Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg har læst mange af folks ideer om indtagelsen af svampe.
Min holdnig til bolcher, ampuller osv.
er at det er en misforståelse.
Jeg mener,svampe er ligesom f.eks. san Pedro kaktussen, leveret af mother nature
og ikke en kemisk produktion, som LSD og
MDMA osv.
Begynder man derimod at syntenisere svampe, ved at lave udtræk, lave piller eller ampuller og bolscher, fordi man ikke kan li' smagen, hvorfor holder man sig så ikke bare fra svampene og tager noget kemisk i stedet.Jeg synes bare det ødelægger den naturlige del. Den del der burde være fuldt ud lovlig, nemlig at spise svampen som den er lavet.Jeg tror ikke virkningen er en tilfældighed og det tror mange shamaner vist heller ikke.
Personligt synes jeg at smagen absolut ikke er pumkin pie, men heller ikke for slem. Hvis man koger svampene med noget the(stadigvæk en naturlig process) er det da ok. Hvis man ikke kan vise respekt for mother nature og spise svampene som hun har lavet dem, så fortjener man heller ikke trippet.
Det kan godt være det lyder langt ude, for nogle, men det er min holdning.Og den kan der forhåbenlig også være plads til.
Amnesia [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg følger dig langt hen ad vejen!

Mit første svampetrip var svampe skåret op til smuld og puttet i et krus med vand. Lyset var stærkt dæmpet, og det eneste jeg havde at koncentrere mig om var kruset, mine forventninger og min ven der også tog dem.

Dette var en fed måde at gøre det på(selvom svampene rigtigt nok smager af sok..), da der var en ret spirituel og højtidelig atmosfære omkring det at tage svampene. Sådan vil jeg trippe til hver en tid, men jeg vil dog ikke se ned på folk der indtager dem på anden måde.

Du må forstå at nogle folk får alvorlige problemer ved at indtage svampene i deres naturlige stade. Jeg har lige været på Roskilde-festivalen, hvor jeg måtte passe på en gut der trippede, og han kastede op meget hurtigt efter indtagelsen. Dette påvirkede selvfølgeligt hans trip noget negativt, men det gik alt sammen godt.

Grunden til at jeg kommer med denne lille anekdote er, at det sgu ikke altid er en dårlig ting at indtage svampe på andre måder end i deres naturlige form, hvilket leder mig til en anden vigtig pointe...

...Nu skriver du at du synes det er forkert at SYNTETISERE svampe, og giver eksemplet bolsjer. Her må du huske på at bolsjer bare er svampe i deres naturlige stade, indkapslet i sukker. Det er i hvert fald ikke en syntese. En syntese af svampe ville være kunstigt fremstillede Psilocybin-krystaller i en ampul man kan indtage. Og det finder jeg egentligt også lidt forkasteligt(fordi jeg også tror på den åndelige vinkel i at trippe svampe).

Det du beskriver er jo ikke syntese - Det er bare en måde at indtage et naturligt stof i dets naturlige form, bare indkapslet i gelatine eller sukkermasse... Og det ser jeg ikke noget galt i.

Peace,
Tias.

Medlem

Til at starte med vil jeg sige, at jeg ikke ser ned på nogensom helst. Det er blot min mening,at inagelsen skal ske naturligt.
det er rigtigt at det ikke er en syntese, når psilocybinen ikke er kunstigt fremstillet.Det jeg mener er at de bliver brugt som en syntese, når de indtages som et party drug, der bare skal ned og så bare derudaf. Min holdning er at det ikke er et partydrug, der ikke skal i bolche eller ampul format. Og vis man ikke kan tåle svampene, er det måske naturens måde at sige man skal lade vær. Bare en tanke.
Jeg synes svampe skal nydes i f.eks. en lukket kreds af gode venner i en atmosfære af tryhed og hygge. Med sprød psychedelic trance i baggrunden og psychedeliske visuelle effekter, som lys, billeder.
Jeg ser ikke ned på folk der gør anderledes, det er bare ikke mig.

Amnesia

Insane psychedelia user!

Jeg er 100 % enig og synes også at svampe skal indtages i "rituel" sammenhæng, jeg mener ved et dybere trip, det er ikke sådan noget som man skal ta hver weekend hvis der skal være smæk på.

