Om hvorvidt det udvidder din horisont afhænger lige så meget af hvem du er, hvordan du bruger stofferne, og også hvordan du behandler dine oplevelser bagefter du har trippet.
Jeg vil klart sige at psykedeliske stoffer har hjulpet mig, måske ikke direkte i den forstand at det i bogstaveligeste forstand har "udviddet" min intelligens eller bevidsthed og dermed gjort mig til et klogere menneske.
Men mere i retning af at det at trippe for det første er kan være en helvedes stor oplevelse som jeg bedst kan sammenligne med at tage ud og udforske verdenen, Jeg lærte måske ikke nye formler, men jeg lærte nye følelser at kende, jeg blev stillet over for udfordringer og nye situationer, jeg så den samme verden men fra nye perspektiver ( som med et lidt relativistisk syn jo er lige så sande som virkeligheden er ) der var med til at give mig et langt mere nuanceret syn på verdenen. Og når jeg er færdig med trippet føler jeg mig altid som helten i gamle eventyr der drager ud i den store vide verden og vender tilbage som en mere moden mand.
Jeg mener nu også at det ikke kun er under SELVE trippet stofferne har hjulpet til med at "udvikle" mig, Efter jeg for første gang prøvede psykedeliske stoffer blev der katalyseret en kæmpe proces som har resulteret i hvad jeg nok bedst kan kalde "større selvbevidsthed og større bevidsthed om min omverden" Mener helt klart at jeg tænker en del mere over hvem jeg er, hvad jeg vil, og mange andre abstrakte såvel som pragmatiske emner nu om dage end jeg ville have gjort hvis jeg ikke havde taget stoffer...og det samme gælder lige så vel for min omverden, mener at før jeg brugte psykedeliske stoffer ( okay nu lyder det som en forherligelse..og det er det ikke, de har skam også haft sin pris og jeg har satme og brændt nallerne en del gange!!! ) var jeg nok lidt for "bevidstløs" i daglig dagen...det er jeg ikke længere efter min egen mening *G*
Rent holdningsmæssigt og følelsesmæssigt kan jeg slet ikke sætte ord på hvordan det har påvirket mig, men jeg kan sige at der er en forskel på før og efter psykedeliske stoffer...og den er i den positive retning.
Men tag nu ikke dette som en opfordring, tingene påvirker jo folk i hver sin retning, jeg kender da også mennesker det bestemt ikke har påvirket, eller hvertfald ikke i en positiv retning..mange af dem nærmest udstødte de tankeprocessor som blev sat igang og er den dag idag stadig som de var før.
Mvh Bøh
|