Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Home sweet home
Jeg har været ude i det frydefulde efterårsvejr, for endnu et år at samle de små spirevipper, der gror over hele det danske land. I weekenden har jeg været ud at samle med et par af mine venner og vi har i alt samlet omkring små 700 styks, håber der kommer et billede senere. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men hvordan går det egentlig med jer andre der ude, er det en god høst i får i hus??

Jeg skal lige sige at de er fanme stærke i år; men hva fan'en det siger man jo hvert år.

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Ja, der er sq masser af svampe her på den gode gamle mark! :-)
har nok fået samlet ca. 10 - 15 g tørrede indtil videre.. + der ligger en masse til tørre + indsamlingen er ikke færdig endnu. Godt jeg har aftalt med en at bytte til mexi'er og hawaii.
Er 2 g danske for 1 g mexi fair nok?
Og er 5 g danske for 1 g hawaii fair nok?

Medlem

Geografisk sted: Home sweet home
Jeg må godt nok sige at den handel du er på vej til, for mig ikke lyder som den mest smarte. For spids nøgenhat er sq da stærkere end mexi'er og lige så stræk som hawai.

Ifølge Sten Larri skal man indtage 0,5g - 1,5g spidsnøgenhat og hawai; men derimod 1g-2g mexi'er. (jeg kan ikke huske det helt; men det er noget i den stil).

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af DZscum:
For spids nøgenhat er sq da stærkere end mexi'er og lige så stræk som hawai.<HR></BLOCKQUOTE>
Er du dum, mand?? Spids Nøgenhat er SLET ikke så stærk som Hawaii...!!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
I lørdags var jeg i Dyrehaven og gik store arealer igennem uden held. Men på ca. 500m2 græs fandt jeg sammen med en anden gut 15 svampe på 2 timer :-(
I dag, kun 2-3 dage senere, skulle jeg lige checke "the hot spot" og fandt 70 svampe på under ½time, på dette lille stykke.

Konklusion: Svampene er nu også kommet til Sjælland [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Warning! Hvis I andre skal have svampe i Dyrehaven, så skynd Jer!!!
Jeg støvsuger hele haven i morgen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ashoka og Jeg var ude at prøve lykken i dag. Det gik squ ad helvede til [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] , jeg tror vi ledte i godt og vel en time og fandt kun 10 svampe. Og det er jo ikke helt tilfredsstillende, men vi prøver lykken igen om ca. en uge, og håber på at der er dukket nogle flere op. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
God jagt til jer andre. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Men.. Det var pisse hyggeligt, som en svampetur skal være. Satori du fandt jo også det pragt eksemplar af en spids nøgenhat - det skal man ej forglemme. Personligt tror jeg at Brabrand sø området er i topform om et par dage..

Mvh
Ashoka

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ja det er rigtigt Ash, det var squ en hyggelig tur, og afslappende var det også. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] .Ses.

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Hej.
Var ude i Lørdags at lede (For første år) i det ondeste regnvejr, og vi fandt ikke en eneste [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Sidste uge var vi også ude, der fandt vi 3 på 2 timer.
Skal ud igen i weekenden og der skal der bare være en hel masse.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Din grådige egoist, du har jo støvsuget hele dyrehaven!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Jeg var ude i går og der var helt tomt.
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Tja, jeg fandt ca 20 stk. forleden jeg tror er nøgen spidshat. Tørret vægt ca 0,7g. Jeg regner med at spise dem iaften, så finde jeg vel ud af om det var de rigtige svampe eller ej [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

hvis du skal bytte spids nøgenhat til mexier, skal du ha mindst dobbelt så meget som du gir! ellers tar du dig selv så hårdt i røven at du sprækker!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Hej Blæst Barn

Jeg synes ikke du skal bytte gode danske Spids Nøgenhat for udenlandske psilo-svampe

Psilocybe Semilanceata er en af de stærkeste psilocybinsvampe du kan få i europa!

Medlem

Hmm... så må jeg vist hellere se om jeg kan fåt byttehandelen vippet lidt bedre til min fordel. :-)

Hvor mange gram Spids Nøgenhat ville i sige ville være fair at bytte for en Peyote eller San Pedro.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
30 stk spids til en kaktus på 30 cm
[img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

[ 11 Oktober 2002: Besked ændret af: mushroom ]

Medlem

Geografisk sted: min mors mave ; )
Aner ikke meget om svampe, men hvad for nogle skal man finde?? og skal derr en "kemisk" proces til at have svampe der giver virkning??? er der stadig nogle tilbage på dette tidspunkt f året?? og skal det danske klima være på en bestem måde før de rigtige svampe kommer frem??????

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af notjer:
Aner ikke meget om svampe, men hvad for nogle skal man finde?? og skal derr en "kemisk" proces til at have svampe der giver virkning??? er der stadig nogle tilbage på dette tidspunkt f året?? og skal det danske klima være på en bestem måde før de rigtige svampe kommer frem??????<HR></BLOCKQUOTE>

Du kan kun finde en (udover rød fluesvamp, og som jeg ved af) psychedelisk svamp i den danske natur. Den Hedder spids nøgenhat og du kan finde billeder af den her!
Nej den skal ikke igennem andre kemiske processer end den der sker i maven, Du kan nok godt finde den nu men endnu bedre ville det være hvis der kom et ordentlig regnskyl!

Btw: UTFSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

VH
P.S. er du ikke kun 14 år?
I så fald burde du vente et par år med at indtage psychedeliske (og efter min mening også alle andre) stoffer!
Din krop og psyke er ikke fuldt udvokset endnu og du kan (!) godt tage skade af det!

Medlem

Geografisk sted: min mors mave ; )
Ja jeg er 14 år, og har ikke prøvet nogle former for stoffer, drikker kun lidt sprut, når lejligheden kommer. Har heller ikke tænkt mig at smutte ud i skoven for at finde en svamp og æde den! Men skal lige "slå" mig selv psykisk nogle gange, er blevet fristet af alle disse underlig ting efter at jeg kom her ind og kiggede lidt. Men grunden til at jeg spørger, er at jeg er pisse NYSGERRIG! og er ekstrem glad for viden, er lidt af en IQ freak, elsker alt slags viden, der har den mindste intreresse!

Hvis jeg for prøvet stoffer/svampe skal jeg lige snakke med nogle venner om det, og vil meget gerne have lidt mere viden om dem! fx faren, hvad man skal være opmærksom på o.s.v.

Ved ikke hvorfor, men tanken om hallucinationer tiltrækker mig! det er nok den største grund til at jeg vil prøve stoffer af, når jeg føler mig parat til det!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Var ude ved moesgård og plukke med Confusion i går (lørdag) og vi fandt vel godt 30 stk hver, + en del vi ikke var sikre på... det har regnet idag så jeg tror der er bedre chance om et par dage igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]