Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 22:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Jeg vil gerne vide noget mere om tramadol og jeg håber, at I kan hjælpe i denne forbindelse.

1) Er der nogen virkning, uder over smertelindring, at forvente ved brug af tramadol?
Jeg ved at stoffet bruges til smertelindring og at det ikke er lige så kraftigt i sin virkning som morfin, for eksempel. Men jeg vil gerne vide, om man kan regne med at få noget ud af at indtage en mængde tramadol, når man nu ikke ligefrem trænger til smertebehandling.

2) Hvor høj er dosen for en førstegangsbruger - og er det optimalt at knuse tabletterne, i stedet for at sluge dem hele?
Jeg er ikke klar over hvor meget man skal tage, men Tradolan tabletterne er på 50mg og i forbindelse med smertebehandling, bruger man normalt 1-2 kapsler á 50 mg taget 3-4 gange dagligt, på landets hospitaler.
Jeg har engang hørt at det kan betale sig at knuse tabletterne, da de så virker mere intenst fremfor at ligge og virke over længere tid. Dette var imidlertid i forbindelse med indtagelse af et andet stof, så jeg ved det ikke.

3) Er der nogle substanser man absolut bør undgå at blande med, eller tilsvarende nogle som er gode sammen med Tramadol?
Her tænker jeg især på cannabis, alkohol og GHB.

Jeg har meget ringe forhåndsviden om dette stof, så al info er velkommen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
skambidt skrev:
1) Er der nogen virkning, uder over smertelindring, at forvente ved brug af tramadol?
Jeg ved at stoffet bruges til smertelindring og at det ikke er lige så kraftigt i sin virkning som morfin, for eksempel. Men jeg vil gerne vide, om man kan regne med at få noget ud af at indtage en mængde tramadol, når man nu ikke ligefrem trænger til smertebehandling.

Tramadol er et opiat, men det er ikke så kraftigt som morfin osv. Det bruges primært til smertelindring, men det virker også euforiserende.

skambidt skrev:
2) Hvor høj er dosen for en førstegangsbruger - og er det optimalt at knuse tabletterne, i stedet for at sluge dem hele?
Jeg er ikke klar over hvor meget man skal tage, men Tradolan tabletterne er på 50mg og i forbindelse med smertebehandling, bruger man normalt 1-2 kapsler á 50 mg taget 3-4 gange dagligt, på landets hospitaler.
Jeg har engang hørt at det kan betale sig at knuse tabletterne, da de så virker mere intenst fremfor at ligge og virke over længere tid. Dette var imidlertid i forbindelse med indtagelse af et andet stof, så jeg ved det ikke.

Så vidt jeg ved er dosen 2-6 kapsler á 50 mg, men start med 2 og arbejd dig op ad, det er bedre at være på den sikre side. Hvis det er depot-tabletter, altså som bliver udløst langsomt over længere tid kan det betale sig at knuse dem og evt. opløse dem i vand, hvis ikke er det ligemeget.

skambidt skrev:
3) Er der nogle substanser man absolut bør undgå at blande med, eller tilsvarende nogle som er gode sammen med Tramadol?
Her tænker jeg især på cannabis, alkohol og GHB.

Cannabis vil forstærke virkingen og kan anbefales at blande med. Jeg ville passe på med at blande med alkohol da det giver en del kvalme, og jeg synes slet ikke du skal blande det med GHB eller andre downers (benzodiazepiner fx).

Det skulle vist være det.
Mvh. Christian

Titel:
Medlem

Fenriz' svar rejser et par spørgsmål:

1) Er tradolan depot-tabletter?
2) Hvordan forstærker cannabis tramadols virkning?

Titel:
nej normal er de ikke depot ,men kan fåde som det .men tror ikke det er sådan nogen du har .og hash kan forstærke virke sådan det blive meget mere skæve af det så pas på dig selv....

Titel:
Medlem

Fandt lige denne side om Tramadol hos erowid.org: http://www.erowid.org/pharms/tramadol/tramadol.shtml

Den er OK, men jeg vil stadig gerne have svar på mine foregående spørgsmål, hvis nogen kan hjælpe.
Endvidere er jeg kommet til at tænke på, hvorvidt Tramadol, ligesom morfin, er uskadeligt for ens CNS. Nogen der ved det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis det er depot piller heder de Tradolan Retard.
Cannabis er altid godt sammen med Opiater,fordi det forstærker rusen.
Jeg syntes det er noget af det bedste,at ryge en fed hvis man er godt buldret at Ketoganer.
Så får man tit lige lidt kvalme,men der er det bedste simpelthen at stikke 2 fingre i halsen(det er utroligt let at kaste op på Opiater),eller lægge sig ned med et åbent vindue. :wink:
Og med hensyn til dit sidste spørgsmål,så vil jeg formode at Tramadol besider de samme egenskaber på også dette område som andre Opiater.Man kan blive konstiperet og enda hooked,men kroppen tager tilsyneladende ikke skade af dem.

Titel:
Medlem

Mange tak for svaret, Gonzo! Det kan jeg bruge til noget. :)

Jeg skal lige høre om jeg forstår dig ret; er det i forbindelse med kombination med cannabis at du taler om kvalme, eller er det ved generelt brug af tramadol?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
skambidt skrev:
Mange tak for svaret, Gonzo! Det kan jeg bruge til noget. :)

Jeg skal lige høre om jeg forstår dig ret; er det i forbindelse med kombination med cannabis at du taler om kvalme, eller er det ved generelt brug af tramadol?

