Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Feber
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg har flere gange oplevet en form for eufori under feber. Jeg får nogen rigtig lærkre kulde gysninger op gemmen hele kroppen, der mest af alt minder om dem jeg får af mdma. I det hele taget synes jeg feber på nogen punkter minder om mdma rusen, ens muskler er ømme på den sammen behagelige måde, ligsom hvis man f.eks. har gået en rigtig lang tur ved stranden, en kold og blæsende efterårs dag. Og man kommer hjem og sidder foran pejsen med en varm kop kakao. Det er en utrolig lækker fornemelse at strække ens ben ud (det kribler op gemmen dem) Det har jeg tit oplevet på mdma og altså også når jeg har feber.

Andre der kan nikke genkendende til dette, eller er det bare mig ?

Nu kan man jo godt sige at man får en slags feber af mdma (ens krop temperatur stiger JO) men kan det ha noget at gøre med det ? Eller får man virkelig feber af mdma ? Nogen der har prøvet at tag deres temperatur på mdma ?

Og lige en sidste ting: Feber vildelser! Hvad sker i hjernen når man får feber halu'er ? og nogen der har prøvet at få nogen virkelig vilde feber halu'er ?

Jeg har prøvet det en gang. Jeg "drømmte" at jeg blev idømt en straf. At jeg skulle gå med hoved ned ad (virkelig ubehagelig) Jeg skulle så ud at tisse, men jeg kunne ikke når dør håndtaget (fordi jeg stod på loftet) det var så lidt lettere at kravle ud af vinduet (ud i 20cm sne og -10 grader) og de andre undrede sig meget da jeg kom ind af hoveddøren uden bukser på :D og lig bleg i hovedet. Virkelig underlig oplevelse.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... hlight=syg

Titel:
Insane psychedelia user!

Tror godt man kan sammenligne det med feber. For når MDMA'en går ind og ændrer på temperaturstyringen i kroppen vil den få kroppen til at tro at den normale temperatur skal være et par grader højre end normalt. Kroppen bruger så muskelaktivitet for at øge kropstemperaturen så den stemmer overens med hvad den burde være (eller det som MDMA'en har fået kroppen til at tro). Det er samme princip med feber, nemlig at når immunforsvaret bliver aktiveret ved en infektion vil nogle hormoner sende besked til hjernen om at temperaturen skal være højere (for at øge enzymvirkningen), og da den reelle kropstemperatur er lavere vil man begynde at ryste - altså muskelaktivering, for at øge temperaturen.

Mht. feber har jeg tit prøvet at haft nogle virkelig underlige drømme, nærmest mareridt, men de har været så fucked up at jeg ikke kan huske noget af det et par dage efter. Helt specifikt, hvorfor hjernen opfører sig sådan under feber ved jeg ikke... gad vide om der er nogen der har prøvet at have feberdrømme på MDMA (hvis altså man overhovedet kan sove :) )

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
ja, har det os' altid sådan..
mine muskler føles lidt som når man har indtaget et opiat, ved ik om det er fordi det er de samme receptorer de påvirker? hmm...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]