AITD - "89th dance of emperor ming (danish political satire version)" - 8:43 - (braindance)
Lyt direkte (eller højre-klik for at downloade)(eller gå til websiden)-------------------------------------------------
Ældre asiatisk kultur er fascinerende synes jeg. Især kinesisk og japansk. Så det gør ikke noget hvis man lukker øjnene til denne melodi, og forestiller sig man kører i tog gennem kina på en dejlig dag

(tysk tv sendte engang nogle tog-video'er om natten, hvor de havde sat et kamera i lokomotivet som så filmede forskellige bane-strækninger. Der var blaa nogle fra kina der var ret flotte, og som ville ha' været passende som billederne til en musik-video til denne melodi)
Anyways, det gælder dog kun for selve melodien, for det er en politisk satire version jeg har lagt op her. Selve melodien er ikke politisk ment.
I denne satire-version holder en af mine gamle klasse-kammerater en politisk tale om danske vej-grøfter, arbejdsløse, bly-holdigt korn, overbefolkning i Ulande, og hvordan det hele ka' mødes i højere forening.
Det er som sagt en satire, og talen ska' derfor forstås ironisk (den har iøvrigt intet med kina at gøre)
Det er fra en video-optagelse vi lavede, hvor vi sku' lave en prøve-tvavis (CNN var næsten lige kommet frem, så det gik der jo et par samfunds-fag's timer med

. 'NBC nyt' kaldte vi det forresten)
Den 'rigtige' version er melodien er instrumental.
Den starter med et langt opbyggende halv-vejst ambient-agtigt stykke, næsten halvdelen af melodien, og er mere rytmisk i sidste halvdel.
Jeg har valgt at lægge den i braindance-kategorien, da dén genre vist er lidt begrebs-mæssigt flydende (og så fordi jeg ikke aner hvad jeg ellers sku' beskrive den som

)
Der er udelukkende hånd-spillede instrumenter med i denne her, ingen soft-synths eller sample-cd breaks eller noget.
Jeg håber den ka' fornøje nogen, så please enjoy