Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: mobilos!
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Ville lige høre om der er nogen der har god erfaring med Samsung E700

stiår nemlig og overvejer at købe en i næste uge(feriepenge rules :P )
men har hørt at dens software ikke skulle funke ordentligt, og de laver mange fejl....

Så hvis nogen herinde har en eller kender nogen, så spam lige løs om de funker ordentligt, for gider sku ikke at bruge penge på noget der ikke funker :wink:

Titel: Re: mobilos!
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Suspekt skrev:
Ville lige høre om der er nogen der har god erfaring med Samsung E700

stiår nemlig og overvejer at købe en i næste uge(feriepenge rules :P )
men har hørt at dens software ikke skulle funke ordentligt, og de laver mange fejl....

Så hvis nogen herinde har en eller kender nogen, så spam lige løs om de funker ordentligt, for gider sku ikke at bruge penge på noget der ikke funker :wink:

Et godt råd hvis du har din hjerne kær...

La vær!!

Behold din gamle mobil og hold dig langt væk fra dem med kamera!

Den elektromagnetiske stråling som de operere med er væsentligt højere og langt farligere end dem som vi før er blevet udsat for...

Hvis du ikke gider at riskere at blive dement som 30 årig så hold dig langt væk fra det lort, enhver burde ku sige sig selv at det ikke er sundt at holde en "mini-radar" op til tindingen.

Hjernen bliver opvarmet og ens hjerne-slim barriere kan blive ødelagt så alle mulige skadelige stoffer kan trænge ind i hjernen og ødelægge den, hvor de før blev stoppet af slim-hjerne barrieren.

Ydermere så er strålingen også mange mange mange gange stærkere end det som skal til for at lave skader i DNA´et. så kræft er også en sandsynlighed.

Men det må du selvfølgelig selv om

Jeg kan kun give dig et godt kammerateligt råd og sige at du bør holde dig langt væk fra de nye kamera telefoner!

Om et par år så vil det komme frem hvor skadeligt det er, men lige nu er der så store enorme penge i den her nye teknologi at sandheden bliver fortiet til fordel for profit!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
@astral: Det er tydeligt, at du overhovedet ingen forstand for på mobiltelefoner... Hvor har du dog de oplysninger fra? Er du 100% naiv, og tror på alt hvad du læse/høre?? tsk tsk!

Mobiltelefoner idag, er langt mere sikre end for få år tilbage. Hvis man lader være med at sætte den op til øret, imens de skaber kontakt til en antenne, både når man skal ringe, og lige inden den ringer, så er man faktisk så safe som man kan være...

Og mine oplysninger kommer fra at arbejde i Nokia i 3 år. Så ja, jeg ved faktisk lidt om det mester.

@Suspekt: Desværre kender jeg ikke noget til Samsung, så der kan jeg ikke hjælpe :(

- Rylle :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Videre kan jeg slet ikke forholde mig til din teori om, at mobiler med kamera skulle være endnu værre end andre telefoner... Det har jo absolut ingenting med hinanden at gøre... At der er kamera i, er bare en feature, som fx en telefonbog... Lader du også være med at købe mobiltelefoner med telefonbog?

Rylle :)

Titel:
Medlem

Citat:
Rylle skrev:
Og mine oplysninger kommer fra at arbejde i Nokia i 3 år. Så ja, jeg ved faktisk lidt om det mester.

Siden hvornår er producenterne begyndt at bekymre sig om DET?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Suspekt > En af mine venner har sådan en, og jeg synes de er rigtig fede. Kameraet virker rigtig godt, så medmindre lyset er dårligt, så kan man altid knipse en god røv ;)

Rylle > Er det ikke lidt naivt at få sine oplysninger fra producenten? Medmindre du selvfølgelig står nede i test-lab'et og foretager undersøgelserne.

Mvh. Psyko

Senest rettet af Psyko 19 apr 2004 21:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyko skrev:
medmindre lyset er dårligt, så kan man altid kneppe en god røv ;)

Hvad skulle lyset have med det at gøre? Man kan vel føle sig frem?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

@Astral... Ta det roligt... han er da fornuftig nok til at komme en sølvpapirs hat på mens han bruger den! :p

Tror sq ikke han ska frygte dem stråler så meget...

Titel:
Insane psychedelia user!

Det sagde de også den gang de delte Fenemal ud til gravide kvinder for at de kunne få ro på nerverne, og da man kunne købe amfetamin i håndkøb. :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Noozer: Du må da være ualmindelig blå-øjet, hvis du tror at Nokia (og andre mobiltelefon producenter) ikke forsker i om det er skadeligt eller ej. Selvfølgelig gør de det.

@Psycho: Selv var jeg inden for softwareudvikling, men som med så mange andre ting, kan software ikke fungere uden hardware og den anden vej rundt. Så ja, selvfølgelig ved jeg hvad jeg snakker om. Og det er ikke noget jeg læst på en tvivlsom hjemmeside, med en eller anden organisation i ryggen, som er imod mobiltelefoner i hele verden eller noget...

