramine
Metandienone
Lidocaine
Amitriptyline

Det er indholdet af tusindvis af testede ecstasy pller fra USA. Siden kan findes her: http://www.ecstasydata.org/
Desuden fandt jeg dem her med Hash ? Lyder rimelig wierd med THC i kiks

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Kan ikke lade vær at grine hver gang jeg ser denne:

http://www.ecstasydata.org/viewtablet.php?ID=1139

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Dextromethorphan = DXM.
Benzylpiperazine =BZP.
Trifluromethylphenylpiperazine = TFMPP.
Acetaminophen = Hovedpinepille og feber-reducerer.
Metandienone = Ikke sikker men en form for anabolske steroider.
Methyl Salicylate = Et smagsstof.
5-MeO-DiPT = Foxy Methoxy.
Diazepam = Valium, nervemedicin.
Guaifenesin = Hostemedicin.
Phenylpropanolamine = Modvirker tilstoppet næse og giver mindre appetit.
Butabarbita = Ingen ideer.
Phencyclidine (eller PCP) = http://www.erowid.org/chemicals/pcp/pcp.shtml
2,5-Dimethoxy-4-Bromoamphetamine (eller DOB) = http://www.erowid.org/chemicals/dob/dob.shtml
Carbamezepine = Bliver vist givet til folk med kræftsvulster i hovedet for at de undgår "seizure" (korrekt oversættelse?).
Carisoprodo = Soma, Muscle Realaxant.
Fluoxetine = Prozac, lykkepille.
Diphenhydramine = Antihistamine, sovemedicin og bruges mod Parkinsons.
Metandienone = Som skrevet længere oppe.
Lidocaine = Lokalbedøvende.
Amitriptyline = Modvirker depression og bliver til tider brugt mod søvnproblemer.

Alt dette fandt jeg efter ca 30 minutters søgning rundt omkring på google, bluelight og erowid.
Ingen af disse stoffer var svære at finde noget indformation om, så næste gang tag så lige og søg før du spørger, hvad jeg tvivler på er sket i dette tilfælde.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
FarmerJoe Aka. MuscleFy- skrev:
Alt dette fandt jeg efter ca 30 minutters søgning rundt omkring på google, bluelight og erowid.
Ingen af disse stoffer var svære at finde noget indformation om, så næste gang tag så lige og søg før du spørger, hvad jeg tvivler på er sket i dette tilfælde.
Mvh Jonas!

Jeg tror det var et retorisk spørgsmål Allodee stillede, da han spurgte om vi kendte nogle af de listede stoffer. Hans mening, -tror jeg, var at gøre os opmærksomme på hvor mange forskellige ting, man kan finde i de små piller man stopper i munden.

Eller, am I wrong, Allodee?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
dance2trance skrev:
Mvh Jonas!

Jeg tror det var et retorisk spørgsmål Allodee stillede, da han spurgte om vi kendte nogle af de listede stoffer. Hans mening, -tror jeg, var at gøre os opmærksomme på hvor mange forskellige ting, man kan finde i de små piller man stopper i munden.

- For en god ordens skyld, skal det lige siges at 98% af alle piller på det danske marked, KUN indeholder MDMA/MDA og INTET andet. Så det er altså uhyre sjældent, at man får dzp, bzp eller andet i sine piller.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Psyko skrev:
dance2trance skrev:
Mvh Jonas!

- For en god ordens skyld, skal det lige siges at 98% af alle piller på det danske marked, KUN indeholder MDMA/MDA og INTET andet. Så det er altså uhyre sjældent, at man får dzp, bzp eller andet i sine piller.

Mvh. Psyko

Nogen nok også amf :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dance2trance skrev:
Mvh Jonas!

