Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 01:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

troelsmakholm skrev:
Jeg tager lige det her gamle topic op igen.

Jeg har lige bestilt en My Weigh Lucky 11 som kan ses på http://www.myweigh.com/pocketscales_Lucky11.html

Jeg ville lige høre om der er nogen der har erfaringer med denne vægt. Det skal lige siges at vægten skal bruges til at afveje svampe og hash så den behøves ikke være præcis helt ned til 0,01g men 0,1g er fint.

Hvis nu du havde læst min kommentar om denne vægt tidligere i denne tråd, kunne du have sparet pengene. Jeg citerer mig selv:

Child Inside skrev:
Og så vil jeg godt benytte lejligheden til at fraråde folk at købe en MyWeigh Lucky 11 vægt. Jeg har selv lige købt en i den tro at den kunne veje ned til 10mg med en rimelig præcision, eftersom det er hvad der står om den på diverse steder der sælger den. Det holder bare overhovedet ikke! Jeg vil tro at den afvigelse der er på den ligger på minimum 50mg, så den kan kun bruges fra halve gram og opefter, eller noget lignende.

Den vægt er ganske enkelt noget lort, så enkelt kan det siges.

Nu er det så jeg tænker på hvorfor jeg dog gider skrive den slags her... der er alligevel ikke nogen der gider læse det, ser det ud til.

Titel:
Medlem

Child Inside skrev:
troelsmakholm skrev:
Jeg tager lige det her gamle topic op igen.

Jeg har lige bestilt en My Weigh Lucky 11 som kan ses på http://www.myweigh.com/pocketscales_Lucky11.html

Jeg ville lige høre om der er nogen der har erfaringer med denne vægt. Det skal lige siges at vægten skal bruges til at afveje svampe og hash så den behøves ikke være præcis helt ned til 0,01g men 0,1g er fint.

Hvis nu du havde læst min kommentar om denne vægt tidligere i denne tråd, kunne du have sparet pengene. Jeg citerer mig selv:

Child Inside skrev:
Og så vil jeg godt benytte lejligheden til at fraråde folk at købe en MyWeigh Lucky 11 vægt. Jeg har selv lige købt en i den tro at den kunne veje ned til 10mg med en rimelig præcision, eftersom det er hvad der står om den på diverse steder der sælger den. Det holder bare overhovedet ikke! Jeg vil tro at den afvigelse der er på den ligger på minimum 50mg, så den kan kun bruges fra halve gram og opefter, eller noget lignende.

Den vægt er ganske enkelt noget lort, så enkelt kan det siges.

Nu er det så jeg tænker på hvorfor jeg dog gider skrive den slags her... der er alligevel ikke nogen der gider læse det, ser det ud til.

Jeg læser dit indlæg :wink: Jeg havde også læst det indlæg igennem som du skrev men jeg må åbenbart have overset det du skrev om lucky 11. Min fejl.

Det er jo lidt noget pis hvis den kun kan bruges til halve gram... når nu får vi at se. Den har dog trods alt kun kostet 120 kr.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Ifølge min afdøde mormors nabo er det helt umuligt at veje svampe ud på sådan en fætter der. Skålen er simpelthen for lille.

/karma!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Der er jeg så uenig. Jeg har da snakket med din afdøde mormors hund og den bruger altid en Lucky 11 til at udveje svampe. Den siger der sagtens kan ligge to gram hvis man er god til at stable, og det er hunde jo ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg snakkede lige med min mormor og hun sagde godtnok at hendes hun er en whimp, som aldrig har brug for at veje mere end 2g ud af gangen. Så du havde sgu ret! :mrgreen:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvorfor i det hele taget veje svampe?

Nip til dem stille og roligt, og vej så posen bagefter, hvis du endelig har behov for at vide hvor mange du har fået guflet. :)

NB! Dette bør kun udføres af erfarne brugere af psykedelika!

Senest rettet af Dextrose 28 maj 2004 20:30, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selvfølgelig Dex, men jeg synes sgu det er en lidt hård intro for gutten, som ikke har prøvet andet end øl og cannabis før. *g* Så er det sgu rart at kunne veje halvandet gram af til ham i stedet.

Titel:
Medlem

Halifaxxx skrev:
Selvfølgelig Dex, men jeg synes sgu det er en lidt hård intro for gutten, som ikke har prøvet andet end øl og cannabis før. *g* Så er det sgu rart at kunne veje halvandet gram af til ham i stedet.