Titel:
Medlem

Citat:
Rylle skrev
@Noozer: Du må da være ualmindelig blå-øjet, hvis du tror at Nokia (og andre mobiltelefon producenter) ikke forsker i om det er skadeligt eller ej. Selvfølgelig gør de det.

De forsker i det, i det håb at de kan finde en smutvej, så de kan bilde os ind at det _ikke_ er farligt. Det kalder jeg ikke (uvildig) forskning.
Jeg forstår ikke du kan bilde dig selv det ind.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Rylle skrev:

I gamle dage troede man heller ikke at det var skadeligt at ryge!!!

Det er muligt de forsker i det, men de har alt mulig grund til at underdrive de fare som der er forbundet, ved brug af dem - du må ikke glemme at det er mobil producenterne som har alt at vinde og alt at tabe, det er så store summer det drejer sig om at man er naiv og blåøjet hvis man tror at de servere nogen objektiv sandhed omkring den reele risiko som er tilstede, de er de store! Ofte er store multinationale pengemaskiner amoralske og korupte, se blot på Montsano f.eks. eller hva med Disney som laver sundhedsfarligt tøj og produkter til børn som indeholder stoffer som kan gøre dem sterile, forstyre deres hormoner og skade dem på andre måder, ovenikøbet er dette accepteret af EU (de multinationale firmaers råd kunne man kalde det, det er så fuld med koruption og magtskandaler at det halve kan være nok, det er en røverhule sir jeg!)
Hvis folk dog bare åbnede øjnene op!!
Så længe folk ikke gør det, kan de fortsætte deres arrogance og åbenlyse bondefangeri af masserne

Citat:
@Psycho: Selv var jeg inden for softwareudvikling, men som med så mange andre ting, kan software ikke fungere uden hardware og den anden vej rundt. Så ja, selvfølgelig ved jeg hvad jeg snakker om. Og det er ikke noget jeg læst på en tvivlsom hjemmeside, med en eller anden organisation i ryggen, som er imod mobiltelefoner i hele verden eller noget...

Altså kort sagt...

Du har ikke nogen baggrund for at have nogen sikkerhed for at du har en reel indsigt i de faktiske omstændigheder, eftersom du ikke har den nødvendige ekspertise for at kunne udtale dig med den sikkerhed som du gør...

Her er nogen links som dokumentere min påstand!

http://www.cramon.dk/stopumts.asp

Desuden er det noget vrøvl... de eneste store organisationer er mobil leverandørene, dem som er imod mobil telefoner er det sq for en grund, fordi de er eksperter, Carten Vagn Hansen har også udtalt sig om det stadig stigende elektromagnetisme problem og hvores egen ekspert herhjemme på området Sianette Kwee

Her er hendes CV
(selv om det måske er alt for langt for dig, men så kan du lære at lade være med at slynge påstande ud, når du ikke har nok at ha det i, jeg kan dokumentere mine påstande om mobiltelefoners skadelighed fra eksperter som er uafhængige rent økonomisk, du må ikke glemme at pengene og løgnen ofte følges ad, hvem har motiv til at fortælle sandheden? En person som kan blive chikaneret af telefonselvskaberne, blive fyret fra sit job, fordi vedkommende tør stå frem - eller store mobil telefon firmaer som tjenerr styrtende med penge)

La vær at vær så blåøjet!

Læs på lektien!

http://www.biokemi.au.dk/kwee/

Citat:
Sianette Kwee

Lektor, cand.scient.

Institut for Medicinsk Biokemi

Århus Universitet, Bygning 170

8000 Århus C.

Tlf. 8942 2869

Fax 8613 1160

Email: skwee@biokemi.au.dk

Forskning

Bioelektromagnetisme:

biologiske effekter af Lavfrekvente (ELF) elektromagnetiske felter (EMF)
i miljøet (højspændingsledninger, elektriske husholdningsapparatur) på vækst af
menneskeceller
hvordan disse biologiske effekter kan formindskes
biologiske effekter af mikro-/radiobølge EMF fra mobiltelefoner, transmission
antenne master, radar mm. på cellevækst
EMF og cellernes stresspåvirkning gennem stress proteinerne HSP
EMF og regulation af cellecyclus og reparation af celleskader

Bioelektrokemi:

electrokemi af kroppens metaboliske reaktioner
electroporation: indsætning af makromolekyler, feks. proteiner, antistoffer, DNA i levende celler

Undervisning

Varetager undervisning i faget Medicinsk Biokemi for medicinstuderende ved Århus Universitet, og afholder eksamen i faget.

Curriculum vitae

1968 Cand.scient. kemi, Århus Universitet

1968 Kandidat-instruktor ved Kemisk Institut, Århus Universitet

1969 Amanuensis ved Biokemisk Institut, Århus Universitet

1972 Lektor ved Institut for Medicinsk Biokemi, Århus Universitet

Redaktionsmedlem af Bioelectrochemistry, siden 1975.

Referee for andre internationale tidskrifter, bl.a. FEBS letters og Bioelectromagnetics, IEEE Microwave Transactions.