Nu er det ikke fordi jeg skal stoppe ordene i munden på Gonzo, men jeg er ret sikker på at cannabis'en er til at fjerne opiat-kvalmen. Det er nemlig ret normalt at få kvalme på opiater, faktisk er det næsten en integreret del af oplevelsen.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Det jeg mener er, om der især kan blive tale om kvalme når man blander cannabis og tramadol, eller om det er sagen uvedkommende hvorvidt jeg kombinerer med cannabs - og jeg altså kan regne med at få kvalme uanset om jeg gør det eller ej.

Psyko: Jeg har svært ved at forestille mig, at cannabis skulle fjerne kvalmen, må jeg indrømme. :roll:

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Det er meget normalt at man får kvalme af opiater, når man ikke har en tolerance, det er dog ikke spor ubehageligt at knække sig.
faktisk tværtimod er det ret så lækkert.

Og min personlige erfaring er at cannabis virker kvalmenedsættende, samt det givet en meget mere lækker kropseufori sammen med opiater.

et par hashkager og stærke opiater, det er faktisk ret så lækkert. meeen bliver aligevel halvkedeligt efter et par dage.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universets Kerne, we all float down here.
jeg synes tramadoler er kedelige uden en fed havde engang en pakke liggende synes det er svært at lade være med at tage en 4-6 stykker når man nu har dem

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hash virker kvalmenedsættende så det batter!
Da jeg var i Prag på studietur boede jeg bla.a. på værelse med en 50% grønlænder som pga. grønlændersyndromet* havde brækket sig uafbrudt i 5 timer i forbindelse med tømmermænd.
Han bad os så om at skaffe ham noget at ryge, det gjorde vi og så snart han havde fået det første hvæs trak han hovedet op af tønden og brækkede sig ikke resten af dagen.

* Grønlændersyndrom = Eftersom alkohol ikke kom til grønland før for ca. 100-150 år siden er grønlændernes krop ikke "tilpasset" den, og mange af dem får virkelig ekstremt store tømmermænd.
Der er sikkert nogen der kan forklare det bedre end mig.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Er det Asian flush du sakker om, eller havde han bare fået for meget?

Asian flush virker som mild, naturlig antabus.
Efter navnet skulle man ikke tro at det kan være asian flush, men jeg mener at asian flush bare mest rammer asiater, og deraf navnet.
Det engelske navn er Alcohol flush

Titel:
Insane psychedelia user!

DD: "Grønlændersyndrom" er ikke det korrekte ord for det, bare et jeg har hørt brugt om det.
Det med at det virker som en mild naturlig antabus lyder sandsynligt, han var helt grøn i hovedet, svedte koldsved hele tiden, brækkede sig minimin 10-15 gange i timen (fordi han blev ved med at drikke masser af vand da det er mindre smertefuldt at brække op end galde), rystede og lå og "rokkede" i sengen.

Det er ret naturligt hos mange grønlændere AFAIK.

Mvh Jonas!

Titel:
Insane psychedelia user!

Det skal også lige nævnes at han får det sådan hver gang han drikker over en øl eller tre.
Fatter egentlig ikke hvorfor han gør det alligevel :?

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
FarmerJoe Aka. MuscleFy- skrev:
DD: "Grønlændersyndrom" er ikke det korrekte ord for det, bare et jeg har hørt brugt om det.

Det jeg mente var at det hedder Asian flush, og Grønland ligger jo ikke ligefrem i Asien.
Men jeg tænkte lige på at det nok er Asian flush, da grønlændere har mange træk fra den mongolske race (asiatere)

FarmerJoe Aka. MuscleFy- skrev:
Det er ret naturligt hos mange grønlændere AFAIK.

Det er det nemlig, jeres ven har bare lidt kraftigere symptomer end normalt (udfra de par stykker jeg har snakket med)

Så vidt jeg ved er eurpærere de eneste der rigtigt kan "tåle" alkohol

Titel:
Medlem

Nå, det lyder da godt. Det er jo så nemt lige at tænde en joint - og hvis det tilmed forbedrer tramadol-rusen, så er det jo bare om at få fyret op! :D

Titel:
Medlem

Er der nogen der ved hvor meget der skal til, for at få en alvorlig overdose tramadol - evt. hvad LD50 er?

Titel:
Insane psychedelia user!

skambidt skrev:
Er der nogen der ved hvor meget der skal til, for at få en alvorlig overdose tramadol - evt. hvad LD50 er?

Ved søgning på http://www.google.com fandt jeg

Tramadol HCl: Oral rat LD50: 228 mg/kg

Andre steder skriver de dog 300-350 mg/kg, men jeg ved så ikke om det er på en anden saltform.

Hvis du bare holder dig under de 100 g skulle der vist ikke være nogen problemer :lol:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ligesom LD50 for BDO i gnavere er over 1 ml. / kg., vil jeg absolut råde til at tage det med et gran salt!

Der er INGEN garanti for at du overlever, at spise f.eks. "kun" ét gram Tramadol.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]