Ja det var også det jeg tænkte :) Vil gerne vide inden jeg tripper om jeg bliver blæst eller meget blæst :wink:

Så er det også meget rart at have den til at veje hash på så man kan sikre sig at ens dealer ikke snyder 8)

Men hvis bare jeg kan veje 2 gram af med en nøjagtighed på 0,1-0,2g så er det fint nok.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så, nu fandt jeg sgu lige en Tanita 1210-50 til £149.80 hos en engelsk webshop!

Jeg har ikke set den så billig i europa før... Nu er der ikke længere nogen undskyldning for at lade være med at købe en :P

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Child Inside skrev:
Så, nu fandt jeg sgu lige en Tanita 1210-50 til £149.80 hos en engelsk webshop!

Jeg har ikke set den så billig i europa før... Nu er der ikke længere nogen undskyldning for at lade være med at købe en :P

Husk, det koster £2-4 i forsendelse!!!! :P

For jer der vil have en lidt billigere vægt (fra samme firma), så er denne nok idéel:

RT-50. 50 gram Digital Scales Accurate to 100th of a gram

Overvejer at købe den her d. 1... jeg giver lige lyd fra mig ang. kvalitet.

Titel:
Medlem

noname skrev:
Der er jeg så uenig. Jeg har da snakket med din afdøde mormors hund og den bruger altid en Lucky 11 til at udveje svampe. Den siger der sagtens kan ligge to gram hvis man er god til at stable, og det er hunde jo ;)

Min hund er åbenbart også god til at stable. Den afvejede 2x2 gram i går på min lucky 11 vægt. Vægten er dog ikke helt præcis så hunden smed 4 panodiller på, á 500 mg og puttede derefter svampene på, til vægten stod på det samme som de 4 panodiler... Smart hund sådan at finde noget af kendt vægt og derefter regne ud fra det :wink:

Vægten viser 1,25X for meget, altså hvis der skal afvejes 2 gram skal vægten ramme 2,5 gram.

PS: Jeg kan godt anbefale vægten til folk der bare skal bruge den til svampe eller hash. Så længe man har noget af kendt vægt er ussikerheden ikke mere end +-0,1gram.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvordan kan du være sikker på, at dine Panodiler udelukkende består af 500 mg. presset Paracetamol, uden nogen former for bindemidler etc.?

Titel:
Medlem

Dextrose skrev:
Hvordan kan du være sikker på, at dine Panodiler udelukkende består af 500 mg. presset Paracetamol, uden nogen former for bindemidler etc.?

det kan jeg selvfølgelig heller ikke være 100% sikker på, men så vidt jeg ved (correct me if im wrong) så udgør bindemidler mm. så lille en del af en panadil at det ikke har noget at sige.

Men det kunne være meget rart hvis der er en der har en præcis vægt som gidder at prøve at veje en panadil. Eller hvis man ikke har en panadil så en 2-krone. Min vægt siger at en 2-krone vejer 6 gram.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg er blot en fattig narkoman. Jeg har kun 34 kr. i mønter... :?

Men mønterne vejer hhv.;

20 krone: 9,2634 g

10 krone: 7,0218 g

2 krone: 6,0570 g
2 krone: 5,9797 g

Den præcise vægt på en mønt afhænger selvfølgelig af slidtagen, men tag disse værdier som et vejledende tal :wink:

Titel:
Medlem

CannaChem skrev:
Jeg er blot en fattig narkoman. Jeg har kun 34 kr. i mønter... :?

Men mønterne vejer hhv.;

20 krone: 9,2634 g

10 krone: 7,0218 g

2 krone: 6,0570 g
2 krone: 5,9797 g

Den præcise vægt på en mønt afhænger selvfølgelig af slidtagen, men tag disse værdier som et vejledende tal :wink:

Ok, tak for det hurtige svar. Så må man jo sige at min vægt vejer rimelig præcist... Så kan det være jeg har taget fejl mht. panodilerne. Så har jeg sq nok fået vejet 2 x 2,5gram af.

Er der nogen der har en præcis vægt som vil prøve at veje en panodil?

Vil i mene at 2,5 gram er for meget når det er første gang?

Titel: Updates?
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg skal bruge en vægt med en præcision der ligger på niveau GemPro 50. Inden jeg bestiller den fra http://balance.balances.com/scales/870#
ville jeg lige tjekke om nogen havde fundet et bedre alternativ, eller en billigere forhandler.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

GemPro har fået ret dårlige kommentarer sammenlignet med Tanitas 1210'er...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ja, men den er også tilsvarende dyrer :? Er der nogle der har erfarring med GemPro'en? Jeg skal bruge vægten til at afveje RC-doser som 2c-i og 4-ho-dipt med. Er den tilstrækkelig til dette formål?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]