Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

AITD - "89th dance of emperor ming (danish political satire version)" - 8:43 - (braindance)
Lyt direkte (eller højre-klik for at downloade)

(eller gå til websiden)

-------------------------------------------------

Ældre asiatisk kultur er fascinerende synes jeg. Især kinesisk og japansk. Så det gør ikke noget hvis man lukker øjnene til denne melodi, og forestiller sig man kører i tog gennem kina på en dejlig dag :) (tysk tv sendte engang nogle tog-video'er om natten, hvor de havde sat et kamera i lokomotivet som så filmede forskellige bane-strækninger. Der var blaa nogle fra kina der var ret flotte, og som ville ha' været passende som billederne til en musik-video til denne melodi)

Anyways, det gælder dog kun for selve melodien, for det er en politisk satire version jeg har lagt op her. Selve melodien er ikke politisk ment.

I denne satire-version holder en af mine gamle klasse-kammerater en politisk tale om danske vej-grøfter, arbejdsløse, bly-holdigt korn, overbefolkning i Ulande, og hvordan det hele ka' mødes i højere forening.
Det er som sagt en satire, og talen ska' derfor forstås ironisk (den har iøvrigt intet med kina at gøre)

Det er fra en video-optagelse vi lavede, hvor vi sku' lave en prøve-tvavis (CNN var næsten lige kommet frem, så det gik der jo et par samfunds-fag's timer med :) . 'NBC nyt' kaldte vi det forresten)

Den 'rigtige' version er melodien er instrumental.
Den starter med et langt opbyggende halv-vejst ambient-agtigt stykke, næsten halvdelen af melodien, og er mere rytmisk i sidste halvdel.
Jeg har valgt at lægge den i braindance-kategorien, da dén genre vist er lidt begrebs-mæssigt flydende (og så fordi jeg ikke aner hvad jeg ellers sku' beskrive den som :P )

Der er udelukkende hånd-spillede instrumenter med i denne her, ingen soft-synths eller sample-cd breaks eller noget.

Jeg håber den ka' fornøje nogen, så please enjoy :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Det må jeg give dig... det er fandme et lækkert nummer.

Titel:
Relativistisk båthorn

Tak ska' du ha' Ali, det er godt at høre :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er et fedt track du har lavet dig der... Yderst lækkert... Bliv med ved det!

Titel:
Relativistisk båthorn

Tak :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har du forresten en version uden tale ???

Titel:
Relativistisk båthorn

Yep :) (hva' vil du gi' for den, hehe?)

Titel:
Medlem

Mmmmmmmmm. Oriental vibes *savle savle*.
Det lyder rigtig nice! Kan bedst lide når melodien går igang omkr. 4 min. inde i nummeret. Det første er lidt sort snak i mine ører men meget griner. Og som du selv siger er det jo ironisk, så det er nok som det skal være :wink:. Men i hvert fald en lækker lyd, der er en god skunk-j værdig :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

@jel, hvis du kommer til skotland, så gi'r jeg en øl :)

personligt synes jeg, at talen "ødelægger" nummeret lidt når man har hørt den tilstrækkeligt mange gange. Kunne forestille mig, at en instrumental version, var mere "dyb". Talen har det med at afbryde nummeret, og det er svært at koncentrere sig om selve lydene, mens han snakker om blyholdigt korn, arbejdsløse og EFs overskudslager :D

Titel:
Relativistisk båthorn

Soul_Pitcher skrev:
@jel, hvis du kommer til skotland, så gi'r jeg en øl :)

Tak for tilbuddet, men må jeg ikke bytte øllen ud med noget narko istedet? :P Det der sprut er ikke lige mig nemlig :)

Jeg gemmer versionen uden tale til en eventuel cd-udgivelse (selvom der dog sikkert ikke kommer nogen), for ellers har jeg jo ikke noget at lokke med til den tid, hehe ;)
(Måske lægger jeg den op til jul eller noget, hvis den stadig er un-released til den tid)

@D|(@; Fedt at høre :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]