Peer reviewer for International Science Foundation, U.S.A.

Dansk ekspert repræsentant i EU's COST projekter 244, 244 bis og 281 "Potential Health Implications from Mobile Communication Systems".

Medlem af Organisation Committee, henholdsvis Scientific Committee ved adskillige internationale symposier.

Medlem og fhv. Councilmember af The Bioelectrochemical Society.

Medlem af The Bioelectromagnetics Society.

Chairman for The 14th International Symposium of Bioelectrochemistry and Bioenergetics 1998 i Danmark.

Chairman for The 6th Nordic Workshop on Biological Effects of Electromagnetic Fields, Aarhus 1999 i Danmark

Gæsteforelæser ved universiteterne i Paris, Dijon, Lodz, Warszawa, Prag, Brno, San Francisco, Kansas City, Columbus, Bucharest og Sydney.

Lærer ved Bioelectrochemistry course ved School of Biophysics, Erice.

Lærer ved Workshop on Advanced optical techniques in biomedical research and applications, Predeal.

Lærer ved FEBS '97 Advanced Course on Membrane Transport Processes and Signal Transduction, Bucharest.

Fhv. hovedbestyrelsesmedlem Dansk Magisterforening.

Bestyrelsesmedlem Dansk Universitetspolitisk Forum.

Publikationer

Omfatter indtil nu 44 arbejder (abstracts ikke inkluderet) publiceret i internationalt anerkendte tidsskrifter.

SE PUBLIKATIONER (Word Format) (PDF Format)

Undervisningsmateriale

Udarbejdet 4 kompendier til brug som undervisningsmateriale i faget Medicinsk Biokemi for medicinstuderende ved Århus Universitet.

Foredrag

Afholdt 55 foredrag (abstracts optaget) ved internationale symposia.

Bevillinger

Modtaget bevillinger til indkøb af apparatur og driftsmidler fra Forskningsrådene, Fonden til Lægevidenskabens fremme, Novo Nordisk fond, P.Carl Petersens fond, Århus Universitetsforskningsfond, Danfoss.

Deltaget som chairman og foredragsholder i internationale symposier med tilskud fra Århus Universitet, Forskningsrådene, Udenrigsministeriet, Rektorkollegiet, EU og forskellige private fonde.

Gå til side 2: Mobiltelefoni

Lad mig høre hvis der er nogen yderligere spørgsmål!(?)[/url]

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Atral har helt ret! Jeg købte en E700 i december og siden da er jeg gradvist blevet reduceret til en savlende zombie. Men bortset fra at jeg nu bliver sondemadet og mit eneste seksuelle afløb er når kæresten besøger mig med et skyldfølelses-blowjob, så synes jeg det er en rigtig fed telefon. Jeg har ikke oplevet problemer med softwaren og kameraet er møgfedt! Det eneste minus jeg rigtig kan sætte på den er manglende bluetooth (og måske en gå-væk-astral-spray) Ellers er den IMO helt iorden. Nå, nu er det tid til mit middagstrug med rådnende kød...

BRAAAAAAAAAINS!!!!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Halifax :lol:

joiner: "Must eat BRAIN"

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
muhahahaha! jeg har en Samsung s300m! en lidt billigere model, uden kamera. Så dvs. jeg er kun halvt zombie!!! Ligner lidt de dersens fra det der Ræsiidænt Ivæl spil!! *savle*savle*

Når det er sagt, så kan jeg varmt anbefale samsung telefoner generelt... de er 100% iorden. :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
//Edit: Astral, jeg har slettet dit indlæg af to grunde: Den første er at du gik wayyy offtopic allerede i starten af denne tråd. Det andet er at det var et barnligt personbaseret angreb. Du må gerne deltage, men helst ontopic og i en pæn tone. Back on track please!

/karma!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Astral: Jeg er sku lettere rystet over dig... Tror du ikke, du har set Farlige Teorier med Mel Gibson liiiidt for mange gange efterhånden? Hvordan kan du tro, at fordi et stor multi-nationalt firma tjener styrtende med penge, at så er det lig med at de ikke har rent mel i posen???

Jeg gider slet ikke diskutere med dig... Ikke når du er uden for pædagogisk rækkevidde! Måske du skulle opsøge hjælp for det der? Det skal ikke betegnes som et angreb, men et venligt forslag.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg kom lige i tanke om en ting: Det er lidt nederen, at man ikke kan slukke for kameralyden på E700. Dette gør det noget sværere at knipse pigenumser på diskret vis!

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Det er vel også derfor?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Psyko skrev:
Jeg kom lige i tanke om en ting: Det er lidt nederen, at man ikke kan slukke for kameralyden på E700. Dette gør det noget sværere at knipse pigenumser på diskret vis!

Mvh. Psyko

Jeg købte den igår og er pænt tilfreds med den, nice design og masser muligheder og gratis lir!

er også selv lidt skuffet over det med knipse lyden og det tror jeg også de to lækre blondiner jeg mødte på stationen var :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]