Men sådan har jeg det nu med de fleste naturlige stoffer, at de ikke er velegnet til fest og at det er sgu federe hvis man sidder et par få personer og "rejser".

Udover det så kan der hurtigt opstå situationer til fester som kan spolere ens trip totalt, så man får det vildt dårligt og bare skal hjem, og det er jo ikke så fedt.

Hvis man ikke kan klare smagen, skal man ikke ta stoffet...

/Jens Chr.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Det jeg mener er at de bliver brugt som en syntese, når de indtages som et party drug, der bare skal ned og så bare derudaf

Du forvirer altså mere en du gavner med sådan et udsagn.

Jeg kan heller ikke personligt forstille mig til en fest på svampe, så tror jeg sgu jeg ville gå kold [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]
Til gengæld synes jeg rigtigt godt om svampe i kapsler, det er jo for dumt at "lide" unødigt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem
Brugeravatar

At sige at det ikke er svampenes vilje at man skal tage dem er nok at gå lidt langt. At man ikke har så stærk mave betyder ikke at man ikke har en stærk nok psyke til at klare svampetrippet. Det er ikke så relateret ville jeg påstå...

Peace,
Tias.

Insane psychedelia user!

Jeg forstår ikke hvorfor folk hader svampe smagen meget. Jeg synes da det er hygggeligt at gå rundt og tykke svampen til en dejlig masse før jeg sluger den. Smagen er da slet ikke et problem, for mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Syntetiske stoffer, der er fremstillet på laboratorier, så som LSD,MDMA osv. er partystoffer.De er utrolig lette at indtage, de skal bare ned.Der er ingen smag som svampe, eller kaktus.Ingen forarbejdning, det skal bare gå hurtigt, så man kan trippe hurtigt.Jeg synes bare det er et skridt på vej mod en syntetisk fremstilling, når svampene kommer i et format, hvor essencen går tabt, nemlig at smage hvor svampene kommer fra.Nemlig fra naturen og man skal ikke forbyde naturen.Som man sir.Der er ingen farlige stoffer,kun farlige brugere.Det næste bliver vel at psilocybinen eller psilocinen bliver kemisk fremstillet, ligesom man f.eks. har gjort med mescalin.Så har mennesket igen været inde og fucke naturen, som altid.Jeg mener der går pop kultur i blocher,ampuller og tyggegummi.Så kan alle indtage det, specielt de rigtig uvidende, der skyller dem ned med en øl eller ligende.Som guruen fra soma sagde:alkohol får det værste frem i svampene og svampene får det værste frem i alkoholen.
Her til Tias
Jeg har læst at sukker og svampe ikke er nogle go kombination, det gør vel bare bolcher til et dårligt format.
Desuden kan jeg godt følge dig lidt hen ad vejen.Hvorfor skulle man snydes for trippet, fordi man ikke kan li smagen.
Too Bad..
Svampe handler ikke bare om trippet.Hvis folk tænker sådan så er det klart de er ulovlige.De handler ligeså meget om forberedelse rent psykisk og fysisk om forståelse og respekt.Det er også her vi kommer tilbage til min ide om miliøet hvor indtagelsen foregår.
Du har ret i et folk med en svag mave burde kunne ta en ampul,ok men ikke bolcher for helvede.Jeg synes bare at folk der er sarte og ikke kan li smagen, burde la vær.Det er sku respektløst.Folk som du sir bliver decideret syge, ja ok der er undtagelser.

Amnesia

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er vi enige [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Man bør ikke gøre naturen syntetisk, men man bør heller ikke gøre det værre for en end højst nødvendigt.

Peace,
Tias.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Jeg synes i bund og grund at det er latterligt at man skal gå så meget op i det er åhh så guddomligt og helligt. Jeg har ikke noget problem med at æde svampe til fest og det burde sq heller ikke være sådan. At man ikke 'fortjener' det fordi I mener man skal igennem et helt ritual for at blive blæst er heller ikke noget jeg kan følge.

