Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 16:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: kæber...
Junior medlem

Geografisk sted: sydfyns hovedstad
Jeg har en kammerat der begynder at ryste med kæberne når han tager kiks... er der en forklaring på det spørger både han og jeg :?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hehe, uden at jeg aner noget om det kemisk, vil jeg våge at påstå at det er den følelse man får af "orgasmen". Jeg har selv oplevet det under mit DMT-trip, som skulle give en stærkere effekt af orgasme end MDMA.

På LSD og DMT har jeg faktisk også haft ufattelig ondt i kæben efter trippet. Det er fordi man har det med at gå rundt og spænde musklerne i ansigtet eller tygge hårdt på et eller andet. Det samme med MDMA.

Det med rystelser kan vel ske for enhver? Vi reagerer jo alle forskellige. Jeg har det f.eks. med at mit venstre ben (og det er altid mit venstre ben!) begynder at ryste ret så vildt i perioder under trippets plateau og come down, når jeg har røget lidt hash. Men jeg har ikke stillet spørgsmål ved det, for jeg ved jo at folk reagerer forskelligt.

Det er bare min egen forklaring på det :P Der er sikkert nogen der har en anden forklaring på dette :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er ret normalt at ens kæbe begynder at ryste når man er på stimulanser, hvis du kigger på erowid.org ved jeg at der er noget info der.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er typisk urenheder i pillerne, der sørger for de fysiske bivirkninger.

Titel:
Junior medlem

Jeg sad lige og læste i en bog jeg skal bruge til en opgave om stoffer... der står at rystene kæber er tegn på en overdosis... men det kan jeg ikke forstå fordi så kan min kammerat ikke tåle særlig meget... der er nemlig ikke forskæl på om han spiser 1 eller 4 kiks. måske lige bortset fra hvor længe det vare... :) :) :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
hoppy skrev:
Jeg sad lige og læste i en bog jeg skal bruge til en opgave om stoffer... der står at rystene kæber er tegn på en overdosis... men det kan jeg ikke forstå fordi så kan min kammerat ikke tåle særlig meget... der er nemlig ikke forskæl på om han spiser 1 eller 4 kiks. måske lige bortset fra hvor længe det vare... :) :) :)
Jeg gætter på den bog er skrevet for at skræmme eventuelle forbrugere af stoffer.

Kender godt selv den rysten man får i kæberne og man strammer også rigtigt meget i kæberne hvis man er godt ramt, men resulterer kun i lidt ømme kæber næste dag :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

BiteMe skrev:
Dextrose skrev:
Det er typisk urenheder i pillerne, der sørger for de fysiske bivirkninger.

Den tror jeg ikke på! Det kan sagtens være et andet aktivt psychedelisk stof - mange har f.eks prøvet at miste den fysiske kontakt på lsd og Psilocybin - og næsten få et epileptisk anfald (der vel og mærke er ganske rart)

Tror bare at ham der kokken fra filmen "Spun" har blandet den pille lidt anderledes

Tro det, eller lad være... KenIshii skriver bl.a. i et post omkring amfetamin, at typiske urenheder i f.eks. meth er Iodoefedrin, som er et biprodukt fra produktionen, og giver grov kæberalser.
Desuden baserer jeg min udtalelse på personlig erfaring med diverse ecstasy-piller, ren MDMA, såvel som uren MDMA.
Min påstand bliver desuden underbygget i bogen "Ecstasy - A Comprehensive Look at the Risk and Benefits of MDMA", skrevet af M.D.'er Julie Holland.

Det er primært urenheder i produktionen af stimulanser, som resulterer i fysiske bivirkninger, som f.eks. spænding/raslen i kæberne, nystagmus (øjne der bare ikke vil fokusere eller sidde stille i hovedet), osv.

Desuden kender jeg ikke til nogen analytiske resultater, der påviser LSD eller Psilocybin i piller... ej heller, kender jeg til nogen tilfælde af "epiletiske anfald" af hallcinogener som disse.

...Hvilke referencer/erfaringer har du da, som jeg har overset? :roll:

Jeg tror du sku' ta' at se færre fiktionære film, og læse flere faktuelle bøger!

