Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 15:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
du burde være "i sikkerhed" med 1 g mexikanske. En af mine venner åd på et tidspunkt 1 g og mærkede ingenting. SÅ bare slap af og lad være at være nervøs [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Det er en rigtigt god idé at starte med en meget lav dose. Hellere blive skuffet første gang og så langsomt justere dosen, end at blive totalt overrumplet.

Jeg startede selv med en relativt lav dose, og blev slemt skuffet. Jeg er dog glad for dette nu, for næste gang jeg trippede (og kunne mærke noget) var det helt vildt fedt, og jeg var meget mere afslappet end første gang.

Held og lykke !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis det er Mex svampe,er jeg sikker på,at du får en virkning,men at den ikke bliver for stærk hvis du fråder 1g.
Jeg tror det vil være helt tilpas. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
OG HUSK! Æd dem sammen med et ar venner, som det også står så fint i et andet topic. Nu har jeg ikke selv prøvet svampe, men vil egentlig gerne, og i det andet topic stod der at det var bedst at tage dem med aet par venner [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: DK
Det er sikkert en god ide at æde dem sammen med venner, men omvendt kan jeg så sige at jeg tit har frådet dem alene og har faktisk haft de bedste stunder helt alene, hvor alt kan tilpasses efter mit eget hoved.
Mit musik, mig der bestemmer helt set & setting og ingen der blander sig i noget.

Har også taget dem flere gange og været hjemme sammen med min kæreste som ikke tripper af mange årsager, men det har heller aldrig været et problem. Hun har grinet af mig fordi jeg blev mystisk, men det har altid bare gjort mig endnu mere glad at se hende smile og grine. Samtidig har jeg også haft en klar aftale med hende om at jeg bare kan bede hende om at lade være med at tale til mig, noget som hun respekterer til punkt og prikke.

Mit første trip var alene og var helt kanon, måske det har noget med det at gøre?

Jeg har aldrig haft et virkelig badtrip. Har kun lige snuset til det, men har fået det slået ned i opløbet ved at skifte musik, gå i bad (rigtig godt, men få lige en anden til at indstille varmen) eller på anden måde ændre sine omgivelser og tanker. Sjovt nok har det næsten altid været et TV der har været skyld i at det startede.

Svampe giver mig næsten altid følelsen af at alting bare er perfekt, og så er det nemt at nyde trippet og lade sig flyde med.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
1 g kan du ikke mærke, så spis da omkring 1.5/ 2 g førdste gang evt drik lidt alckohold sammen med,fks. en flaske vin ikke for meget heller ikke,

hvis du spiser et bare et g af mexikanske og man så ikke kan mærke dem så er det jo spilte penge,
jeg kan godt føle dig så heller at have tabt de penge end at midste sin forstand ved overdosing,det er da altid noget du ved hvilke svampe du har at gøre med,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Og så lad være at lytte til guffe. Hvad fanden er det her for noget at opfordre til at drikke sammen med svampe ? Jeg har personligt kun engang blandet et trip på svampe med andet, det var hash og det blev til en triprapport der hedder bad trip (skrevet af hamp).Det var forøvrigt på 2.5 g mexier. Tro mig halvdelen af det trip havde været mere end nok på det tidspunkt. Faktisk så blæste det trip mig så langt ud at jeg he mere end 1½ år efter stadig tænker over det med jævne mellemrum. Jeg er ligesom ikke helt kommet oven på igen ! Det her siger jeg ikke for at stoppe jer i at tage svampe, men nærmere fordi at et badtrip altså er ekstremt forfærdeligt især mens det foregår !
Til sidst vil jeg bare sige at jeg syntes det er fedt med de piger som tilsyneladende er ved at støde til. Gid min kæreste havde den slags interresser !

Dedikeret medlem

godt sagt hamp [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Måske ikke en god ide at sige man skal drikke sammen med første gang, men det med at man skal tage en ordentlig dosis første gang går jeg også indfor. Hvis man føler man har styr nok på sig selv og er klar til at trippe er 2g slet ikke for meget, jeg kan huske mit første trip på 1½g mexi, der kunne jeg i hvert fald let have taget 2-2½ men der havde jeg også læst i lang tid før det og følte mig virkelig klar.

Der er ingen grund til at ligge ud med 3g mexi men 1½-2 kan let indtages, hvis man ikke kan klare et trip på 1½-2 første gang, tror jeg lige man skal overveje det igen og vente, da trippet virkelig ikke er vild på 2g. Personlig får jeg først rigtig visuels/hallu'er på 3g (eller 1g Hawaii hehe), alt før 3g er bare sådan mystisk, selvføgelig er farver anerledes, men det er sq ikke nok til at få et bad-trip af.

