Som nogle af jer nok ved, så har min mor haft nogle ret voldsomme problemer og depressioner pga. et kultursammenstød. Hun er muslim med meget strænge holdninger til familien og opførsel, og at hendes børn har gået en anden retning end islam tillader, har smidt hende i en depression. Emnet kan læses her:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=8875I dag snakkede jeg med min mor, og hun fortalte at hun har været oppe ved lægen, hvor hun op til flere gange har fyret løgn af om at hun stadig tager antidepressiv-medicinen, som jeg nævner i ovenstående link. Hun sagde, at det nu er for 2. måned hun ikke har taget det. Hun føler at hun kan håndtere sine følelser lidt bedre, men at det bliver for meget nogle gange, hvor hun bare græder det ud og falder i søvn.
Det irriterer mig grænseløst at hun har det sådan, især fordi hun ikke kan tale åbent om sine følelser med mig, fordi hun ikke selv forstår dem og kan håndtere dem. Derfor har jeg tænkt på noget:
Nu hvor det er 2 måneder siden hun har stoppet med medicinen, og nu hvor det er ved at blive sommer og godt vejr, har jeg overvejet at føre hende igennem en eller anden art for MDMA-terapi ude i den grønne skov, blandt dyrene, træerne og fuglene under en skyfri himmel og en varm sol (rigtig lækre omgivelser). Her er en kopi af en samtale som jeg havde med stodderen på IRC:
Citat:
[12:03:08] <aliaarhus> min mor er stoppet med antidepressiv medicin for 2. måned nu, og jeg har tænkt på måske at give hende en dose MDMA på 100mg og hive hende med ud i skoven for lige at åbne hendes hjerne for naturen og få talt hendes følelser igennem (hun har normalt svært ved at tale om det) - ville det være en god idé? stodderen?
[12:05:12] <stodderen> damn, ved ikke lige hvorfor du spørger mig, der er folk der er 1000 gange mere kompetente angående den slags heromkring_(yeti,satori), men mit umimddelbare bud vil være at hvis hun nu engang faktisk får åbnet 100% for "føleleses" filtrene, så burde det være med en psykolog, eller anden meget kompetent person, og at det nemt kunne lbive noget kludder at begynde at tale om nogle alt for personlige t
[12:05:18] <stodderen> ing med sin søn
[12:05:47] <stodderen> i øvrigt er der kun én person jeg har læst om der har fået kureret depression af mdma, og det er norman cook
[12:08:08] <aliaarhus> okay
[12:08:39] <aliaarhus> hun går til psykolog, men hun har hver gang haft kommunikationsproblemer med ham... hun er ikke så god til dansk
[12:09:13] <aliaarhus> og det er meget svært at finde en arabisk psykolog. Hun har før åbnet sig for mig, men ret begrænset, fordi hun selv har problemer med det. Hun får det bare ud ved at græde
[12:09:23] <stodderen> for dårligt at der ikke kan stilles en til rådighed der taler arabisk
[12:09:59] <aliaarhus> jeps
[12:11:24] <aliaarhus> men nu besidder jeg jo evnen til at tale ret åbent med folk hvad angår deres problemer og følelser, og tit kan jeg sætte tingene i perspektiv for dem, så de kan få det bedre bagefter. Har aldrig gjort det med min mor, netop fordi hun ikke åbner sig. Så hvis jeg kan få hende til at åbne sig mere eller mindre 100% og snakke om det, så tror jeg at jeg kan gøre meget. Og nu kender jeg hende en milliard gange bedre end nogen som helst psykolog, som skal bruge masser af tid på at sætte sig ind i hendes problemer
[12:11:30] <aliaarhus> det har jeg slet ikke behov for
[12:12:34] <stodderen> heh, den slags vigtige spørgsmål må du sq sende videre til ena f de førnævnte, som at der har læst om mdma terapi, etc.
[12:12:43] <stodderen> er jeg slet ikke kvalificeret til at svare på
[12:13:01] <aliaarhus> okay

tak anyway... tror jeg åbner et emne på psy
Nu er mit spørgsmål: Hvad siger I til det?
Jeg er klar på at gøre det og sætte mig ordentligt ind i emnet, så jeg kan hjælpe hende bedst muligt... koste hvad det vil, for jeg vil gerne have min glade mor tilbage igen, som samtidig accepterer at verden nogle gange går den modsatte vej end ens egen vej.
Håber nogle kan hjælpe og komme med gode råd.
prøv at læse bogen; ECSTASY. en nuanceret indførsel.
skrevet af Jørgen Lumbye.
Han er uddannet psykolog, og blev i sin tid uddannet hos Stanislav Grof.
Jeg ville passe MEGET på, hvis det var mig.