Bare lige en hurtig klar besked fra mig af, lyder måske overdrevet sur, men jeg fatter bare ikke hvorfor vi skal holde fast i de gamle shamaner og indianere fordi man godt kan lide at trippe svampe.

btw så skal man fandme også forberede sig mentalt til et LSD trip, ja det er lettere at indtage men det betyder fandme ikke at man bare kan æde løs. Det er lige så guddomligt på syre i de rigtige omgivelser som det er på svampe.

[ 01 Juli 2002: Besked ændret af: *LiQuiD* ]

Medlem

Geografisk sted: DK
fuldstændig og komplet enig i Liquid - synes det er en mærkelig diskussion og kan slet ikke følge den tankegang med at der skulle være "en forkert" måde at æde svampe på.. Det kan sgu da være det samme.. Hvis man har lyst til at æde svampe syntetisk eller som bolsjer eller whatever så skal man da gøre det, det er da lige så rigtigt som at sidde i en cirkel med stearinlys og meditere eller hva man nu har lyst til.. Jeg synes det er fedest at æde svampe sammen med et par gode venner i naturen - men har da også spist svampe i kapsler til technofest og haft det grineren, der er ikke noget forkert eller rigtigt hvad det angår ud over det man SELV synes, hvad man selv har lyst til.. Der er sgu ikke nogen der skal bilde mig ind at jeg ødelægger moder naturs vilje ved ikke at spise svampe på samme måde som du gør Aminisia.

Bare min mening... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

P.L.U.R. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg er helt enig med Liquid og Platon.
Det er psilocybin'en og psilocin'en der påvirker én når man er på svampe. Det er ikke selve svampen eller dens "ånd". Stofoplevelsen kan efterlignes til mindste detalje i et laboratorie.
Den dér New Age-opfattelse af at der er forskel på "syntetiske" og "naturlige" stoffer forstår jeg slet ikke.

Medlem

Jeg respektere jeres holdninger og har derfor også ret til min egen.Det kan godt være nogle synes jeg er for relgiøs at høre på, men det er jeg også. Der skal absolut gøres foreskel på kemisk fremstillet stoffer og naturlige stoffer.Det er ikke nogen New Age ting, kemisk fremstillede stoffer er jo menneskeskabte det er naturlige stoffer ikke. Det er jo logik. Der er intet galt i at tro på en åndelig helhed hvad angår natur og stoffer.Jeg prøver sgu ikke at fortælle andre hvordan de skal tage deres stoffer, det er jeg pisse ligeglad med, men jeg har ret til at sige hvad jeg synes er rigtigt og forkert.
Lad vær med at fortælle mig at LSD ikke er noget man bare fyrer ned.Jeg har mødt mange der kører for hårdt der ud af på mærker og E.Folk der spiser overdrevet mængder, fordi de ikke kan bliver blæst nok.En misforståelse synes jeg.
Undskyld mig, jeg skal lige meditere og be til jordens indre krafter.

Amnesia

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Jensus:

Hvis man ikke kan klare smagen, skal man ikke ta stoffet...

/Jens Chr.
<HR></BLOCKQUOTE>

Så vil jeg sgu gerne se dig lægge aMT på tungen!!!

La' vær' med at fyre sådan noget pis af...

Amnesia > Hvordan kan du sige at et vand-ekstrakt (the) er "naturligt", men et f.eks. alkohol-ekstrakt ikke er?
Det er begge to ekstraktioner, hvor den eneste forskel er væsken.

I organisk kemi arbejder man jo med naturlige begreber, som f.eks. varme og tryk - og dog bliver resultatet stadig kaldt for syntetisk.

Da DMT blev syntetiseret første gang, vidste man intet om de naturlige kilder til dette hallucinogen - de efterfølgende år blev der identificeret 100-vis af planter, buske, osv. der indeholder DMT.

Er DMT så naturligt, eller syntetisk?

Molekylet ser hverken anderledes ud, eller har anden effekt, om det kommer fra en plante eller ej.

Insane psychedelia user!

Den kommentar var unødvendig og latterlig, det kan jo ikke sammenlignes. Desuden har jeg faktisk 100 % ret til at mene hvad jeg vil.

