Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: århus
Jeg går og planlægger at spise svampe engang i sensommeren, jeg har prøvet det to gange før, men første gang var det meget lidt (spids nøgenhat), og anden gang (amazonsvampe) var på festival hvor jeg røg med på en svampejoint (er der noget ordentlig virkning i det?) og spiste nogle stykker lidt senere, dette var dog under kraftig påvirkning af alkohol og hash. Jeg har ikke nogen ide om hvor stor en dose jeg har fået, og har ikke haft nogle vilde trips, nogle få halluer, og meget sær hørelse den ene gang. :roll:

Denne gang vil jeg gøre det rigtigt, og det meste er planlagt, det skal være med en af mine bedste mates, og destinationen bliver højst sandsyligt mols bjerge, en ghetto blaster og air, noget god fråder og så ellers bare lulle rundt og natur trippe :D

Men jeg vil godt have lidt hjælp til dosen, jeg regner med at det bliver hawaii svampe, men hvor mange skal jeg spise for at få et godt trip, og skal de ned på en gang eller, lidt først og så resten senere eller noget i den stil.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hawaii-svampe er nogle af de kraftigste psilocybin svampe mennesket kender til, så der bør passes på.

Umiddelbart vil jeg anbefale at du har 1g på dig. Start ud med .25-.5g og vent i 1-2 timer. Hvis du ikke er tilfreds med effekten, så spis den sidste 0.5-0.75 gram (bedøm selv). Men jeg vil absolut ikke anbefale dig at spise over 1g, når du ikke har mere erfaring, selvom du ikke får effekt.

Hvis du ikke får den ønskede effekt af 1g (hvilket er meget!), så ville jeg lade vær med at spise mere og lamme mig lidt på hash istedet. For man ved aldrig om de pludselig vil slå ind.

Hvis du ikke får en effekt, hvilket jeg tvivler på, så prøv at indtage 1g på én gang næste gang du skal trippe.

Hvad angår rygning af svampe, så er det meget forskelligt hvordan folk reagerer på det. Nogle folk bliver voldsomt blæste, andre gør ikke. Personligt har jeg røget svampe 2 gange før, og jeg har rapport over den ene oplevelse:

http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=542

Anden gang røg jeg en betydelig større dosis svampe. Svampene fik lov til at tørre over 3 dage på et stykke papir istedet for i ovnen (ca 1g Psilocybe Cubensis). Jeg synes det er spild af svampe, fordi jeg ikke får nogen effekt ud af det. Desuden får jeg det meget dårligt, får kvalme, maveonde, dårlig smag i munden og bliver meget rundtosset. Så en anbefaling fra mig får du ikke. :P

Erowid's svampesektion er bestemt anbefalelsesværdigt:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml

Held og lykke... meld gerne tilbage om din oplevelse :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Jeg kan kun gi ret i det som aliaarhus siger.

Jeg har prøvet hawaiisvampe før og har været oppe en enkelt gang at tag 2 gram i et hug. Men ikke noget jeg vil anbefale dig der det er første gang du skal prøve dem og du ikke har så meget erfaring med det

Men lyt til de vise ord som aliaarhus skriver :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Hawaii har så vidt jeg ved også andre alkolider end f.eks. Pilocybe cubensis. De er mere potente og så er de "utilregnlige" med hensyn til dosisen. Men jeg er helt klart facineret af disse savmpe. Derfor jeg har kaldt mig selv Copelandia førhen.
(Latine navn: Panaeolus cyanescens)
Men hav et godt trip og rapport endelig tilbage om din oplevelse!

-Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har haft et meget intenst trip på 0,5 gram hawaii, og jeg er ikke nybegynder med psykedeliske stoffer. Jeg havde intet spist i minimun et døgn (amf), og det skal nok have spillet ind, men det var voldsomt, meget psykedelisk, ekstremt visuelt, meget fascinerende, væggene åndede og hviskede, og der kom en rigtig regnbue frem inde på badeværelset. Jeg vil ikke tro, at du behøver mere end 0,5 gram for at trippe rimelig hårdt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
PsyGoA skrev:
Jeg har haft et meget intenst trip på 0,5 gram hawaii, og jeg er ikke nybegynder med psykedeliske stoffer. Jeg havde intet spist i minimun et døgn (amf), og det skal nok have spillet ind, men det var voldsomt, meget psykedelisk, ekstremt visuelt, meget fascinerende, væggene åndede og hviskede, og der kom en rigtig regnbue frem inde på badeværelset. Jeg vil ikke tro, at du behøver mere end 0,5 gram for at trippe rimelig hårdt.

Tror ikke du kan bruge PsyGoA's råd til noget. Et døgn på amf og uden mad ændre ens mentale tilstand meget og dermed også måden, hvorpå man bliver påvirket af psychedeliske stoffer.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Måske ikke, men om ikke andet ved han da, at han ikke skal tage så meget, hvis han har været blæst på amf i et par dage. :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Bakkenbart skrev:
Måske ikke, men om ikke andet ved han da, at han ikke skal tage så meget, hvis han har været blæst på amf i et par dage. :wink:
:D

Ok, tak for hjælpen. tror at det bliver amazonsvampe istedet for så.
Vil i også mene at et G skulle gøre det her så?

Skal nok melde tilbage efter trippet :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]