Beklager min arrogante facon, men tænk før du taler!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Rolig nu Dex!

Manden snakkede jo ikke om psilocybin i piller?

jeg kan da også selv indskyde at man (jeg) kan opleve bevægelser som ikke er bevidste på høje doser psychoaktiver.

Dex også du burde tænke før du poster, for den tone er da ikke lige den bedste måde at sprede dit budskab på!!!!

Titel:
Medlem

Citat:
Det med rystelser kan vel ske for enhver? Vi reagerer jo alle forskellige. Jeg har det f.eks. med at mit venstre ben (og det er altid mit venstre ben!) begynder at ryste ret så vildt i perioder under trippets plateau og come down, når jeg har røget lidt hash.

Det gør mit (også venstre kun!) ben sgu også :P

Titel:
Junior medlem

Noozer skrev:
Citat:
Det med rystelser kan vel ske for enhver? Vi reagerer jo alle forskellige. Jeg har det f.eks. med at mit venstre ben (og det er altid mit venstre ben!) begynder at ryste ret så vildt i perioder under trippets plateau og come down, når jeg har røget lidt hash.

Det gør mit (også venstre kun!) ben sgu også :P

Tror der er noget med det venstre ben hos de fleste... har de fleste af mine erfaringer med amf og der skal RIGTIG rigtig meget til før mit højer ben tripper.... men hvad mit højer ben ikke gør det gør mit venstre ben så tilgengæld :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har slettet alle politik-posterne, og resten af tråden ryger i syntetiske, hvor den hører hjemme.

Titel:
Admin
Brugeravatar

MDA giver kæberasler, i Alexander Shulgin's PIHKAL beskriver han selv hvordan hans kæber spænder efter at have indtaget MDA.
Jeg ved sgu ikke om det har så meget at gøre med det andet, men det er vel værd at bemærke.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
Når kæberne rasler.... er du sikker på du er blæst! :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mine ben "hopper" når jeg ryger den brede. :)

Det er ret sjovt. Har aldrig prøvet andet end THC og DXM, så jeg ved ikke noget om MDMA o.a.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Mine ben "hopper" når jeg ryger den brede. :)

Det er ret sjovt. Har aldrig prøvet andet end THC og DXM, så jeg ved ikke noget om MDMA o.a.

Jamen, det var da en utrolig relevant oplysning omkring emnet! :P

:lol:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderborg
B3ND skrev:
Når kæberne rasler.... er du sikker på du er blæst! :)

Det kan jeg godt skrive under på.. :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Republic of Huru
Jeg har sgu også kun oplevet kæberaslen i sammenhæng med at jeg har været mega blæst, og det kommer som regel sammen med øjenflimmer :D

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
efter at jeg gennem tidens løb, har fået eksperimenteret med diverse batches mdma/piller, så kan jeg helt klart skrive under på at renheden, har noget at gøre med kæberaslen, samt anden kropslig uro.

I lørdags tog jeg ~130-140 mg mdma. Oplevede ingen kæberaslen, havde absolut ingen energi i kroppen, og øjnene sad hvor de skulle, uden at flyve rundt i hovedet.

Jeg vil faktisk næsten sige at det var lidt for rent, for man blev ikke lam lam... kun sådan lækkerlam og i got humør :)

Med andre lettere "misfarvede" batches mdma har jeg altid oplevet lettere øjenflimmer og som regel en smule spændte kæber...

æder jeg piller, så kan jeg slet ikke fokusere, og får som regel en temmelig hæftig omgang rysten i kæben.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
TJiLLe skrev:
æder jeg piller, så kan jeg slet ikke fokusere, og får som regel en temmelig hæftig omgang rysten i kæben.

Kan det ikke have noget at gøre med at det er sværere at dosere med piller og man derfor let får for meget?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
det kunne det sagtens.. men nu får jeg som regel kæberasler bare jeg æder en enkelt pille... og det er ergo noget sjældent jeg har oplevet piller med mere end 100 mg mdma i..

men nu kunne det jo også være at der har været andre blandings produkter i det pillegejl.

men ihvertfald med "rent" mdma der har jeg oplevet flere kropslige bivirkninger ved det jeg fik sidste år, og så det sidste jeg fik.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]