Men hvad har at lægge aMT på min tunge med sagen at gøre ?! Jeg mener bare at smagen er en del af at svampetrip, jeg synes ikke at svampe skal være sådan noget du bare dropper også har du det fedt, jeg mener det er sgu en del af det at tage svampe efter min mening, svampe er et dybt stof, det er sgu ikke bare et bolsje der skal ædes.

Så husk lige at æde din 5 HTP og chill [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

/Jens Chr.

Medlem

Hvad snakker du om?

Der er der klart en forskel på at trække psilocybinen eller psilocinen ud og stå tilbage med en koncentration.End der er at lave noget the som jeg i oven købet drikker med svampene i, da jeg også gerne vil spise dem.Man er selvfølgelig nødtil at gøre det ved fremstillingen af forskellige medikamenter, men unødvendigt med svampe og kaktus.Det fede er sgu da at de kan findes i naturen og indtages.Ikke at de kommer i en pille eller ampul. Det kan godt være at jeg definere begrebet syntetisk forkert.Jeg troede det betød at noget er kunstigt fremstillet.DMT eller Ayahuasca er en gammel medicin der absolut ikke er kunstig.
Det kan da godt være at en kemisk process er opnået ved blandningen af forskellige planter, men det igen en naturlig process, efter min mening, Ayahuasca er jo natur medicin, et plante afkog.Det er ikke masse fabrikeret på et illegalt laboratorie.Det kan godt være du vil betragte det som det samme, men ikke jeg.

Amnesia

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Amnesia> Du skal heller komme og sige at svampe ikke er noget man bare fyre ned, jeg har sq set præcis det samme på svampe hvor folk bare æder flere og flere for at blive mere blæste.

Selvom LSD er syntetisk kan du sq godt føle du er i kontakt med selveste moder jord, tro mig!

btw så har du skam helt ret i at alle har lov til hver deres menning [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Minder mig om at jeg snart skal have prøvet svampe og LSD sammen.
Blandings-misbrug all the way!!

Medlem

Jeg er ikke i tvivl om at der findes massere af misbrugere af svampe. Folk der bare fyrer dem ned for at blive så blæst så muligt og så hurtigt så muligt. Det bekræfter jo også bare min holdning til bolcher og ampuller der tjener det formål fuldt ud.Jeg sir heller ikke at man ikke kan komme i kontakt med de højere jordiske krafter på LSD.Jeg synes bare man skal trække en linie mellem naturlige og kemisk fremstillede stoffer.De er efter min mening forskellige.Har du lyst til at blande en masse ting både kemiske og narturlige, jamen så gør du det og mens du er igang hvorfor så ikke æde en gammel ost, en spegepølse og en dåse hakkebøffer,skylle det hele ned med en gang vodka og et par kiks og lidt prozac mens du er igang.Og så Runde det hele af med en kop ayahuasca bryg.
Det skulle nok gøre godt.

det skal lige pointeres at det er en joke, da jeg absolut ikke vil anbefale dette til nogen som helst.

Amnesia

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
I min verden er det op til en selv at vurdere hvordan man vil bruge de enkelte planter og syntetiske stoffer. Om det er som sakramente eller partydrug, er ikke noget jeg skal blande mig i ihvertfald. Derfor er det osse lidt kvalmende at høre diverse hellige , jeg-er-bedre-end-dig-bemærkninger, fordi nogle vælger at sige at de tager stoffer for sjov. I den verden vi lever i, er det befriende i sig selv at tage stoffer for sjov, ren hedonisme er tiltrængt og selv om jeg har brugt psykedelika på yderst seriøs vis, har jeg osse brugt det for sjov, og der ingen modsætning i det.

Hvad angår forskellen imellem naturlige og syntetiske stoffer, så tager Z fejl, når han siger at oplevelses kan kopieres i et laboratorium. Ikke fordi der er forskel på stoffet, men fordi det betyder noget for mange brugere at de ved at stoffet er skabt naturligt, af gaia, gud eller hvad fanden de nu tror på. Så rent psykologisk har det en stor betydning, og i denne sammenhæng er det nok det vigtigste af alt.

Insane psychedelia user!

Udover det som dankdawg siger, så indeholder mange planter jo også mange andre stoffer end lige DMT. Bare se på svampe psilocybin, psilocin, beacystin (?) og hvad det nu hedder.

/Jens Chr.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]