Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

I morgen eller torsdag vil jeg så for først gang prøve at se om jeg kan finde de små psyller i mit lokalområde, derfor skal jeg lige hører om jeg er helt galt på den;

Location; Græsmarkder, gern hvor køer eller andet har græsset?

Når man så har fået indsamlet dem i en papirpose, så hjem og brede dem ud på nogle aviser hvor de så skal ligge til de er helt tørre. Derefter på syltetøjs glas og opbevares mørkt & køligt, ikk'`?

Mht. til dosis er jeg lidt forviret, "15 - 30 stk. friske svampe eller 0.5g. - 1.5g. tørrede svampe" står der på mushroom.dk. Bliver de virkelig så meget mere potente af at tørre? Skal man simplehen bare tage sine tørrede svampe og så måle 1-2g ud?

Mvh.

daffy duck

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
ja - de bliver mere potente pr. vægtenhed, da alt vandet fordamper, og det udgører jo en god del af svampen.....

men på erowid står der at man skal spise 1/4 gram tørrede, eller éen stor svamp (våd som tør) - jeg ved ikke det med doserne, så spørg hellere nogen som har spist dem før!!

In our memories

Geografisk sted: København
Det er ret umuligt at gætte på forhånd hvor de er med sikkerhed... men ko- og hestemarker er gode bud... du ved relativt lavt græs med nogle tuer rundt omkring, så er de nemmere at få øje på.

Forvent at du skal rundt på knæ og virkelig kigge grundigt... du kan vade i svampe i lang tid uden at få øje på dem, indtil du har trænet dine øjne til at få øje på detaljerne imellem græsstråene.

Tag også en madpakke med så du ikke bliver sulten og utålmodig alt for hurtigt... det kan og bør nemt tage nogle timer at være på svampe-tur [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg kan anbefale at tørre dem på en glasplade hvis du har mulighed... de har det med at klistre fast på aviserne... men ellers er aviser nu ok.

Det er rigtig at der sker intet med psilocybin-indholdet under tørring, men vandet forsvinder... derfor den store forskel i dosering på friske eller tørrede svampe.

Et gram danske svampe plejer at give et godt og kraftigt trip... danske svampe er ret stærke! Det svarer i min bog til en 20-30 friske psyller [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] men det kan godt være at jeg er way off mht de friske... men den dosis plejer at virke godt på mig!

God jagt, og lad endelig høre om du finder noget... jeg er nu ked af at jeg har så dårlig tid til svampejagt i år, men jeg skal da ud... bare ikke hver dag i flere uger, som jeg har gjort tidligere.

Mvh Zonker

Insane psychedelia user!

Tak for rådene endtil videre.

Lige for at slå det fast, jeg har styr på min svampe-dosering, det var kun et eks. det med de 1-2g. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator

hold dig til det tørre, det er lettest.

men hvis man nu går ind på staden og køber et g mexi´er, så får man jo ikke 20-30 stk. svampe... der er måske 2 små... og det svarer så til at havde spist 2 små friske, da forskellen blot er at du spiser noget vand med de friske = samme mængde psilocybin + noget vand!!!

[ 18 September 2002: Besked ændret af: TurboTorben ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Hej
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
på erowid står der at man skal spise 1/4 gram tørrede, eller éen stor svamp (våd som tør)

Det er helt hen i vejret hvis det er Spids Nøgenhat/Psilocybe semilanceata/Liberty cap
En stor Spids Nøgenhat og du vil ikke mærke noget som helst!

Kan stadig stå inde for de doseringsforslag der er på cmc´s site [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

power to cmc [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Hmm.. Hvorfor er de ikke kommet?!

Jeg ville lige ud og finde et godt sted at lede efter de små svampe, jeg fandt en nogenlude perfekt mark. Det var en gammel græsmarkd, der græssede kø'er og den var fugtig! Men alligevelet så jeg ikke skyggen af nogen som helst slags svampe?

Har det ikke regnet nok eller hva? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Moderator

det her sq da overhovedet ikke regnet i 4 uger... ihvertfald ikke hvor jeg bor - jeg har ovså været ude og kigge på mine marker/græsplæner, og der var heller ikke nogen

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
you be too early [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: HaPpYlAnD
hvornår er det det bedste tispunkt at lede efter syller???

In our memories
Brugeravatar

Kort før og efter den første nattefrost

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: HaPpYlAnD
det vil sige lige omkring nu eller sådan noget, for der har været en del nattefrost i happyland her på det seneste, så måske skulle jeg ud og lede efter de søde små efter jeg har været i skole.
POWER TO THE PEOPLE

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]