En anden ting er, jeg tror det var DR-D, der skrev et andet sted, at det er lettere at få 'bad-trip' på 1½-2, end 3g for på de ca 1½g er trippet mere 'tankevækkende' og man begynder at tænke mere over tingene og det udvikle sig til Noia. Hvor (jeg selv i hvert fald) på 3g, er mere hallu-ramt og trippet ændre sig, men man skal passe på, jeg har selv prøvet en enkelt gang på 5g mexi hvor jeg næsten ingen hallu havde, men hvor trippet var meget mindfucked. Heldigvis havde jeg trippet en del gange der, så jeg kunne fint styre mit trip, men en newbie ville nok have svært ved at komme ud af en sådan en tur.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Bare min menning, men efter min menning er det klart bedre at starte med en rimelig potent dosis, da man der ikke er i tvivl om man tripper eller ej!
Det plejer at være småhalluer og mindfuck der giver folk dårlig reaktion, ifølge min effaring. Når man er på stadiet lige mellem halluer og ændret tankevirksomhed, bliver tvivlen ofte til noia og noia til dårlige reaktioner.
Start dosis vil efter min menning være omkring 2.5 - 3 G mexicanske
el. 0.75G Cambodianske.
Det er dog også vær at notere sig, at den grimme smag også kan give dårlige reaktioner pga. man føler sig mere forgiftet hvis man fråder noget der smager af sok.
Derfor syntes jeg at Psilocybe Tampanensis er en glimrende begynder svamp, som dog kan være svær at få fat på.
Den smager jo næsten godt....Nam Nam!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak EB.
Jeg vil godt gå med på at det er mindfuck og ikke halluerne der giver bad trip (sån er det ihverfald for mig) men jeg har trippet med folk som reagerede meget MEGET forskelligt på præcist det samme stof i præcist samme dose. Derfor tror jeg særligt første gang at man skal passe på ikke at komme for langt ud. Specielt hvis man slet ikke ved hvordan et trip er. Hvis man nu hele sit liv kun har røget en enkelt eller to skodjoints og ellers holt sig til ethanol ved man ærligt talt sikkert ikke så meget om ændringer i ens opfattelse af omverdenen.
Dog vil jeg gerne gå med så langt som til at det er yderst fedt hvis man rigtigt bliver skudt afsted første gang da man netop er newbie i de sindstilstande man kommer i. På den anden side kunne jeg godt forestille mig at et alt for fedt begyndertrip godt kunne ende i et alvorligt misbrug fordi man ALDRIG for det så fedt som første gang. (jeg har ihvertfald ikke ramt en ligende rus på hverken hash,svampe eller alkohol som den første(syre er bare altid godt)).
Held og lykke og god tur under alle omstændigheder !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Forøvrigt ville jeg da gerne høre hvor meget det så rent faktisk blev til og hvordan det var. Den første post er dateret 20/5 og referer til næste weekend som triptidspunkt. Den weekend må være gået for længst !

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
DR-D. Første gamg på 2,5g ???????????????????????????????????????????????????????
prøv lige at tænke lidt over den før du giver sådan et råd igen!!!!!!!!!!!!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan så udemærket godt se din pointe DR-D, jeg har bare kommet til at prøve den efter in real life på en hommie. Jeg tror nok ikke at han syntes det var det vildt fedeste ! han har af en eller anden grund ikke turde røre ved svampe i 9 måneder, da han så gjorde det igen på ca halvdelen af dpsis fik han igen et dårligt trip, dog slet ikke i stil med det han havde fået første gang. her var det bare mest overvcældene hvor den første gang havde det skræmt livet halvt ud af ham !

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
En af mine venner fik lidt over ½g hawaii første gang og han trippede sq totalt fedt.

Så det gælder sq bare om at have en psyke der kan holde til det, hvis man ikke tror man har det skal man nok lade vær. Hvis man tror man har og det går galt, ja så kan man lære det!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
jeg tænker mig skam om
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg starter jo med at sige at det er min effaring at....
Jeg har trippet svampe med en snart 20 newbies og ingen af dem har fået det dårligt, lidt overlast, fået badtrip eller ikke brudt sig om det.
Jeg selv startede min svampe debut med en lille dosis, og brød mig ikke synderligt om det. Jeg ved idag, at det nok ikke var blevet en dårlig oplevelse, hvis jeg havde ædt mere end 1G. Det var tvivlen der satte noiaen igang hos mig!
Nogle mennesker er selvfølgelig mere eller mindre følsomme over for Psilocybins virkning, men man skal slet ikke overveje, at trippe vedmindre man kender sin psyke, og ved at den kan holde til flyveturen.
Så min mening er skam velbegrundet!
[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

[ 20 Juni 2002: Besked ændret af: DR-D ]

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Ja ok dr-d, jeg tager det til mig.

Det lyder som om du ved hvad du snakker om, og hvis newbierne er sat ind i tingene så er det vel ok.
Men jeg synes nu stadig det er en for stor begynder dosis.
" Different strokes, for different folkes"

Medlem

Geografisk sted: Kbh området
1 enkelt g gringoer var hvad jeg spiste første gang,(bvadrr- fatter egentlig ikke at folk kan spise dem...??) Men tjaaa, smag og behag. Dét synes jeg egentligt, var en ret passende portion. Ikke for meget, ikke for lidt, men tilpas prøvesmagning.

Der er, efter min egen erfaring, slet ikke noget at være nervøs eller bange for- slet ikke hvis I er flere om det !!
Selv var jeg alene på dem, min fyr havde ikke lige lyst til at prøve det, men JEG havde det sjovt nok alligevel [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Selv om det kun var os to.
Det kunne helt sikkert have været endnu sjovere og mere interessant, hvis han også havde været på dem, så han ligesom var med på HVAD det helt præcis var, der var så skide sjovt og fascinerende hele tiden og OM IGEN [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Bon voyage [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Selv var jeg alene på dem, min fyr havde ikke lige lyst til at prøve det, men JEG havde det sjovt nok alligevel

er du pige????

endelig en pige til på psy [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er nu ikke den første. I sin tid, tilbage før jeg overhovedet havde prøvet svampe syre eller røget hash var Spiot jo meget aktiv...Hun var nu meget grinern...

Medlem

Geografisk sted: Kbh området
@Zikterion: Ja da, har du først fundet ud af det NU ?? ha haaaaaa [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]