Ja det er helt rigtigt, ogs å selvfølgelig fordi det kunne være lidt spændend at vide hvad det var for nogen stoffer de spassere putter i pillerne, og jeg skrev jo også Kender I nogen af dem her ? Hvis ingen havde svaret havde jeg nok også selv søgt efter viden, men det tog altså også rimelig lang tid at kigge alle de piller igemmen. Der er sikkert også andre der synes det her er lidt spændende. Men jeg forstår godt de svar Farmer Joe.

Forresten nu vi er ved det:

Hvorfor er der nogen der gider at putte nerve/sove medicin, steroider, smags stoffer, hoste medicin, lokal bedøvende og lykkepiller/depressions medicin osv. i ecstasy. For ikke at tale om PMA, DXM, BZP og TFMPP (hvad det så end er ?)

Findes der andre sider i stil med ecstasydata.org, og hvad er det der Butabarbita ? Kan ikke finde noget som helst om det "stof" nogen steder (har sendt en mail til dem)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
http://www.ecstasy.org/testing/index.html

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
og hvad er det der Butabarbita ?

Jeg tror de mener butabarbital...

Barbitursyre i mange forskellige udgaver anvendtes i 60´erne som bl.a. sovemedicin, f.eks. veronal, phenobarbital m.fl.
De er i dag fortrængt af de mindre farlige benzodiazepiner :wink:

-CC

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Alloedee skrev:
Forresten nu vi er ved det:

Hvorfor er der nogen der gider at putte nerve/sove medicin, steroider, smags stoffer, hoste medicin, lokal bedøvende og lykkepiller/depressions medicin osv. i ecstasy. For ikke at tale om PMA, DXM, BZP og TFMPP (hvad det så end er ?)

Tror det er et spørgsmål om hvad der er billigst at producere set udfra producentens synspunk. Hvorfor lave rene piller, med kun mdma, eller "tilsvarende" substanser (mda, etc.) når man istedet kan proppe en masse andet i, der er billigere men selvfølgelig ikke giver samme lækre fornemmelse?! /ironi detected :D

-RENE PILLER NU!-

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dance2trance skrev:
Psyko skrev:

Mvh. Psyko

Nogen nok også amf :P

Næh, Psyko har skam ret. Læs denne rapport fra sundhedsstyrelsen, dér står det sort på hvidt. Jeg citerer:

Citat:
Hvilke stoffer er der i "ecstasy"pillerne?

Der er fundet mange forskellige aktive stoffer i ?ecstasy?piller. Stofferne benævnes ofte med forkor-telser for de kemiske navne. Her er en liste med en kort beskrivelse af, hvilken type aktivt stof, der er tale om.
MDMA (=3,4-methylendioxymethamfetamin ): kaldes ?ecstasy?, virker opkvikkende og i store doser hallucinogent.
MDE (= MDEA = 3,4-methylendioxyethamfetamin): variant af ?ecstasy? MDA (= 3,4-methylendioxyamfetamin (=tenamfetamin)): variant af ?ecstasy?
PMA (=4-methoxyamfetamin): opkvikkende, stor forgiftningsrisiko
PMMA (=4-methoxymethamfetamin): opkvikkende, stor forgiftningsrisiko DOB (=4-bromo-2,5-dimethoxyamfetamin): opkvikkende, hallucinogen 2CB (=4-bromo-2,5-dimethoxyphenethylamin): opkvikkende, hallucinogen 2CI (=4-iodo-2,5-dimethoxyphenethylamin): opkvikkende, hallucinogen 5-MeO-DIPT (=N,N-diisopropyl-5-methoxytryptamin): hallucinogen Amfetamin: kaldes ofte speed, har opkvikkende (centralstimulerende) virkning
Metamfetamin: virker som amfetamin, men kraftigere.

Der findes mere information om forskellige stoffer og deres virkninger i Stof-lex på http://www.narkotikainfo.dk.

Udover disse aktive stoffer indeholder alle piller også fyldstoffer, fx. sukker og stivelse. Nogle piller indeholder desuden koffein eller efedrin, der er svagere opkvikkende stoffer. Enkelte piller med udseende som ecstasypiller indeholder kun koffein.

