Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 00:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hash på det europæiske marked er over de seneste fire år blevet dobbelt så stærk, viser en ny hollandsk undersøgelse

/Ritzau/ - 10:10 - 27. maj. 2004

Den hollandske regering overvejer, om det fortsat skal være lovligt at sælge hash i de små hashcaféer langs Amsterdams kanaler. En ny undersøgelse har vist, at hashen siden 2000 blevet dobbelt så stærk, så den nu i gennemsnit indeholder 18 procent af det aktive stof THC mod tidligere 8,6 procent.

Det er bedre og mere intensive dyrkningsformer, der har presset indholdet af THC op.

- Indholdet af THC kan sammenlignes med nikotinindholdet i cigaretter, og det kommer bag på mange, specielt turister, at deres joint pludselig er blevet dobbelt så stærk, siger Henk Maurits fra det hollandske overvågningscenter Trimbos Instituttet i Utrecht.

Hvis det viser sig, at der er en "uacceptabel helbredsrisiko", vil den hollandske regering i fremtiden klassificere hash på lige fod med heroin og kokain.

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=250576

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu er jeg ingen ekspert, men ovenstående lyder for mig som noget vås. Det kan godt ske at hashen er blevet stærkere, men jeg tror nu mere det er fordi der bliver lavet mere kvalitetshash og mindre af den dårlige standard. Men der er nok nogen der ved mere om den slags end jeg... Men om det lige er et hollandsk institut, er jeg lidt i tvivl om.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg postede den egentlig også, bare mere fordi, det lyder så åndssvagt. Jeg fatter ikke hvad de mener med "uacceptabel helbredsrisiko". Vi må da gå ud fra at de har gennemtestet hash inden de lovliggjorde det i tidernes morgen. (bi)virkningerne kan da ikke komme bag på dem ??

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hvad der kommer ud af EB's mund er det rene opreklamerede og overdramatiserede lort og pis.

Og om deres joints er dobbelt så stærke eller ej, kan være fuldstændig lige meget. Man kan jo for fanden mærke hvornår man har fået nok og hvornår man ikke har. Sluk jointen og stop med at ryge - hvor svært kan det dog være?! :roll:

At gøre hash illegalt igen er et dumt træk af Holland. Jeg kender en guide der tit tager til holland med en flok danske turister, og hun har faktisk gjort det siden 70'erne. Hun beskrev Amsterdam som det værste narkoman-by dengang sammenlignet med idag, og hun gav Holland en masse ros for at legalisere hashen, for det var rent faktisk grunden til at gaderne blev ryddet. Legaliseret hash = mere kontrol, det er faktum.

Derfor håber jeg på, at det er endnu mere pis som EB fyrer af.

Titel:
Dedikeret medlem

rolig nu 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]