Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 14:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Jensus:
Så husk lige at æde din 5 HTP og chill [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Den kommentar var unødvendig og latterlig!

Hvis svampesmagen er en del af trippet... hvorfor er smagen af et råt kemikalie, som f.eks. aMT eller 2C-B så ikke en del af det trip?

Hallucinogenet er blot et medium, et værktøj, til at åbne dørene i din bevidsthed.

Det er ikke svampen eller stoffet der skaber den guddommelige oplevelse - det er dig selv!

/Dex

Medlem

Dextrose-

Du skriver at psychedeliske stoffer blot er et værktøj, men glemmer vist at vise respekt for de kraftige stoffer du snakker om.
Vi snakker da betydlig store krafter, når de kan åbne en port til underbevistheden, der ellers er lukket land.Jeg oplever tit ved indtagelsen af psilocin svampe, at de taler til mig viser og fortæller mig ting jeg forstår så klart i øjeblkket, men mister igen når trippet er forbi. Jeg tror på at svampe er et værktøj, men de skal absolut ikke undermineres, de åbner dig,de har kraften. Lyder som noget fra starwars, men alligevel...

Amnesia

In our memories
Brugeravatar

Jeg udvider skam respekt for hallucinogener...

Hvor i mit post, kan du udlede disrespekt, da?

Min pointe er, at det er sådan set ligemeget om du spiser svampe rå, svampe i kapsler, 2C-B i kapsler, sniffer ketamin eller hvad fanden... det er blot værktøjer til at åbne for oplevelsen som kommer inde fra dig selv - ikke fra hallucinogenet.

Medlem

dextrose-

Hvis man som jeg tror på en højere mening med psykoaktive stoffer, er det at kalde det for blot et værktøj, en smule nedladende.Shamaner tror på at Ayahuascaen har en ånd og derfor bliver bryggen også betragtet som hellig.Det er sgu lidt dybere en blot et værktøj.Nu ved jeg godt at mange sikkert er ligeglade med shamaner og bare vil trippe uden at tænke så meget over tingene og fair nok.Stadigvæk har jeg lov til at fastholde min tro og holdninger.Disse Natur forkommende psykoaktiver er jo opdaget og benyttet rituelt, af shamaner før nogle syrehoveder kom forbi og ville trippe og før den kemiske fremstilling.For mig er det absolut ikke lige meget hvilket stof jeg tar, jeg føler en stor forskel på psychedeliske stoffer, de har forskellige måder at påvirke mig på. Jeg fortrækker helt sikkert kaktus og svampe frem for kemiske stoffer.

Amnesia

In our memories
Brugeravatar

Jeg kan da også klart mærke forskel på hallucinogener, men jeg må indrømme at min spiritualitet er blevet noget mere jordnær, efter jeg begyndte at lære lidt om kemi... pludselig får man en videnskablig synsvinkel på det, hvilket kan gøre det svært at adskille de to ting.

Det lykkedes dog fint for mig, og mine entactogene oplevelser med hallucinogener er fortsat sublime.

Men jeg er stadig af den opfattelse af at stoffet blot er et værktøj - at du har en anden mening, er helt fint, og det skal jeg ikke respektere dig mindre for. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg kunne forestille mig at det for en kemiker, er et ligeså stort ritual at syntetisere et stof, som det ville være for en neo-shaman at gro sine egene svampe, tilberede sin Ayahuasca og lignende...

Medlem

dextrOse-

Det har du nok ret i. Og det adskiller også vores meninger.End of discussion, fra min side, ihvertsfald.

Peace-

Amnesia

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Amnesia: Bare fordi man ikke tror på at der bor en ånd inden i svampen/kaktussen/whatever, betyder det jo ikke at man, som du antyder, bare vil trippe uden at tænke så meget over det, men måske vælger en mere psykologisk indfaldsvinkel istedet for en spirituel. Og efter min mening/erfaring kan begge være lige givende.

Medlem

dankdawg-

Det har du ret i og hvis du synes jeg har givet udtryk for andet, beklager jeg. Det var ikke for at generalisere, at jeg formulerede det sådan, men der findes mange der bare tripper der ud af, uden at have en psykologisk eller sprituel indfaldsvinkel.Det er dem jeg referere til.
Jeg prøver heller ikke at gøre mig bedre end andre, det tror jeg ikke på jeg er, og ville desuden ikke turde i et land hvor janteloven er størst. Jeg prøver heller ikke at belærer andre og fortælle dem hvordan de skal tage deres stoffer.
Jeg fortæller bare hvordan jeg gør det og hvad jeg tror på.ER åben over for andre og deres holdninger og synes også jeg har hørt nogle stærke argumenter.