Samlet viser analyserne for den seneste periode, at - 97% af pillerne indeholdt MDMA alene - 1% af pillerne indeholdt amfetamin - 1% af pillerne indeholdt ingen ecstasy men kun koffein

Så der findes piller med amfetamin, men de udgør en forsvindende lille procentdel af de piller som findes på markedet.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
dance2trance skrev:
Tror det er et spørgsmål om hvad der er billigst at producere set udfra producentens synspunk. Hvorfor lave rene piller, med kun mdma, eller "tilsvarende" substanser (mda, etc.) når man istedet kan proppe en masse andet i, der er billigere men selvfølgelig ikke giver samme lækre fornemmelse?! /ironi detected :D

Hvorfor skulle en producent lave flere synteser, end MDxx-syntesen?
Det ville være besværligt, og mere risikabelt, end at lave "rene" piller.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
DEX Check din PM!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det vil altså sige at 3% af alle de danske testede piller, indenholder andet end mdma. Vildt nok.

Hvor står forskel er der så på virkningen af ren mdma og piller med kun mdma i ? Og hvad kan skyldes at virkningen er anderledes ?

Og lige en sidste ting: Hvad menes der med "ren" mdma ?

Undskyld alle de spørgsmål :roll:

Titel:
Medlem

Dextrose skrev:
dance2trance skrev:

Altså for lige for vende tilbage til de stoffer Alloedee nævnte i starten af posten, så er acetaminophen/paracetamol jo relativt nemt at få fat i - køb nogle panodiler og knus dem. Der er ikke meget syntese kemi i det. Det samme gælder for carbamezepin, som i øvrigt også bruges mod epilepsi. Fluoxetine er et vidt udbredt antidepressivum, og lidocain kan købes i håndkøb som lokalbedøvende, dog oftest i salver eller geler. Alle disse stoffer er altså bare stoffer som den dårlige producent har fyldt i pillen for at fylde lidt, og eventuelt give pillen en "medicinagtig" smag.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Alloedee skrev:
Hvor står forskel er der så på virkningen af ren mdma og piller med kun mdma i ? Og hvad kan skyldes at virkningen er anderledes ?

Den største forksel er at man æder en kix, og sniffer en streg MDMA. Og så er der bindemiddel og alt det pis, men det burde ikke gøre noget ved rusen
Med ren MDMA menes der ren MDMA eller
3,4-methylenedioxymethamphetamine

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det vil altså sige at virknings forskellen på ren mdma og piller med ren mdma i, egenlig er minimal. Eller sagt på en anden måde, hvis man sluger en bombe med ren mdma er det, det samme som sluge en pille med ren mdma (ud over bindemiddlen)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Jeg har ikke selv prøvet ren MDMA (men forhåbentlig i weekenden)
Men MDMA er MDMA og derfor er forskellen indtagelsesmåden.
Det er jo også federe at få noget der er rent i forhold til noget der er fortyndet.
jeg vil f.eks. hellere ryge en joint med 1g hash der indeholder 40% THC, end jeg vil ryge 2 med 20% THC.
Edit: Jo større koncentrationen er jo mere blæst er man, derfor er ren MDMA "bedre"

Titel:
Insane psychedelia user!

Men om du dropper én tablet med 100 mg MDMA eller to piller med 50 mg MDMA gør ingen forskel. Med ren MDMA sniffer man det (som regel) og der bliver det jo optaget gennem slimhinden i næsen, ligesom amf, hvorimod hvis du sluger det, bliver det optaget gennem mave-tarm-kanalen.

Nogen der har prøvet henholdsvis at sniffe og sluge ren MDMA og i så fald, hvad var der nogen forskel i oplevelsen? Kunne forestille mig at onset blev en del kortere ved snifning.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
[quote=

Fordi jeg formoder det er billigere, at proppe noget så "enkelt" som hovedpine-piller i, og det vil stadigvæk ende med en pille der ligner enhver anden kix

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]