Amnesia

Dedikeret medlem
Brugeravatar

KexDex>> Interessant synspunkt - Jeg kan lige se en kemiker stå og messe formler og bønner mens han klasker synteser sammen. Ej, kidding, men jeg tror fortsat på det højtidelige i stoffer - Om det så er en kemikers dedikation til den rene syntese eller hedningens fremelskelse af entheogene vækster - Summa summarum, godt sagt, jeg tror egentligt at vi er mere enige end det lader til.

Peace,
Tias.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Jeg kunne forestille mig at det for en kemiker, er et ligeså stort ritual at syntetisere et stof, som det ville være for en neo-shaman at gro sine egene svampe, tilberede sin Ayahuasca og lignende...[/B]<HR></BLOCKQUOTE>

God pointe dér! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Svampen bliver sq da ikke syntetisk af at komme i en kapsel/ampul eller i slik for den sags's skyld. Om man trækker de aktive stoffer ud i en kop vand(the) eller om man trækker dem ud og blander den med lakris ect. det er sku da et fedt.

MVH
Piercer

Medlem

Piecer-

Nej, du har ret i at det ikke er at gøre svampene syntetiske, ved at lave bolcher eller ?LAKRIDS?(forget about it!)af dem eller komme dem i ampuller. Min pointe er at man lige så godt kunne gøre dem syntetiske, når man tar sådan nogle metoder i brug, for at undgå smagen.Det er min mening at smagen er en del af trippet, ligesom kaktus, ayahuaca osv.Jeg synes da også det kunne være sjovt hvis der var psilocybin i ferskner, men sådan har naturen ikke valgt det.Jeg synes det er noget pis at sige det at lave lakrids og the er det samme fedt. Hvis jeg laver svampe the ,er det sgu da ikke for at undgå smagen, det er for at kombinere en go urte the med svampene. Jeg trækker jo ikke psilocybinen ud og drikker ekstrakten. Nej, jeg spiser svampene samtidig med jeg drikker theen, hvordan fanden vil du sammenligne det med at tykke i en lakrids, der fuldstændig har fjernet svampenes naturlige fremtræden.

ADVARSEL! folk der har børn eller sliksyge besøgende, bør gemme deres svampeslik som (bolcher,lakridser eller sidste nye skud på stammen, svampe chokolade kiks)væk for det kunne godt få alvorlige følger..

Amnesia

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
mmm Psilocybin Ferskner....*drool* *drool*

Fint men jeg syndes det er sjovt nok at lave svampe "slik" og sjovt nok at spise det. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Jeg bryder mig ikke meget om alm. svampe the, men er glad for svampe chai. Jeg spiser også hele svampe (især friske)

Er det okay at lade "normalt" Narko fremme blandt børn og andre uvidende folk????

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Piercer-

Åndsvagt spørgsmål.Det med svampeslikket var jo ment som en joke, fordi chancen for at børn og sliksyge sjæle, vil spise lakridser og bolcher istedet for nogle tørrede svampe er rimlig stor.Selvfølgelig skal man ikke have noget liggende alligevel.Håber ikke du betragter svampe som narko,det kan godt være de står som narko i loven, men det er jo også fucked up
efter min mening.

Amnesia [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

In our memories

@amnesia: Bortset fra diskussionen, så arbejder jeg med børn, og de spiser sq ALT... så sent som for 2 dage siden prøvede en 5-årig at tage en bid af min sandal mens jeg havde den på!!!

Og de prøver at spise grene, jord, græs... ALT!!!!

De små væsener er slet ikke ligeså kræsne som vi kan være [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
*ROFL* [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Edit: *lol* sandal!

[ 12 Juli 2002: Besked ændret af: *LiQuiD* ]

Medlem

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Ja børn er sq for grineren.

Tror nu alligevel de fleste børn ville fortrække slik fremfor tørrede svampe, med en utiltrækkende lugt. Selvfølgelig kunne de nok ryge på svampene hvis der ikke var noget slik.Så man gør nok klogt i at holde alle former for psychedelics væk. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Amnesia

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]